◎クリスピー・クリームが国外500店舗目をオープン
◎クリスピー・クリームが国外500店舗目をオープン
AsiaNet 51586
共同JBN 1478 (2012.12.7)
【ウィンストンセーラム(米ノースカロライナ州)2012年12月6日=共同JBN】既存および新規の国際市場における成長のモメンタムを足場に発展しているクリスピー・クリーム・ドーナツ(Krispy Kreme Doughnut Corporation)は7日、メキシコのアグアスカリエンテスに国外500番目のフランチャイズ店舗を新規オープンする。11年前に最初の国外店舗を開いて以来、同社は戦略的に国際的ブランド展開を図り、中南米、アジア太平洋、中東、英国など20カ国に進出を果たした。最近、モスクワ、インド、シンガポールでの開発合意が発表されたように、クリスピー・クリームは世界中の重要市場における国際的プレゼンスを高めていく。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121206/CL24253 )
クリスピー・クリーム・ドーナツは2004年に最初のメキシコ店を開いた。今回開かれるアグアスカリエンテスはメキシコ国内で90番目のストアになる。メキシコのフランチャイズはTaco Holding, S.A. de C.V.が所有、経営している。ダイナミックで成功している企業グループで、先頃はクリスピー・クリームの2012年国際フランチャイズ・オブ・ザ・イヤーに指名された。ファンのための新規開店祝いとして、いくつかのプロモーション活動が計画されている。
クリスピー・クリーム・インターナショナルのジェフ・ウェルチ社長は「世界中に増え続けるファンとともにクリスピー・クリーム体験を共有することは、誠に報われることである。アグアスカリエンテスは営業中の500番目の国外店舗になるが、これはわれわれの国際展開のほんの端緒にすぎないと思う。真新しい独立店舗は、われわれのハブアンドスポーク方式のモデルによる取り組みの強さを示すものである。国際的成長を目指す戦略的アプローチの結果として、現在国外400店舗を追加開店すると態度表明しており、2017年度末までに国外で900店舗を展開するという会社の目標を順調に達成できている」と述べた。
クリスピー・クリーム・メキシコのエグゼクティブ・ディレクターで、Taco Holding社の最高執行責任者(COO)でもあるラモン・ソレ氏は「クリスピー・クリームの国外500番目のストアが開かれ、メキシコのアグアスカリエンテス市場に参入することはわれわれにとって名誉である。われわれとクリスピー・クリームとのパートナー関係はかつてないほど強い。今日、このような素晴らしい里程標に到達したことをともに祝福したい」と述べた。
クリスピー・クリームの社長兼最高経営責任者(CEO)のジム・モーガン氏は「クリスピー・クリームは他に例がない、世界中で愛されているブランドだ。われわれは成功している国際活動チームとして、国際フランチャイズとして、特筆すべきこの素晴らしい場にいられる以上の誇りはない」とコメントした。
クリスピー・クリーム・オリジナル・グレーズド(Krispy Kreme Original Glazed、登録商標)・ドーナツは21カ国、730カ所で手に入る。オーストラリア、バーレーン、カナダ、中国、ドミニカ共和国、インドネシア、日本、クウェート、レバノン、マレーシア、メキシコ、フィリピン、プエルトリコ、韓国、カタール、サウジアラビア、タイ、トルコ、アラブ首長国連邦、英国、米国である。
▽Taco Holding, S.A. de C.A.について
Taco Holding, S.A. de C.A.はメキシコにおけるクリスピー・クリーム・ドーナツ社のライセンス・フランチャイジーである。2011年3月に設立。Arrachera House、Sixties Burger、Sbarro、Neve Gelato、Cafe Dilettoなどである高級品質ブランドの権利も保有している。メキシコ国内で小売店300店舗を展開、従業員は2000人を超す。URLはwww.tacoholding.com
▽クリスピー・クリーム(Krispy Kreme)について
Krispy Kreme(NYSE:KKD)は、同社特製のオリジナル・グレーズド・ドーナッツなど高品質菓子類およびその関連食品のブランド商品専門の大手リテーラー・ホールセラーである。本社はノースカロライナ州ウィンストンセーラム。1937年の創業以来、最高級ドーナツと飛び抜けておいしいコーヒーを提供してきた。より詳しくはkrispykreme.com、Facebook、Foursquare、Twitter、YouTubeで閲覧を。
ソース:Krispy Kreme Doughnut Corporation
▽問い合わせ先:
Brian K. Little,
+1-336-726-8825
blittle@KrispyKreme.com
Krispy Kreme Celebrates 500th International Location
PR51586
WINSTON-SALEM, N.C., Dec. 6, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
As the company builds on its growth momentum in existing and new
international markets, Krispy Kreme Doughnut Corporation will celebrate its
500th international store in operation with the opening tomorrow of a new
franchise shop in Aguascalientes, Mexico. Since opening its first
international location 11 years ago, the Company has strategically expanded its
brand footprint into 20 international markets across Latin America, Asia
Pacific, the Middle East, and the United Kingdom. With recently announced
development agreements for Moscow, India, and Singapore, Krispy Kreme continues
to grow its international presence in key markets around the world.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121206/CL24253 )
Krispy Kreme Doughnuts first opened in Mexico in 2004, and the new
Aguascalientes store is the 90th Krispy Kreme store in Mexico. The Mexico
franchise is owned and operated by Taco Holding, S.A. de C.V, a dynamic and
successful group that was recently named Krispy Kreme's 2012 International
Franchisee of the Year. Several exciting promotional activities are planned
for fans as part of the new store opening.
