◎メディアテック、ゲームロフト両社が提携発表  モバイルゲーム開発で協力

メディアテック社

◎メディアテック、ゲームロフト両社が提携発表  モバイルゲーム開発で協力

AsiaNet 49308

☆共JBN 外0640(産業、半導体)(12・5・11)

【産業担当デスク殿】49308

◎メディアテック、ゲームロフト両社が提携発表  モバイルゲーム開発で協力

【新竹(台湾)11日PRN=共同JBN】無線通信とデジタル・マルチメディア・ソリューションの大手ファブレス半導体企業であるメディアテック社(MediaTek Inc.)とモバイルゲーム大手のゲームロフト社(Gameloft)は11日、世界的な戦略提携を結んだと共同発表した。ゲームロフト社はこの世界的提携関係を通じて、メディアテック社の高機能携帯・スマートフォン・プラットフォーム・ソリューション上で広範囲のゲーム・アプリケーションの完全サポートにコミットすることになる。ゲームロフト社はまた、メディアテック社の携帯電話プラットフォーム上で稼働するゲーム開発のため専門の研究・開発チームと人員を配置し始めている。

メディアテックとゲームロフト両社は急速に成長している携帯ゲーム市場に対応するために提携し、ゲームプレーヤーの要求が高まっている速度とマルチメディア機能を備えた高品質のゲームをメディアテック社の高性能モバイル・プラットフォームでサポートする。メディアテック社は最新のシングルチップのソリューションであるMT6255を発表しており、これにはゲームロフト社で最も人気のあるレーシングゲームの「アスファルト(Asphalt)6:アドレナリン(Adrenaline、商標)」が前もって実装されることになる。さらにベストセラーゲーム「ブロックブレーカー(Block Breaker)3(商標)」、「アサシンズ・クリード・リベレーションズ(Assassin’s Creed Revelations、商標)」、「ブレイン・チャレンジ3:シンク・アゲイン!(Brain Challenge 3; Think Again!、商標)」の3本のトライアルバージョンが含まれ、これらはすべて製造企業の追加経費なしに実装される。ゲームロフト社は既に、メディアテック社のモバイル・プラットフォーム上でプレーできるゲームを制作するため、フランス、ベトナム、中国の人員とゲーム開発チームを集中させ始めている。

IT調査企業であるスーパーデータ社が最近発表した市場調査結果によると、モバイルゲームは2015年末までに75億ドル市場になるとみられ、現在の27億米ドルから約3倍に成長する。この調査ではまた、現在アジアがモバイルゲーム最大の市場になっており、2015年末までに32億ドルの売上、全市場の40%に達すると見られている。無料でゲームを楽しむ人の3・5%から10%の人が有料ユーザーに転じると見られるため、この市場セグメントは大きく成長する潜在力を持っている。

メディアテック社の謝清江社長は今回の提携について「モバイル・インターネット・アプリケーションとサービスが急速に成長しているため、モバイルゲームは現在のモバイル・インターネット産業における有効な付加価値サービスとアプリケーションの一つになっている。ゲームロフト社との提携は、この業界での画期的出来事だと考えている。メディアテック社の強力なプラットフォーム・カスタム化とゲームロフト社の最先端のゲーム開発能力が一緒になることによって、携帯電話に一層の価値をもたらすことが可能になり、それによって携帯電話業界での当社顧客の競争力を増加させることになる」と語った

ゲームロフト社のゴンザグ・デ・ヴァロイス上級副社長は「メディアテックの高性能なモバイル・プラットフォームを活用して、世界中のより多くのユーザーに楽しい当社のゲーム・セレクションを提供できることを期待している。ゲームロフト社は強力な事業および創作チームが10年以上にわたり中国市場で展開してきており、当社がプレゼンスを拡大し、中国の数十億の電話ユーザーに当社のゲームを提案できることを大変うれしく思う。ゲームロフト社の使命は、メディアテックの理念と同じであり、極めて安価に大衆市場に素晴らしい体験を提供することにある。われわれは一緒になって、われわれの相互技術と体験を活用して可能な限り広範囲な人々の必要に応えるというビジョンを共有している」と語った。

