◎子供の乗客にも手助けを スカイスキャナーが親を対象に調査
◎子供の乗客にも手助けを スカイスキャナーが親を対象に調査
AsiaNet 49711
共同JBN 0823 (2012.6.15)
◎子供の乗客にも手助けを スカイスキャナーが親を対象に調査
【シンガポール2012年6月15日PRN=共同JBN】航空便比較サイトを運営するスカイスキャナー(Skyscanner、http://www.skyscanner.com)は、先週発生したアラスカ航空機の客室乗務員が騒いで飛行に差し支えるとして父親に3歳児を旅客機から降ろすよう要求した出来事を受け、1000人以上の親を対象に調査した。その結果、この出来事は他に例がない出来事どころか、回答者の12%は子供が騒いだ時に乗務員から何の手助けも得られなかった経験をしていることが分かった。
問題になった幼児は、父親が静かにしているようにと渡した読書用の電子機器のスイッチを切るよう客室乗務員に促されて騒ぎ出した。調査に回答した多くの親はこの状況を良く理解しており、3分の1を超える人が旅客機で子供が「むちゃくちゃに騒ぐ」状況に耐えた経験を持ち、回答者の13%は、自分たちの子供も乗務員から何の説明もなく理由も分からないまま、電子機器のスイッチを切るように促されて腹を立てたという経験を持っていると回答した。不機嫌になった子供は、座席にきちんと座ることも拒否した。これも調査に応えた4人に1人の親が同じようなことを経験している。結局この子供の両親はシートベルトを締めたものの、子供がきちんと座らなかったため、とうとう旅客機から降りることになった。
スカイスキャナーのメアリー・ポーター氏は以下のようにコメントしている。「幼い子供連れで旅客機に乗るのは問題になる場合がある。彼らは幼すぎて何かを止めなければならないと言われることが理解できないからだ。しかしこの状況は客室乗務員がもう少し我慢強くこうした状況を理解することによって、もっとストレスのない状況にすることができるだろう。もちろん、年齢に関係なく安全確保のための措置はすべての乗客が守らなければならないが、客室乗務員が家族旅行者のニーズをより一層理解し、旅客の中で最も幼い乗客を手助けすることによって、この経験はすべての人にストレスのないものとなり、こうした不幸な出来事の多くは完全に避けることができるだろう」
ポーター氏はさらに「家族旅行者は航空会社の利益の大きな部分に貢献しており、この出来事をより前向きな経験にするため、あらゆる努力をする必要がある」と語った。
▽スカイスキャナーについて
スカイスキャナーは世界をリードする旅行比較サイトとして、オンライン上で1000以上の航空会社が運航する何百万という航空便をその場で比較することを可能にしている。
ソース:Skyscanner
As a Three Year Old is Thrown Off a Plane in the US, Skyscanner Survey Reveals One in Ten Parents Find Cabin Crew Unsympathetic to Children
PR49711
SINGAPORE, June 15 / PRN=KYODO JBN/ --
Following last week's shocking news that cabin crew demanded a father
remove his three year old son from an Alaska Airlines plane after the toddler
was deemed too disruptive to fly, a survey conducted by international flight
comparison site Skyscanner [http://www.skyscanner.com ] of more than 1,000
parents has revealed that, far from being an isolated incident, 12% of parents
said they have found it difficult to get any sympathy from cabin crew in
response to their children's needs.
The toddler at the centre of the incident first became upset when he was
forced to switch off the reading device his father had given him to keep him
busy. Many parents in the survey sympathise with this situation, with over a
third having endured their child having a "meltdown" on an aircraft and 13% of
respondents stating their children too have become upset after abruptly being
told to switch off electronic devices by the cabin crew with no explanation or
understanding of why. The unhappy child then refused to sit upright with his
seatbelt fastened; something one in four of the parents surveyed have also
experienced, and his parents were finally told they had to disembark the
aircraft despite having his seatbelt fastened, because he wouldn't sit upright.
Skyscanner's Mary Porter commented, "There can be some challenges when
flying with young children as they are too young to understand why they are
being told to do certain things, but this can be made less stressful for
parents if cabin crew staff can be more patient and understanding during these
times.- Of course there are some safety requirements that must be met by every
passenger whatever their age, however if cabin crew were specifically trained
to understand the needs of families better and able to assist with the youngest
of airline passengers, the experience could be stress-free for everyone and
many of these negative experiences could be completely avoided."
She continues, "Families contribute a huge amount to the profit of airlines
and everything should be done to make this a more positive experience."
About Skyscanner
Skyscanner is a leading travel search site providing instant online
comparisons for millions of flights on over a thousand airlines.
SOURCE: Skyscanner
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