◎グッドマンは世界的に躍進する電子小売市場に物流の大きな好機を報告

グッドマン

◎グッドマンは世界的に躍進する電子小売市場に物流の大きな好機を報告

AsiaNet 49473

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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グッドマンは世界的に躍進する電子小売市場に物流の大きな好機を報告

2012年5月28日シドニー /PRニュースワイヤ・アジア/--

グッドマングループ(以下「グッドマン」)が依頼した電子小売業界に関する調査によると、現在、オンラインショッピングは、先進国の消費全体の約5分の1を占め、年間15~20%の割合で拡大していることが判明した。発展途上国の経済成長率はさらに上昇しており、中国では現在、年間約75%の成長を遂げているという。

世界の物流業界の調査を専門に手掛ける大手調査会社のトランスポート・インテリジェンス社は、世界各地におけるインターネットショッピング市場に関する総合的な調査を下記の主な項目で実施。

・世界各地のオンラインショッピングの利用および需要

・先進国および発展途上国における電子小売業(ネット通販)が物流事業に及ぼす影響

・物流施設の要件および代表的な電子小売業者

・物流業界成長の要因

同社は、本調査の要点を「オンラインショッピング関する物流業務 - 本当の好機はどこに」という見出しで調査書を本日公表した。電子小売業、物流企業、ディベロッパーの意見を踏まえた最新の統計や考察をまとめた同報告書は、包括的な内容になっているとのことだ。詳細は下記にアクセスください。( http://www.goodman.com/~/media/Files/Sites/Global/about%20us/TI%20Goodman%20White%20Paper%20May%202012%20-%20final.pdf

本報告書によれば、多くの市場で小売販売の売り上げが不振に陥っている中、電子小売業界は急成長を遂げており、消費者動向の変化が世界の物流市場に多大な恩恵をもたらしているという。電子小売業は、先進国では年間10%超、発展途上地域では年間30%以上と伸び率が大きく、現在急成長の段階にあり、横ばいになる徴候はほとんど見られないという。

世界的に急成長する電子小売業界に伴い、世界の電子取引市場は2013年に1兆米ドル、2015年には1.4兆米ドルにまで拡大すると予測されている。

先進国では現在、米国は世界最大の電子小売市場となっており、1億7,000万人のユーザーが1人平均年間1,000米ドル消費しているという。フォレスター・リサーチ社の調査によれば、国内の電子小売市場規模は2015年までに約2,790億米ドルにまで拡大すると予測している。同様に、年間約16%で拡大している欧州市場では、2015年までには同市場規模が1,840億米ドルを超えるとの見通しを示している。

一方、中国のような新興国市場では、現在1億5,000万人以上のユーザーが1人当たり平均年間約200~250米ドルを消費しているという。中国では中流階級の人口が増えており、これに伴う所得の増加と欧米の製品に対する需要の拡大が主な牽引役となり、中国が主要な市場になると予測している。ボストン コンサルティング グループは、2015年までに中国の電子小売市場規模は3,050億米ドル程度になると予測している。

グッドマンのグループCEOであるグレッグ・グッドマン氏は「本調査報告書は、世界的に電子小売市場を牽引している重要な要素や物流企業を含む同業界の動向を形成する要因等をより良く理解することができた。非常に明確なのは、電子小売業は市場ごとに異なるフルフィルメントサービスと配送戦略を採用しているため、一つの基準では配送効率を最適化できないということだ。」と付け加えた。

同報告書は、この点を強調し、例えば中国では、電子小売業界の成長速度に追いついていない主な原因は、インフラの整備不足や限定的な物流サービスあり、地域により提供しているサービスのギャップが拡大しているという。中国の物流費用は欧州の2倍に相当するGDPの2割超であり、主要都市圏外では物流サービスがほとんど提供されていない状況だ。このため電子小売業者は「顧客との距離を縮める」ために、施設のネットワークを広域に開発することにつながっているという。

