◎インフォシスがIndia Postの金融サービス変革に協力
◎インフォシスがIndia Postの金融サービス変革に協力
AsiaNet 50291
共同JBN 1034(2012.8.10)
◎インフォシスがIndia Postの金融サービス変革に協力
【ニューデリー(インド)2012年8月9日PRN=共同JBN】世界的なコンサルティングとテクノロジー大手、インフォシス(Infosys)は9日、インド全国15万の郵便局にインドポスト(India Post)の金融サービスを強化するミッションクリティカルなプログラムを進めるため通信・情報技術省郵政局から選定されたと発表した。これは「インドポスト2012年」近代化計画の一環であり、インドポスト業務に透明性、機敏性、柔軟性、拡張性をもたらすことを目的としている。
契約に基づきインフォシスとインドポストは、金融サービスのシステムインテグレーションを含む組織改革活動を開始する。70億インドルピーの経費が予測されるこのプロジェクトは、金融サービスおよびエンドユーザー・サービスを改革することによって、インドポストをテクノロジー利用可能で自主的なマーケットリーダーに変革することを目指す。
インフォシスは金融サービス・システムインテグレーターとして、同社中核製品であるFinacle(商標)Core BankingとMcCamish(同)Insurance を実装、運用して、インドポストのバンキングおよび保険業務への組織転換を支援して、保険加入者の大基盤を含めて都市部と農村部の2億余りの銀行顧客をカバーする。インフォシスは個のプログラムの一環としてインドポストに1000カ所のATMを設置し、同ポストの金銭受け渡しチャンネルの効率を高めるとともに、インドポストの金融サービス業務の一環として生じる数百万の書類を管理する電子的なContent Management システムを実装する。
インフォシスは同プロジェクトに対して、以下の分野でインドポストを支援する。
*設計、構築、供給、インストール、立ち上げハードウエアおよびソフトウエアを含む完全なシステムインテグレーション。
*すべての認定郵便局にわたるプラットフォームとソリューションのデータ移行と展開。
*複数年の管理サービス、アプリケーション・サポート、インフラストラクチャー運用支援。
*新しいプラットフォームとソリューションの利用および展開で全国3万5000人余りのインドポスト従業員を訓練する。
インドポストの金融サービス担当副長官のA・S・プラサド氏は今回の取引について、「われわれは金融およびシステムインテグレーション領域の組織改革におけるインフォシスの大きな世界的経験が、コアバンキングのような主要ソリューションを導入することによって、インドポストで優れたテクノロジーを推進することを目指すこの意欲的なプログラムを展開する際に役立つと確信している。この組織改革プログラムはインドポストのサービスを強化することが期待され、銀行業界の最高のものに比肩できるようになり、インドポスト従業員がテクノロジー利用に習熟してもらうことを通じて業務のカバー範囲と効率を拡大するよう支援しる」と語った。
インフォシスのVP兼インド業務責任者のCN・ラグパティ氏は「インフォシスはバンキングおよび金融部門でその経験と専門知識に依拠して、末端消費者に力を与えるインドポストのサービスを変革したい。このプロジェクトはインドにおける最大の金融・保険受け渡しチャンネルを変革し、最適化する豊富な余地を提供し、われわれは数百万のインド国民に大きなインパクトを与える可能性を持つ役割の中で、業界とテクノロジーで強力な能力を展開したいと考えている」と述べた。
▽インドポスト(India Post)について
インド郵政局(DoP)は150年余りにわたり同国の通信の基幹であり、その社会経済的発展に重要な役割を果たした。郵政局は郵便配達など多くの方法でインド国民の生活に触れ合い、少額貯蓄計画(Small Savings Schemes)に基づく預金を受け入れ、簡易生命保険(PLI)と農村簡易生命保険(RPLI)による生命保険受け入れを提供し、集金や契約販売などのリテールサービスを提供する。郵政局はまたインド政府の代行機関としての役割を果たし、マハトマ・ガンディ・国家農村雇用保障計画(MGNREGS)による賃金支払、高齢者年金支払いなど別の国民サービスを実行している。郵政局は15万5015の郵便局を持ち、世界で最も広く分散している郵便ネットワークを展開している。
▽インフォシス(Infosys)について
世界の最も成功している企業組織の多くは、測定可能なビジネスの価値を提供するためインフォシス社員15万1000人に依存している。インフォシスはビジネス・コンサルティング、テクノロジー、エンジニアリング、アウトソーシングのサービスを提供して、30カ国余りのクライアントが明日の企業を確立できるよう支援している。
インフォシス(Infosys、NASDAQ: INFY) についての詳細情報は以下のサイト参照。
ソース:Infosys Ltd
India Post Selects Infosys to Transform its Financial Services
PR50291
NEW DELHI, India, Aug. 9/PRN=KYODO JBN/ --
Infosys, a global leader in consulting and technology, today announced that
it has been selected by the Department of Post, Ministry of Communications and
Information Technology, Government of India for a mission critical program that
will enhance India Post's financial services across 150,000 post offices in the
country. This is part of the 'India Post 2012' modernization program that aims
at bringing transparency, agility, flexibility and scalability to India Post's
operations.
