◎ DHLがアジア太平洋地域の上級幹部を発表

DHL

◎ DHLがアジア太平洋地域の上級幹部を発表

AsiaNet 49237

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

DHLがアジア太平洋地域の上級幹部を発表

2012年5月25日シンガポール /PRニュースワイヤ・アジア/--

DHL Global Forwardingが営業・マーケティングおよびITの新幹部を指名

ドイツポストDHLグループ傘下の海空貨物輸送のスペシャリストであるDHL Global Forwardingは、昨年下半期に統合したアジア太平洋事業部門における最終的な上級幹部の人事を決定しました。新たな顔ぶれとしてアジア太平洋地区上級幹部にこの度任命されたのは、最高情報責任者(CIO)のローレンス リーとマーケティング・営業部門のトップを務めるティム マーティンです。

(写真: http://www.prnasia.com/sa/2012/05/22/20120522125833987268.html

(写真: http://www.prnasia.com/sa/2012/05/22/20120522125931501119.html

(ロゴ: http://www.prnasia.com/sa/2010/09/02/20100902467742-l.jpg

DHL Global Forwardingアジア太平洋地区CEOのケルビン レオンは「アジア域内およびグローバル取引の成長機会を捉えるためにアジア太平洋事業の統合を決定して以来、これまで経営陣の刷新を実施してきました。この度ローレンス リーとティム マーティンを当社アジア太平洋地区経営陣に迎えますが、二人は長年にわたる業界経験を持っており、陸・空・海の貨物事業において大きなチャンスを最大限につかもうとしている私たちにとって、極めて大きな財産となるものと喜んでおります」と述べています。

マーティンは、今回マーケティング・営業部門のトップとして指名されたことで久しぶりのアジア復帰となります。彼はロジスティクス業界で20年の経験を持つベテランで、この4年間はDHL Express営業戦略・開発担当バイスプレジデントとしてドイツのボンに赴任していました。DHLに2003年に入社したマーティンはこれまでインドやフィリピン、マレーシアでナショナル セールス マネージャーやカントリー マネージャー代理に就くなど、DHL Expressの中で様々な役職を経験してきました。サウジアラビア、UAE、バーレーン、イギリスでの赴任経験もあります。

マーティンはアジア太平洋地区マーケティング・営業担当シニアバイスプレジデントとしてシンガポールを拠点に、地域全18カ国の営業活動の統括責任者を務めます。その職務は、多国籍顧客の開発、業界セクターおよびトレードレーンの開拓、マーケティングコミュニケーションおよび入札管理の強化も含まれます。

リーはWal-Mart Global Sourcing社からDHL Global Forwardingへの移籍となります。前職ではビジネスプロセス・システムグループを指揮しました。これまで様々な多国籍企業で管理職を務めた後、特に大型ITチームを率い古いシステムから標準化された共有プラットフォームへの移行を成し遂げた、豊富な地域規模および分野横断的IT経験を生かし、情報技術部門のリーダーを務めます。

リーは、グローバルのDHL Global Forwarding FreightのCIO、シルビア スタインマンを直属の上司とし、またケルビン レオンにもレポートします。リーは、顧客とのシステム連携やコスト効率、サービスの向上を追求するDHL Global Forwardingの野心的なIT部門のアジェンダを、地域全体で展開する重責を担います。

レオンは「アジア太平洋地区は、全世界のDHL Global Forwardingにとって成長を生み出す重要地域です。今回の役員人事により、アジア域内貿易の急速な成長を捉え、将来の課題への要求を満たし上回るのに、より強力で迅速かつ効果的に機動できる布陣が整いました」と話しています。

- 以上 -

DHL - 世界のロジスティクス企業

DHLはロジスティクス業界のグローバルマーケットリーダーであり、まさに世界のロジスティクス企業です。世界各地の市場を熟知しているDHLは、国際エクスプレス(国際航空貨物輸送)、航空・海上貨物、陸上・鉄道輸送、コントラクトロジスティクス、国際メール便サービスを展開しており、世界220以上の国・地域を結ぶグローバルネットワークと約27万5千人の従業員の専門知識を活用し、お客様のサプライチェーンに関する要件を満たす、優れたサービスのご提供をお約束します。また、DHLは社会的責任を果たすべく、環境保護、災害時の緊急支援、教育活動への支援にも積極的に取り組んでいます。

