◎JLLがアジアのワークプレイス変革戦略で調査リポート

ジョーンズ ラング ラサール

◎JLLがアジアのワークプレイス変革戦略で調査リポート

AsiaNet 49925

共同JBN 0890 (2012.7.10)

◎JLLがアジアのワークプレイス変革戦略で調査リポート

【シンガポール2012年7月5日PRN=共同JBN】ジョーンズ ラング ラサール(Jones Lang LaSalle)がこのほどが公表した新しいリポート(http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/Home.aspx)によると、文化の違いを理解することがアジアにおける職場変革プログラムを成功させるカギとなる。

ワークプレイス変革戦略であるAlternative workplace strategies(AWS)は今日の仕事の進め方をサポートし、社員のモバイル活用を実現することを通じて、空間利用を改善してビジネスの生産性を高めるよう支援することができる。ジョーンズ ラング ラサールのアジア太平洋地域のこの分野の専門家による最近の調査では、30%がAWS戦略を実行し、それがうまく機能していると回答し、また36%が同戦略を試みたいと回答している。

公表された「アジアにおける効果的なワークプレイス変革の推進(Driving Effective Workplace Change in Asia)」とのリポート(http://www.ap.joneslanglasalle.com/ResearchLevel1/JLL_APAC_Driving-Effective-Workplace-Change-in-Asia_June-2012.pdf)の主たる結果は以下の通りである。

 *不安定な経済、新たな技術、人材不足、ビジネス生産性の追求は、社員のモバイル利用を実現し、より柔軟な作業スタイルを考えるよう企業組織を促している。

 *アジアにおいて作業スタイルを変革するとの考え方は、アジアの多国籍企業にグローバリゼーションが加速したことによって進化している。

 *アジアの地域文化は多様であるため、単に西欧から東洋への移し替えではなく、文化に適応する職場変革プログラムを必要とする。

 *アジアの多くの企業にとって、地理的進出拡大は参入する諸国で現地の人々を雇用し、より文化的に多様な労働力に合うような労働政策を採用することを意味する。

 *在宅勤務(テレコミューティング)は、アジアの、特にIT企業など多国籍企業によって成功裏に導入された。大震災後の日本では、社員の在宅勤務が実現して、生産性を高め、移動による汚染を減らし、ビジネスの事業継続計画を支援している。

 *インドでは従業員が自己所有のIT機器を業務に持ち込むBYOD(Bring Your Own Device)傾向のリーダーになっており、機動性が高まり、労働のより大きな充足感、生産性、効率向上につながっている。

ジョーンズ ラング ラサールのアジア太平洋戦略的ワークプレイスサービス担当責任者であるスー・リム氏(http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/Workplace-Solutions.aspx)は「アジアのワークプレイス変革の時期は熟している。しかし、最善の意志を持ってしても、変化を求める活動の70%は失敗に終わっており、職場環境変化もその例外ではない。成功するカギは、リーダーからの支持であり、従業員の取り組みである。リーダーシップと文化が職場にどのような影響を与えるか、そしていかなる要因が従業員の取り組み意欲もしくは抵抗に寄与するか理解することは、成功への必須条件である」と述べた。

(編集者注)

1、リポート全文のダウンロードは以下を参照。

http://www.ap.joneslanglasalle.com/ResearchLevel1/JLL_APAC_Driving-Effective-Workplace-Change-in-Asia_June-2012.pdf

2、情報画像のダウンロードは以下を参照。

http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/CSInfographic/index.html

3、ポッドキャストの閲覧は以下を参照。

http://www.youtube.com/watch?v=InSrg1BzzYg

4、メディアセンターは以下を参照。

http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/News.aspx

ジョーンズ ラング ラサール(Jones Lang LaSalle、NYSE:JLL)は不動産に特化したプロフェッショナルなサービス会社で、不動産オーナー、テナント、投資家に対し、世界中で広範囲な知識を有する専門家が、不動産に関するサービスを提供している。グループの2011年度の売上高は約36億ドル。全世界の70カ国、約1000都市を網羅する200の事業所で業務を展開するともに、プロパティサービスおよび企業向けファシリティマネジメントサービスにおける世界のリーディング カンパニーとして、約21億平方フィート(約1億9500万平方メートル)の不動産を管理している。 ジョーンズ ラング ラサール グループ内で不動産投資・運用を担当するラサール インベストメント マネージメントは、総額約472億ドルの資産を運用している。

