◎新製品「モハメド・アリ」を限定販売 スイス時計のIWCがNY店オープンで
◎新製品「モハメド・アリ」を限定販売 スイス時計のIWCがNY店オープンで
AsiaNet 49090
☆共JBN 外0549(産業、時計)(12・4・27)
【産業担当デスク殿】49090
◎新製品「モハメド・アリ」を限定販売 スイス時計のIWCがNY店オープンで
【ニューヨーク27日PRN=共同JBN】スイスの高級時計製造企業、IWCシャフハウゼンは26日、米国で最初の直営店、「フラッグシップ・ブティック」をニューヨークで開店した。この種店舗では世界最大である。IWCはこの画期的な事業展開の記念として米国内限定で「ビッグ・パイロット・ウォッチ」のニューバージョン製品、「モハメド・アリ」250個を発売した。ニューヨーク・マンハッタンはマジソン・アベニューの新しいホットスポットにおける華やかな店開きには著名人がゲストとして招かれ、その中には映画スター、マシュー・フォックスやファッションモデル、アドリアナ・リマの姿もあった。オープニングの特設イベントとして高名なフォトグラファー、ハワード・ビンガムの作品展が開かれた。ビンガムはモハメド・アリ終生の友人として、アリのボクサー人生を記録し続けた人物である。
IWCのジョージ・カーン最高経営責任者(CEO)は「この『フラッグシップ・ブティック』のニューヨーク開店は当社にとって特別な事である。それは当社のユニークな個性を反映させるだけではなく、他では得られない顧客体験を提供してくれる上、当社のアメリカにおける由緒来歴に新生『ハウス・オブ・ストーリーズ(物語の館)』として戻って来ることを意味している。私たちは顧客をこの素晴らしい地区に迎え、IWCの精神と哲学にご案内することを心待ちしている」と語った。事実、1868年にこの「インターナショナル・ウォッチ・カンパニー(IWC)」を創設した伝説の起業家、フロレンタイン・アリオスト・ジョーンズは米国人だったのである。IWC初のUS「フラッグシップ・ブティック」の店構えはまさにコスモポリタンな周辺環境にマッチしている。約3000平方フィート(約280平方メートル)の印象的な売り場全体でユニークなインテリア・デザインが当社の時計製品群を際立たせ、製品の個性を反映する情感にあふれた陳列によってIWCの豊かな語りの伝統を受け継がせている。
有名人ゲストとしては、IWCブランドの愛好家である俳優、マシュー・フォックス、モデルのアドリアナ・リマ、カロリナ・クルコヴァ、そして元ヘビーウェイト級チャンピオンのボクサー、イベンダー・ホリフィールドらがIWCの招待に応じ、当社の画期的事業のグランド・オープニングに出席して頂いた。
▽ノックアウト・ビッグ・パイロット・ウォッチの「エディション・モハマド・アリ」について
当社の「パイロット・ウォッチ」販売イヤーにおける米国回帰を記念して、IWCは特製時計250個を、感嘆すべき選手生活とリング内外を問わない生涯の業績によって世界的な名声を獲得した伝説の人、モハメド・アリに捧げて限定発売することとした。アリは6つの中核的な人間的価値、敬愛、自信、信念、献身、恵与、霊性を体現する生涯を全うしている。彼を偉大さへと向かわせ、信念に殉じる勇気を与えたのはこれらの信条である。
素晴らしい招待者リストを完全なものにしたのは伝記、「モハメド・アリ その生と時代」(邦訳 岩波現代文庫)の中で「ザ・グレーテスト(最高の人物)、商標(注1)」と呼んでアリの人物像を活写した作家、トマス・ハウザーと、アリのスパーリング・パートナーで好敵手でもあった伝説のボクサー、ラリー・ホームズの出席であった。
「ビッグ・パイロット・ウォッチ・エディション・モハメド・アリ」は正真正銘、IWCの伝説的製品である1940年発表の歴史的な「ビッグ・パイロット・ウォッチ」を模している。すっきりと整理された黒い艶消しの文字盤、「12時」の時点を示すアローヘッド(矢じり)の紋様、そして大胆な発光性の数字表示と長短針は光の有無にかかわらず、分刻みの精確な時刻表示を保証する。「ザ・グレーテスト(商標)」アリの関連では、彼が試合ではしばしば赤のグローブを着用したことにちなんで、長短針とアップリケをシグナルレッドの「スーパー・ルミノーヴァ(登録商標、注2)」で華麗に着色しており、時計にユニークでスポーティー、かつ力強い外見を与えている。レッド(赤)はまた黒いワニ革の時計バンドの裏色にも使われている。時計ケースの背面にはモハメド・アリ70歳の誕生日の特別ロゴが付いている。わずか1カ月前、IWCはこの限定品のユニークな系列製品1個をチャリティーイベント、「セレブリティー・ファイト・ナイト」に代わってオークションに出品、その全収入額をモハメド・アリ・センターに寄付した。双方に共通する意図を強調するため、今回の限定品売り上げ収益の一部が「スポーツマン・オブ・ザ・センチュリー」に選ばれたアリの慈善事業を支援するために使われる。モハメド・アリは「フラッグシップ・ブティック」のオープニング・セレモニーに出席した娘のミヤに代読させ、「私もすでにこの美しい時計の誇りある持ち主になっている。そして私は時計愛好者の一人として、社会的な関与がこの限定製品を栄誉あるものにしたことで非常に幸せだ」とコメントした。
