◎タイムカプセルで祝賀 創業150年のバカルディ
◎タイムカプセルで祝賀 創業150年のバカルディ
AsiaNet 51621
共同JBN 1489 (2012.12.14)
【ハミルトン(バミューダ)2012年12月13日PRN=共同JBN】バカルディ社(Bacardi Limited)は1年続いた同社150周年祝典の締めくくりとして、バカルディ社、創業者一族、そして今やアイコンとなったこのラム酒ブランドの団結、情熱、パイオニア精神を象徴する記念のタイムカプセルを作った。このタイムカプセルは2012年の同社を活写したスナップ写真となり、200周年式典で開けられた折りにバカルディの永遠の遺産をたたえる現在のバカルディ社員から50年後、2062年の社員に向けてのメッセージも携えている。
このリリースに関するマルチメディア資料の閲覧はウェブサイト(http://www.multivu.com/mnr/53414-bacardi-rum-150-anniversary-time-capsule-artifacts-birthday-celebration)を参照。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121213/MM27073)
タイムカプセルは特注のステンレス製でサイズは6フィート×1フィート(1.82メートル×0.30メートル)、大理石のふたが付いたコンクリート容器に格納され、国際タイムカプセル協会(International Time Capsule Society)に登録された。カプセルはこのほど、家族経営のバカルディ社のファクンド・L・バカルディ会長、エド・シャーリー社長兼最高経営責任者(CEO)が主催したイベントで、バミューダ世界本社に設置された。バカルディ社幹部、従業員、バミューダ政府高官、著名人士などがこの歴史的イベントに参加した。カプセルを入れた容器はブロンズ製の飾り板が付けられ、バミューダ島を訪れる観光客の名所になっている建築家ミース・ファン・デル・ローエから着想を得た本社ビル前に設置され、訪問者の目に触れることになっている。
バカルディ創立者の玄孫(げんそん)にあたるファクンド・L・バカルディ氏は「6000人近くの従業員を含め、バカルディの人間すべては世界中の消費者、顧客と当社の歴史、遺産を共有することを誇りとしている。非常に多くの人たちがバカルディのブランド、一族、会社をめぐる独特なストーリーを楽しんでくれることを皆、等しく喜んでいる。消費者は当社の伝統を本当に理解してくれており、当社製品が本物であることを愛し、150年前に始まったバカルディの遺産を分かってくれている」と述べた。同氏はまた「1862年にサンチャゴ・デ・キューバでたった一つのブランドだけで始まった小さな会社が今や個人所有の酒類企業としては世界最大になり、業界垂ぜんの的のブランドをいくつも抱えるようになった。当社レーベルのバカルディ・ラム、グレイグース・ウォッカ、デュワーズ・ブレンデッド・スコッチ・ウイスキー、ボンベイ・サファイア・ジン、マティーニ・ベルモット、イタリアン・スパークリングワイン、カサドレス・テキーラは世界で最も知名度が高く、愛されている酒類だ」と述べた。
世界中のバカルディ従業員は、歴史的に重要な今年に彼らにとって最も意味のある記念品を注意深く選び出し、タイムカプセルに入れた。2012年を表す多くのアイテムの中には以下のものが含まれている。
*バカルディ家のメンバー500人近くが一堂に会した記念すべき写真。8世代の人たちが同家族の150周年を記念してプエルトリコで開かれたパーティーでバカルディを象徴するコウモリのロゴを中心にして撮影されている。
*「世界で最も多くの賞を受けた酒類(World's Most Awarded Spirit)」と銘打たれた記念のメダル。バカルディ・ラムの素晴らしい味、品質、革新に対して600近くの賞が与えられたことを記念している。
*受賞した広告、パッケージング、デザイン、販売促進の品々のコラージュ。ブランドと会社の150周年を記念している。
*中国の従業員が中国の伝統的な漢字で書いた手紙と一人一人の写真に個人のメッセージ。時を超えた遺産に敬意を払うバカルディの伝統に敬意を表している。
*ドイツの従業員が書いた元気づけられる手書きのメッセージ。
*バカルディ・ビッグアップル(BACARDI Big Apple)ラムのブラジル初のテレビ・コマーシャル。ブラジルはラテンアメリカでも最も成長率が高い市場。
*ニューヨークの有名なタイムズスクエアの23階建てビルの高さがある電光広告塔に登場したバカルディ・ラムの周年記念日を祝う広告。
*アフリカの貯蔵用装飾ヒョウタン。ケニアの重要な文化的、社会的象徴。同国はバカルディが成長を続ける新興マーケットの一つ。
*集中力を高め、正のエネルギーを表出させると言われるウルグアイの火山起源の水晶ジオード。新たな、創造的アイデアを追求するためには重要な特性。
*レディ・トゥ・ドリンクボトルのバカルディ・プラス(BACARDI+)。今年アジアで新発売されたミックス済みカクテル。
*2062年の世界に住む人が物事を正確に理解するために、米国社がイヤーブックを作り2012年に起きた社会、政治、経済のニュースをまとめた。ガソリン1ガロンの値段、上位ダウンロード回数の楽曲リスト、全国ニュースの見出しなどが含まれている。
タイムカプセルの設置は、他社の追随を許さないバカルディの創業150年特別祝賀行事を締めくくるものである。そのルーツは1862年のサンティアゴデクーバにおける設立にさかのぼり、ドン・ファクンド・バカルディ・マッソは今も愛飲されているバカルディ・ラムの卓越した品質と混合性をつくり出すために、数多くのプロセス、スタンダード、イノベーションを開拓した。事実、100年以上前、世界で最も好かれているラムは、モヒート、ダイキリ、キューバ・リブレなど名高いカクテルを生み出す意欲をバーテンダーに与えた。つまり、バカルディ・ラムは今日まで持ちこたえるカクテル文化創造に一役買ったということである。
バカルディ社はわれわれが現在知っているラムをつくり出して蒸留酒界に革命をもたらしたことに加えて、戦争、自然災害、破産、米国の禁酒法など過酷な逆境を克服したが、キューバ資産の違法没収で同社は家族所有のまま国外追放された。それでも会社は耐え抜き、世界で第3位、最大の非上場スピリッツ企業という新たな高みに上り詰めた。目を見張る活力と回復力は途方もない困難の中で適応し、関係を維持、繁栄し続ける企業能力を示している。
バカルディの150年祝賀行事は以下のようなハイライトを含む並外れたものになった。
*世界中で消費者とセレブが参加した数百件のバースデーパーティー
*バカルディの象徴、コウモリのロゴと年代物広告のイメージで飾られたTシャツとガラス製品
*バカルディ・ラムの全盛期、1950年代風の印刷物、テレビ、デジタル向け宣伝の展開
*バカルディ一族のブレンダー名人8人が制作したバカルディ・ラム各ボトルの専門技能と職人芸をめでる限定版、1本2000ドルの傑作デカンター
*ナショナルジオグラフィック(登録商標)チャンネルの「Ultimate Factories(究極の工場)」は、プエルトリコのバカルディ本拠地でどのように家族の伝統とテクノロジーが“遭遇”したか、166カ国の視聴者に紹介
*バカルディ・スピリッツのホリデー特別パックを販売