アフリカの大手ハンドセット・ブランドであるTECNOのジョージ・ズー最高経営責任者(CEO)は「メディアテックの戦略的パートナーの1社として、『エンターテインメント』のコンセプトは前々から、TECNOブランド名の大黒柱の一つである。われわれは今夏の戦略的提携が当社のユーザーにもたらすメリットに大いに期待している。大手2社がそれぞれの力を合体したことで、われわれは当社顧客に極めて優れたゲーム体験をもたらす競争力を備えた製品を開発することが可能となる」と語った。

▽ゲームロフト(Gameloft)について

デジタルおよびソーシャル・ゲームの世界的な大手パブリッシャーであるゲームロフト(登録商標)は2000年以来、この分野の超一流イノベーターの1社としての地位を固めてきた。ゲームロフト社は、携帯電話、スマートフォン、タブレット(アップルiOSとアンドロイド機器を含む)、セットトップボックス、インターネット接続テレビ、コンソールなど、すべてのデジタル・プラットフォーム向けにゲームを制作している。ゲームロフト社はUNO(登録商標)、フェラーリ(登録商標)、ソニック・アンレシュト(登録商標)などの大手国際ブランドと提携している。ゲームロフト社はまた、リアル・フットボール(Real Football)、アスファルト(Asphalt、商標)、「モダーン・コンバット3(Modern Combat 3):フォールン・ネーション(Fallen Nation)」と「N.O.V.A. 2-ニア・オービット・バンガード・アライアンス」(Near Orbit Vanguard Alliance、登録商標)などの既存フランチャイズも運営している。ゲームロフト社はすべての大陸で営業展開し、100カ国でゲームを提供し、4500人の開発者を雇用している。

ゲームロフト社はパリ証券取引所に上場されている。(ISIN: FR0000079600、ブルームバーグ:GFT FP、ロイター:GLFT.PA)

ゲームロフト社のスポンサー・レベル1ADR(ティッカー:GLOFY)は米国で店頭取引されている。

▽メディアテック社(MediaTek Inc.)について

メディアテック社は、無線通信およびデジタル・マルチメディア・ソリューションの大手ファブレス半導体メーカーである。同社は無線通信、高解像度テレビ、光学ストレージ、DVD、ブルーレイ向け製品向け最先端SoCシステムソリューション 開発の市場リーダーおよびパイオニアである。同社は1997年に創立され、台湾証券取引所に証券コード「2454」で上場している。同社は台湾に本社を置き、中国本土、シンガポール、インド、米国、日本、韓国、デンマーク、英国、ドバイに販売と研究開発の子会社を持っている。詳細はメディアテックのウェブサイトwww.mediatek.comを参照。

(了)

MediaTek Announces Global Partnership with Mobile Gaming Giant Gameloft

PR49308

HSINCHU, May 11, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --

MediaTek Inc., a leading fabless semiconductor company for wireless

communications and digital multimedia solutions and mobile gaming giant

Gameloft, today jointly announced a global strategic partnership. Through this

global partnership, Gameloft is committed to fully support a wide range of

gaming applications available on MediaTek's feature and smartphone platform

solutions. Gameloft has also begun to allocate dedicated R&D team and resource

for the development of games that will run on MediaTek's mobile phone

platforms.

