◎40種以上の新型車デビュー 11月のLAオートショー
◎40種以上の新型車デビュー 11月のLAオートショー
AsiaNet 50005
共同JBN 0924 (2012.7.12)
◎40種以上の新型車デビュー 11月のLAオートショー
【ロサンゼルス2012年7月11日PRN=共同JBN】ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は11日、今年11月28、29両日の2012年プレスデーに40種以上の新型車デビューが見込まれると発表した。ショーまで4カ月半あるこの時期に、各メーカーが少なくとも20種の世界初公開を確認していることは注目に値する。このニュース速報はほかの自動車トレンドとともに、50カ国を超える報道陣に公開される。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
今年のデビュー車ラインアップは、現在の自動車業界の復調を駆動する注目トレンドと最先端イノベーションの適切な混合で、シボレーに加えてBMW、フィアット、フォルクスワーゲンなど欧州メーカーによる世界初公開車が含まれている。入場者はアキュラ、ヒュンダイ、キア、日産、トヨタのモデルを含むアジアブランド新型車の世界初公開も見ることができる。
ハイブリッド、電気自動車などグリーン、代替燃料テクノロジーもいくつかこのショーでお目見えする。クリーンディーゼルなど燃料効率が高い内燃車の展示も増える見通し。さらに、メーカー数社は現在の運転体験を大幅に変換、より安全にする新興テクノロジーを予告する。
このようなテクノロジーを利用した自動車は、全米の自動車部門最大市場としてのロス地域のステータスを浮き彫りにする常連の高級、高性能モデルとともに、メディアのスポットライトを浴びることになる。予定される40種のデビューのうち少なくとも12種はアキュラ、ベントレー、BMW、ジャガー、ランドローバー、ポルシェなどの公開を含め、これら二つのカテゴリーに入っている。
LAオートショーのゼネラルマネジャー、アンディ・フゼジー氏は「シーズン最初の北米の主要なショーとして、LAは2013年の基調を設定するものだが、自動車メーカーは新車バイヤーを喜ばせるために全力を尽くしてもらいたい。われわれが今日目にする環境にやさしい電気自動車から馬力がある高性能車まで、事実上あらゆる部門の技術の進歩はこれまでの自動車時代すべてをしのぐものだ」と語った。
カリフォルニア州は代替燃料と先進テクノロジー革新のグローバルセンターとして地位を築いており、LAオートショーが最新の進展に関するニュース速報の中心地になることは驚くにあたらない。米国自動車工業会(AAM)が提供する斬新な「自動車テクノロジー展(Automotive Technology Showcase)」は自動車技術企業をメーカー、メディア、アナリスト、その他潜在的な顧客やパートナーと結びつけるようにつくられたプレスデーのエクスポである。デジタル音声認識、事故回避テクノロジー、ナビゲーションシステム、リアルタイム交通データなどの技術進歩と運転から気をそらさないように設計されたソリューションを見せるワンストップ展示場になる。
自動車テクノロジー展を支えるのは「環境・先進テクノロジー試乗会(Green & Advanced Technology Ride and Drive)」と呼ばれる拡大試乗会である。このプレスデー・イベントは「グリーン」自動車と、自動駐車アシスト、レーダーによる物体感知システム、ドライバー支援テクノロジーなど車内の進歩双方を盛り込んでいる。ショーのグリーン度に対する信頼性はグリーンカー・ジャーナル誌の「Green Car of the Year(登録商標)」と「Nielsen Automotive Green Marketer of the Year」選出でさらに裏付けられている。
▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)について
シーズン最初の北米の主要な自動車ショーとして、2012年LAオートショーは業界で最も重要な新型車デビューの舞台になり、シーズンの基調を設定する。11月28日と29日に報道陣に公開され、11月30日から12月9日まで一般公開される。メディア登録は9月開始。プレスデーに続くショーは入場者数で世界有数の規模になる。ショーに関する最新のニュース、情報はTwitterのLAオートショー(twitter.com/LAAutoShow)、Facebookのページ(facebook.com/LosAngelesAutoShow)から入手できる。速報はLAAutoShow.comに申し込みを。
ソース:Los Angeles Auto Show
▽問い合わせ先
Jessica Schmidt,
Rogers Finn Partners
+1-310-552-4177
LAAutoShow@FinnPartners.com
More Than 40 Vehicle Debuts Anticipated for the 2012 Los Angeles Auto Show
PR50005
LOS ANGELES, July 11, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Highlights include 20 world premieres, ground-breaking automotive
technology and advancements in low-emission vehicles during
Nov. 28-29 Press Days
The Los Angeles Auto Show announced today that more than 40 vehicles are
anticipated to debut at the Show during the 2012 Press Days, held Nov. 28-29.