一方、先進国では、地域の物流インフラは比較的高度であり、電子小売業者は地理的な要因で、一か所の配送地点からの翌日配達サービスから複数の配送地点の利用や主要な在庫配送ラインを重複させることなどの物流戦略を決定している。このように非常に戦略が分散されている状況のため、外部の物流業務会社に依存せずに、電子小売業者が自社のフルフィルメントセンターを開発することにつながっており、専用施設に対する需要が高まっているという。

「本調査結果により、電子小売業界が急成長する中で、高品質なビルド・トゥ・スーツ型の物流施設のソリューションに対する堅調な需要があることが確認できた。国内市場の力学を熟知し、個々電子小売企業や3PL企業の具体的な不動産ニーズに対応可能な専門知識や経験を有する当社のような総合不動産グループが様々なサービスを提供できるチャンスがあることを示している。」とグッドマン氏はコメントしています。

世界最大のインダストリアル不動産グループのグッドマンは、お客様の個別のニーズに対応する物流施設開発関する世界レベルのソールーションを提供する専門知識を有し、電子小売業や物流のお客様の要望に応じるという点では、業界のリーダーとしてサービスを提供している。実際に、グッドマンは、その実績としてアマゾン専用の約581,000平方メートル超の新規倉庫スペースを9棟開発しており、さらにドイツ国内で約225,000平方メートルの2件の開発プロジェクトが進行中です。

またグッドマンはこの度、中国、天津市に女性向けファッション・アクセサリーの大手電子小売会社ムーンバサ社専用に延べ42,410平米のビルド・トゥ・スーツ型施設を新規開発することを発表した。

「電子小売業界の継続する急成長は当社の事業戦略を一変させている。過去2、3年間において、当社は電子小売業界の数々の開発案件を手掛けており、その経験が当社ポートフォリオにも反映され、いまや当社の最大取引先の1グループになっている。」とグッドマン氏はコメントしています。

グッドマンについて

グッドマン・ グループは、オーストラリア、ニュージーランド、アジア、欧州、英国で事業を展開する総合不動産グループです。ステープル会社であるグッドマン・リミテッドと グッドマン・インダストリアル・トラストにより構成されるグッドマン・グループは、オーストラリア証券取引所に上場している最大のインダストリアル不動産グループであり、インダストリアルスペースおよびビジネススペースを運用する上場ファンドマネジャーとしては世界最大級の規模を誇ります。

グッドマンは、グローバル市場における専門的な知識、所有・開発・管理を一貫して行うカスタマーモデル、そして強力なファンドマネジメントの基盤により、顧客のニーズに対応する革新的な不動産ソリューションを提供するとともに、投資家に対する長期的なリターンを提供しています。

詳しい情報は、下記にお問い合わせください。

グループ コーポレート コミュニケーション マネージャー

マシュー・ワーナー

電話:+61-2-9230-7159

出典:グッドマングループ

Goodman Report Sees Significant Logistics Opportunity from the Rapid Global Growth in e-Retailing

PR49473

SYDNEY, May 28, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --

An e-retailing research report commissioned by Goodman Group (Goodman) has

highlighted that online shopping now accounts for almost a fifth of all

purchases in developed markets and is growing between 15% and 20% per annum.

The growth rate in developing economies is far higher, with China for example

currently experiencing around 75% growth a year.

The comprehensive research report on the global online shopping market was

conducted by Transport Intelligence, one of the leading providers of research

on the global logistics industry, and focused on the key areas of:

    + Take-up rates and popularity of online shopping around the

      world;

    + The impact of the growth in e-retailing on logistics operations

      in developed and developing markets;

    + The warehousing requirements and operations of some of the main

      e-retailing players; and

    + Factors that will play a role in the growth of the industry.

Highlights from the study are today being published in a White Paper entitled

'Logistics of Online Shopping - Where the Real Opportunities Lie'.  Containing

the latest stats and insights gained from canvassing the opinions of

e-retailers, logistics companies and developers, the report provides the most

comprehensive overview of the sector of its kind. The White Paper is available

on Goodman's website, click here (

http://www.goodman.com/~/media/Files/Sites/Global/about%20us/TI%20Goodman%20White%20Paper%20May%202012%20-%20final.pdf

) to view.

