◎クラウド方式プラットフォームBrandEdgeを発表  インフォシスとファブリック

インフォシス

◎クラウド方式プラットフォームBrandEdgeを発表  インフォシスとファブリック

AsiaNet 49104

☆共JBN 外0556(産業、クラウド)(12・4・24)

【産業担当デスク殿】49104

◎クラウド方式プラットフォームBrandEdgeを発表  インフォシスとファブリック

【バンガロール(インド)、ロンドン、ニューヨーク24日PRN=共同JBN】コンサルティング、アウトソーシング、テクノロジーの世界的なリーダーであるインフォシス社(Infosys Ltd)と世界最大の通信サービス・グループのWPPは24日、WPPの1企業であるファブリック(Fabric)と協力して構築したブランドエッジ(BrandEdge、商標)を発表した。この種では初めてのクラウド方式の総合的サービスは、単一の統一プラットフォーム上でマーケティングと技術の統合された専門知識を展開することによってデジタル市場を簡略化する。このサービスは、デジタル資産、データ管理、さまざまなパートナーとの調整、業務の遂行などのデジタル市場の活動を全面的に変革する。

プラットフォームは、インフォシスのS・D・シブラル最高経営責任者(CEO)兼マネジングディレクターとWPPのマーティン・ソレル最高経営責任者(CEO)がロンドンに新たに開所したインフォシス・エクスペリエンス・センターで発表した。

デジタル・マーケティングは、現在展開される業務遂行の性質を考えると極めて複雑で断片化されている。高品質な消費者分析は、さまざまな地域や言語を通じて多数の代理店と協力し、デジタル・チャンネルの消費者をターゲットにするうえで、迅速な意思決定とシームレスな業務の遂行に不可欠である。WPPの1企業であるファブリックと協力して構築したインフォシス・ブランドエッジは、この複雑性を簡略化するための単一で柔軟性がある大規模組織向けのソリューションを提供するように設計されている。

BLUEフレームワークを基盤として稼動するこのプラットフォームは、マーケティング担当者がデジタルアセットを効率的に「構築」し、ターゲット・セグメントを効果的に「傾聴」し、「理解」し、幅広いデジタル・チャンネルの消費者と容易に「関与」することができる4つのモジュールで構成されている。

「構築する」:マーケティング担当者が効率的にデジタル資産を生み出し、管理し、再利用することを支援する。それはシームレスな協力を目指して組織内外の関係者を単一のプラットフォーム上に統合し、これによって最大40%の製品化の時間と最大30%のコストをそれぞれ削減する。

「傾聴する」:所有・獲得済みのデジタル資産データを顧客関係管理(CRM)データおよびその他の第3者データソースに統合することによって、組織は、評価、プライバシー、セキュリティーの基準を管理するとともに、このデータをコントロールできる。消費者の統一視点から一覧することが組織全体でリアルタイムに可能となると同時に、媒体購買や広告サービス技術などのツールセットやサービスとも共有できる。

「理解する」:さまざまなデジタル・チャンネルの顧客行動を解析する最先端の情報を提供する。マーケティング担当者はきめ細やかで双方向かつ顧客中心のリポートを利用することによって、従来の顧客のターゲティングが向上できる。リアルタイムかつ特注の分析は、新しいセグメントを素早く見つけることに寄与する。

「関与する」:マーケティング担当者はデジタル・チャンネルにおける通信の均質性を維持することが可能。電子メール、ソーシャルメディア、広告のゲートウエーなど広範なデジタル・チャンネルの顧客とつながりを持つために、あらかじめ組み込まれた各種のマーケティング・ツールを共通のゲートウエーに割り当てる。

このプラットフォームはクラウド方式で提供され、登録による利用回数制料金モデルで利用できる。このプラットフォームによって、マーケティング担当者は技術およびマーケティングの最新の進歩を活用して、資本支出をさまざまな運用支出に振り分けることが可能となる。

インフォシスのS・D・シブラルCEO兼マネジングディレクターは「組織は将来の事業を構築する際に、情報通で目利きのデジタル世代に対してパーソナル化した製品とサービスを提供しなければならない。ファブリックと協力して構築したインフォシス・ブランドエッジ(商標)は、デジタル市場の真の可能性を切り開き、顧客の関与を促進し、成長を推進するために必要な機敏性を提供できる、他にはないプラットフォームである。われわれは、この領域の600以上の顧客との協業、ならびに実証済みの最先端の技術リーダーシップから凝縮された豊富な業界経験によって、インフォシス・ブランドエッジ(商標)などの製品を開発し、イノベーションが主導する顧客の成長を促進できる他社にはない地位に立っている」と語った。

