LAオートショーが電動化にスポットライトをあてる

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)

LAオートショーが電動化にスポットライトをあてる

AsiaNet 81705 (2295)

【ロサンゼルス2019年11月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*EV |LAは、電動車両について消費者を啓もうし支援することを目的とする

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は18日、電動車両(EV)とEV所有の意識を高める新しいイニシアチブを発表した。EV | LA(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2645277-1&h=3347715373&u=https%3A%2F%2Flaautoshow.com%2Fevla%2F&a=EV+%7C+LA )と呼ばれるこの新しいプログラムは、ロサンゼルス水道電力局(LADWP)をはじめClean Vehicle Rebate Project、VelozのElectric For Allキャンペーン、Electrify America、Plug In America、UC Davis Institute of Transportation Studiesを含むその他のパートナーの支援で実現した。このEV | LAプログラムを通じて、LAオートショーとパートナーは不安を取り除き、人々が代替燃料オプションについて十分な情報を得たうえで決断することを支援する。

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LADWPのゼネラルマネージャー兼チーフエンジニアであるマーティン・L・アダムズ氏は「LADWPはLAオートショーと提携し、訪問者がショーフロアのガイド付きツアーに参加し、利用可能なEVオプションについて学ぶEV|LA体験を生み出せることをうれしく思う。EV導入を容易にするため、LADWPはロサンゼルス全域に充電インフラストラクチャーを設置し、現時点で1500ドルに達した新規増額のUsed EVリベートを含め、所得に関係なく、あらゆるタイプのEVドライバーのためのインセンティブを提供している」と語った。今年のLAオートショーの訪問者は11月23、24、30日と、12月1日の午前10時から午後2時までEV | LA ラウンジを訪問してEVおよびEV所有について学ぶことができる。この時間、Los Angeles Convention Center のサウステラスにあるEV | LAラウンジは以下のリソースを展示する。

*LADWPの代表が、資格のある顧客向けの1500ドルの中古EVリベートを含め、消費者が利用可能なリベートについての情報を現場で提供する。

*非営利組織のPlug in AmericaのボランティアがEV所有についての質問に現場で答える。ボランティア自身が実際にEV所有者である。

*訪問者はPlugStarプログラムなどの無料リソースについて学ぶこともできる。このプログラムは、自動車購買者と最適なEVを取り持つだけでなく、彼らが購入したいと思うEVを、販売ないしはリースする資格があるディーラーとも引き合わせることを支援する。

*Electrify Americaはサウスアトリウムで、訪問者が学ぶことができる最新のレベル2 Home Chargeに加え、展示のハイライトであるDC高速充電ネットワークを展示する。

*UC Davis Institute of Transportation Studiesの研究者チームは現場で、最先端の研究に参加する機会を訪問者に提供する。

EV | LAラウンジは、EV、EV所有、リベートについて質問し、その情報を集めることができるほか、今年のEV | LAツアー(LAオートショー訪問者には追加料金なしで利用可能)の出発および終点になる。このガイド付きの90分のツアーは、ショーフロアにある最新の電動およびプラグインハイブリッド車両を強調し、その場でテストドライブできるのが特徴である。このツアーは先着順である(参加者は参加するためにはショーからの確認を受ける必要がある)。訪問者が自分のペースで探索できるLAオートショーショーフロアのガイドなしEVツアーのリソースも利用可能である。EV | LAツアーへの参加申し込みと利用可能な期日、時間についてはウェブサイトhttps://laautoshow.com/evla/ を参照。

Velozのエグゼクティブディレクターであるジョシュ・ボーン氏は「電動自動車は未来のものではない。ここでは現実のものである。LAオートショーは、消費者が市販されているすべての電動自動車を見て、触り、質問することができるカリフォルニアで開催されるプレミアイベントである。われわれのElectric For Allキャンペーンは、消費者が電動自動車とそのメリットについて多くを学ぶことを容易にすることであり、われわれはEV | LAおよび展示ツアーをサポートできることをうれしく思う」と語った。

LAオートショーおよびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)のテリ・トーニー社長は「消費者はわれわれのようなオートショーに今後も参加し、楽しく、便利でプレッシャーのない環境で、自動車を発見し、試乗し、専門家から学ぶことができる。ロサンゼルスは米国で最高のEVおよび総合的な自動車購入市場であり、われわれのショーは自動車ブランドおよびEV | LAパートナーがEVおよびEV所有について消費者を啓もうし刺激する最適なプラットフォームである」と語った。

LAオートショーのプレス&トレード・デーであるオートモビリティーLAでのデビューを確定した車両のうち、38%はハイブリッドないしは電動である。ブランドはAudi、Bollinger Motors、Ford、現代自動車、Karma Automotive、MINI、ポルシェ、フォルクスワーゲンで、ショーで完全電動ないしはプラグインハイブリッドをデビューさせる。ジャガー、Teslaを含むいくつかのブランドは消費者がモデルを比較できるように、今年のLAオートショーでテストドライブの機会を提供する。

LAオートショーの追加情報、チケット購入、EV | LAプログラムに関する詳細な情報はウェブサイトlaautoshow.com を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(Automobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デーがコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2019年のオートモビリティーLAは11月18-21日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2019年LAオートショーは11月22日-12月1日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車業界が取引し、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが所有・運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(https://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook (https://www.facebook.com/LAAutoShow )、Instagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )でフォローし、http://www.laautoshow.com/ でアラートに登録を。オートモビリティーLAの詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照するか、Twitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、Instagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

