◎消費者支援コミュニティーサイト、「投書箱.jp」が正式サービスを開始
◎消費者支援コミュニティーサイト、「投書箱.jp」が正式サービスを開始
AsiaNet 49086
【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。
~立ち上がって声を届けよう~
消費者支援コミュニティーサイト、「投書箱.jp」が正式サービスを開始
「消費者を守る」をコンセプトにソーシャルメディア企画・運営の業務を行う合同会社ファクターメディア(本社所在地:20 N. 3rd Street 2nd Floor Philadelphia, PA, USA 代表取締役社長:ユーバンクス ニック)は、不誠実な企業や欠陥商品による消費者への被害を根絶するべく、消費者の苦情や不満に特化したクレーム口コミサービス消費者情報専門サイト「投書箱.jp」( http://toshobako.jp/ )の正式サービスを開始いたしました。
- 背景
ファクターメディアは、最新のマーケティング・テクノロジーを駆使し、正確かつ信頼性のある情報を提供することで、消費者や企業が日常やビジネスの様々な場面で最適な判断をするための支援をしています。特に最近では「企業による”やらせ”や隠蔽にはうんざり」、「放射能問題についての情報開示はされているのか?」などといった消費者の不満、不安が頻繁に聞かれるようになりました。こうした声に応えるべく、消費者自らが「真実の情報」「本当の口コミ」を投稿、共有し、全国に向けて発信することができる環境を提供することといたしました。
- 投書箱.jpの特徴
1、クレームに特化した口コミ
多くの口コミサイトでは、消費者によるクレームやネガティブな評価は、一部の企業・団体の圧力により不当に削除されやすい傾向にあります。しかし、本来はそういった注意を喚起する生の声こそが消費者にとって価値のある情報です。投書箱.jpは、そういった「消されてしまう声」を集め、消費者が購買判断をする際に本当に必要な情報を届けたいと考えています。
2、豊富なカテゴリー
投書箱.jpでは電化製品、食品・飲料品、美容・健康、ショッピング、観光・旅行、マネー・ファイナンスなどの、消費者関連のカテゴリーや、芸能、スポーツ、政治・行政など、他の口コミサイトでは珍しいカテゴリーも用意しております。
3、最新リコール&消費者関連ニュースを配信しています。
投書箱.jpでは消費者生活センターからの最新情報を基に独自のリサーチを行い、より詳しいリコール情報をお届けしています。また、消費者関連ニュースでは、商品・サービスの不具合や不祥事に関連する記事を配信しています。
会社概要
名 称 :合同会社ファクターメディア
設立年月 :2011年8月
代表者 :ニック ユーバンクス(Nick Eubanks)
所在地 :20 North 3rd Street, 2nd Floor, Philadelphia, Pennsylvania, 19106 U.S.A.
TEL :215-315-7801
事業内容 :ソーシャルメディアの企画、運営
お問い合わせ先
ファクターメディア
担当:今枝
E-mail : yimaeda@factormedia.com
SOURCE Factor Media LLC
Introducing a Consumer Support Online Community "ToshoBako.jp"
PR49086
TOKYO, Apr. 23, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
~Stand up and Deliver your Voice~
Factor Media LLC, a social media company (Philadelphia, PA, U.S.A. CEO: Nick
Eubanks) has created a user generated reviewing platform focused on claims and
complaints of everyday consumers at ToshoBako.jp. The company strongly believes
in "Protecting Consumers", and its goal is to eradicate damages caused by
dishonest companies and defective products.
-Background
Utilizing the power of search engines and internet technologies, Factor
Media helps consumers and businesses make the best decisions by providing
accurate and credible information.Factor Media listened to consumers
say "I am sick of the government and companies withholding information."
or "Do companies and government tell us the truth regarding radiation
issues?" Taking those questions into consideration, Factor Media decided
to create a place where consumers can post "true review" and "real
information" based on their very own experience.
-Characteristics of ToshoBako.jp
(1)Users can post a claim-focused-review.
We specialize in claims and complaints because those type of reviews are
easily deleted from existing reviewing sites because of the inappropriate
pressure caused by companies. ToshoBako.jp wants to give voice to the
people whose claims and complaints have been erased. We would also like
them to share their opinions with millions of consumers in Japan.
(2)Users can read claims from popular shopping categories
ToshoBako.jp offers variety of categories, such as Electronics, Food and
Drink, Health and Beauty, Shopping, Travel and Tourism, Finance and many
more. It also has categories such as Celebrities, Sports, and Government:
which are rare subjects on other major reviewing websites. One of the most
remarkable categories is "Radiation", where users can read and post
specifically on Radiation Issues.
(3)Recall and Consumer News
ToshoBako.jp provides detailed recall news articles on a daily basis, based
on the information gathered from Kokusen. Also, it provides consumer news
focusing on product defects and company scandals.
Information of Factor Media, LLC
Location : 20 North 3rd Street, 2nd Floor, Philadelphia, Pennsylvania, U.S.A.
Year of Foundation: 2011
CEO: Nick Eubanks
Press Contact: yimaeda@factormedia.com, +1-267-207-1827
toshobako.jp [http://toshobako.jp ]
SOURCE: Factor Media LLC
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。