Colgateが口腔衛生に革命を起こす画期的技術を発表
Colgateが口腔衛生に革命を起こす画期的技術を発表
AsiaNet 82390(0021)
【ラスベガス2020年1月6日PR Newswire=共同通信JBN】
*Colgate(R)Plaqless Proスマート電動歯ブラシが、2020年の発売に先立ちCESでイノベーション賞を受賞
Colgate(コルゲート)は6日、口内のバイオフィルムの蓄積を検知し、歯磨き中に除去できる新しい光学センサー技術を搭載した初のスマート歯ブラシを発表した。Colgate(R)Plaqless Proスマート電動歯ブラシは、各人によって異なる口内やブラッシング技術の正確な情報をリアルタイムで提供することにより、口腔ケアに革命をもたらす。
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1061180/COLGATE_Logo.jpg
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1061408/Colgate_Palmolive_Plaqless.jpg
Colgate(R)Plaqless Pro歯ブラシは、年内に発売されれば、バイオフィルムの蓄積を検知してより完璧なブラッシングをリアルタイムで指導する初の市販電動歯ブラシになる。同製品は6日、Consumer Electronics Show(CES)でBest of Innovation for Health and Beauty(健康と美容のベストイノベーション)賞を受賞した。
Colgateの歯科最高責任者であるマリア・ライアン博士は「歯科医院では、各患者固有のニーズに合わせて治療を調整する精密口腔ケアへのシフトが始まっている。Colgate(R)Plaqless Proスマート電動歯ブラシは、そうした変化にヒントを得て、個々人のブラッシング技術と口内のバイオフィルムの蓄積を勘案してブラッシング効果を上げる。そして、ある箇所がきれいになった時、すぐにユーザーに知らせることで、Plaqless Proはより良いブラッシングの仕方をユーザーに教え、最適な口腔衛生達成を目指す患者と口腔ケアプロバイダーの両方が、より強力なパートナーシップを構築できる手助けをしてくれる」と語った。
Colgate(R)Plaqless Proスマート電動歯ブラシを使用すれば、ユーザーは口内の1つの箇所をもっと長く磨く必要があるのか、あるいは蓄積したバイオフィルムが全て除去できたのかが分かる。歯ブラシの周りの光のリングが青くなることで、バイオフィルムの蓄積が見つかったことをユーザーに知らせ、次に白くなることでユーザーに先に進むよう指示する。消費者は、歯が完全にきれいになったことが分かり、自信を持ってブラッシングできるようになる。
Colgate ConnectアプリはBluetooth(R)技術を介して歯ブラシとペアリング、ユーザーに正確かつパーソナライズされたブラッシング体験を提供する。歯ブラシの持ち手に埋め込まれたセンサーが、ユーザーの口内の包括的マップを作成。ユーザーは、ブラッシングするたびに歯を磨いた箇所、磨き損なった箇所、磨いた箇所が本当にきれいになったかどうかを、アプリを参照して正確に確認できる。このアプリは、ブラッシングの即時フィードバック、パーソナライズされたデータ、コーチング、口腔ケアのヒントも提供してくれる。
Colgate-Palmoliveのパトリシア・バーディン最高技術責任者は「泡状の練り歯磨き粉越しに検知が可能なセンサーを使ったこの画期的技術の導入で、人々が自らの口腔衛生状態をよりしっかり把握するのに役立つ情報を提供できることは大変うれしい。当社の新製品Plaqless Proは、電動歯ブラシの優れた洗浄、先進口腔ケア機器の実証済みの位置追跡、さらに優れた洗浄のためにリアルタイムで個人のブラッシングフィードバックを実現した口腔スキャナーによる検知をお届けする」と語った。
Colgate(R)Plaqless Pro歯ブラシは、2020年にshop.colgate.com/ces(https://shop.colgate.com/products/c-page )で入手可能になる。
▽Colgate-Palmoliveについて
Colgate-Palmolive(コルゲート・パーモリーブ)は、口腔ケア、パーソナルケア、ホームケア、ペット栄養に重点的に取り組む大手グローバル消費者製品企業である。3万4000人以上の従業員を擁し、200を超える国・地域で製品が販売されているColgateは、Colgate(コルゲート)、Palmolive(パーモリーブ)、elmex、Tom's of Maine、 Sorriso、Speed Stick、Lady Speed Stick、Softsoap、Irish Spring、Protex、 Sanex、Filorga、eltaMD、PCA Skin、Ajax、Axion、Fabuloso、Soupline、Suavitel、およびヒルズのサイエンス・ダイエット、ヒルズのプリスクリプション・ダイエットといったおなじみのブランド名で知られている。同社は、環境の持続可能性と地域の幸福を促すリーダーシップとイノベーションでも認められている。これには、節水、廃棄物削減、リサイクル化促進、1991年以来、10億人以上の子供に届けられたBright Smiles、Bright Futuresプログラムを通じた子供の口腔衛生の改善、などの成果が含まれる。Colgateのグローバルビジネスと、同社がいかにして笑顔でいられる未来を築いているかについての詳細は、http://www.colgatepalmolive.com を参照。
▽Nike Communications問い合わせ先
Jenna Ebbink
Phone: 818.388.2821
Email: jebbink@nikecomm.com
▽Nike Communications問い合わせ先
Sam Steiner
Phone: 651.212.0179
Email: ssteiner@nikecomm.com
ソース:Colgate-Palmolive
Colgate Announces Breakthrough Technology Designed To Revolutionize Oral Health
PR82390
LAS VEGAS, Jan. 6, 2020 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Colgate(R) Plaqless Pro Smart Electric Toothbrush Wins Innovation Award at
CES in Advance of 2020 Launch
Colgate today introduces a first-of-its-kind smart toothbrush with new optic
sensor technology that detects biofilm buildup in the mouth so that it can be
removed while brushing. The Colgate(R) Plaqless Pro smart electric toothbrush
aims to revolutionize oral care by providing precise information in real time
that is specific to each mouth and the distinct brushing technique of every individual.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1061180/COLGATE_Logo.jpg
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/1061408/Colgate_Palmolive_Plaqless.jpg
When launched later this year, the Colgate(R) Plaqless Pro toothbrush will be the first
commercially available electric toothbrush that detects biofilm buildup and coaches