▽高名なハワード・ビンガムの写真作品の独占展示について
この限定的なウォッチを買い求めた人には素晴らしい品物がパッケージとして贈られる。それは「GOAT グレーテスト・オブ・オール・タイムズ」の記念碑的な大型写真集である。この本は重量75ポンド(約32.7キロ)、サイズが20インチ(50.8センチ)四方、写真家、アーティスト150人以上の作品3000点以上が載っており、モハメド・アリの生涯を記念した出版物であり、それ自体が出版界の事件である。新設の「フラッグシップ・ブティック」では、この写真集「GOAT」から選んだモノクロ作品12点を展示する。全てモハメド・アリが個人として認めた伝記写真作家であり、彼の生涯の友人でもあるハワード・ビンガム撮影である。ビンガムはオープニング行事での独占展示に出席して、作品に魅了された観賞者に対して写真の背後で直接体験した物語を披露してくれた。これらの写真はIWCの「フラッグシップ・ブティック」で2012年5月末日まで展示され、来店の顧客はIWCの新たな「ハウス・オブ・ストーリーズ」に並ぶ時計製品群が持つ情感の中で、伝説的スポーツマンにまつわる物語にも触れることになる。
開店セレモニーの当夜の写真、ビデオは無料で以下のサイトからダウンロードできる。
http://multimedia.photographs.ch/image/IWC/Grand+Opening+IWC+Flagship+Boutique+New+York+City
(無料オンラインのための登録が必要)
▽IWC シャフハウゼン について
スイスの時計製造企業、IWCシャフハウゼンは、テクノロジーと開発を明確な目標に定め、1868年以来、その価値が薄れることのない時計を生産して今日に到る。同社は革新的なソリューションと技術的な創意工夫に対する情熱に根差す国際的な名声を獲得している。高級時計の分野における世界屈指のブランドとして、IWCは最大限の精確性と追随を許さないデザインの最良の結合としての「オートオルロジュリー(高級時計製作)」の傑作を作り出している。実用的な気象防護性と環境責任性こそ当社の哲学の一部であり総体でもある。スイスの由緒ある製造業者として、当社は過去数年の間に二酸化物の排出量を90%減らし、2007年以降、カーボンニュートラル企業として認証されている。
(注1)Muhammad Ali とそのブランド名は Muhammad Ali Enterprises LLC(C)MAE LLC の登録商標である。
(注2)この登録商標はIWCの所有ではない。
▽問い合わせ先
IWC Schaufhausen
Uwe Liebenminger
Department Manager Public Relations
電話 +41(0)79-957-72-52
Eメール uwe.liebenminger@IWC.com
インターネット http://www.IWC.com
(了)
IWC's Flagship Boutique in New York City Opened With a Knockout Watch Launch
PR49090
NEW YORK, Apr. 27 /PRN=KYODO JBN/ --
Yesterday, Swiss luxury watch manufacturer IWC Schaffhausen celebrated the
opening of its first US Flagship Boutique in New York City - the largest of its
kind worldwide. IWC marked this new milestone with the launch of the Big
Pilot's Watch Edition Muhammad Ali - limited to 250 pieces and designated as a
US exclusive. The glamorous event at Manhattan's new Madison Avenue hotspot
attracted high-profile guests, including actor Matthew Fox and model Adriana
Lima. The opening featured an exhibition of the work of famed photographer
Howard Bingham, a lifetime friend of Muhammad Ali, who recorded Ali's career on
camera.