エド・シャーリー社長兼最高経営責任者(CEO)は「われわれの歴史と物語で知られる成功はバカルディ特有のものだ。ほかの誰も主張できず、ほかの誰もこのような驚くべき遺産を持っていない。バカルディは150年存在し、この間スピリッツ産業は激変、特徴的なバカルディは世界で最も好まれるラム、世界で受賞歴が最も多いスピリッツになった。われわれは150年の遺産を誇りに思っているが、今後150年についても同じように胸を躍らせている。バカルディとそのアイコニックブランドはスピリッツ業界を21世紀とその後に導いていくつもりだ。来年のバカルディに起きる素晴らしいことを見逃さないでほしい」と語った。
バカルディと150年の伝統に関する詳しい情報は、www.BacardiLimited.com/150を参照。
または、バミューダのタイムカプセルが開封され、秘密が明らかになる記念の年、2062年を待ってもいい。
▽バカルディ(Bacardi Limited)について
バカルディは世界最大手の非上場スピリッツメーカーであり、国際的に知られたスピリッツとワインを製造、販売している。バカルディのポートフォリオは、200以上のブランドとラベルで構成されている。その中には世界で最も好まれ多数の受賞歴を持つバカルディ(登録商標)ラム、スーパープレミアム・ウオツカの世界リーダー、グレイグース(登録商標)ウォッカ、世界で最も受賞歴があり、米国で最も売れ筋のブレンド・スコッチウイスキー、デュワーズ(登録商標)、世界でトップ評価を受け急速に伸びている最高級ジンのボンベイ・サファイア(登録商標)、ベルモットの世界リーダーであるベルモットと世界で好まれているイタリアのスパークリングワイン、マルティーニ(登録商標)、メキシコ最高級の100%ブルーアガヴェのテキーラとして米国で最も売れているカサドレス(登録商標)、世界で急速に伸びているウオツカのエリストフ(登録商標)、その他有力で伸び盛りのブランドが含まれている。
バカルディは150年前の1862年2月4日キューバのサンティアゴデクーバで設立され、過去7世代にわたり家族が所有している。バカルディは現在、6000人近くを雇用し、4大陸の16市場にある27施設でブランドを製造し、世界150カ国以上で販売している。バカルディはBacardi International Limitedを含むバカルディ企業グループ。www.BacardiLimited.com
マルチメディア素材は専用サイト(www.BacardiMediaCentre.com)参照。
責任ある態度で楽しもう。
(C)2012 BACARDI
BACARDI、THE BAT DEVICE、およびこのメディア・リリースで言及した製品に関係するその他の商標は、BACARDI & COMPANY LIMITEDもしくは他のBACARDI LIMITED子会社の商標である。
ソース:Bacardi Limited
▽問い合わせ先
Patricia M. Neal or Amy Federman
+1-441-294-1110
afederman@bacardi.com
Bacardi Celebrates Culmination Of Its Milestone 150th Anniversary With Time Capsule To Be Opened In 50 Years
PR51621
HAMILTON, Bermuda, Dec. 13, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Historic birthday celebrated and embraced by millions around the world;
sets stage for continued growth
Bacardi Limited caps off the yearlong celebration of its 150th anniversary
with the creation of a commemorative time capsule to symbolize the unity,
passion and pioneering spirit of Bacardi - the Company, family and iconic rum
brand. The time capsule acts as a living snapshot of the Company in 2012 and
also carries messages from current-day employees to Bacardi employees of
2062 - 50 years from now - to honor the enduring Bacardi legacy when it is opened
on its 200th anniversary.
To view the multimedia assets associated with this release, please click:
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121213/MM27073 )
The 6ft x 1ft (1.82m x 0.30m) custom-created, stainless steel capsule,
encased in a granite cap and cement pedestal and registered with the
International Time Capsule Society, was installed at the Bacardi worldwide
headquarters in Bermuda at an event hosted by Chairman Facundo L. Bacardi and
President & CEO Ed Shirley of family-owned Bacardi Limited. This historical
event was attended by Bacardi executives, employees, Bermuda government
officials and other dignitaries. The pedestal, which is adorned with a bronze
plaque, is situated in front of the headquarters and welcomes visitors as the
iconic Mies van der Rohe-inspired building is a popular tourist attraction on
the island.
"All of us at Bacardi, including our nearly 6,000 employees, are honored to
share our history and legacy with consumers and customers around the world.
We've been equally thrilled that so many have embraced our truly one-of-a-kind
story of a brand, family and Company. Consumers really connect with our