Under the agreement, Infosys and India Post will embark on a
transformational initiative, which encompasses Financial Services System
Integration. This project, estimated at INR 700 crores, aims to transform India
Post into a technology-enabled and autonomous market leader, by revolutionizing
its financial operations and end-user services.
As Financial Services System Integrator, Infosys will implement and manage
its flagship Finacle(TM) Core Banking and McCamish(TM) Insurance products to
help India Post transform its banking and insurance operations - covering more
than 200 million banking customers across urban and rural India; including a
large base of insurance customers. Infosys will be installing 1,000 ATMs for
India Post as part of this program to increase the effectiveness of its
delivery channel and will also implement an electronic Content Management
system to manage millions of documents generated as part of India Post's
financial operations.
For the project, Infosys will support India Post in the following areas:
- Complete System Integration including designing, building, supplying,
installing and commissioning hardware and software
- Data migration and deployment of the platforms and solutions across all
identified post offices
- Supporting multi-year managed services, application support and
infrastructure operations
- Training more than 35,000 India Post employees across the country on the
usage and deployment of the new platform and solutions
Speaking about this deal, Mr. A. S. Prasad, Deputy Director General,
Financial Services, India Post, said, "We are confident that Infosys' extensive
global experience with transformational programs in the financial and systems
integration space will be instrumental in rolling out this ambitious program
aimed at driving technology superiority at India Post, by introducing key
solutions like core banking. This transformational program is expected to
enhance India Post's services, bringing us on par with the best in the banking
industry; and will help us expand the reach and effectiveness of our
operations through technology enablement of India Post employees."
"Infosys will be drawing upon its expertise and domain knowledge across the
banking and financial sector, to transform India Post's services to empower
end-consumers. This project offers us rich scope to innovate and optimize the
largest financial and insurance distribution channel in the country and we look
forward to deploying our strong capabilities across industries and
technologies, in a role that has the potential to significantly impact millions
of citizens in the country," said Mr. CN Raghupathi, VP and Head India
Business, Infosys.
About India Post
For more than 150 years, the Department of Posts (DoP) has been the
backbone of the country's communication and has played a crucial role in the
country's socio-economic development. It touches the lives of Indian citizens
in many ways: delivering mails, accepting deposits under Small Savings Schemes,
providing life insurance cover under Postal Life Insurance (PLI) and Rural
Postal Life Insurance (RPLI) and providing retail services like bill
collection, sale of forms, etc. The DoP also acts as an agent for Government of
India in discharging other services for citizens such as Mahatma Gandhi
National Rural Employment Guarantee Scheme (MGNREGS) wage disbursement and old
age pension
payments. With 1, 55,015 Post Offices, the DoP has the most widely distributed
postal network in the world.
About Infosys
Many of the world's most successful organizations rely on the 151,000
people of Infosys to deliver measurable business value. Infosys provides
business consulting, technology, engineering and outsourcing services to help
clients in over 30 countries build tomorrow's enterprise. For more information
about Infosys (NASDAQ: INFY), visit http://www.infosys.com
Safe Harbor
Certain statements in this release concerning our future growth prospects
are forward-looking statements, which involve a number of risks and
uncertainties that could cause actual results to differ materially from those
in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to
these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties
regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our
ability to manage growth, intense competition in IT services including those
factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our
ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost
overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,
restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to
manage our international operations, reduced demand for technology in our key
focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our
ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,
liability for damages on our service contracts, the success of the companies in
which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of
governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,
legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and
unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions
affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating
results are more fully described in our United States Securities and Exchange
Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year
ended March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarters ended September 30, 2011,
December 31, 2011 and June 30, 2012.These filings are available at
http://www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and
oral forward-looking statements, including statements contained in the
company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports
to shareholders. The company does not undertake to update any forward-looking
statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.
SOURCE: Infosys Ltd
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。