WPPのマーティン・ソレルCEOは「顧客はますます複雑となっているマーケティング世界では、よりシンプルなソリューションを求めているように思える。有効性と効率を加速する技術およびデータ解析のアプリケーションは確立されている。しかし、技術およびマーケティングに対する従来の取り組みは調和がとれていない。WPPの1企業であるファブリックと協力して構築したインフォシス・ブランドエッジ(商標)は、この溝を埋める総合的なソリューションを提供するとともに、当社の顧客が消費者向けに他社にはないパーソナル体験を生み出すことを支援する」と語った。

▽追加リンク

インフォシス・ブランドエッジ・ウェブサイト:http://www.infosys.com/brandedge

インフォシス・エッジ・ウェブサイト:http://www.infosys.com/edge/pages/index.aspx

IDCホワイトペーパー:http://www.infosys.com/brandedge/resources/Pages/index.aspx

ファブリック・ウェブサイト:http://www.fabricww.com

WPPウェブサイト:http://www.wpp.com

▽ファブリックについて

ファブリック・ワールドワイド社(Fabric WorldWide Ltd)は専門テクノロジー企業であり、WPPのクライアント側プラットフォームのプロバイダーである。同社の技術はファブリック・クライアントサイドDMPとマーケティング・オペレーティング・システムに基づいている。この技術を利用することによって、チャンネル全般および顧客組織のさまざまな部署にわたり整合性を保つために、マーケティング・データと同データの利用方式を関連通信プログラムに提供することが可能である。ビジネスの目的は、顧客が事業の中でデジタル・チャンネルから受け取る顧客のメッセージを素早く、適切に、かつ中枢領域で活用できることである。

▽インフォシス(Infosys)について

世界の最も成功している企業組織の多くは、測定可能なビジネス価値を提供するためインフォシス社員15万人に依存している。インフォシスはビジネス・コンサルティング、テクノロジー、エンジニアリング、アウトソーシングのサービスを提供して、30カ国余りのクライアントが明日の企業を確立できるよう支援している。インフォシス(ナスダック:INFY)の詳細はウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。

問い合わせは以下まで。

Infosys Press Office:

Asia Pacific

Joya Ahluwalia [joya_ahluwalia@infosys.com ]

Infosys Press Office: EMEA

Shamima Begum [SBegum@GolinHarris.com ]

Infosys Press Office:

America

Danielle  D'Angelo [Danielle_Dangelo@infosys.com ]

Fabric Press Office

Chris Perry [Chris.perry@fabricww.com ]

(了)

PR49104

Infosys and WPP Unveil the First Comprehensive Cloud-Based Platform That Simplifies Digital Marketing - Infosys BrandEdge(TM), in Partnership With Fabric, a WPP Company

BANGALORE, India, LONDON and NEW YORK, Apr. 24/PRN=KYODO JBN/ --

Three leading Global 200 companies are leveraging the platform to accelerate

digital engagement

Infosys, the global consulting, outsourcing & technology leader, and WPP, the

world's largest communications services group, today unveiled Infosys

BrandEdge(TM) in partnership with Fabric, a WPP company. This first-of-its-kind

comprehensive cloud-based offering simplifies digital marketing by bringing

together integrated marketing and technology expertise on a single unified

platform. It transforms the full spectrum of digital marketing activities

including creation and management of digital properties, data management,

coordination with multiple partners, and campaign execution

The platform was launched by S D Shibulal,Chief Executive Officer and Managing

Director, Infosys and Sir Martin Sorrell, Chief Executive Officer, WPP at the

newly inaugurated Infosys Experience Center in London.

Digital marketing has become extremely complex and fragmented given the nature

of campaigns that are executed today. High quality of consumer analytics is

critical for faster decision making and seamless campaign execution - across

multiple geographies and languages, working with multiple agencies and

targeting consumers across channels. Infosys BrandEdge(TM), in partnership with

Fabric, a WPP company, is designed to provide a single, flexible solution for

large-scale organizations to simplify this complexity.

Powered by an underlying BLUE framework, the platform comprises four modules

that enable marketers to efficiently BUILD digital assets, effectively LISTEN

to and UNDERSTAND target segments and easily ENGAGE consumers across a wide

array of digital channels.

BUILD: Helps marketers create, manage, and reuse digital properties

efficiently. It brings together internal and external stakeholders on a single

platform to collaborate seamlessly, reducing time-to-market by up to 40 percent

and costs by up to 30 percent.

LISTEN: Integrates, owned and earned digital asset data, with CRM data and

other third-party data sources to allow organizations to set measurement,

privacy and security standards and control this data. This unified view of the

consumer can be made available in real-time across the organization and can be

shared with other toolsets or services such as media buying or advertisement

serving technologies.