The report showed that at a time when retail sales in many markets have been

sluggish, internet retailing has grown rapidly and this shift in consumer

attitude has brought enormous benefits to the global logistics market. With

growth in excess of 10% per annum in developed economies and more than 30% per

annum in many less developed areas, e-retailing is at present in the rapid

growth phase, with little sign of leveling off, the report said.

In line with the rapid growth in e-retailing around the world, it has been

estimated that the global e-commerce market could be valued as much as US$1

trillion in 2013 and up to US$1.4 trillion by 2015.

In developed markets, the US is currently the largest e-retailing market in the

world, with 170 million users spending on average US$1,000 each per annum and

according to Forrester Research is estimated to grow to approximately US$279

billion by 2015. Similarly, Europe which is growing at around 16% a year is

estimated to be valued at over US$184 billion by 2015.

This compares with emerging markets such as China, which currently has more

than 150 million users, each spending on average US$200 to US$250 a year. The

increasing number of middle class Chinese, with rising incomes and greater

demand for western goods is seen as the main driver for China becoming a major

e-commerce market, which Boston Consulting Group has estimated to be worth

around US$305 billion by 2015.

Goodman's Group CEO, Mr Greg Goodman said, "The research has enabled us to

better understand the key drivers in the e-retailing market globally and the

trends that are shaping the industry, including logistics operators. What is

very apparent is that there is no 'one size fits all' approach to optimising

distribution efficiency, with e-retailers in different markets adopting very

different fulfilment and distribution strategies."

To highlight this point, in China for example, the lack of infrastructure and

limited provision of logistics are key factors as they have not kept pace with

the growth in e-retailing, and service gaps are widespread, the report said.

Logistics costs in China are in excess of 20% of GDP, more than double that in

Europe, and outside of the major cities logistics offerings are almost

non-existent. This has led to e-retailers developing a far wider network of

facilities, aiming to get 'closer to the customer'.

By contrast, in developed regions where logistics infrastructure is relatively

sophisticated, geographic factors determine the distribution strategies that

e-retailers are adopting, ranging from overnight delivery from a single

distribution point, to utilising multiple distribution points and duplicating

main inventory lines. This highly fragmented situation has led to e-retailers

developing their own fulfilment centres rather than relying on logistics

operators, and dedicated purpose built facilities are being increasingly

demanded.

"The report's findings confirm that there is strong demand for high quality,

built-to-suit warehousing solutions amid the rapid growth in this sector. This

presents a range of opportunities for property groups like Goodman, who

understand local market dynamics and have the specialist expertise and

experience to respond to the specific property needs of individual e-retailers

and third party logistics providers," Mr Goodman added.

As one of the largest global industrial property groups, Goodman has

world-class expertise in developing tailored logistics and warehousing

solutions, and is a leader in meeting the unique requirements of its

e-retailing and logistics customers. To illustrate this, Goodman has delivered

more than 581,000 sqm of new warehouse space across nine facilities for Amazon

in Europe alone, with a further 225,000 sqm currently being developed across

two projects in Germany.

Goodman also recently announced the development of a new 42,410 sqm

built-to-suit facility in Tianjin, China for Moonbasa, a major online retailer

of ladies fashion and accessories.

"The continued rapid growth in e-retailing is a real game changer for our

business. We have undertaken a number of developments for the e-retailing

sector over the last two to three years which is reflected across our

portfolio, making it one of our largest customer groups," Mr Goodman concluded.

About Goodman

Goodman Group is an integrated property group with operations throughout

Australia, New Zealand, Asia, Europe and the United Kingdom. Goodman Group,

comprised of the stapled entities Goodman International Limited and Goodman

Industrial Trust, is the largest industrial property group listed on the

Australian Securities Exchange and one of the largest listed specialist fund

managers of industrial property and business space globally.

Goodman's global property expertise, integrated own+develop+manage customer

service offering and significant fund management platform ensures it creates

innovative property solutions that meet the individual requirements of its

customers, while seeking to deliver long-term returns for investors.

For further information, please contact Goodman:

Mathew Werner

Group Corporate Communications Manager

Tel +61-2-9230-7159

SOURCE: Goodman Group

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