heritage because they love our authenticity and understand the Bacardi legacy
that began 150 years ago," said Facundo L. Bacardi, great-great grandson of
Bacardi founder. "The small company that started with one brand in 1862 in
Santiago de Cuba is now the largest privately-held spirits company in the world
with a portfolio of some of the most enviable names in the industry. Our labels
of BACARDI rum, GREY GOOSE vodka, DEWAR's Blended Scotch whisky, BOMBAY
SAPPHIRE gin, MARTINI vermouth and Italian sparkling wines and CAZADORES
tequila are some of the world's most recognized and celebrated."
Bacardi employees from around the world carefully selected mementos with
the most meaning for them in this historic year for inclusion in the time
capsule. Among the numerous items representing the year 2012 are:
-- Photograph of the remarkable gathering of nearly 500 members of the
Bacardi family, representing eight generations, captured in a single
moment encircling the iconic Bacardi bat logo at the family's 150th
anniversary party in Puerto Rico
-- Commemorative medal honoring BACARDI rum as the "World's Most Awarded
Spirit," an honor achieved with nearly 600 awards for great taste, quality
and innovation
-- Collage of award-winning communications, packaging, design and promotional
items commemorating the brand and Company's 150th year
-- Letter written in an ancient style of Chinese characters, honoring the
tradition of paying homage to timeless heritage, by China-based employees
with personal messages next to their photos
-- Hand-written notes of inspirational messages from German employees
-- The first-ever tv ad for BACARDI Big Apple rum in Brazil, one of
Bacardi's fastest-growing markets in Latin America
-- BACARDI rum ad marking the anniversary broadcast on a 23-story tall
electronic billboard in New York City's famed Times Square
-- Decorated African storage gourd, an important cultural and social
symbol shared among friends in Kenya, one of our newest markets as Bacardi
continues to expand
-- A quartz geode of volcanic origin in Uruguay believed to promote
concentration and exhibit positive energy - important traits to pursue new,
creative ideas
-- BACARDI+ ready-to-drink bottle of a pre-mixed cocktail with mixer launched
this year in Asia
-- To put things into perspective for those living in 2062, the U.S. company
created a yearbook with various social, political and economic highlights
of 2012 - including the cost of a gallon of gas, list of top music
downloads, national news headlines
The installation of the time capsule wraps up an extraordinary celebration
of the 150 years of Bacardi - a milestone few companies achieve. With roots
dating back to its founding in Santiago de Cuba in 1862, Don Facundo Bacardi
Masso pioneered numerous processes, standards and innovations to create the
exceptional quality and mixability of BACARDI rum - most of which are still used
today. In fact, more than 100 years ago, the world's favorite rum inspired
bartenders to create some of the most popular cocktails including the Mojito,
the Daiquiri and the Cuba Libre. In short, BACARDI rum helped create a cocktail
culture that endures to this day.