DHLは、ドイツポストDHL傘下のブランドで、グループ全体の2011年度の売上は530億ユーロにおよびます。

DHLアジア太平洋地区に関する最新情報はhttp://press.ap.dhl.comをご覧ください。

出所: DHL

DHL Names Senior Hires in Asia Pacific

PR49237

SINGAPORE, May 23, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --

DHL Global Forwarding appoints new heads of sales and marketing and IT

DHL Global Forwarding, the air and ocean freight specialist within Deutsche

Post-DHL Group, has finalized its senior management line up following the

creation of a single Asia-Pacific operating division late last year. Latest

appointees to join the Asia Pacific board are Lawrence Lee as Chief Information

Officer (CIO) and Tim Martin as new Head of Marketing and Sales.  

(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2012/05/22/20120522125833987268.html )

(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2012/05/22/20120522125931501119.html )

(Logo: http://www.prnasia.com/sa/2010/09/02/20100902467742-l.jpg )

Kelvin Leung, CEO, Asia Pacific, DHL Global Forwarding, said: "Since we decided

to create a single Asia Pacific operating division to capitalize on the

opportunities of growing intra-Asia and global trade, we have made a number of

senior appointments across the board. I am delighted to welcome Lawrence Lee

and Tim Martin to our Asia Pacific team where their long experience will be a

tremendous asset as we seek to maximize the vast opportunities in the air,

ocean and road freight business."

The appointment as head of marketing and sales for Asia Pacific marks a return

to Asia for Martin, a 20-year logistics veteran, who has spent the past four

years as Vice President, Sales Strategy and Development for DHL Express in

Bonn, Germany. Martin, who joined DHL in 2003, previously worked in India, the

Philippines and Malaysia with DHL Express in various roles from National Sales

Manager to Deputy Country Manager. He has also worked in Saudi Arabia, UAE,

Bahrain and the United Kingdom.

As Senior Vice President, Marketing & Sales, Asia Pacific, Martin will be based

in Singapore and responsible for sales activities across all 18 countries in

the region. This includes the development of multinational customers, industry

sectors and trade lane, marketing communications and tender management.

Lee joins DHL Global Forwarding from Wal-Mart Global Sourcing where he led the

Business Processes and Systems group. Having formerly worked in senior roles in

various global multinational companies, Lee is an information technology (IT)

leader with tremendous regional and cross sector IT experience, particularly in

leading large IT teams through transformations from legacy systems to

standardized common platforms.

Lee will report to global DHL Global Forwarding Freight CIO Sylvia Steinmann,

with a dotted line to Kelvin Leung. His responsibilities will include driving

DHL Global Forwarding's ambitious IT agenda across the region as the division

seeks better alignment with its customers and even more cost-effective and

superior services.

Leung said: "Asia Pacific is a key growth region of DHL Global Forwarding

worldwide. With the latest appointments, we now have a team that is even

stronger, swifter and more effective in capitalizing on the fast growth of

intra-Asia trade to meet and exceed the demands of the challenges ahead."

                               - End -

DHL - The Logistics company for the world

DHL is the global market leader in the logistics industry and "The Logistics

company for the world". DHL commits its expertise in international express, air

and ocean freight, road and rail transportation, contract logistics and

international mail services to its customers. A global network composed of more

than 220 countries and territories and about 275,000 employees' worldwide

offers customers superior service quality and local knowledge to satisfy their

supply chain requirements. DHL accepts its social responsibility by supporting

climate protection, disaster management and education.

DHL is part of Deutsche Post DHL. The Group generated revenue of 53 billion

Euros in 2011.

For the latest news and happenings about DHL in Asia Pacific, visit

http://press.ap.dhl.com.

SOURCE  DHL

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中