With four and a half months until the Show, it is noteworthy that at least 20
world debuts have already been confirmed by automakers. This breaking news, as
well as other automotive trends, will be unveiled to a global audience
consisting of media from more than 50 countries.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
The debut lineup this year also promises a compelling mix of the hottest trends
and cutting-edge innovations driving today's resurgent automotive industry,
including world firsts from Chevrolet as well as European automakers such as
BMW, Fiat and Volkswagen. Show-goers will also see global unveilings of new
designs from Asian brands, including models from Acura, Hyundai, Kia, Nissan
and Toyota.
Green and alternative fuel technologies, such as hybrids and all-electric
vehicles, will be featured in several world debuts at the Show. There also
will be an increasing number of high-mileage internal combustion vehicles,
including clean diesel, on display. Additionally, several automakers will
preview emerging technologies that are dramatically changing the modern driving
experience and making it safer.
These technology-laden vehicles will share the media spotlight with a
well-represented line-up of luxury and performance models underscoring the LA
region's status as the largest market for these segments in the country. Of
the 40 debuts slated, at least a dozen will come from these two categories,
including unveilings from the likes of Acura, Bentley, BMW, Jaguar, Land Rover
and Porsche.
"As the first major North American show of the season, LA sets the tone for
2013 and we expect that automakers will pull out all the stops to excite
new-car buyers. In virtually every category from the greenest electric vehicle
to high-horsepower performance models, the technological advancements we are
seeing today eclipse all previous automotive eras," said Andy Fuzesi, general
manager, LA Auto Show.
With California established as a global center for alternative fuel and
advanced technology innovations, it should come as no surprise that the LA Auto
Show will be a prime venue for breaking news on all the latest developments.
The entirely new Automotive Technology Showcase, presented by the Alliance of
Automobile Manufacturers, is a Press Days expo designed to connect automotive
technology companies with automakers, media, analysts, and other potential
customers and partners. It will serve as a one-stop dedicated showcase covering
advancements such as digital speech recognition, accident avoidance technology,
navigation systems, real-time traffic data and solutions designed to mitigate
distracted driving concerns.
Supporting the Automotive Technology Showcase will be an expanded Ride and
Drive called the Green & Advanced Technology Ride and Drive. This Press Days
event will include both "green" vehicles as well as those featuring in-car
advancements such as automatic park assist, radar-based object detection
systems and driver assist technologies. The Show's "green" credibility is
further sustained with the Green Car Journal's annual Green Car of the Year(R)
and Nielsen Automotive Green Marketer of the Year awards.
About the Los Angeles Auto Show
As the first major North American auto show of the season, the 2012 LA Auto
Show will host some of the industry's most important new vehicle debuts and set
the tone for the rest of the year. The dates are Nov. 28 and 29 for press and
Nov. 30 - Dec. 9 for the public. Media registration opens in September.
Following Press Days, the show becomes one of the best attended public auto
shows in the world. To receive the latest show news and information, follow the
LA Auto Show on Twitter at twitter.com/LAAutoShow, visit the Facebook page at
facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at LAAutoShow.com.
SOURCE: Los Angeles Auto Show
CONTACT: Jessica Schmidt, Rogers Finn Partners, +1-310-552-4177,
LAAutoShow@FinnPartners.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。