in real time for more complete brushing. It was recognized at the Consumer Electronics
Show (CES) today with the award for the Best of Innovation for Health and Beauty.
"In the dentist's office, we're beginning to see a shift toward precision oral care
that tailors treatment to each patient's specific needs," said Dr. Maria Ryan,
Colgate's Chief Dental Officer. "The Colgate(R) Plaqless Pro smart electric
toothbrush is inspired by that shift, and improves brushing efficacy by accounting
for an individual's brushing technique and the biofilm buildup in their mouth.
And by immediately alerting the user when an area is clean, Plaqless Pro coaches
them to brush better, helping both the patient and the oral care provider to build
an even stronger partnership in achieving optimal oral health."
Colgate(R) Plaqless Pro smart electric toothbrush enables users to see when
they need to brush longer in one area of their mouth or when all the biofilm
buildup has been removed. Using a light ring around the toothbrush the user
will see a blue light when buildup has been found, and then the white light
appears to tell the user to move on. Consumers can now brush with confidence
knowing when their teeth are fully clean.
The Colgate Connect App pairs to the brush via Bluetooth(R) technology to give the user
a precise, personalized brushing experience. The sensors embedded in the toothbrush handle
create a comprehensive map of the user's mouth. Every time they brush users can consult
the app to see exactly where they brushed their teeth, where they missed a spot and now
if an area brushed is truly clean. The app also provides instant brushing feedback,
personalized data, coaching and oral care tips.
"We're excited to introduce this breakthrough technology with sensors that can see through
foamy toothpaste to provide information that helps people take stronger ownership of their
oral health," said Patricia Verduin, Chief Technology Officer for Colgate-Palmolive.
"Our new Plaqless Pro delivers the superior cleaning of a powered toothbrush, the proven
location tracking of advanced oral care devices and now the detection of an oral scanner that
enables personal brushing feedback in real time for remarkable clean."
The Colgate(R) Plaqless Pro toothbrush will be available in 2020 at
shop.colgate.com/ces ( https://shop.colgate.com/products/c-page ).
About Colgate-Palmolive:
Colgate-Palmolive is a leading global consumer products Company, focused on Oral Care,
Personal Care, Home Care and Pet Nutrition. With more than 34,000 people and its products
sold in over 200 countries and territories, Colgate is known for household names such as
Colgate, Palmolive, elmex, Tom's of Maine, Sorriso, Speed Stick, Lady Speed Stick, Softsoap,
Irish Spring, Protex, Sanex, Filorga, eltaMD, PCA Skin, Ajax, Axion, Fabuloso, Soupline and
Suavitel, as well as Hill's Science Diet and Hill's Prescription Diet. The Company is also
recognized for its leadership and innovation in promoting environmental sustainability and
community wellbeing, including its achievements in saving water, reducing waste, promoting
recyclability and improving the oral health of children through its Bright Smiles, Bright Futures
program, which has reached more than one billion children since 1991.
For more information about Colgate's global business and how the Company is building
a future to smile about, visit http://www.colgatepalmolive.com.
Nike Communications Contact: Jenna Ebbink
Phone: 818.388.2821
Email: jebbink@nikecomm.com
Nike Communications Contact: Sam Steiner
Phone: 651.212.0179
Email: ssteiner@nikecomm.com
SOURCE Colgate-Palmolive
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。