◎世界のホテル業界は今がチャンス! Hotels.com、中国人海外旅行動向を発表
◎世界のホテル業界は今がチャンス! Hotels.com、中国人海外旅行動向を発表
AsiaNet 50014
【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。
報道関係各位
2012年7月13日
世界のホテル業界は今がチャンス!
Hotels.com、中国人海外旅行動向を発表
オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(本社:アメリカ合衆国テキサス州、代表取締役社長:デイビット ロシェ)は、本日、中国人海外旅行客の動向についての調査、『Chinese International Travel Monitor (CITM)』を発表しました。
この調査から、世界のホテル市場に変動を与える中国人旅行客の動向を伺い知ることができます。
世界のホテルで働く5,000人以上の従業員に対しアンケートを実施したところ、大半の回答者は中国人の海外旅行ブームは今後も続くと予測しており、そのうちの5人に一人は、現状と比較し40%程度増加するのではないかと期待しています。現在、多くの政府では観光ビザを緩和しており、観光客の呼び込みを積極的に行っています。日本でも昨年9月より中国人個人観光ビザが緩和され、スペインでも既に実施されています。また韓国では、今年後半からビザの緩和が予定されています。中国人海外旅行者は特にショッピングにお金を使うことで知られていますが、ホテル業界にとってはその費用の一部を宿泊に使用してもらう、良い機会となると考えられています。
Hotels.com アジア・パシフィック 最高経営責任者 ヨハン・スヴァンストロームは、「まだ香港やマカオが多いですが、中国人は2011年には7,000万回 の海外旅行をしています。急成長するこの市場に対し、何らかの手を打つことは既に競争戦略上、不可欠なものになっているのではないでしょうか。」と述べています。
またこの調査では、中国人宿泊者の変化も見て取れ、より自主性、慣れ、年齢の若さ、そして海外の文化や習慣に精通して来ているということも判明しています。
ホテルが提供するサービスについて調査したところ、多くのホテルでは既にマンダリン語を話せるスタッフや、中国語の資料、中華料理、エンタテイメント、支払方法として中国銀聯(China UnionPay card)ネットワークを採用する準備を始めています。
中国経済は急成長しており、数億人のミドルクラスの旅行者が寄与しています。これまでの主要市場での不安定な経済環境が続く中、中国人旅行者に対応することは最優先課題であると考えられます。2010年と比較し、2011年は中国人の海外旅行客数は22% 増化しました。中国は、数年後にはドイツとアメリカを抜いて世界で一番多くの出国者数を抱える市場になるだろうと、専門家は予想しています 。
スヴァンストロームは、「今後ホテルは、2つの点で具体的な計画を作る必要があるのではないでしょうか。一つ目は、中国旅行市場に届くマーケティング戦略の開発。例えば中国人のインターネット人口は5億人 に達しており、オンラインに集中すること。二つ目は、中国人顧客の期待と需要に応えるサービスを採用することです。」と、述べています。」
また、日本人のホテル従業員に聞いたところ、中国人旅行者から一番聞く要望は、WiFi設備に関して、またはショッピングについて、そして観光地の情報や行き方や、地図について聞かれることが多いことがわかりました。この調査は、アルゼンチン、オーストラリア、ブラジル、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、香港、インド、アイルランド、イタリア、日本、韓国、オランダ、ニュージーランド、ノルウェー、ロシア、シンガポール、スペイン、スウェーデン、英国と米国の5,000人のHotels.com世界のホテルパートナーへのアンケート結果に基づき作成。なお、この調査は2012年4月から5月に実施されました。
The Rise of the Chinese International Traveller - It's Now or Never for Global Hotel Industry
PR50014
HONG KONG, July 13/PRN=KYODO JBN/ --
Hotels.com launches Chinese International Travel Monitor
The number of Chinese travellers making international trips was up by a
strong 22 per cent[1] in 2011, compared to 2010, and experts predict China is
on track to overtake Germany and the US as the world's largest outbound tourism
market in the next few years[2].
