◎ケースメートがヒップホップのコモンを広告キャンペーンに起用
◎ケースメートがヒップホップのコモンを広告キャンペーンに起用
AsiaNet 50196
共同JBN 1004(2012.7.31)
◎ケースメートがヒップホップのコモンを広告キャンペーンに起用
【アトランタ(米ジョージア州)2012年7月31日PRN=共同JBN】Case-Mate(ケースメート)は31日、同社のモバイル機器ファッション・アクセサリー・キャンペーン「Right Case, Right Occasion」を始めるにあたってブランド大使の1人としてグラミー賞受賞レコーディング・アーティスト、俳優、作家であるコモン(Common)が加わると発表した。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120730/NY47708)
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110112/NY28848LOGO)
Case-Mateは国際的なデザイン会社でモバイル機器を保護、装飾、強化する、流行に敏感なアクセサリーの制作で知られている。近く始まるキャンペーンではコモンは、女優、歌手で起業家のセレーナ・ゴメスなどCase-Mateの宣伝をするファッショナブルなセレブで流行をつくる人々と一緒になり、新世紀世代の人々に向かってスマートフォン、タブレット、その他の電子機器を彼らのライフスタイルや個性を引き出すようなケースで飾るよう働きかけることになっている。
これは総合販促キャンペーンで、放送、デジタル、ソーシャルメディアを使った内容になる。コモンはその他にも、9月の2013年春物ファッションウィークの期間中にニューヨークでCase-Mateを対象としたモバイル・アクセサリー・ファッション・イベントの共同ホストをする予定。
コモンは「暮らしのあらゆる面で格好良く見えることが大事だ。外見の細かな点に注意を払うことは自分自身を表すことだと思う。Case-Mateを使うことはそういうことで、しかも上手にやれる」と語っている。
コモンは「スモーキン・エース/暗殺者がいっぱい」「アメリカン・ギャングスター」「ウォンテッド」など多くの高い評価を受けた映画に出演しているが、彼がヒップホップの新たなミレニアム・ルネサンスの中で大きな足跡を残したのは彼自身の声と「コンシャスな」歌詞の力によるところが大きい。コモンは9枚のアルバムを発表、何度もグラミー賞にノミネートされ、カニエ・ウェスト、ウィル・アイ・アム、ジョン・レジェンドなどと一緒に音楽作りをしている。
Case-Mateの創立者で最高経営責任者(CEO)のシャーシー・レディ氏は「コモンは素晴らしいファッション感覚を持っており、それを表すことも目立つことも、恐れることはなかった。当社はコモンと共に新世紀世代の人たちが彼らにとっては中身のスマートフォンと同じくらい重要なスタイリッシュなケースで自分自身を表現する手助けをしたいと思っている」と述べた。
この広告キャンペーンは2012年9月にオンエアされる予定。
▽Case-Mateについて
Case-Mateはモバイル、タブレット機器向けの流行に敏感なアクセサリーのデザインで業界をリードしている。同社は2006年以来、消費者がモバイル機器を保護、装飾、強化する製品で、おのおののスタイルを表現する手助けをしてきた。Case-Mateの情熱的な技術、デザイン陣は世界のトップ・デザイナーと共同し、先端材料を使って、いろいろなスタイル、用途に応じたモバイル、タブレット機器用のケースのラインアップを作り上げてきている。詳しい情報はウェブサイト(http://www.case-mate.com)を参照。
Twitterのフォローは@CaseMate (http://twitter.com/casemate)、Facebookの「いいね!」は(http://www.facebook.com/CaseMate)で。
ソース:Case-Mate
▽問い合わせ先
Kathlene Hestir, Case-Mate
+1-404-216-7222
kathlene.hestir@case-mate.com
Case-Mate Adds Grammy Award-Winning Recording Artist, Actor and Author Common to New Global Marketing Campaign
PR50196
ATLANTA, July 31, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Case-Mate today announced the addition of Grammy-award winning recording
artist, actor and author Common to its roster of brand ambassadors to launch
its mobile device fashion accessories advertising campaign, "Right Case, Right
Occasion."
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120730/NY47708 )
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110112/NY28848LOGO )
Case-Mate is the international design company known for creating
fashion-forward accessories that protect, adorn, and enhance mobile technology.
In the upcoming campaign, Common will join actress, singer, and entrepreneur
Selena Gomez on Case-Mate's growing roster of fashionable celebrity
trend-setters who will inspire Millennials to outfit their smartphones, tablets
and other portable electronic devices with cases that complement their various
styles and individual personalities.
The integrated marketing campaign will include broadcast, digital, and
social media-based programming. In addition, Common will be co-hosting a mobile
accessories fashion event in New York City for Case-Mate during 2013 Spring
Fashion Week this September.
"It's important to look good in all walks of life," said Common. "I think
it says a lot about someone who pays attention to the small details of their
appearance. Case-Mate does this and does it well."
Common has starred in a number of critically acclaimed films including
"Smokin' Aces," "American Gangster" and "Wanted" - but it is his voice and
'conscious' lyrics that have made such a prominent mark on hip-hop's new
millennium renaissance. He has released nine albums, earned multiple Grammy
Award nominations and has worked alongside the likes of Kanye West, will.i.am,
and John Legend.
"Common has an amazing fashion sense and he has never been afraid to stand
up or stand out," said Shashi Reddy, Case-Mate's founder and CEO. "Together we
want to help this generation express themselves with stylish smartphone cases
that are as meaningful to them as the devices they cover."
The campaign is set to air beginning in September 2012
About Case-Mate:
Case-Mate is the leader in design of fashion-forward accessories for mobile
technology and tablets. Since 2006, the company has helped consumers express
their individual style with products that protect, adorn and enhance their
mobile devices. Working with top designers from around the world and using
cutting-edge materials, Case-Mate's team of technology and design aficionados
has created an extensive repertoire of mobile and tablet cases right for any
style and every occasion. For more information, visit http://www.case-mate.com.
Follow @CaseMate (http://twitter.com/casemate) on Twitter and Like us on
Facebook: http://www.facebook.com/CaseMate.
CONTACT:
Kathlene Hestir, Case-Mate
+1-404-216-7222
kathlene.hestir@case-mate.com
SOURCE: Case-Mate
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。