◎ファーウェイがMWCでマルチスクリーン・ソフトのAirSharingを展示

ファーウェイ・デバイス

2013/2/28 14:20

◎ファーウェイがMWCでマルチスクリーン・ソフトのAirSharingを展示

AsiaNet 52257

共同JBN0221(2013.2.28)

【バルセロナ(スペイン)2013年2月27日PRN=共同JBN】情報通信技術(ICT)ソリューションの世界的大手プロバイダーであるファーウェイ(Huawei、華為技術)は2013年モバイル・ワールド・コングレス(MWC)で、同社のマルチスクリーン・ソフトウエア・ソリューションであるAirSharingを展示した。ファーウェイのAirSharingはスマートフォン、タブレット、家電などの幅広いデバイスと接続し、ファーウェイの無線クラウドの技術によってコンテンツ、機能、コントロールを統合する。AirSharingはファーウェイEmotion UIで利用でき、世界中の人々に便利で充実した体験を提供する革新的なソフトウエアを開発するファーウェイのコミットメントを実証している。

AirSharingソリューションは、スマートフォンからゲーム体験をタブレットやテレビ画面でシームレスに共有するなどの遠隔シェアリングを含め、テレビで即時に閲覧するために携帯電話からコンテンツや写真を送信するなど、一連の強力な機能をサポートする。AirSharingはまた、企業環境でも利用でき、人々はノートブックPCから自由に手を離してスマートフォンでファイルを利用し、WiFi接続を通じてコンテンツをモニター画面に映し出すことが可能となる。

ファーウェイConsumer Business Groupのリチャード・ユー最高経営責任者(CEO)は「AirSharingは当社の最新のソフトウエア・イノベーションであり、当社が特許を持つEmotion UIを一緒に利用することで、当社を差別化するとともに、顧客に使い勝手のよいソリューションを提供する製品である。さらに、われわれは近い将来、AirSharingをサードパーティーのコンテンツ・プロバイダーおよびデベロッパーに公開し、スマートで統合された世界を通じて顧客により大きなメリットをもたらすマルチプラットフォームの構築を計画している」と語った。

AirSharingはサードパーティー・コンテンツ・プロバイダーおよびライセンスを受けたデベロッパーを通じて、高品質なマルチメディア・ソースをファーウェイのユーザーに提供するため、よりインタラクティブでリッチなビデオおよび音楽のコンテンツを提供することを目指している。

AirSharingはEmotion UI上で起動する。Emotion UIは現在、ファーウェイAscend P2、D2、Mateなど厳選されたファーウェイのスマートフォン、タブレットにプリインストールされている。ファーウェイのEmotion UIはAndroid 4.1上で稼働する。Emotion UIは使い勝手を向上させ、ユーザー個人の必要に応じて簡単にカスタマイズできるので、容易なナビゲーション体験をユーザーに提供する。Emotion UIのUniHome機能は、ホーム画面とメインメニューを統合しており、特許申請中のファーウェイのMe Widgetはカスタム化できる単一のウィジットの中でユーザーが必要とする情報および機能のすべてを取り込むことによって、スクリーン画面全体を活用する。Emotion UIはダウンロード可能なユーザー専用のテーマを豊富に提供する。ユーザーはテーマ化されたウォールペーパーを使用すれば、電話機を単に振ることで変更可能なインタラクティブかつ楽しい画面遷移アニメーションを伴う、鮮やかなビジュアル体験を楽しむことができる。さらに顔認識がそれぞれのユーザー体験のセキュリティーと独自性を強化する標準設定のスクリーン・ロック機能に加えられている。

Emotion UIはスマートフォン・ハウスキーパー機能を搭載し、リアルタイムのデータ・トラフィック追跡、自動のブラックリスト作成・ブロック、定期的なシステム・クリーニング、待機プログラムの即時終了、キャッシュの消去に加え、ウイルス対策、節電、プライバシー保護、ソフトウエア管理などの機能をサポートする。