"Sharing the unique Krispy Kreme brand experience with more and more fans
around the globe is incredibly rewarding," said Jeff Welch, Krispy Kreme
President - International. "Aguascalientes is our 500th international store in
operation, and I believe we have only just begun to see what is possible for
our brand globally. A free-standing fresh store, it exemplifies and
demonstrates the strength of our hub and spoke model approach. As a result of
a strategic approach to international growth, today we have commitments for
nearly 400 additional international locations, so we are well on our way to
meeting our corporate goal of 900 international stores by the end of FY17."
"We are honored to be opening the 500th international Krispy Kreme store as
we now enter the Aguascalientes market in Mexico," said Ramon Soler, Executive
Director Krispy Kreme Mexico, and COO of Taco Holding. "Our partnership with
Krispy Kreme has never been stronger, and today we salute and celebrate with
them on achieving such a significant milestone."
Krispy Kreme President and Chief Executive Officer, Jim Morgan, commented,
"Krispy Kreme is a unique and beloved brand around the world, and we could not
be more proud of our successful international operations team and our
international franchisees than we are on this significant occasion."
The Krispy Kreme Original Glazed(R) doughnut can be found in over 730
locations in 21 countries, including Australia, Bahrain, Canada, China,
Dominican Republic, Indonesia, Japan, Kuwait, Lebanon, Malaysia, Mexico, the
Philippines, Puerto Rico, the Republic of Korea, Qatar, the Kingdom of Saudi
Arabia, Thailand, Turkey, the United Arab Emirates, the United Kingdom and the
United States.
About Taco Holding, S.A. de C.V
Taco Holding, S.A. de C.V is the licensed franchisee of Krispy Kreme
Doughnut Corporation in Mexico. Founded in March 2011, Taco Holding also has
the rights to the premium-quality brands Arrachera House, Sixties Burger,
Sbarro, Neve Gelato and Cafe Diletto. Taco Holding has more than 300 retail
locations in Mexico and more than 2,000 employees. www.tacoholding.com
About Krispy Kreme
Krispy Kreme (NYSE: KKD) is a leading branded specialty retailer and
wholesaler of premium quality sweet treats and complementary products,
including its signature Original Glazed(R) doughnut. Headquartered in
Winston-Salem, NC, the Company has offered the highest quality doughnuts and
great tasting coffee since it was founded in 1937. Connect with Krispy Kreme
at krispykreme.com and on Facebook, Foursquare, Twitter and YouTube.
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dependence on the ability of our franchisees, to execute on our and their
business plans; our relationships with our franchisees; our ability to
implement our international growth strategy; our ability to implement our new
domestic small shop operating model; political, economic, currency and other
risks associated with our international operations; the price and availability
of raw materials needed to produce doughnut mixes and other ingredients, and
the price of motor fuel; our relationships with wholesale customers; our
ability to protect our trademarks and trade secrets; changes in customer
preferences and perceptions; risks associated with competition; risks related
to the food service industry, including food safety and protection of personal
information; compliance with government regulations relating to food products
and franchising; and increased costs or other effects of new government
regulations relating to healthcare benefits. These and other risks and
uncertainties, which are described in more detail in the Company's most recent
Annual Report on Form 10-K and other reports and statements filed with the
United States Securities and Exchange Commission, are difficult to predict,
involve uncertainties that may materially affect actual results and may be
beyond the Company's control, and could cause actual results and developments
to be materially different from those expressed or implied by any of these
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not possible for management to predict all such factors or to assess the impact
of each such factor on the Company. Any forward-looking statement speaks only
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events or circumstances after the date on which such statement is made.
SOURCE: Krispy Kreme Doughnut Corporation
CONTACT: Brian K. Little, +1-336-726-8825, blittle@KrispyKreme.com
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