詳細はhttp://www.joneslanglasalle.com/asiapacific

▽問い合わせ先

Madeleine Little

Phone: +65-6494-7003

Email: madeleine.little@ap.jll.com

Reference: AP073

ソース: Jones Lang LaSalle

From Sydney to Shanghai, successful workplace change relies on cultural awareness, employee engagement

PR49925

SINGAPORE, July 5, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

          - Jones Lang LaSalle report examines how companies are using

                       CRE to drive the bottom line

    Understanding cultural differences is the key to successful workplace

change programs in Asia, according to a new report from Jones Lang LaSalle [

http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/Home.aspx ].

    Alternative workplace strategies (AWS) can improve space usage and support

increased business productivity through supporting the nature of work today and

enabling mobile workers. In a recent Jones Lang LaSalle survey of real estate

professionals in Asia Pacific, 30% indicated they have implemented AWS and it

is working well, while 36% said they would like to try it.

    Key findings of the report "Driving Effective Workplace Change in Asia" [

http://www.ap.joneslanglasalle.com/ResearchLevel1/JLL_APAC_Driving-Effective-Workplace-Change-in-Asia_June-2012.pdf

] :

    

    - Economic uncertainty, emerging technologies, talent

      shortages and the pursuit of increased business

      productivity are forcing organizations to consider

      enabling mobile workers and more flexible workstyles.

    - In Asia, mind-sets about work style change are evolving

      due to the accelerating globalisation of Asian multi-national

      corporations (MNCs).

    - The diversity of local cultures in Asia requires workplace

      change programs to be culturally adapted, not merely

      transplanted from West to East.

    - For many Asian corporations, geographic expansion means hiring

      locals in the countries they enter and adapting their work

      policies to suit a more culturally diverse workforce.

    - Telecommuting has been successfully implemented by MNCs in Asia,

      especially IT companies. In post-earthquake Japan, companies are

      embracing programs enabling employees to work from home to raise

      productivity, reduce transportation pollution and support

      business continuity planning.

    - India is a leader of the Bring Your Own Device (BYOD) trend,

      where employees use their own IT equipment at work; resulting in

      increased mobility, higher job satisfaction and productivity and

      efficiency improvements.

    Su Lim, Head of Strategic Workplace Services, Asia Pacific at Jones Lang

LaSalle [

http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/Workplace-Solutions.aspx

] said: "The time is ripe for workplace change in Asia. However, even with the

best intentions, 70% of change initiatives fail and workplace change is no

exception. The keys to success are leadership endorsement and employee

engagement. Understanding how leadership and culture influence the workplace,

and which factors contribute to employee engagement or resistance, is crucial

to success."

    Notes to editors

    1. Download full report

[

http://www.ap.joneslanglasalle.com/ResearchLevel1/JLL_APAC_Driving-Effective-Workplace-Change-in-Asia_June-2012.pdf

]

    2. Download infographic

[ http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/CSInfographic/index.html

]

    3. View podcast [http://www.youtube.com/watch?v=InSrg1BzzYg ]

    4. Visit our Media Center

[ http://www.ap.joneslanglasalle.com/asiapacific/EN-GB/Pages/News.aspx ]

    Jones Lang LaSalle (NYSE:JLL) is a financial and professional services firm

specializing in real estate. The firm offers integrated services delivered by

expert teams worldwide to clients seeking increased value by owning, occupying

or investing in real estate. With 2011 global revenue of $3.6bn, Jones Lang

LaSalle serves clients in 70 countries from more than 1,000 locations

worldwide, including 200 corporate offices. The firm is an industry leader in

property and corporate facility management services, with a portfolio of

approximately 2.1bn square feet worldwide. LaSalle Investment Management, the

company's investment management business, is one of the world's largest and

most diverse in real estate with $47.2bn of assets under management.

http://www.joneslanglasalle.com/asiapacific

    

    Contact:     Madeleine Little

    Phone:       +65-6494-7003

    Email:       madeleine.little@ap.jll.com

    Reference:   AP073

SOURCE  Jones Lang LaSalle

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