◎格安航空機で長距離旅行は我慢できるか?  スカイスキャナーが調査

スカイスキャナー

◎格安航空機で長距離旅行は我慢できるか?  スカイスキャナーが調査

AsiaNet 49371

☆共JBN 外0670(産業、航空機)(12・5・18)

【産業担当デスク殿】49371

◎格安航空機で長距離旅行は我慢できるか?

  スカイスキャナーが調査

【シンガポール18日PRN=共同JBN】世界的な大手旅行検索サイトのスカイスキャナー(Skyscanner、http://www.skyscanner.com)が行った調査によると、74%の旅行者は格安航空機で長距離フライト(4時間以上)を旅行するためには、従来の航空会社が提供する追加サービスを受けなくてもかまわないと思っている。

1800人以上の旅行者を対象としたこの調査では、格安航空機で長距離を移動するのをいとわない旅行者のうち、48%は目的地に到着するために、最長9時間までならば個人のスペースが制限され、わずかなレッグルーム(足下の空間)にも耐えられるとしているのに対し、約3分の1(30%)がおしりが痛くなる10時間のフライト(シンガポール・ロンドン間のフライトに相当)でも我慢できるとした。しかし、22%は4時間から6時間の比較的短めのフライトならば、格安航空会社が提供する基本的なサービスに我慢できるとした。

調査はまた長距離の格安航空機の利用を促すためには旅行者が最も必要とする「追加サービス」について旅行者に質問した。

最格安航空会社の大半が29インチだけの平均的な座席間隔を提供しているが、調査で明らかになったのは、余計なサービスなしの航空機で長距離を旅行するにはレッグルームをあと2インチ追加すればサイズはほとんど気にならないとする旅行者が3分の1(35%)を占め、長距離の旅行には機内エンターテインメント(14%)ないしは飛行中の食事や飲み物(9%)を要望するよりも、レッグルームを重視することが上回った。これには荷物預かりの無料化を要望する18%も含まれている。

スカイスキャナーのトラベル編集長であるサム・ボールドウィン氏は「調査の結果、格安航空機による長距離路線の運行に対し明確な需要があることが分かった。人々は価格が妥当である限りは、喜んで自分の旅行の好みを満足させるために一定の快適性をあきらめる傾向にある。近年、格安航空会社は飛行距離を延長した中距離路線を導入し始めており、長距離路線を次に加えることは実現不可能なことではない」と語った。

▽スカイスキャナー(Skyscanner)について

スカイスキャナーは、1000社以上の航空会社の数百万にのぼるフライト、さらにレンタカーやホテルをオンライン上で即座に比較できる大手トラベル検索サイトである。

(了)

How Far Would Brits Go Low-Cost?

PR49371

SINGAPORE, May 18 /PRN=KYODO JBN/ --

     Survey reveals almost three quarters of travellers would be happy to fly

long haul with no frills

    A study conducted by leading global travel search site Skyscanner

[http://www.skyscanner.com ] reveals 74% of travellers would be willing to

sacrifice the extras received with traditional airlines in order to travel long

haul (more than four hours) with a budget carrier.

    The survey of more than 1800 travellers found that of those willing to fly

long haul low cost, 48% would forfeit their personal space and endure limited

legroom for anything up to nine hours in order to reach their destination,

while nearly one in three (30%) would be willing to sit out a bum breaking

10-hour flight (equivalent of a flight from Singapore to London). However 22%

would only endure the basic levels of comfort offered by budget airlines for a

relatively modest flying time of four to six hours.

    The study also questioned travellers on the "extras" they would most need

in order to persuade them to fly long haul low cost.

    With most low cost airlines offering an average seat pitch of just 29

inches, this survey reveals that size really does matter with more than a third

(35%) of travellers requiring an extra two inches of legroom in order to travel

long haul with a no-frills airlines, and would prioritise legroom over

in-flight entertainment (14%) or even in flight food and refreshments (9%) for

the duration of the long haul journey. 18% wanted free hold baggage included.

    Sam Baldwin, Travel Editor at Skyscanner said; "The results of this survey

show there is a definite demand for low cost airlines to operate long haul

routes - it appears people are more than happy to surrender some level of

comfort in order to satisfy their taste for travel, as long as the price is

right. In recent years, low cost airlines have started to introduce more mid

haul routes, so it is not unfeasible that long haul routes could be next to be

added."

    About Skyscanner

    Skyscanner is a leading travel search site providing instant online

comparisons for millions of flights on over a thousand airlines, as well as

hotels and car hire.

    SOURCE: Skyscanner

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中