TCLは2019年FIBA W杯でバスケットボール熱促進

TCL Electronics

TCLは2019年FIBA W杯でバスケットボール熱促進

AsiaNet 80242 (1588)

【深セン(中国)2019年8月28日PR Newswire=共同通信JBN】世界TV業界、家電の大手企業で、国際バスケットボール連盟(FIBA)の公式グローバルスポンサーでもあるTCL(証券コード:01070.HK)は、2019年8月31日から9月15日まで中国で開催される2019年FIBAバスケットボール・ワールドカップ(W杯)とともにプロモーションキャンペーンを展開する。この活動は、スポーツを通じて世界の青年コミュニティーを受け入れるTCLグローバルブランド・イニシアチブの一環である。

この一流イベントのグローバルパートナーとして、TCLは大会の各バスケットボールコート、およびオンライン、オフライン、モバイルのプロモーションチャンネルで高級ブランドの可視性を享受し、各ゲーム終了時には「TCL Player of the Game」を贈呈する。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190828/2563886-1

(写真説明:TCLは8月31日-9月15日中国開催の2019年FIBAバスケットボールW杯を後援)

世界のバスケットボールファンが交流できるように、TCLは中国8開催都市-北京、上海、広州、深セン、南京、武漢、東莞、仏山-のFIBA Basketball Houseにブースを設置した。

Basketball Houseを訪れるファンはバーチャルリアリティーのバスケットボールゲームをプレーし、驚くほど美しいオーディオビジュアルを備えたTCLの高品質TVでFIBAバスケットボールW杯をライブ鑑賞できる。

W杯を観戦するファンは各ゲームの休憩時間中、スタジアムのジャンボスクリーンに映し出されるTCLのFanCamでバスケットボール愛を示す機会がある。

ファンはTCLのFacebook(https://www.facebook.com/pg/tclelectronicsglobal/posts/ )、Twitter(https://twitter.com/tcl_tv_global?lang=en )アカウントを閲覧して、ゲーム終了時の「TCL Player of the Game」贈呈を含むトーナメントのハイライトをフォローすることも可能である。

TCLのユキ・ウェイ副社長は「われわれは、世界のバスケットボールファンが地上最大のバスケットボール祭典をたたえる役に立てて喜んでいる。スポーツはTCLのDNAに組み込まれており、われわれはスポーツを通じて顧客に刺激を与え、彼らと結びつくことに夢中である」と語った。

第18回FIBAバスケットボールW杯には中国、アジア太平洋の7チーム、アフリカの5チーム、米州の7チーム、欧州の12チームの計32チームが出場する。

TCLのFIBAとのパートナーシップは、素晴らしいユーザー作成「レジェンド」ビデオのアップロードを推奨する現在進行中のグローバルマーケティングキャンペーン「Born A Legend」に続くものである。バスケットボールファンを含む誰もが、自身の能力でレジェンドになるため自らを駆り立て続ける方法を示すよう奨励されている。

TCLは最近、2019年CONMEBOLコパアメリカ・ブラジル、2018年FIBA女子バスケットボールW杯のグローバルパートナーにもなっている。ほかにバスケットボールのTCLグローバルパートナーとしてNBAのミネソタ・ティンバーウルブズ(http://www.nba.com/timberwolves/ )とWNBAのミネソタ・リンクス、また、フィリピン・バスケットボール・アソシエーション(https://www.pba.ph/ )がある。TCLはさらに、サッカーチームのサンノゼ・アースクエイクス(https://www.sjearthquakes.com/ )、ブラジルサッカー連盟(https://www.cbf.com.br/ )、アルゼンチンのロサリオ・セントラルFC(http://www.rosariocentral.com/ )、メルボルン・ビクトリーFC(https://www.melbournevictory.com.au/ )などほかのスポーツのパートナーにもなっている。