UNDERSTAND: Provides advanced intelligence to analyze consumer behavior across

multiple digital channels. The fine-grained, interactive and consumer-centric

reports enable marketers to improve targeting of existing consumers. The

real-time and bespoke analytics help identify new segments faster.

ENGAGE: Helps marketers maintain homogeneity in communication across digital

channels. It provides a common gateway to a catalogue of pre-integrated

marketing tools to connect with consumers across a range of digital channels,

such as email, social media and advertisement gateways.

Offered in the Cloud, the platform is available in a subscription-based,

pay-per-use model. This will enable marketers to convert their capital

expenditure into variable operational expenditure while embracing the latest

advances in technology and marketing.

S. D. Shibulal, Chief Executive Officer and Managing Director, Infosys said:

"As organizations work towards building tomorrow's enterprise, they must

deliver personalized products and services to an informed and discerning

digital generation. Infosys BrandEdge(TM), in partnership with Fabric, is a unique

platform that provides the agility needed to tap the true potential of digital

marketing, accelerate consumer engagement and drive growth. With our deep

industry experience, drawn from working with over 600 clients across domains,

and proven cutting-edge technology leadership, we are uniquely positioned to

develop offerings such as Infosys BrandEdge(TM) and drive innovation-led growth

for our clients."

Sir Martin Sorrell, CEO of WPP, said:  "It seems to us that clients are seeking

simpler solutions in an increasing complex marketing world.  The application of

technology and data analytics to accelerate effectiveness and efficiency is

well established.  However, the traditional approaches of technology and

marketing rarely speak the same language.  Infosys BrandEdge(TM), in partnership

with Fabric, a WPP company, provides a comprehensive solution to bridge this

divide and help our clients create unique personal experiences for consumers."

Additional Links

Infosys BrandEdge Website [http://www.infosys.com/brandedge ]

Infosys Edge Website [http://www.infosys.com/edge/pages/index.aspx ]

IDC Whitepaper [http://www.infosys.com/brandedge/resources/Pages/index.aspx ]

Fabric Website [http://www.fabricww.com ] WPP Website [http://www.wpp.com

]***********************************

About Fabric

Fabric WorldWide Ltd is a specialist technology company and provider of WPP's

client side platform. Our technology is based around The Fabric client-side DMP

and Marketing Operating System, which allows marketing data and ways using this

data to deliver relevant communication programs to be consistent across

channels, and across different parts of the client's organization. The purpose

of the business is to enable clients to use the consumer signals from digital

channels faster, more intelligently and more centrally in their business

About Infosys

Many of the world's most successful organizations rely on the 150,000 people of

Infosys to deliver measurable business value. Infosys provides business

consulting, technology, engineering and outsourcing services to help clients in

over 30 countries build tomorrow's enterprise. For more information about

Infosys (NASDAQ: INFY), visit http://www.infosys.com

Safe Harbor

Certain statements in this release concerning our future growth prospects are

forward-looking statements, which involve a number of risks and uncertainties

that could cause actual results to differ materially from those in such

forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to these

statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding

fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our ability

to manage growth, intense competition in IT services including those factors

which may affect our cost advantage, wage increases in India, our ability to

attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on

fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on

immigration, industry segment concentration, our ability to manage our

international operations, reduced demand for technology in our key focus areas,

disruptions in telecommunication networks or system failures, our ability to

successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for

damages on our service contracts, the success of the companies in which Infosys

has made strategic investments, withdrawal or expiration of governmental fiscal

incentives, political instability and regional conflicts, legal restrictions on

raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of

our intellectual property and general economic conditions affecting our

industry. Additional risks that could affect our future operating results are

more fully described in our United States Securities and Exchange Commission

filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year ended

March 31, 2011 and on Form 6-K for the quarters ended September 30, 2011 and

December 31, 2011.These filings are available at http://www.sec.gov. Infosys

may, from time to time, make additional written and oral forward-looking

statements, including statements contained in the company's filings with the

Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. The company

does not undertake to update any forward-looking statements that may be made

from time to time by or on behalf of the company.

    Infosys Press Office:

    Asia Pacific

    Joya Ahluwalia [joya_ahluwalia@infosys.com ]

    Infosys Press Office: EMEA

    Shamima Begum [SBegum@GolinHarris.com ]

    Infosys Press Office:

    America

    Danielle  D'Angelo [Danielle_Dangelo@infosys.com ]

    Fabric Press Office

    Chris Perry [Chris.perry@fabricww.com ]

SOURCE: Infosys Ltd

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