ハーバライフ・ニュートリションアジアパシフィック地域 休暇中の食事についての調査報告:クリスマスと新年に平均3キロ体重増加
ハーバライフ・ニュートリションアジアパシフィック地域 休暇中の食事についての調査報告:クリスマスと新年に平均3キロ体重増加
AsiaNet 82208
【香港2019年12月24日PR Newswire】
*食事量が増え、運動量が減るため
業界トップのグローバルニュートリションカンパニーであるハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition)は17日、オーストラリア、香港、インドネシア、日本、韓国、マレーシア、フィリピン、シンガポール、台湾、タイ、ベトナムの5,500人を対象に実施した「アジアパシフィック地域 休暇中の食事についての調査2019(Asia Pacific Holiday Eating Survey 2019)」の最新結果を公表した。調査結果は、年末年始は消費者が運動と健康的な食事を続けることが困難になる主な休暇の1つであることを明らかにした。
ハーバライフ・ニュートリション アジアパシフィックのスティーブン・コンチー上級副社長兼マネージングディレクターは「クリスマスと年始は家族が集い、美味しい食ベ物を囲んで祝う時だが、1年のこの時期には、多くの人が健康な食事とフィットネスの目標を放棄しがちである。ハーバライフ・ニュートリションは、休暇シーズン中も消費者が目標を維持することができるよう自身の習慣を見極めるきっかけとなるべく、休暇中に直面しがちなハードルを明らかにした」と述べた。
休暇中の食べ過ぎと運動不足の結果、アジアパシフィック地域の消費者はクリスマスと新年の休暇後に平均3キロ体重増加していた。減量のため休暇後に半数以上(54%)はより健康的な食事をし、46%は運動を増やそうと努力する。
その努力にもかかわらず、約4人中1人(24%)が休暇中に増えた体重を落とすことができず、健康的なライフスタイルの習慣を休暇中も維持することが長期的な健康を維持するためのより良い方法になり得ることを示した。
クリスマスとお正月期間の体重管理を成功させるため、ハーバライフ・ニュートリションは以下のことを勧めている:
1. パーティーの前に食べる:空腹のままでパーティー会場に到着するとすぐに、食べたり飲んだりしたい気持ちに駆られるので、食べ過ぎを防ぐために、無塩の素焼きアーモンド、プロテインバー、ヨーグルトなどのヘルシーでたんぱく質の多い軽食をディナーパーティーに行く前に食べておく。
2. 脂肪分の少ないたんぱく質と野菜を中心にする:炭水化物の多い料理や米主体の料理を避け、脂肪分の少ないたんぱく質を含むメイン料理かサラダや野菜を選ぶ。
3. 少量をゆっくり食べる:食べ物の量より質を重視し、少量をゆっくり食べる。これはパーティー料理への欲求を満たすだけでなく、食べ過ぎる前に脳が満腹を認識するのを助ける。
4. アルコールと甘い飲み物の摂取を制限する:アルコールや甘い飲み物の過度の摂取は体重増の最大の原因の1つであるので、これを防ぐた、こうした飲み物の摂取量を制限し、代わりに水や甘くない飲み物を選ぶ。
▽調査結果の要約
クリスマス期間のアジアパシフィック地域の消費者の食事と運動の習慣を比較すると:
*休暇中には普段より食事量が増える傾向があるのは、フィリピンが最も多い割合を占め(94%)、続いて香港(92%)、日本(89%)の順で、いずれもアジアパシフィック地域の平均86%より高い割合となった。
*フィリピンの消費者はこの地域の他の国に比べ、普段より健康的に食べる割合が低く(77%)、健康的な食事を見送る傾向にある(67%)。
新年のお祝いに関しては:
*フィリピンでは普段より多く食べる傾向がある消費者の割合が最も多く(94%)で、タイ(93%)、インドネシア(88%)、日本(88%)が続いた。
*また、フィリピンの消費者は普段より健康的でない食事をし(78%)、正月明けまで健康的な食事を先延ばしにする(66%)傾向をそれぞれ最も高い割合で示した。
クリスマスとお正月の期間中、消費者の食事量が増える一方、アジアパシフィック地域の消費者の半数近く(49%)が休暇中に健康的でない食ベ方をしていることに罪悪感があると答えた。
アジアパシフィック地域の消費者は共通して、クリスマス中に断つのが最も難しいものとしてアルコール、ターキー、ケーキ、ペストリーを挙げ、お正月に最も断念しにくいものにデザート、餅、アルコールを挙げた。
▽アジアパシフィック地域の消費者にとって休暇シーズン中は運動を後回し
運動については、5人中3人がクリスマスと新年が来ると運動量が減る傾向にあると答え、半数以上(56%)が休暇明けまで自身の運動管理を見送っている。
地域全体では、インドネシアとベトナムがクリスマス(73%)と新年(73%)が近づくと運動する機会が減るという消費者の数で突出していた。さらに、フィリピンの消費者(60%)はクリスマス後まで運動管理を見合わせる傾向が最も大きく、ベトナムの消費者(68%)はお正月明けまで運動管理を見合わせる傾向が最も大きかった。
フルサイズの表の閲覧は以下を参照:
Figure 1(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-e)
Figure 2(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-f)
Figure 3(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-g)
▽ハーバライフ・ニュートリション(Herbalife Nutrition Ltd.)について
ハーバライフ・ニュートリションはグローバルカンパニーであり、1980年以来、素晴らしい栄養製品とメンバー向けのビジネス機会を提供することで人々の生活を向上し続けている。同社は高品質な科学に基づく製品を提供し、ハーバライフ・ニュートリションメンバーにより90カ国以上で販売されている。メンバーは1対1のコーチングを提供し、ヘルシーでアクティブなライフスタイルが根付くコミュニティー作りをサポートする。飢えを根絶するという同社のグローバル・キャンペーンを通じ、ハーバライフ・ニュートリションは栄養と教育を世界中のコミュニティーにもたらすことにコミットしている。
