◎セクシー下着のコンセプトは Bjorn Borgが9カ国の若者調査
◎セクシー下着のコンセプトは Bjorn Borgが9カ国の若者調査
AsiaNet 50036
JBN 0938(2012.7.17)
◎セクシー下着のコンセプトは Bjorn Borgが9カ国の若者調査
【ストックホルム2012年7月17日PRN=共同JBN】最新の国際世論調査で、下着とセックスに関する若者たちの姿勢が明らかになった。
http://photos.prnewswire.com/prnh/20120717/543246
下着ブランドBjorn Borgは18歳から30代の若者のセクシーな下着着用の考え方を探るため、欧州各国と米国、中国で国際調査を実施した。
*セクシー下着とは?
当然のことながら、セクシー下着のコンセプトについて男女の見方は変わる。女性はロマンチックなランジェリーをセクシーと考えているのに対し、男性はみだらで軽薄なものが一番セクシーとみている。
結局のところ、簡素な下着を好むのはスウェーデン人とドイツ人だけだった。とりわけドイツ女性にはその傾向が強く、飾り気のない下着の方がいいという。全く対照的なスペイン女性は、チャラチャラしていやらしいランジェリーを求めている。
*誰がセクシー下着を着用するのか?
インタビューを受けた中で、おおむね4分の3以上はセクシー下着を身に着けると回答した。スペイン女性が99%でトップを占め、比較的おとなしい中国の場合は79%だった。
*デートは楽観的
全体でかなり高い76%もがデートでセクシー下着を着用すると答えたものの、すべての国民が同じように行動するわけではないようだ。
フランス人のなんと95%が、デートでセクシー下着をまとうと楽観的な姿勢をみせた。米国人も79%とほぼ同じ。中国人と英国人は現実的で調子に乗りにくい傾向にあり、それぞれ18%と39%がディナーデートにセクシー下着で臨むと答えた。この設問でスウェーデン人とオランダ人は平均74%とどっちつかずの回答だった。
*セクシー下着は誰のため?
イタリア人の54%、フランス人の56%はパートナーを喜ばせるためにセクシー下着を身に着けるという。一方、英国人の55%、中国人の67%は、もっと自信をもち気分をよくするために魅力的な下着を好むと答えた。
▽調査について
調査は市場調査企業Xtreme NordicがBjorn Borgのために実施した。インタビューは2012年春、スウェーデン、英国、米国、スペイン、ドイツ、イタリア、フランス、オランダ、中国で行われ、18歳から30代の計1713人が回答した。
調査報告の全容と解説画像、プレス用ビデオは以下の専用サイト参照。http://curious.bjornborg.com/press
ビデオインタビュー:
▽問い合わせ先
JONAS NYVANG, BJORN BORG
+46-707-66-30-22
jonas.nyvang@bjornborg.com
Gotgatan 78 118 30 stockholm, Sweden
Phone +46-8-506-655-00 Fax +46-8-506-337-01
ソース:Bjorn Borg AB
What is Sexy Underwear & Why do you Wear it?
PR50036
STOCKHOLM, July 17, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
New International Survey Reveals Young People's Attitudes to Undies & Sex
http://photos.prnewswire.com/prnh/20120717/543246
Bjorn Borg has conducted an international survey across Europe, USA and
China to find out young people's (18-30s) approach to wearing sexy underwear.
What is sexy underwear?
Unsurprisingly, the concept of sexy underwear changes from a male or female
perspective, with women considering romantic lingerie sexy, while men think
naughty and flirty undies are the sexiest.
As it turns out, plain and simple underwear is only preferred by Swedes and
Germans. This is particularly true for German women, who prefer their underwear
to be plain, a stark contrast against Spanish women, who want their lingerie to
be flirty and naughty.
Who uses sexy underwear?
On average, over three quarters of interviewees across all countries
surveyed claim to wear sexy underwear, with Spanish women in the lead, at 99%,
compared to a much meeker 79% in China.
Optimism on a date
Despite a rather high 76% of all interviewees claiming to wear sexy
underwear on a date, not all nationalities seem to behave the same way.
The glass is half full for a staggering 95% of our French friends who wear
sexy underwear on a date, likewise for 79% of the Americans. The Chinese and
Brits like to keep their feet on the ground and not get carried away, with only
18% and 39% of them respectively wearing sexy underwear on a dinner date. On
the topic, the Swedes and Dutch sit on the fence scoring an average 74%.
Sexy underwear - for the love of whom?
Where 54% of Italians and 56% of French wear sexy underwear mostly to
please their partners, 55% of English and 67% of Chinese interviewees like
wearing fetching undies to feel more confident and good about themselves.
About the survey
The survey was conducted by the market research firm Xtreme Nordic for
Bjorn Borg and the interviews were conducted Spring 2012 in Sweden, England,
USA, Spain, Germany, Italy, France, Holland and China. In total 1713 interviews
were conducted, with participants between 18 and 30 years of age.
Visit http://curious.bjornborg.com/press for the full research report and
infographics of the research, videos for press use:
Video interviews:
Contact:
JONAS NYVANG, BJORN BORG
+46-707-66-30-22, jonas.nyvang@bjornborg.com
Gotgatan 78 118 30 stockholm, Sweden
Phone +46-8-506-655-00 Fax +46-8-506-337-01
SOURCE: Bjorn Borg AB
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。