In addition to revolutionizing the spirits world by creating rum as we know
it today, the Bacardi company overcame much adversity including wars,
natural disasters, bankruptcy, Prohibition in the U.S., and the illegal
confiscation of its Cuban assets resulting in the Company's exile - all while
remaining family-owned. It then persevered and rose to new heights to become
the third largest international and largest privately-held spirits company in
the world. The incredible drive and resilience demonstrates the Company's
ability to adapt, stay relevant and continue to flourish amidst tremendous
difficulties.
The Bacardi 150th anniversary celebration was a remarkable one with
highlights including:
-- Hundreds of birthday parties attended by consumers and celebrities around
the world T-shirts and glassware emblazoned with images of Bacardi's
iconic bat logo and vintage ads
-- Print, tv and digital advertising campaign that featured the 1950s-era
heyday of BACARDI rum
-- Masterful creation of a $2,000-a-bottle limited edition decanter as a
celebration of the expertise and craftsmanship in every bottle of BACARDI
rum by eight Bacardi family master blenders
-- National Geographic(R) Channel's "Ultimate Factories" took viewers in 166
countries to the home of BACARDI in Puerto Rico to show how family
tradition and technology meet
-- Special holiday packs of Bacardi spirits available now for purchase
"Our history and storied success is unique to Bacardi," said Ed Shirley,
President & CEO. "No one else can claim it, nor does anyone else have such an
amazing heritage. Bacardi has been in existence for 150 years, and in that time
has revolutionized the spirits industry, turning our signature BACARDI rum into
the world's favorite rum, as well as the world's most award-winning spirit.
We're proud of our Company's 150-year heritage, but we're also equally excited
for the next 150 years. Bacardi and its iconic brands are ready to lead the
spirits industry well into the 21st Century- and beyond. Watch for more exciting
things to happen at Bacardi in the coming year."
To learn more about Bacardi and its 150-year heritage, visit
www.BacardiLimited.com/150.
Or, wait for 2062 when the anniversary time capsule in Bermuda is opened to
reveal its secrets.
About Bacardi Limited
Bacardi Limited, the largest privately-held spirits company in the world,
produces and markets internationally-recognized spirits and wines. The Bacardi
brand portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI(R)
rum, the world's best-selling and most-awarded rum, as well as the world's
most-awarded spirit; GREY GOOSE(R) vodka, the world's leading super-premium
vodka; DEWAR'S(R) Blended Scotch whisky, the world's most awarded Scotch and
the number-one selling premium blended Scotch whisky in the United States;
BOMBAY SAPPHIRE(R) gin, the top-valued and fastest-growing premium gin in the
world; MARTINI(R) vermouth and sparkling wines, the world's leading vermouth
and the world's favorite Italian sparkling wines; CAZADORES(R) 100% blue agave
tequila, the number-one premium tequila in Mexico and a top-selling premium
tequila in the United States; ERISTOFF(R) vodka, one of the fastest-growing
vodka brands in the world; and other leading and emerging brands.
Founded 150 years ago in Santiago de Cuba on February 4, 1862, and
family-owned for the past seven generations, Bacardi now employs nearly 6,000
people, manufactures its brands at 27 facilities in 16 markets on four
continents, and sells in more than 150 countries. Bacardi Limited refers to the
Bacardi group of companies, including Bacardi International Limited.
www.BacardiLimited.com
Multimedia assets via www.bacardimediacentre.com
ENJOY RESPONSIBLY
(c)2012 BACARDI
BACARDI, THE BAT DEVICE & OTHER MARKS RELATED TO PRODUCTS QUOTED IN THIS
MEDIA RELEASE ARE TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF OTHER
SUBSIDIARIES OF BACARDI LIMITED
SOURCE: Bacardi Limited
CONTACT: Patricia M. Neal or Amy Federman, +1-441-294-1110,
afederman@bacardi.com; Multimedia assets via www.BacardiMediaCentre.com
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