◎タイdtacの独占サプライチェーン・プロバイダーに  ブライトスター

ブライトスター社

◎タイdtacの独占サプライチェーン・プロバイダーに  ブライトスター

AsiaNet 49197

☆共JBN 外0596(産業、無線)(12・5・2)

【産業担当デスク殿】49197

◎タイdtacの独占サプライチェーン・プロバイダーに  ブライトスター

【マイアミ、バンコク2日PRN=共同JBN】世界最大の無線専門ディストリビューターで、無線業界向けサービスとソリューションの世界的大手であるブライトスター社(Brightstar Corp.)はこのほど、タイの有力モバイル通信事業者でテレノア・グループ・オブ・カンパニーズ(Telenor Group of Companies)の一部であるdtacタイランド(dtac Thailand)の独占サプライチェーン・プロバイダーに指名された。今回の3年契約には、戦略的な調達(http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain/strategic-sourcing-and-business-intelligence)、機器管理(http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain/device-management)、サプライチェーン(http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain)計画立案、チャンネル・サポート、倉庫保管、流通サービスが含まれている。

dtacのペッター・ファーバーグ最高マーケティング責任者(CMO)は「今回のブライトスターとdtacとの契約は、スマートフォンの普及が急進展をみせ、タイで3Gネットワークの展開準備が進んでいるなかで、最善の時期に取り交わされた。ブライトスターの実証済み業績とエンドツーエンドのサプライチェーン・サービス一式によって、dtacは機器に対する顧客の要望に応えることができるとともに、当社の新しいネットワーク性能を活用すれば、顧客の眼前には、最新で期待あふれる通信の可能性に満ちた世界が開けることになる」と語った。

ブライトスターは世界の有力通信事業者の総代理店としてサプライチェーン・サービスの業務提携を推進しており、dtacとの契約はその一つである。ブライトスターはタイなどの成熟市場で、通信事業者が消費者ロイヤリティーを増大することを支援するとともに、品質がよく規格化された製品・サービスを提供し、エンドユーザー体験を向上させることによって加入者一人当たりの平均売上を増進することを支援する。

ブライトスターのアジア太平洋・中東・アフリカ部門のアルツーロ・オソリオ社長は「われわれはdtacと協力できることをうれしく思う。dtacは3G構築を続けており、それがスマートフォン需要を喚起している。当社のサービスはdtacの顧客への製品提供を保証するために、3G機器の調達、オンライン上のストック向上、クレームがついた製品の監視・追跡が含まれている」と語った。

ブライトスターのサービスによって、同社の顧客は、携帯電話利用の顧客との関係の管理、顧客満足度の増大、サプライチェーン業績の最適化によって中核事業戦略の遂行を向上することができる。

▽ブライトスター(Brightstar Corp.)について

ブライトスターは無線機器バリューチェーンの主要関係者の業績と利益を向上させることに注力する世界最大の無線専門ディストリビューターであり、世界的に有力サービス企業である。同社は50カ国・地域で営業活動し世界に8万以上の販売拠点をサポートするとともに、付加価値流通サービス、供給チェーンの最適化サービス、マルチチャンネル小売サービス、買い戻し・下取り・再販の流通サービス、携帯電話機器保護・交換プログラムなど、100以上のカスタム化された総合サービスを提供している。顧客はブライトスターのサービスを利用することで、適切な時期に適切な場所で最高の価値を発揮する適切な製品を調達できるようになり、ますます複雑となる無線機器バリューチェーンを管理し、製品の可用性を拡大するとともに、チャンネルの到達範囲を延長・拡大し、供給チェーンの効率を高めることが可能となる。ブライトスター社についての詳細はウェブサイトhttp://www.brightstarcorp.comを参照。

▽dtacについて

Total Access Communication Public Company Limited (dtac)はタイの大手携帯電話通信事業者あり、現在2320万の加入者にサービスを提供している。同社は1989年8月に創設され、同社の技術を絶え間なく改良してサービス向上に努めることによって事業を強化するため、この10年間に総額1300億バーツをタイに投資してきた。dtac(タイ株式市場シンボル:DTAC)についての詳細はウェブサイトwww.dtac.co.thを参照。

詳細についての問い合わせは以下まで。

Michele Merrell

Brightstar Corp.