詳細は、IAmHerbalifeNutrition.com(https://iamherbalifenutrition.com/ )を参照。
投資家へ向けたは最新のIR情報についてはir.herbalife.com もご覧ください。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-a
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-b
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-c
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-d
ソース:Herbalife Nutrition Asia Pacific
画像添付リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353921
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353924
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353925
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353926
(日本語リリース:クライアント提供)
Herbalife Nutrition Study Reveals Asia Pacific Consumers Eat More, Exercise Less and Gain an Average of 3 Kilograms Around Christmas and the New Year
PR82208
HONG KONG, Dec. 17, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
Premier global nutrition company, Herbalife Nutrition, today released new findings
from its Asia Pacific Holiday Eating Survey 2019, conducted with 5,500 respondents
across Australia, Hong Kong, Indonesia, Japan, Korea, Malaysia, Philippines, Singapore,
Taiwan, Thailand and Vietnam. The survey findings revealed that Christmas and
New Year are among the major holidays that pose the greatest challenges for consumers
to continue exercising and eating healthily during the festive celebrations.
"Christmas and New Year are when families come together to celebrate over good
food, yet many tend to abandon their healthy eating and fitness goals during
this time of year," said Stephen Conchie, senior vice president and managing
director, Herbalife Nutrition Asia Pacific. "We have uncovered some of the biggest
challenges consumers face during the holidays, with the hope of helping them
identify their own habits to be able to maintain their goals during the festive seasons."
As a result of overeating and exercising less around the holidays, Asia Pacific
consumers found themselves gaining an average of 3 kilograms in weight
following the Christmas and New Year holidays. To lose the weight, over half
(54 percent) of Asia Pacific consumers would eat more healthily and 46 percent
would make an effort to exercise more once the festivities are over.
Despite the efforts, close to one in four (24 percent) Asia Pacific consumers
did not manage to lose the weight they gained after the festive season,
showing that maintaining healthy lifestyle habits throughout the festive season
could be a better way to support long-term well-being.
