◎ノキア・ルミア900発売キャンペーン  タイムズスクエアが放心状態に

ノキア

◎ノキア・ルミア900発売キャンペーン  タイムズスクエアが放心状態に

AsiaNet 48939

☆共JBN 外0481(産業、スマートフォン)(12・4・9)

【産業担当デスク殿】48939

◎ノキア・ルミア900発売キャンペーン  タイムズスクエアが放心状態に

【ニューヨーク9日PRN=共同JBN】タイムズスクエアが6日、放心状態に陥った(http://youtu.be/abyYIHAGQ8M)。ノキアが同社の携帯電話ノキア・ルミア900(Nokia Lumia 900、http://www.nokia.com/us-en/products/phone/lumia900)の北米発売に合わせ、3万人の人々が見守るなか、ニューヨークの象徴的ランドマークの大スクリーンを占拠した。ハリウッドの大ヒット映画「アイ、ロボット」のチームは、最新のCGI技術を駆使して世界最大のLEDディスプレーを製作した(http://youtu.be/abyYIHAGQ8M)。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120408/NY83861

ノキア(http://youtu.be/abyYIHAGQ8M)は、観衆がどの方向からでも光と音楽に陶酔できるように、タイムズスクエアの有名な大型スクリーン9面を独り占めにした。

光のショーには、国際的なスーパースターのニッキー・ミナージュ(http://mypinkfriday.com)が出演し、彼女の新アルバム「ピンクフライデー:ローマンリローディッド」(Pink Friday: Roman Reloaded)のトラックをメドレーで歌った。

世界の有名ビジュアルアーティスト多数は、3週間以上にわたり昼夜5000時間余をかけ、大型スクリーンを使ってあぜんとする効果を生み出す多数の場面をつくり出した。

すべての電子スクリーンは、ニューヨーク市の4ブロックにわたる長さ8マイルのケーブルに接続された移動サーバーからコントロールされた。

200フィートの高さがあるコンピューター生成の画像と実際のダンサーとが連動し、スクエアにある1棟のビルは生命が宿り、呼吸しているかのように見えた。ビルが水で満たされ、それが観衆の前であたかも「溶けた」ようにこぼれ出した。

北米でのノキア・ルミア900の発売に合わせて開催された今回の画期的なビジュアル・イベントは、ノキア・ルミア専用にリミックスされたミナージュのヒット曲「スターシップ」(http://youtu.be/abyYIHAGQ8M)で演出され、このリミックスをDJでプロデューサーであるドーリーが生演奏した。

この目を見張るニューヨークの光のショーは、ユーチューブhttp://www.youtube.com/nokiaで見ることができる。

ノキア・ルミア900は4月8日から、北米だけでAT&Tから99・99ドルで発売される。ノキア・ルミア900は4G LTEのスピードと抜群のデザインを備えており、消費者は電子メール、音楽、ソーシャルメディアに素早くアクセスできる。

ノキアはモバイル通信の世界リーダーである。毎日13億人のユーザーがノキアを使用して、体験の記録と共有、情報へのアクセス、道順の検索、互いの通話などに利用している。ノキアはその技術およびデザインの革新性によって、世界中で最も評価されるブランドの一つになった。

詳細はウェブサイトhttp://www.nokia.com/about-nokiaを参照。

(了)

▽問い合わせ先

Sabrina Lynch,

sabrina@thisismission.com

or

Zara Swift ,

zara@thisismission.com,

+1-212-219-2787 (NY),

+44-207-845-7800 (UK),

both of the Mission

Nokia Brings Times Square to a Standstill With Latest CGI Technology and Nicki Minaj Performance

PR48939

NEW YORK, Apr. 9, 2012 /PRN=KYODO JBN/

    Nokia brought Times Square to a standstill on Friday

[http://youtu.be/abyYIHAGQ8M ] as thirty-thousand people watched one of the

biggest electronic take-overs of the iconic New York landmark for the launch of

the Nokia Lumia 900 [http://www.nokia.com/us-en/products/phone/lumia900 ].

Using the latest CGI technology the team behind the massive Hollywood

blockbuster, i-Robot, created one of the world's largest LED displays

[http://youtu.be/abyYIHAGQ8M ].

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120408/NY83861 )

    Nokia [http://youtu.be/abyYIHAGQ8M ] took control of nine of the square's

famous electronic screens to ensure the crowd was immersed in light and music

from every direction.

    The light show was introduced by international superstar Nicki Minaj

[http://mypinkfriday.com ], who sang a medley of tracks from her new album,

Pink Friday: Roman Reloaded.

    Dozens of the world's leading visual artist worked for more than 5,000

hours, day and night for more than three weeks, to create the hundreds of

jaw-dropping effects that were used on the large screens.

    All of the electronic screens were controlled from a mobile server that was

fed by eight miles of cable spread over four square blocks of the city.

    Combining real dancers with 200ft high computer generated graphics, a

building in the square was turned into a living, breathing entity. It was made

to appear as though it was filling with water and then "melting" in front of

the crowd.

    The ground-breaking visual event, to launch the Nokia Lumia 900 in North

America, was choreographed to an exclusive Nokia Lumia remix of Minaj's hit

'Starships' [http://youtu.be/abyYIHAGQ8M ], performed live by DJ and producer

Doorly.

    To watch the amazing New York light show go to http://www.youtube.com/nokia

    The Nokia Lumia 900 will be available exclusively in North America from

AT&T from April 8 for $99.99. With 4G LTE speeds and outstanding design, the

Nokia Lumia 900 lets customers access their email, music and social media

quickly.

    Nokia is a global leader in mobile communications. Every day, more than 1.3

billion people use their Nokia to capture and share experiences, access

information, find their way or simply to speak to one another. Nokia's

technological and design innovations have made its brand one of the most

recognized in the world.

    For more information, visit http://www.nokia.com/about-nokia

    SOURCE: Nokia

    CONTACT: Sabrina Lynch, sabrina@thisismission.com or Zara Swift ,

zara@thisismission.com, +1-212-219-2787 (NY), +44-207-845-7800 (UK), both of

the Mission

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