◎マインドツリーが社内イントラを統合   MS SharePoint Serverを利用

マイクロソフト社

◎マインドツリーが社内イントラを統合   MS SharePoint Serverを利用

AsiaNet 49229

☆共JBN 外0605(産業、IT)(12・5・7)

【産業担当デスク殿】49229

◎マインドツリーが社内イントラを統合

  MS SharePoint Serverを利用

【ムンバイ7日PRN=共同JBN】世界的なIT・製品工学サービス企業であるマインドツリー社(MindTree Limited、http://www.mindtree.com)は、さまざまな技術とユーザーインターフェースを備え、長い時間をかけて開発されてきた大量のイントラネット・アプリケーションおよびポータルを管理する業務を遂行してきたが、これを解決するためにこのほどマイクロソフト・シェアポイント・サーバー2010(SharePoint Server 2010)を使用して統合企業イントラネット・ポータルであるピープルハブ(PeopleHub)を開発した。完成したピープルハブは、部門間のコラボレーションを推進し連帯感を生み出すことに寄与したソーシャル・ネットワーク機能があるうえ、アプリケーションのコンテンツ、トランザクション、情報のすべてのソースへのシングル・アクセスポイントとなった。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO

マインドツリーのサディル・クマル・レディ副社長兼最高技術責任者(CTO)は「シェアポイント・サーバー2010を使用することによって、われわれは企業コンテンツの管理、アプリケーション開発、コラボレーションを一体化してサポートするイントラネット・ソリューションを開発できた。私の考えでは少なくとも、このソリューションによってマインドツリーでは一人当たり毎日、最低15分間の生産性向上が達成される」と語った。

ピープルハブは2機のFAST サーチ・サーバー(FAST Search server)を一体化し、これによって同社の雇員がさまざまなコンテンツ・ソースに蓄積された情報を検索することが可能となった。ピープルハブは論理的順序で最善のヒットをもたらすだけでなく、多数の検索結果のグループ分類もできるようにきめ細かく調整されている。ピープルハブは、一日平均3000のヒット(6カ月の期間でのヒットは2250以上)、2000のブログ、1300のアクティブでさらに増えている討論スレッド、100のウィキ、60のコミュニティーを収容するだけの十分な性能があり、雇員はピープルハブをランディングページとして次第に利用するようになった。

マインドツリーのNS・パルタサラティ最高執行責任者(COO)は「われわれは現在、トランザクション、コンテンツ、ソーシャル・ネットワークにまたがる全社的な統合プラットフォームを保有している。この新しい環境によって、使い勝手の良さを通じて情報の共有化が進み、効率性が向上し、その結果、より大きな雇員満足度が生まれた」と語った。

ブログやウィキなどのソーシャル・ネットワーキング・ツールの使用をサポートすることによって、雇員の相互のつながりや連帯感の醸成に弾みがつく。

マインドツリーのセイガー・ポール最高ナレッジ責任者は「われわれの目標は、さまざまな形式のコミュニケーションを使って雇員を一体化することにある。シェアポイント・サーバー2010に備わるソーシャル・ネットワーキング・ツールによって情報の共有化が促進され、言い換えれば、時間と資金の節約に寄与するとともに革新性を推進することにもなる」と語った。

マインドツリーによるシェアポイント・サーバー2010とピープルハブの統合に関する詳細は、マイクロソフト・ケーススタディー

http://www.microsoft.com/casestudies/Microsoft-SharePoint-Server-2010/MindTree-Ltd/IT-Services-Firm-Consolidates-Content-Management-Improves-Employee-Productivity-with-a-Unified-Corporate-Portal/710000000305)、およびマイクソフト・カスタマー・スポットライト・ニュースセンター(http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight)で参照可能。

マイクロソフト・シェアポイント・サーバー2010に関する詳細はウェブサイトhttp://www.microsoft.com/sharepointを参照。

マイクロソフト(Nasdaq:MSFT)は1975年に設立され、人や企業がその潜在力を最大限に生かすソフトウエア、サービス、ソリューションを提供する世界のトップ企業である。