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
Launched today, the inaugural Chinese International Travel Monitor[3](CITM)
from Hotels.com [http://www.hotels.com ](R), one of the world's leading online
hotel booking websites, gives an insight into how the rise of the Chinese
traveller is changing the dynamics of the global hotel market.
Johan Svanstrom, Managing Director of Hotels.com Asia Pacific, commented:
"The Chinese made a staggering 70 million[4] international trips in 2011 and,
while many of these were to Hong Kong and Macau, the number going further
afield is growing significantly. Implementing strategies to cater specifically
to this burgeoning source market is moving from a nice-to-have to a competitive
necessity."
Surveying more than 5,000 Hotels.com's hotel partners around the world, the
report found the majority of respondents envisage the boom in outbound Chinese
travel continuing. One in five (22%) expect to see an increase of as much as
40%. Many national governments are facilitating the boom by relaxing visa
requirements. Japan and Spain are examples of popular tourism markets that have
already done this and Korea, amongst others, will implement similar changes
later this year. Chinese international travellers are known to spend
significant amounts on shopping and there is a clear opportunity for the hotel
industry to grab a share of that spend for the stay experience itself.
The study found that the profile of Chinese guests is changing as they
become increasingly more independent, confident, younger and more familiar with
foreign cultures and customs.
Among hoteliers polled, it is clear that many are starting to adapt,
offering Mandarin-speaking staff, translated materials, Chinese menus,
entertainment options and the China UnionPay card services for payments.
Examples from the study found that 41% of hotel respondents are planning to
offer Chinese TV channels, while 66% of European hotel
respondents are planning to offer Chinese breakfast options.
The Chinese economy continues to grow at a fast rate, contributing to the
build-up of a travelling middle class of several hundred million people. With
the ongoing economic uncertainty in key markets, catering to Chinese travellers
should be high on the list of priorities.
"Hoteliers should form concrete plans in two areas. Firstly, develop
marketing strategies to reach the Chinese source market; concentrating on
online as the Chinese internet population has now crossed the 500 million[5]
mark. Secondly, adapt hotel property services to cater to the expectation and
needs of this growing audience," concluded Svanstrom.
For a full copy of the CITM report, please go to:
http://press.hotels.com/en-gb/files/2012/07/Hotels.com-Chinese-International-Traveller-MapCITM.pdf
About Hotels.com
Hotels.com is a leading online accommodation booking website with more than
150,000 properties around the world, ranging from international chains and
all-inclusive resorts to local favourites and bed & breakfasts, together with
all the information needed to book the perfect stay.
Hotels.com is part of Expedia Inc., the largest online travel company in
the world with an extensive portfolio that includes some of the world's
best-known brands.
Notes to Editor:
1. Figures sourced from The Annual Report of China Outbound Tourism
Development 2012, released by the National Tourism Administration and China
Tourism Academy: http://eng.ctaweb.org/
http://www.chinapost.com.tw/china/china-business/2012/04/16/337958/More-travelers.htm
2. Thraenhart, Jens (2012) Essential China Travel Trends. China Travel
Trends Retrieved: 29 May 2012 from
http://www.chinatraveltrendsbook.com/downloads/Essential_China_Travel_Trends_Dragon_Edition.pdf
3. About the survey: Research was conducted by Hotels.com amongst 5,000
Hotels.com hotel partners worldwide in April/May 2012. Responses sourced from:
Argentina, Australia, Brazil, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong,
India, Ireland, Italy, Japan, Korea, Netherlands, New Zealand, Norway, Russia,
Singapore, Spain, Sweden, UK, US.
4. Figures sourced from The Annual Report of China Outbound Tourism
Development 2012
5. Figures sourced from the China Internet Network Information Center
(CNNIC): http://www1.cnnic.cn/en/index/0O/index.htm
SOURCE: Hotels.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。