Suning.comが力強い成長を報告、今年第1-3四半期売上高は2000億元超

Suning Holdings Group

Suning.comが力強い成長を報告、今年第1-3四半期売上高は2000億元超

AsiaNet 81377 (2143)

【南京(中国)2019年10月31日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupが所有する中国最大のオンラインツーオフライン(O2O)スマートリテール業者Suning.com(002024.SZ)は10月30日夕、2019年第3四半期決算報告を発表した。報告によると、同社は2019年第1-3四半期に2010億人民元の売上高を達成した。オムニチャネル商品の販売高は2795億人民元、うちオンラインプラットフォームからの販売高は1714億3000万人民元で前年同期比24.27%増。株主に帰属する純利益は119億人民元だった。

Suning.comはオンラインとオフラインで顧客を獲得する機能を引き続き強化している。9月30日時点で、Suning.com小売プラットフォームの登録メンバーは4億7000万人に達した。Suning.comは合計8407の直営店とフランチャイズ店を擁している。報告期間中、Suning.comのアクティブユーザーは前年同期比で48.29%増え、Suning.comオンライン商品の注文(Suning.com Tmall旗艦店を除く)は61.83%増加した。

同社はWanda Department StoreとCarrefour Chinaの買収に続き、フルシナリオのレイアウトをさらに強化し、中国の小売業界で最も包括的なビジネスフォーマットを徐々に構築した。

Suning.comは9月末、Carrefour China株式の80%取得を正式に完了した。これは、日用消費財(FMCG)部門のサプライチェーン構築完成への同社の取り組みのマイルストーンである。現在、Suningスーパーマーケット、オフラインのCarrefourスーパーマーケット、SuFreshブティックスーパーマーケット、Suning Xiaodian(近隣のコンビニエンスストア)のフルシナリオネットワークカバレッジを形成している。Suningファミリーの新メンバーとして、全国のCarrefour Chinaの210店舗が年内に完全なアップグレードを開始する。Carrefourのサプライチェーン機能の導入は、大規模調達の利点を効率的に活用し、Suning.comのFMCGカテゴリーの急速な発展を促進する効率的倉庫割り当てシステムの確立をサポートする。

Suning.comは今年第1-3四半期に、物流、テクノロジーなどのコア機能構築への投資を増やし続け、今後10年間の成長のための強固な基盤を築いた。

物流インフラに関しては、2019年9月末までに、Suning Logisticsの倉庫と関連サポート施設の総面積は1100万平方メートル超だった。41の都市にある50の物流拠点が稼働中で、17の都市で23の物流拠点が建設・拡張中である。Carrefour Chinaの新たに統合された8つの大型配送センターが加わり、Suningの物流サプライチェーンの競争力は大幅に向上した。

Suning.comは強力な物流機能に基づき、今年11月11日のショッピングフェスティバルで、特定地域の顧客が購入した商品を30分から1時間で受け取ることができるようにする「One-Hour-Scenario Life Circle(1時間シナリオライフサークル)」計画を発表した。

テクノロジー面では、Suningはテクノロジーサポート機能を強化し、サプライクラウド、ユーザークラウド、マーケティングクラウド、物流クラウド、金融クラウドを構築して、Suningの直営店事業とスマートリテール機能の急速な発展を促進するスマートリテールOSをつくり出した。Suningは今年1月から9月、研究開発に前年同期比61.14%増の24億元以上を投資した。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の商業企業で、中国と日本に上場企業2社がある。Suning Holdings Groupは2019年、6025億元(約772億4000万ユーロ)の年間売上高によって中国非国有企業トップ500社の上位3ブランドにランクされ、インターネットリテーリング分野での首位を継続した。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、商業用不動産、金融サービス、スポーツなど多くの垂直事業から成る企業エコシステムを通じてリテールとしてのコアビジネスを強化し、拡大してきた。オンラインとオフラインのリテーリングを開拓した主要子会社Suning.comは2017年から2019年まで3年連続でFortune Global 500のリストに入った。

ソース:Suning Holdings Group

Suning.com Reports Strong Growth with Revenue Over 200 billion Until Q3

PR81377

NANJING, China, Oct. 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On the evening of October 30, Suning.com (002024.SZ), China's leading O2O smart

retailer, owned by Suning Holdings Group, released its 2019 Q3 financial result.

According to the report, the company achieved revenue of RMB 201 billion

in the previous three quarter of 2019; the sales volume of omni-channel

commodities was RMB 275.9 billion, among which sales volume from online

platforms was RMB 171.43 billion, increased by 24.27% year-on-year; the net

income attributed to shareholders was RMB 11.9 billion.

Suning.com continues to enhance the ability to acquire customers online and

offline. As of September 30, the number of registered members of Suning.com

retail platform reached 470 million; Suning.com has a total of 8,407 self-operated

and franchised stores. During the reporting period, the number of active users of

Suning.com increased by 48.29% year-on-year, and Suning.com online product

orders (excluding Suning.com Tmall flagship store) increased by 61.83%.

Following the acquisition of Wanda department store and Carrefour China, the

company further enhanced its full-scenarios layout, and gradually built in the

most comprehensive business format in retail industry in China.

At the end of September, Suning.com officially completed the acquisition of 80%

stake of Carrefour China, which marks a milestone of the company's effort in

complete the supply chain construction in Fast Moving Consumer Goods (FMCG)

sectors. It has now formed a full-scenario network coverage of Suning supermarket,

offline Carrefour supermarket, SuFresh boutique supermarket and Suning Xiaodian

(neighborhood convenience store). As a new member of the Suning family, 210 stores

of Carrefour China nationwide will launch a full upgrade by the end of the year.

The introduction of Carrefour's supply chain capabilities will effectively leverage

the advantages of large-scale procurement, and help establish an efficient warehouse

allocation system to promote the rapid development of Suning.com's FMCG categories.

In the previous three quarters of the year, Suning.com continued to increase

investment in logistics, technology and building of other core capacities to

lay a solid foundation for growth over the next decade.

In terms of logistics infrastructure, by the end of September 2019,

the total area of warehousing and related support facilities for Suning Logistics

was over 11 million square meters. There are 50 logistics bases in 41 cities are

under operation, and 23 logistics bases are under construction and expansion

in 17 cities. Together with the newly integrated 8 large distribution center of Carrefour

China, Suning's logistics supply chain competitiveness has been greatly enhanced.

Based on the strong logistics capability of Suning.com, this year's 11/11 shopping festival,

Suning.com announced "One-Hour-Scenario Life Circle" plan to enable customers in selected

regions to get their purchases delivered within half an hour to one hour.

In terms of technology, Suning strengthened its technology support capabilities

and built supply cloud, user cloud, marketing cloud, logistics cloud and

financial cloud to create a smart retail OS, which promoted the rapid

development of Suning's self-operated business and smart retail capability.

From January to September this year, Suning invested more than RMB 2.4 billion

in research and development, saw a year-on-year increase of 61.14%.

- End -

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2019, Suning Holdings Group

ranked as the top three brands among the top 500 non-state owned enterprises in

China with annual revenues of RMB 602.5 billion (approximately EURO 77.24

billion) and continued to top the list of Internet retailing category. Adhering

to the enterprise mission of "Leading the Ecosystem across Industries by

Creating Elite Quality of Life for All", Suning has strengthened and expanded

its core business as retail through a corporate ecosystem comprised by multiple

vertical industries, including commercial real estate, financial services and

sports. Suning.com, the main subsidiary pioneering in online and offline

retailing, has been listed in the Fortune Global 500 for three successive years

from 2017 to 2019.

Source: Suning Holdings Group

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