FleishmanHillard

FH.LAAUTOSHOW.TEAM@fleishman.com

+1-310-482-4270

ソース:Los Angeles Auto Show

Los Angeles Auto Show Sets The Spotlight On Electrification

PR81705

LOS ANGELES, Nov. 18, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- EV |LA Aims to Educate and Empower Consumers About Electric Vehicles

The Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) today announced its new initiative

to increase awareness around electric vehicles (EV) and EV-ownership. Dubbed EV

| LA (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2645277-1&h=3347715373&u=https%3A%2F%2Flaautoshow.com%2Fevla%2F&a=EV+%7C+LA

), the new program is made possible with the support of the Los Angeles

Department of Water and Power (LADWP) and other partners including the Clean

Vehicle Rebate Project, Veloz's Electric For All campaign, Electrify America,

Plug In America, and the UC Davis Institute of Transportation Studies. Through

the EV | LA program, the LA Auto Show and its partners hope to demystify fears

and help people make informed decisions around alt-fuel options.

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"LADWP is pleased to partner with the LA Auto Show to create the EV|LA

experience, where attendees can sign up to take guided tours of the show floor

to learn about the EV options available to them," said Martin L. Adams, LADWP

General Manager and Chief Engineer. "To make EV adoption easier, LADWP is

installing charging infrastructure throughout Los Angeles and providing

incentives for every type of EV driver, regardless of income, including our

newly enhanced Used EV rebate, which now stands at $1,500."

Attendees of this year's LA Auto Show can learn about EVs and EV ownership by

visiting the EV | LA Lounge from 10:00 am to 2:00 pm on Nov. 23, 24, 30, and

Dec. 1. During these hours, the EV | LA Lounge, located on the South Terrace of

the Los Angeles Convention Center will feature several resources including:

    - Representatives from LADWP will be onsite to offer information about

      rebates available to consumers, including the $1,500 used EV rebate

      for eligible customers.

    - Volunteers from Plug In America, a not-for-profit organization, will

      also be onsite to answer questions about EV ownership since they

      themselves are actual EV owners.

    - Visitors will also be able to learn about free resources such as the

      PlugStar program, which helps match car shoppers not only with the EV

      that is right for them, but also with a dealer representative that is

      fully certified to sell or lease the EV they are interested in

      purchasing.

    - Electrify America will feature its latest Level 2 Home Charger for

      attendees to learn about, in addition to its DC fast charging network

      highlighted in its display in the South Atrium.

    - A team of researchers from the UC Davis Institute of Transportation

      Studies will be onsite, offering attendees the opportunity to take

      part in cutting-edge research.

In addition to being able to ask questions and collect information about EVs,

EV ownership, and rebates, the EV | LA Lounge will serve as a start and

endpoint for this year's EV | LA Tours (available at no additional charge for

LA Auto Show visitors). These guided, 90-minute tours will highlight the latest

electric and plug-in hybrid vehicles on the show floor and ones available for

onsite test drives. To participate in a guided EV | LA Tour, visitors must sign

up in advance online; these tours are available on a first-come, first-serve

basis (participant must have received a confirmation from the show to join).

Resources for a self-guided EV tour of the show floor will also be available

for visitors to explore LA Auto Show at their own pace. To sign up for an EV |

LA Tour and for available dates and times, please visit

https://laautoshow.com/evla/.

"Electric cars are not just the future. They are here today," said Veloz

Executive Director Josh Boone. "The LA Auto Show is the premier event in

California where consumers can see, touch, and ask questions about the full

range of electric cars on the market. Our Electric For All campaign aims to

make it easy for consumers to learn more about electric cars and their

benefits, so we're delighted to support EV | LA and the showcase tours."

"Consumers continue to attend auto shows like ours to discover, test drive, and

learn all about cars from experts in a fun, convenient, no-pressure

environment. It's where impressions and decisions are made," said Terri

Toennies, President of the LA Auto Show and AutoMobility LA. "With Los Angeles

being the top EV and overall car-buying market in the U.S., our show is an

ideal platform for automotive brands and EV | LA partners to educate and

inspire consumers about EVs and EV-ownership."

Among the confirmed debut vehicles at the LA Auto Show's press and trade days,

AutoMobility LA(TM), 38 percent are hybrid or electric. Audi, Bollinger Motors,

Ford, Hyundai, Karma Automotive, MINI, Porsche, Volkswagen will be among the

brands that will be featuring fully electric or plug-in hybrid debut vehicles

at the show. Several brands, including Jaguar and Tesla, will be offering test

drive opportunities at the LA Auto Show this year for consumers to compare

models.

For additional information on LA Auto Show, to purchase tickets or learn more

about the EV | LA program, please visit laautoshow.com.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season annually. In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and

automotive sectors to launch new products and technologies and to discuss the

most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.

AutoMobility LA 2019 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

18-21, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2019 will be

open to the public Nov. 22-Dec 1. AutoMobility LA is where the new auto

industry gets business done, unveils groundbreaking new products, and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater LA New Car Dealer

Association and is owned and operated by ANSA Productions.  To receive the

latest show news and information, follow the LA Auto Show on Twitter (

https://twitter.com/LAAutoShow) , Facebook (

https://www.facebook.com/LAAutoShow) or Instagram

(https://www.instagram.com/laautoshow/) and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter (

https://twitter.com/automobilityla?lang=en), Facebook (

https://www.facebook.com/automobilityla/) or Instagram

(https://www.instagram.com/automobilityla/)

MEDIA CONTACTS:

FleishmanHillard

FH.LAAUTOSHOW.TEAM@fleishman.com

+1 310-482-4270

SOURCE: Los Angeles Auto Show  

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