(編集者注)

マイクロソフト社からの情報、ニュース、概要についてはマイクロソフト・ニュース・センターhttp://www.microsoft.com/newsを参照。各種ウェブリンク、電話番号、肩書きなどは本リリース作成時のもので、その後変わった可能性もある。記者、アナリストがさらに詳しい情報を必要な場合はマイクロソフト・ラピッド・レスポンス・チームまたはウェブサイトhttp://www.microsoft.com/news/contactpr.mspxにあるその他適切な連絡先を参照。

(了)

▽問い合わせ先

Tushar Makkar

Microsoft

tmakkar@microsoft.com, or

Rapid Response Team

Waggener Edstrom Worldwide

+1-503-443-7070

rrt@waggeneredstrom.com

MindTree Strengthens Its Roots Using Microsoft SharePoint Server 2010

PR49229

MUMBAI, India, May 7, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

  - MindTree consolidates content management, improves employee productivity

    with a custom unified corporate intranet portal using Microsoft's

                        business collaboration platform.

     Tasked with managing a plethora of intranet applications and portals that

were developed over time with varying technologies and user interfaces, global

IT and product engineering services firm MindTree Limited

[http://www.mindtree.com ] has developed a unified corporate intranet portal -

PeopleHub - using Microsoft SharePoint Server 2010. The result has been a

single access point to all application content, transactions and information

sources along with social networking capabilities that have promoted cross-unit

collaboration and helped create a sense of community.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO)

     "With SharePoint Server 2010, we have an intranet solution that supports

enterprise content management, application development and collaboration - all

in one," said Sudhir Kumar Reddy, vice president and chief information officer,

MindTree. "In my opinion, it will enable at least 15 minutes, if not more, of

productivity improvement per person, per day at MindTree."

     PeopleHub was integrated with two FAST Search servers, which has made it

possible for its employees to find information stored in different content

sources. It is fine-tuned to not only bring up the best hits in a logical order

but also create groupings of multiple results. PeopleHub is robust enough to

facilitate an average of 3,000 hits daily (up from 2,250 in a span of six

months), 2,000 blogs, 1,300 active discussion threads and growing, 100 wikis,

and 60 communities while employees have increasingly made it their landing

page.

     "We now have a unified platform across the board for transactions, content

and social networking," said NS Parthasarathy, chief operating officer,

MindTree. "The new environment encourages information sharing through its

user-friendliness, boosts efficiency and has resulted in higher employee

satisfaction."

     Supporting the use of social networking tools, such as blogs and wikis,

has also encouraged employees to connect with each other and create their own

sense of community.

     "Our goal was to bring employees together using various modes of

communication," said Sagar Paul, chief knowledge officer, MindTree. "The social

networking tools in SharePoint Server 2010 mean better sharing of information,

which in turn helps save time and money, and furthers innovation."

     More information on MindTree's integration of SharePoint Server 2010 with

PeopleHub is available in the Microsoft case study [

http://www.microsoft.com/casestudies/Microsoft-SharePoint-Server-2010/MindTree-Ltd/IT-Services-Firm-Consolidates-Content-Management-Improves-Employee-Productivity-with-a-Unified-Corporate-Portal/710000000305

] and Microsoft Customer Spotlight News Center [

http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight ].

     More information about Microsoft SharePoint Server 2010 is available at

http://www.microsoft.com/sharepoint.

     Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in

software, services and solutions that help people and businesses realize their

full potential.

     Note to editors:

     For more information, news and perspectives from Microsoft, please visit

the Microsoft News Center at http://www.microsoft.com/news. Web links,

telephone numbers and titles were correct at time of publication, but may have

changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact

Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at

http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

     SOURCE:  Microsoft Corp.

    CONTACT:  Tushar Makkar

              Microsoft

              tmakkar@microsoft.com, or

              Rapid Response Team

              Waggener Edstrom Worldwide

              +1-503-443-7070

              rrt@waggeneredstrom.com                

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