To aid weight management during Christmas and the New Year, Herbalife Nutrition recommends:
1.Eat before the celebration: when you are hungry, it is tempting to start
feasting as soon as you arrive at the party. To prevent overeating, snack on
healthy, protein-rich foods such as unsalted baked almonds, a protein bar or
yogurt before heading to a dinner party.
2.Focus on lean protein plus vegetables: instead of carbohydrate-heavy and
rice-based dishes, select mains that include lean protein or salads and vegetables.
3.Eat small portions, slowly: focus on the quality and not the quantity of food
and take smaller portions and eat slowly. Not only does this satisfy your
craving for festive favorites, it will help your brain register when you are
full before you start to indulge in more.
4.Limit your alcohol and sweetened beverage intake: consuming excessive amounts
of alcohol or sweetened beverages is one of the biggest causes of weight gain.
To prevent this, limit your intake of such beverages and opt for plain water or
unsweetened drinks instead.
Summary of Survey Findings
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-a
Infographic: Herbalife Nutrition APAC Holiday Eating Survey
When comparing the holiday eating and exercise habits of consumers across Asia
Pacific during Christmas:
--Philippines had largest percentage of consumers (94 percent) who tend to eat
more food than usual during the holidays, followed by Hong Kong (92 percent)
and Japan (89 percent) -- all ranking higher than the Asia Pacific average of
86 percent.
--Consumers in the Philippines also eat less healthily than usual (77 percent)
and postpone healthy eating (67 percent), compared to other markets in the region.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-b
When it comes to celebrating the New Year:
--Philippines also topped the list with the largest percentage of consumers (94
percent) who tend to consume more food than usual, followed by Thailand (93
percent), Indonesia (88 percent) and Japan (88 percent).
--Consumers in the Philippines also displayed the highest tendencies to eat
less healthily than usual (78 percent) and postpone healthy eating (66 percent)
until after the New Year.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-c
While consumers are eating more during Christmas and the New Year, close to
half (49 percent) of Asia Pacific consumers said that they felt guilty for
eating less healthily during the holidays.
Asia Pacific consumers shared that alcohol, stuffed turkey, cakes and pastries
were the hardest foods to give up during Christmas, while desserts, rice cakes
and alcohol were the hardest foods to give up during the New Year.
Exercise Takes a Backseat for Asia Pacific Consumers During Holiday Seasons
When it comes to exercise, over three in five said that they tend to exercise
less when Christmas and the New Year come around, while over half (56 percent)
would postpone their exercise regime until after the holidays.
Across the region, Indonesia and Vietnam stood out with consumers who were less
likely to exercise as Christmas (73 percent) and the New Year (73 percent) draw near.
In addition, consumers in the Philippines (60 percent) were most likely to postpone
their exercise regime until after Christmas, while consumers in Vietnam (68 percent)
were most likely to postpone their exercise regime until after the New Year.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191216/2672373-1-d
View the tables at full size:
Figure 1(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-e)
Figure 2(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-f)
Figure 3(https://photos.prnasia.com/prnk/20191217/2672373-1-g)
About Herbalife Nutrition Ltd.
Herbalife Nutrition is a global company that has been changing people's lives with
great nutrition products and a proven business opportunity for its independent
members since 1980. The Company offers high-quality, science-backed products,
sold in over 90 countries by entrepreneurial members who provide one-on-one
coaching and a supportive community that inspires their customers to embrace
a healthier, more active lifestyle. Through the Company's global campaign to
eradicate hunger, Herbalife Nutrition is also committed to bringing nutrition and
education to communities around the world.
For more information, please visit
IAmHerbalifeNutrition.com (https://iamherbalifenutrition.com/ ).
The company also encourages investors to visit its investor relations website
at ir.herbalife.com as financial and other information is updated and new
information is posted.
SOURCE Herbalife Nutrition Asia Pacific
Image Attachments Links:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353921
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=353924
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。