▽TCLについて

TCL(証券コード:01070.HK)は急成長している家電メーカーであり、世界のTV業界をリードする企業である。1981年に中国で設立され、現在、世界160以上の市場で事業を展開している。2018年、TCLは世界のTV市場で2位にランクされた。TCLはTV、携帯電話、スマートホーム製品など家電製品の研究、開発、製造を専門にしている。TCLは「AI x IoT」戦略を通じて、消費者がスマートで健康的な生活を送るのに役立つ世界有数のスマート技術企業になることを目指している。詳しい情報はウェブサイトのwww.tcl.com を参照。

ソース:TCL Electronics

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=343562

TCL promotes basketball fever with FIBA Basketball World Cup 2019

PR80242

SHENZHEN, China, Aug. 28, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

TCL (stock code:01070.HK), one of the leading players in the global TV industry

and a leading consumer electronics company, and official global sponsor of the

International Basketball Federation ("FIBA"), will run a promotional campaign

with the FIBA Basketball World Cup 2019 from August 31st to September 15th,

2019 in China. The activities are part of the company's global brand initiative

to embrace youth communities across the world through sport.

As the global partner of this prestigious event, TCL will enjoy premium brand

visibility on all the tournament's basketball courts, as well as its online,

offline and mobile promotional channels and the company will also present the

"TCL Player of the Game" award at the end of each game.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190828/2563886-1

(TCL is proudly sponsoring FIBA Basketball World Cup 2019, which will take

place from August 31 to September 15 in China)

To help basketball fans from around the world interact with one another, TCL

has set up booths at FIBA's Basketball Houses across eight host cities in

China: Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Nanjing, Wuhan, Dongguan and

Foshan.

Fans visiting the Basketball Houses are invited to play virtual-reality

basketball games and watch live FIBA Basketball World Cup games on TCL's

high-quality TVs with stunning visuals and audio.

Fans who attend the World Cup have the opportunity to show their love of

basketball on the TCL-featured FanCam on jumbo screens at stadiums during

breaks in play at each game.

Fans are also invited to visit TCL's

Facebook(https://www.facebook.com/pg/tclelectronicsglobal/posts/) and

Twitter(https://twitter.com/tcl_tv_global?lang=en) accounts to follow the

highlights of the tournament, including the presentation of the "TCL Player of

the Game" at the end of each game.

"We are excited about helping basketball fans around the world celebrate the

biggest basketball festival on the planet," said Yuki Wei, Vice President of

TCL. "Sport is embedded in TCL's DNA and we are passionate about inspiring and

connecting with our customers through sport."

The 18th edition of the FIBA Basketball World Cup features 32 basketball teams,

including China, 7 teams from Asia-Pacific, 5 teams from Africa, 7 teams from

the Americas and 12 teams from Europe.

TCL's partnership with FIBA follows its recent and ongoing global marketing

campaign, entitled "Born A Legend", that encourages users to upload epic

user-generated "legend" videos. Everyone, including basketball lovers, are

encouraged to show the world how they keep pushing themselves to become legends

in their own right.

Recently, TCL also became a global partner of the CONMEBOL Copa America Brasil

2019 and the FIBA Women's Basketball World Cup 2018. TCL's other global

basketball partners include NBA's Minnesota Timberwolves and

Lynx(http://www.nba.com/timberwolves/) as well as the Philippine Basketball

Association(https://www.pba.ph/). TCL also works with other sports partners,

including soccer team San Jose Earthquakes(https://www.sjearthquakes.com/), The

Brazilian Football Confederation(https://www.cbf.com.br/), The Rosario Central

Football Club(http://www.rosariocentral.com/) (Argentina), The Melbourne Cup

and Melbourne Victory Football Club(https://www.melbournevictory.com.au/).

About TCL

TCL (stock code: 01070.HK) is a fast-growing consumer electronics company and

leading player in the global TV industry. The company was founded in 1981 in

China and now operates in more than 160 markets globally. In 2018, TCL was

ranked second in the global TV market. TCL specializes in the research,

development and the manufacturing of consumer electronics products ranging from

TVs, mobile phones and smart home products. Through its strategy of 'AI x IoT',

TCL strives to become a world-leading smart technology company that helps its

consumers live a smart and healthy life. For more information, please visit its

website: www.tcl.com.

SOURCE:  TCL Electronics

Image Attachments Links:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=343562

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中