▽ファーウェイ・デバイス(Huawei Device)について

ファーウェイの製品およびサービスは2012年末時点で、140カ国以上で展開し、世界人口の3分の1以上に提供されている。ファーウェイはまた、米国、ドイツ、スウェーデン、ロシア、インド、中国など世界20カ所以上に研究開発センターを設置している。消費者事業は、携帯電話、モバイル・ブロードバンド・デバイス、ホーム・デバイス、クラウド、コンシューマー・チップセットを含む幅広い製品を提供するファーウェイの3事業グループの一つである。Huawei Consumer Business Groupは、情報通信技術(ICT)セクターでの20年以上の豊富なビジネス専門的知識、広範なグローバル・ネットワーク、大規模なグローバルな事業展開、パートナーを備え、ファーウェイ・デバイスを通じて消費者に最新技術をもたらすことに注力し、世界中の人々に可能性あふれた世界を提供し素晴らしい体験を生み出している。

詳細についてはファーウェイ・デバイスのウェブサイトwww.huaweidevice.comを参照。

ファーウェイ・デバイスについて、以下のサイトで定期的に最新情報を提供している。Facebook: www.facebook.com/huaweidevice

Twitter: www.twitter.com/HuaweiDevice

YouTube: www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

Flickr: www.flickr.com/photos/huaweidevice

▽問い合わせ先

Sybil Lau

+852-2963-6771

Sybil.Lau@bm.com

ソース:Huawei Device

Huawei Debuts Software Innovations at 2013 Mobile World Congress

PR52257

BARCELONA, Spain, Feb. 27, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

AirSharing cloud solution creates a seamless world of communications

Huawei, a leading global information and communications technology (ICT)

solutions provider, showcased its multi-screen software solution, AirSharing,

at the 2013 Mobile World Congress (MWC). Huawei's AirSharing connects a range

of devices including smartphones, tablets and home appliances and seamlessly

integrates content, functionality and control across technologies through

Huawei's wireless cloud. Available through Huawei's Emotion UI*, AirSharing

further demonstrates Huawei's commitment to developing innovative software that

provides convenient and enriched experiences for people around the world.

The AirSharing solution supports a series of powerful functions, such as

projecting content and photos from a mobile phone for instant viewing via

television, including remote sharing as well as sharing the gaming experience

seamlessly from smartphones, to tablets or television monitors. AirSharing can

also be used in a business setting, allowing people the freedom to leave behind

their notebook PCs, and use files via their smartphones to project content onto

a monitor through a Wi-Fi connection.

"Airsharing is our latest software innovation which, together with our

proprietary Emotion UI, is a way to differentiate ourselves and offer an

easy-to-use solution for our customers," said Richard Yu, CEO of Huawei

Consumer Business Group. "In the near future, we also plan to open AirSharing

to third-party content providers and developers to further build on this

multi-platform to benefit customers even more through a smart, integrated

world."

Through third-party content providers and licensed developers, AirSharing aims

to provide more interactive and richer content in videos and music so as to be

a high-quality, multi-media source for the Huawei user.

AirSharing is activated on Huawei's Emotion UI, which is currently preinstalled

on selected Huawei smartphones and tablets including HUAWEI Ascend P2, D2 and

Mate. Huawei's Emotion UI runs on Android 4.1. Emotion UI improves usability

and provides a simple navigational experience for users which can be easily

customized to suit their personal needs. Its UniHome function combines home

panels with the main menu, while Huawei's patent-pending Me Widget better

utilizes screen real-estate by combining all the information and functions you

need in a single, customizable widget. Emotion UI provides a rich pool of

personalized themes for download; while themed wallpapers bring users a more

vivid visual experience with interactive and fun transitional animations that

can be changed by simply shaking the phone. Facial identification has also been

added to the original range of screen locks to enhance security and uniqueness

of each user experience.

Emotion UI includes a smartphone housekeeper function to support real-time data

traffic tracking, automatic blacklisting and blocking, periodical system

cleaning, and spontaneous exiting of idle programs and cache cleanup, in

addition to anti-virus, energy saving, privacy protection, software management,

and more.   

About Huawei Device

As at the end of 2012, Huawei's products and services are deployed in over 140

countries, serving more than one third of the world's population. Huawei has

also set up more than 20 R&D centers around the world in countries such as the

United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Consumer business is

one of Huawei's three business groups offering a range of products that include

mobile phones, mobile broadband devices, home devices, clouds, and consumer

chipsets.  With more than 20 years of rich business expertise in the

information and communications technology (ICT) sector, an extensive global

network, vast global business operations and partners, Huawei Consumer Business

Group, through Huawei Device, is dedicated to bringing the latest technology to

consumers, offering a world of possibilities and creating extraordinary

experiences for people everywhere.

For more information, visit Huawei Device online: www.huaweidevice.com

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SOURCE  Huawei Device

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