Email: michele.merrell@brightstarcorp.com  

Office: +1-305-421-6000

(了)

▽問い合わせ先

Wansit Jeremy Saiyawan,

Total Access Communication PLC. (dtac),

Office: +66-2-202-8000,

WansitS@dtac.co.th

Brightstar Selected as dtac Thailand's Exclusive Supply Chain Provider

PR49197

MIAMI and BANGKOK, May 2, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

     Improved Supply Chain to Deliver World-Class Consumer Experience for

                              Leading Operator

Brightstar, the world's largest specialized wireless distributor and a global

leader in services and solutions for the wireless industry has been appointed

as the exclusive supply chain provider to dtac Thailand, one of the country's

leading mobile operators and part of the Telenor Group of Companies. This

three-year agreement includes strategic sourcing (

http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain/strategic-sourcing-and-business-intelligence/

), device management (

http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain/device-management/ ),

supply chain ( http://www.brightstarcorp.com/services/supply-chain/ ) planning,

channel support and warehousing and logistics services.

"This agreement between Brightstar and dtac couldn't have come at a better

time, as smartphone adoption has accelerated, and Thailand is gearing up for

the roll out of 3G networks," said dtac spokesperson Petter Furberg, Chief

Marketing Officer of dtac. "Brightstar's proven track record and end-to-end

suite of supply chain services will enable dtac to surpass our customers'

demand for devices, and leveraging our new network capabilities will open up a

world of new and exciting communication possibilities for them."

The dtac agreement is part of a growing list of supply chain services

engagements led by Brightstar on behalf of leading operators around the world.

In mature markets, such as Thailand, Brightstar helps operators increase

consumer loyalty and drive ARPU by delivering a better and standardized product

and service, resulting in an improved end-user experience.  

"We are pleased to work with dtac, as they continue their 3G build out, which

is driving increased smartphone demand," said Arturo Osorio, President of

Brightstar Asia Pacific, Middle East & Africa. "Our services will provide a

complete end-to-end supply chain solution that includes sourcing 3G devices and

improving online stock and claimed product monitoring and tracking to ensure

product availability for dtac's customers."

Brightstar's services help customers improve the execution of their core

business strategy by managing the wireless customer relationship, increasing

customer satisfaction and optimizing the performance of their supply chains.

About Brightstar

Brightstar is the world's largest specialized wireless distributor and a

leading global services company focused on enhancing the performance and

profitability of the key participants in the wireless device value chain. The

company supports approximately 80,000 points of sale worldwide with operations

in 50 countries and territories and provides a comprehensive range of more than

100 customized services including:  value-added distribution services; supply

chain optimization services; multi-channel retail services; buy-back, trade-in

and reverse logistics services; and wireless handset and device protection and

replacement programs. Brightstar's services help customers manage the growing

complexity of the wireless device value chain and enable them to increase

product availability, expand their channel reach and drive supply chain

efficiencies by getting the right products to the right place at the right time

for the best value. For more information, please visit www.brightstarcorp.com .

About dtac

Total Access Communication Public Company Limited (dtac) is a leading mobile

network operator in Thailand, currently serving over 23.2 million subscribers.

It was founded in August 1989, and, for the last ten years, has accumulatively

invested over 130 billion baht in Thailand to strengthen its business by

continuously upgrading its technology and improving the quality of its service.

For more information about dtac (The Stock Exchange of Thailand symbol: DTAC),

please visit www.dtac.co.th .

For more information, contact:

Michele Merrell

Brightstar Corp.

Email: michele.merrell@brightstarcorp.com  

Office: +1-305-421-6000

SOURCE  Brightstar Corp.

CONTACT: Wansit Jeremy Saiyawan, Total Access Communication PLC. (dtac),

Office: +66-2-202-8000, WansitS@dtac.co.th

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中