◎mig33がソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームの拡大を計画
◎mig33がソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームの拡大を計画
AsiaNet 50179
共同JBN 0995(2012.7.27)
◎mig33がソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームの拡大を計画
【上海、シンガポール2012年7月27日PRN=共同JBN】世界最大のモバイルファースト・コミュニティーであるmig33の共同創設者設立者で最高経営責任者(CEO)、スティーブン・ゴー氏は、今週開催のアジアでトップのゲーム展示会、ChinaJoy 2012でmig33の成長と計画について詳しく説明している。
「ソーシャルゲーム開発者にとって、東アジア以外のソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームの選択肢は限られている。われわれは南アジアと東南アジアで素晴らしい魅力のあるソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームを提供しようとしている」とゴーCEOは語っている。
過去1年間に36余りのソーシャルゲームを立ち上げているmig33は、それぞれのゲームで毎日数十万単位のユーザーがゲームしている。mig33は、ゲームを今より一層エコシステムとマネタイゼーション・エンジンに結び付くよう計画している。
ゴーCEOは「われわれは毎日、本当に重要なエンゲージメントと一定の細部について学んでいる。mig33での体験を改善するため、当社は今年初めミニブログを立ち上げ現在われわれが得たフィードバックに基づいてmig33をリワイヤリングしている」と述べている。
このミニブログは、速くておもしろく極めてソーシャルな体験としてmig33コミュニティーの中心となっている。ミニブログは徐々にmig33での第三者提供のゲーム、チャット、プロファイル、アバターと統合されつつあり、新興勢力であるフェイスブック、ツイッター、新浪微博(Sina Weibo)、Tumblr(タンブラー)などの他のソーシャル・インターネット・サービスと比べて、極めてユニークなサービス提供になっている。mig33は他のサービスと異なり、楽しく素速いソーシャルサービスを提供することに重点を置き、ミニブログそのものの中に直接、レベル、バッジ、ラベル、バーチャルギフト、アバター、感情、ゲームなどが含まれている。
mig33は今四半期後半にユーザー認証と評価システムをアップデートする計画である。
mig33は東アジアで、中国で最も普及しているテンセントQQ(QQ)のように人気あるソーシャル・ネットワーキング・サービス(SNS)の成功モデルになっている。mig33は2011年、3000億以上のメッセージと1億8500万のバーチャルギフトをやり取りしている。mig33は堅牢な開発者としてのプログラムを除き、携帯機器メーカー、電気通信企業、モバイル・コンテンツプロバイダー、mig33の広範な販売ネットワークと提携している。
▽mig33について
mig33は世界最大手のモバイルファースト・ソーシャル・エンターテインメント・サービスであり、毎日チャットやエンターテインメントで世界の6500万人余りの登録会員を結び付け、急成長中のバーチャル・エコノミーを支えている。mig33は2005年末に創業、シンガポールに本社を置き、インドネシア、南アジア、中東、アフリカに多くのユーザーが居る。詳細はwww.mig33.comを参照。
ソース:mig33
▽問い合わせ先
Timothy Johnson
tj@mig33global.com
+1-408-499-7617
mig33 Focuses on Being a Top Social Gaming Choice Outside of East Asia
PR50179
SHANGHAI and SINGAPORE, July 27, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
The co-founder and CEO of mig33 -- the world's largest mobile-first
community - is elaborating on the company's progress and plans at this week's
ChinaJoy 2012, one of Asia's top game expos.
"For Social Game developers, the choice of Social Networking Platforms
outside of East Asia is limited," said mig33's Steven Goh. "We're out to
provide a great and engaging alternative in South and South East Asia."
mig33 - which has launched over three dozen social games in the past 12
months - has delivered up to several hundred thousand daily unique users to
each game. It plans to increasingly tie its games more closely into its
ecosystem and monetisation engines.
"Everyday, we learn more about engagement and the finite details that
really matter," continued Goh. "We launched a miniblog product earlier this
year to improve the mig33 experience, and we're currently rewiring mig33 based
on the feedback we're getting."
That miniblog has centered the mig33 community on a fast, fun and highly
social experience. The miniblog is gradually being integrated with mig33's
third-party games, chat, profiles and avatars, making mig33 a unique
proposition compared with the emerging market-offerings of other social
internet services such as Facebook, Twitter, Sina's Weibo, and Tumblr. Unlike
the others, mig33 is focused on delivering a fun, fast and social service and
includes features such as levels, badges, labels, virtual gifts, avatars,
emoticons, games and more, directly within the miniblog itself.
Later this quarter, mig33 plans updates to its user identity and reputation
systems.
mig33 has successfully modeled itself on popular East Asian social
networking services such as China's multi-billion Tencent QQ (QQ). In 2011,
mig33 delivered over 300 billion messages and over 185 million virtual gifts.
Aside from a robust developer program, mig33 holds partnerships with handset
manufacturers, telcos, mobile content providers and a vast network of mig33
merchants.
About mig33
mig33 is one of the world's largest mobile-first social entertainment
services, connecting over 65 million registered members around the world with
chat and entertainment everyday, and hosting a fast-growing virtual economy.
Launched in late 2005, mig33 is headquartered in Singapore with strong consumer
presence in Indonesia, South Asia, the Middle East, and Africa. For more
information, visit www.mig33.com.
SOURCE: mig33
CONTACT: Timothy Johnson,
tj@mig33global.com,
+1-408-499-7617
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。