To meet the rapid growth of the mobile gaming market, MediaTek and Gameloft

have come together to offer high quality games supported by MediaTek's high

performance mobile platforms that can meet the increasing demands of gamers

regarding speed and multimedia features. MediaTek announced that its newest

single chip solution, the MT6255, which will come pre-loaded with Asphalt 6:

Adrenaline(TM), Gameloft's most popular racing game to date, as well as trial

versions of three other best selling games, Block Breaker 3(TM), Assassin's

Creed Revelations(TM), and Brain Challenge 3: Think Again!(TM) -- all at no

extra cost to manufacturers. Besides, Gameloft has already begun to funnel

resources and game development teams in France, Vietnam, and China to create

games that will run on MediaTek powered mobile platforms.

According to a recently released market survey carried out by IT research firm

SuperData, mobile gaming will be a US$7.5 billion market by 2015E, more than

triple the US$2.7 billion that it is today. The survey also showed that Asia is

currently the largest market for mobile gaming, with revenues forecasted to

total US$3.2 billion by 2015E, accounting for 40% of the total market. Since

anywhere between 3.5% and 10% of mobile free-to-play game audiences will

convert to paying users, this market segment offers a large potential for

growth.

Regarding the new partnership, Ching-Jiang Hsieh, President of MediaTek said,

"With the rapid development of mobile Internet applications and services,

mobile gaming has become one of the leading value-added service and application

in the mobile Internet industry today. I see our new partnership with Gameloft

as a major breakthrough for the industry: With MediaTek's strong platform

customization and Gameloft's cutting-edge game development capabilities,

together we will be able to bring even more value to mobile phones, thereby

increasing the competitive edge of our customers among mobile phone industry."

"We look forward to leveraging MediaTek's high performance mobile platforms to

deliver our exciting selection of games to even more users worldwide. Gameloft

has been present on the Chinese market for over 10 years with strong business

and creation teams and we are thrilled to increase our presence to propose our

games to the billion phone users in China. In sync with MediaTek's philosophy,

Gameloft's mission is to provide a good experience to the mass market at a very

reasonable price. Together we share the vision of leveraging our mutual

technology and experience to serve the needs of the public in the broadest way

possible," said Gonzague de Vallois, senior vice president of Gameloft.

George Zhu, CEO of TECNO, leading handset brand in Africa also noted, "As one

of MediaTek's strategic partners, the concept of 'entertainment' has always

been one of the mainstays of the TECNO brand name. We are very excited about

the benefits that this strategic partnership will bring to our users. As these

two giants combine their strengths, it will allow us to develop even more

competitive products which will bring our customers an even better gaming

experience."

About Gameloft

A leading global publisher of digital and social games, Gameloft(R) has

established itself as one of the top innovators in its field since 2000.

Gameloft creates games for all digital platforms, including mobile phones,

smartphones and tablets (including Apple(R) iOS and Android(R) devices),

set-top boxes, connected TVs and consoles. Gameloft partners with leading

international brands such as UNO(R), Ferrari(R) and Sonic Unleashed(R).

Gameloft also operates its own established franchises, such as Real Football,

Asphalt(TM), Modern Combat 3: Fallen Nation and N.O.V.A. 2: Near Orbit Vanguard

Alliance(R). Gameloft is present on all continents, distributes its games in

100 countries and employs over 4,500 developers.

Gameloft is listed on the Paris Stock Exchange (ISIN: FR0000079600, Bloomberg:

GFT FP, Reuters: GLFT.PA).

Gameloft's sponsored Level 1 ADR (ticker: GLOFY) is traded OTC in the US.

About MediaTek Inc.

MediaTek Inc. is a leading fabless semiconductor company for wireless

communications and digital multimedia solutions. The company is a market leader

and pioneer in cutting-edge SOC system solutions for wireless communications,

high-definition TV, optical storage, and DVD and Blu-ray products. Founded in

1997 and listed on Taiwan Stock Exchange under the code "2454", MediaTek is

headquartered in Taiwan and has sales or research subsidiaries in Mainland

China, Singapore, India, U.S., Japan, South Korea, Denmark, England, Sweden and

Dubai. For more information, please visit MediaTek's website at

www.mediatek.com.

SOURCE  MediaTek Inc.

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