◎よりよい環境の世界を誓約 キッザニアの新キャンペーン
◎よりよい環境の世界を誓約 キッザニアの新キャンペーン
AsiaNet 49055
☆共JBN 外0534(産業、環境)(12・4・20)
【産業担当デスク殿】49055
◎よりよい環境の世界を誓約 キッザニアの新キャンペーン
【メキシコ市20日PRN=共同JBN】子供たちが楽しみながら学ぶ「エデュテインメント(edutainment)」のグローバルリーダー、キッザニア(KidZania, Inc.)は20日、世界の子供たちを結んで地球の健全化にオンラインで公式に取り組む「よりよい環境の世界の誓約(Greener World Pledge)」(http://greenerworld.kidzania.com)を発表した。世界中の子供の提案から作成された誓約で「よりよい環境の世界を目指すキッズ(KidZ for a Greener World)」キャンペーンの中核をなしている。環境上の責務の重要性を強調し、よりよい環境の世界のために想像、創出、団結するよう子供たちを奨励する世界的イベントが1カ月間繰り広げられる。
このリリースに関するマルチメディア素材は以下のサイトを参照。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120420/MM89266)
4月1日始動した「よりよい環境の世界を目指すキッズ」キャンペーンは、子供のよりよい世界創出を支援するキッザニアの使命から生まれた。プログラムには世界9カ所のキッザニア・エデュテインメント・テーマパークにおけるアクティビティや世界各地の祝賀イベント2件(4月22日のアースデーと6月5日の世界環境デー)のラリーが含まれる。キッザニアは6月5日まで、パーク内とオンラインで誓約賛同の署名を集め、世界全体の集計結果を発表する。
キッザニアは、子供が年齢にかかわらず、地球にプラスの影響を与えられると考えている。キッザニアは、子供がそれぞれの理想像に近づくよう鼓舞し力づけるグローバルブランドとして、地球の守り方の思考を共有するよう子供たちに勧めている。「よりよい環境の世界の誓約」は、世界中の子供から選ばれた最も具体的で実現可能なアイデアの集大成を意味しており、散らかったゴミを拾うこと、紙の両面利用、小まめな消灯、シャワー時間の短縮などが盛り込まれている。
キッザニアのハビエル・ロペス・アンコナ創設者兼社長は「『よりよい環境の世界を目指すキッズ』は、われわれの惑星の健康に関する国際的なキッズの会話を刺激するうえで一役買っている。その会話は地理的境界と文化を超越する」と語った。また「『よりよい環境の世界の誓約』に署名することで、子供たちは日々、身の回りの世界を保護する良心的選択をするよう触発されるだろう」と述べた。
キッザニアは、アースデーを祝うため「よりよい環境の世界の誓約」で脚光を浴びた最優秀環境アイデアを紹介するビデオも作成した。ユーチューブで閲覧できる。
http://www.youtube.com/kidzania
▽キッザニア(KidZania, Inc.)について
キッザニアは子供の博物館や家族向けエンターテインメントセンターを超え、子供サイズの都市で現実生活体験のロールプレイングを統合した。警官から歯科医、料理店主まで、それぞれのキッザニアは病院、消防署、銀行、放送局など60以上の施設の100近いロールプレイング・アクティビティを提供している。キッザニアのキッズを中心とした都市経験は4歳から14歳の子供に教育と刺激、娯楽を与えるようデザインされている。
メキシコに本社を置くキッザニアは民間企業。受賞歴があるコンセプトは子供向けの娯楽と教育のユニークなブレンドとして世界的に認められている。最初のキッザニアは1999年メキシコ市に開設、現在まで世界9カ所のキッザニアパークに累計2000万人以上のキッズと家族が入場している。英国、米国、ブラジル、チリ、エジプト、タイなど13施設が開発中で、上昇の軌跡は今後も続く。キッザニアに関する詳しい情報は公式サイト(http://www.KidZania.com)またはフェイスブック(http://www.facebook.com/KidZaniaOfficial)かツイッター(@KidZania)を参照。
問い合わせ先
Michele Spring Fajeau
Zebra Partners for KidZania
(925) 634-8289
michele@zebrapartners.net
(了)
KidZania Unveils "Greener World" Pledge - Empowering Children To Create A Better World
PR49055
MEXICO CITY, Apr. 20, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
KidZania's Global Youth Unite to Create a Greener,
Cleaner, Healthier Planet
KidZania, a global leader in children's edutainment, today unveiled the
Greener World Pledge [http://greenerworld.kidzania.com ], a formal online
commitment to a healthier planet - uniting the world's children. The Pledge was
created using ideas submitted by kids from around the globe and is a key
component of KidZ for a Greener World campaign, a multi-month, global
celebration to amplify the importance of environmental stewardship and
encourage kids to imagine, create, and unite for a Greener World.
To view the multimedia assets associated with this release, please click:
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120420/MM89266 )
KidZ for a Greener World, which launched on April 1, was born from the
company's mission to help kids create a better world. The program includes
activities at KidZania's 9 edutainment theme parks across the globe and rallies
around two global celebrations: Earth Day (April 22) and World Environment Day
(June 5). KidZania will collect pledge signatures in-park and online until June
5, when the global tally will be announced.
KidZania believes that children can have a positive impact on the Earth no
matter their age. As a global brand that inspires and empowers kids to be their
best selves, KidZania invites kids to share their thoughts on how to take care
of the earth. The Greener World Pledge represents a collection of the most
practical and achievable ideas culled from kids from around the world,
including: pick up stray trash, use both sides of the paper, turn off lights,
and take shorter showers, among others.
"KidZ for a Greener World is helping to spark a global conversation among
kids about the health of our planet, which transcends geographic boundaries and
cultures," said Xavier Lopez Ancona, president and founder of KidZania. "By
signing the Greener World Pledge, we believe children will be inspired to make
conscientious choices everyday to protect the world around them."
In celebration of Earth Day, KidZania has also created a video montage to
showcase the best environmental ideas spotlighted in the Greener World pledge,
which can be viewed at http://www.youtube.com/kidzania.
About KidZania
More than a children's museum or family entertainment center, KidZania
combines role playing with real life experience in a kid-sized city. From
police officer to dentist to restaurateur, each KidZania offers nearly 100
role-playing activities in more than 60 establishments including a hospital,
fire station, bank, radio station and more. KidZania's kid-centric city
experience is designed to educate, inspire and entertain 4- to 14-year olds.
KidZania, Inc., headquartered in Mexico, is privately held. This
award-winning concept is recognized globally for its unique blend of
entertainment and education for children. The first KidZania opened in Mexico
City in 1999 and to date more than 20 million kids and parents have visited the
nine KidZania parks globally. The trajectory continues with 13 facilities in
development in the United Kingdom, United States, Brazil, Chile, Cairo and
Thailand, among other locations. For more information about KidZania, visit
http://www.KidZania.com, on Facebook at facebook.com/KidZaniaOfficial
[http://www.facebook.com/KidZaniaOfficial ], or Twitter @KidZania.
CONTACT: Michele Spring Fajeau
Zebra Partners for KidZania
(925) 634-8289
michele@zebrapartners.net
SOURCE: KidZania
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。