"The opening of this Flagship Boutique in New York City is very special for
us," explains IWC CEO Georges Kern. "It not only reflects our unique identity
and provides an exceptional customer experience, it also marks a return to our
American heritage as our new 'house of stories.' We are looking forward to
welcoming our guests at this marvelous location and inviting them to experience
IWC's spirit and philosophy." In fact Florentine Ariosto Jones, the legendary
entrepreneur who launched the International Watch Company in 1868, was
American. The dimensions of IWC's first US Flagship Boutique match their
cosmopolitan surroundings. Over an impressive shop floor of more than 3,000
square feet, the unique interior design sets off the company's watch families,
continuing IWC's rich narrative tradition in emotive settings that reflect
their individual character. Famous guests such as actor and Friend of the Brand
Matthew Fox, models Adriana Lima and Karolina Kurkova, and former boxing
heavyweight champion Evander Holyfield followed IWC's invitation to join the
grand opening of the company's new milestone.
The Knockout: Big Pilot's Watch Edition Muhammad Ali
To highlight its homecoming in the year of the Pilot's Watches, IWC has
launched an extraordinary watch, limited to 250 pieces and dedicated to the
legendary Muhammad Ali, who has gained global acclaim for his amazing career
and lifetime achievements both in and outside the ring. Ali has lived his life
in accordance with a set of six core values that include respect, confidence,
conviction, dedication, giving, and spirituality. It is these ideals that have
propelled him to greatness and continue to give him the courage to stand up for
what he believes. Rounding off the impressive guest list were Thomas Hauser,
who portrayed The Greatest(TM) in his biography "Muhammad Ali: His Life and
Times" and boxing legend Larry Holmes, one of Ali's sparring partners and
favorite opponents. The Big Pilot's Watch Edition Muhammad Ali is modeled
unmistakably on an IWC legend: the historic Big Pilot's Watch of 1940. The
clearly organized matte-black dial, the arrowhead index at "12 o'clock" and the
bold, luminescent numerals and hands guarantee minute-perfect legibility of the
time, regardless of the light. As a reference to The Greatest(TM), who often
wore red boxing gloves for his fights, hands and appliques are highlighted with
signal-red Super- LumiNova(R)**, which gives the watch a unique, sporty, and
distinctly masculine look. Red is also mirrored on the inside of the black
alligator leather strap. The case back bears the official logo of Muhammad
Ali's 70th birthday. Only a month ago, IWC auctioned off a unique version of
this exclusive edition on behalf of Celebrity Fight Night, donating the entire
proceeds to the Muhammad Ali Center. To underline their common intentions, a
part of the proceeds from sales of the limited edition will be used to support
the Sportsman of the Century's charitable causes. "I am already a proud owner
of this beautiful timepiece. And, as a watch lover, I am very happy that IWC's
social commitment honors this limited edition," notes Muhammad Ali, whose
daughter Miya represented him on the occasion of the Flagship Boutique opening.
Exclusive Presentation of Iconic Howard Bingham Photographs
The exclusive watch will be sold in an impressive package - together with
the monumental tome "GOAT - Greatest of All Time." Weighing 75 pounds and
measuring 20x20 inches, with over 3,000 illustrations by more than 150
photographers and artists, the book is a celebration of Muhammad Ali's life and
a literary event in its own right. The new Flagship Boutique premieres a
display of 12 black-and-white photographs selected from GOAT. All were taken by
Howard Bingham, the personal photo-biographer and lifetime friend of Muhammad
Ali. During his exclusive presentation at the event, he also shared first-hand
stories behind the images with the fascinated audience. The photographs are on
display in IWC's Flagship Boutique until the end of May 2012 and provides
customers with access to stories about the legendary sportsman, amid the
emotions which accompany the watch families in IWC's new house of stories.
Photographs and film footage from the event night can be downloaded free of
charge from:
http://multimedia.photopress.ch/image/IWC/Grand+Opening+IWC+Flagship+Boutique+New+York+City
(free online registration required)
IWC Schaffhausen
With a clear focus on technology and development, the Swiss watch
manufacturer IWC Schaffhausen has been producing watches of lasting value since
1868. The company has gained an international reputation based on a passion for
innovative solutions and technical ingenuity. One of the world's leading brands
in the luxury watch segment, IWC crafts masterpieces of Haute Horlogerie at its
finest, combining supreme precision with exclusive design. Active climate
protection and environmental responsibility are part and parcel of the
company's philosophy. The traditional Swiss manufacturer has lowered its carbon
dioxide emissions by 90 percent in the space of a few years and has been
certified as a carbon-neutral enterprise since the summer of 2007.
Further information
IWC Schaffhausen
Uwe Liebminger
Department Manager Public Relations
Mobile +41(0)79-957-72-52
E-mail uwe.liebminger@iwc.com
Internet http://www.iwc.com
* Muhammad Ali and associated brand names are trademarks of Muhammad Ali
Enterprises LLC(c) MAE LLC.
** This trademark does not belong to IWC.
SOURCE: IWC Schaffhausen
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