◎ASMALLWORLD、リニューアルする

ASMALLWORLD

2013/5/16 11:20

◎ASMALLWORLD、リニューアルする

AsiaNet 53016

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

-- 新サービス、グローバル会員特典で広告から会費まで、新ビジネスモデルへ方向転換

ニューヨーク、2013年5月16日/PRニュースワイヤー/ ソーシャルネットワークの第一人者の一つであるASMALLWORLDは本日新しいビジネスモデルと共にリニューアルされる。広告に基盤を置いて、新しいASMALLWORLDは会費モデルへと移行する。25万人を上限とする推奨、立証されたユーザーベースとメンバー向けの大胆な新しいアメニティーのセットで、ASMALLWORLDは世界を牽引するインターナショナルトラベル、ライフスタイルコミュニティへと移行する。

「新しいASMALLWORLDは単なるソーシャルネットワークやトラベルコミュニティに留まるものでありません。」と2011年から新しいコンセプトの陣頭を切ってきた最高経営責任者のSabine Heller氏は語る。「ASMALLWORLDはサルジニア島の貸別荘から上海でのカクテルパーティーまで、すべての人々、パーティー、場所の中間のものすべてへのアクセスを提供します。最終的には、我々のメンバーはどこに行っても地元の人々のように生活でき、自宅のようにくつろげるでしょう。」

Heller氏はリニューアルが「信頼性」の問題で、10人に1人のフェイスブックユーザーがスパム、もしくは二重のもので、ツイッターでは偽のアカウントが最もフォローされていると説明する。「課金制に移行することで、ASMALLWORLDは完全に承認されたユーザーベースを持つことができるでしょう。」と彼女は語った。「これは今までどのソーシャルネットワークも達成できなかった方法で、我々のコミュニティの品位を保証するでしょう。」

「我々の重要な責任は、メンバーに真の価値を作り出すことです。」とASMALLWORLDの会長Patrick Liotard-Vogt氏は語る。「我々はメンバーに拒むことができないオファーを提供したいのです。」その言葉通り、Liotard-Vogt氏はすべてのメンバーが、2名まで無料で1週間にわたってカリブ海の5つ星リゾートKittitian Hillに滞在できる契約をまとめた。

新しいASMALLWORLD が提供するもの:

・ウェブサイト::新しく、操作しやすく、徹底した、認証されたメンバープロフィール、そして個々のユーザーの関心に合うようにカスタマイズされたウェブサイト

・会員カード:俳優で、デザイナーでもあるWaris Ahluwalia氏のデザインによる唯一の会員カード。まるでASMALLWORLDへのパスポートのように、特典とASMALLWORLDのワールドワイドなイベントへのアクセスを提供(カードのモットー:どこでも自家のように寛げる)

・特典:下記の3つの分野における何百ものグローバルパートナーへのスペシャルアクセス、サービス、ディスカントを提供する新しい特典プログラム

*旅行 (ホテル、旅行会社)

*ライフスタイル (ビューティーサロン、スパ、ジム)

*高級品 (ファッションとデザイナーブランド)

このプログラムは500以上のグローバル、ローカルパートナーと開始され、その数は日々増えていく

・ナイトライフ:世界トップレベルのクラブへ会員優待、グローバルナイトライフ接客サービス、5大陸において120の主要なナイトクラブへのアクセスを保証(ASMALLWORLD会員は通常2千ユーロ)

・イベント:週末のくつろげるパーティー(マラケシュ!クシュタート!)から、コンサート、ショー、フェスティバルまで、毎月ASMALLWORLDがメンバー向けに企画する50以上の世界的なイベント

・モバイルアプリ:旅行時にこれまで以上にメンバーの地域社会の活用を容易にする地理位置情報に基づいたモバイルアプリとトリッププランナー

・コミュニティ:芸術や音楽、文学などの共通の趣味に基づいたメンバーによって構成されるグループ

・旅行コンテンツ:最も新しい旅行アドバイスのためのASMALLWORLD編集部によって日々更新されるメンバーからメンバーへのASMALLWORLD町ガイド

・ザ・ASW ・グローバリスト(THE ASW GLOBALIST):メンバーの旅の日記やインタビュー、オンラインマガジンのThe ASW Globalistは我々のコミュニティの中で唯一の公共スペース

・仕事: ニューヨークとベルリンでの優待ワークスペース

・カーサービス:ミラノ、ロンドン、ニューヨーク、パリでの優待空港出迎えサービス

そしてもちろん、最高の・・・

・パラダイス: カリブ海のKittitian Hillでの一週間の優待滞在

・・・そしてさらに多くのサービス!

新しい世界への値段:

年会費は100スイスフラン、105USドル、70ポンド、または80ユーロの4つの通貨にて支払い可能。選んだ通貨によって、5スイスフラン、5USドル、5ポンド、5ユーロの会費が新しく設立されたチャリティ組織、ASMALLWORLD基金のために追加される。

この基金は世界的な保健医療、教育、搾取と暴力からの子供と女性の保護などの世界で差し迫った問題に取り組むプロジェクトと連携する。検討を重ねた結果、最初の受益団体は、charity: waterとNew Lightに決定

http://www.asmallworldfoundation.org/

ASMALLWORLDに関して:

2004年に招待のみのソーシャルネットワークとして設立されたASMALLWORLDは2013年春に最も良い情報源から得たイベント、特典、旅行のコツに焦点をあてた世界トップの旅行、ライフスタイルクラブとしてリニューアルする。ASMALLWORLDの会員はそれぞれのメンバーの生活とパスポートの開放に熱心に取り組む国際思考の人々によって構成され、何にもまして、メンバーはどこへ行こうとも、まるで地元にいるかのように、自宅にいるかのように快適に生活できる。

会社は最高経営責任者であり、社長でもあるSabine Heller氏によって経営されている。会長兼CEOのPatrick Liotard-Vogt氏は前株主であるHarvey Weinstein氏から2009年に大半の株式を獲得した。

連絡先:

Anuschka Senge

ディレクター(グローバル・コミュニケーションズ)

Anuschka@asw.com

+1.646.327.2006

ASMALLWORLD To Relaunch

PR53016

NEW YORK, May 15, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

             -- Will pivot its business model from advertising to

           subscription with new offerings, global member privileges

    Today, ASMALLWORLD, one of the first social networks, is re-launching with

a new business model. Once based on advertising, the new ASMALLWORLD is

shifting to a subscription model. With a peer-recommended and verified user

base capped at 250,000 and a bold new set of amenities for its members,

ASMALLWORLD will transform into the world's leading international travel and

lifestyle community.

    "The new ASW is more than a social network and really even more than a

travel community," says CEO Sabine Heller, who has spearheaded the development

of the new concept since 2011. "ASMALLWORLD offers access to everything from a

villa rental in Sardinia to a cocktail gathering in Shanghai-and all the

people, parties, and places in between. Ultimately, our members can live like

locals and feel at home wherever they go."

    Heller further explains the re-launch as a matter of "trust," noting that

one-tenth of Facebook users are spam or duplicates, and that on Twitter, fake

accounts are often the most followed. "By moving to a paid structure, ASW will

have a fully verified user base," she said. "This will ensure the integrity of

our community in a way that no social network has ever done before."

    "Our overarching commitment is to the creation of real value for our

members," says ASW's Chairman Patrick Liotard-Vogt. "We want to give them an

offer they cannot refuse." True to his word, Liotard-Vogt has negotiated a deal

with five-star sustainable Caribbean resort Kittitian Hill through which every

member is entitled to a free weeklong stay for two people.

    The new ASW will offer:

    -- WEBSITE: A new, easy to navigate website, with in-depth, authenticated

       member profiles, customized to each individual user and his or her

       interests

    -- MEMBERSHIP CARD: An exclusive membership card designed by actor and

       designer Waris Ahluwalia, acting as a passport to ASW, giving you

       access to privileges and ASW events worldwide. (The card's motto: "Feel

       at home anywhere.")

    -- PRIVILEGES: A newly established, highly curated privileges program

       offering special access, deals and discounts with hundreds of global

       partners across three verticals:

       -- Travel (hotels, airlines)

       -- Lifestyle (beauty salons, spas, gyms)

       -- Luxury goods (fashion and designer brand

          This program will kick off with more than 500 global and local

          partners and will continue to grow daily

    -- NIGHTLIFE: Complementary membership to The World's Finest Clubs, a

       global nightlife concierge service, guaranteeing access to 120 premier

       nightclubs across five continents. (A membership to WFC normally costs

       EUR2000.)

    -- EVENTS: More than 50 global events, organized and curated by ASW for

       its members around the world every month, from intimate parties to

       weekend getaways (Marrakech! Gstaad!) to special access at concerts,

       shows and festivals

    -- MOBILE APP: A geolocation-based mobile app and trip planner which makes

       it easier than ever for members to meet and tap into local communities

       when travelling

    -- COMMUNITY: Groups, organized for members by members, are based around

       common interests, such as art, music, literature etc.

    -- TRAVEL CONTENT: ASW City Guides from members for members, updated daily

       by the ASW editorial team for the most current travel advice

    -- THE ASW GLOBALIST: From road diaries and interviews with members, the

       online magazine, The ASW Globalist, is the only public part of our

       private community

    -- WORK: Complimentary work spaces in New York and Berlin

    -- CAR SERVICE: Complimentary airport pick up car service in Milan,

       London, New York and Paris

       And the of course the very best...

    -- PARADISE: Complimentary one week stay with a guest at Kittitian Hill in

       the Caribbean

       ...and much much more!

    PRICE OF A NEW WORLD:

    The annual membership fee is available for payment in four currencies in

the amount CHF 100, USD 105, GBP 70 or EUR 80. Based on your chosen currency,

an additional CHF 5, USD 5, GBP 5 or EUR 5 will be added to the membership fee

to be directed to the company's newly established charity arm, the ASMALLWORLD

Foundation.

    The foundation will partner up with projects addressing pressing issues in

our world: global health, education, and the protection of children and women

from exploitation and violence. After great consideration, the inaugural

beneficiaries will be charity: water and New Light.

http://www.asmallworldfoundation.org/

    ABOUT ASMALLWORLD:

    Founded in 2004 as an invite-only social network, ASMALLWORLD re-launched

in the spring of 2013 as the leading travel and lifestyle club with an emphasis

on events, privileges, and travel tips from the very best source: the

well-traveled. ASW's membership is comprised of internationally minded people

committed to opening their lives and passports to each other, ensuring that

above all else, members can live like locals and feel at home wherever they go.

    The company is headed by CEO and President Sabine Heller. Chairman of the

Board Patrick Liotard-Vogt acquired the majority stake in the company in 2009

from former shareholder Harvey Weinstein.

    CONTACT: Anuschka Senge

             Director of Global Communications

             Anuschka@asw.com

             +1-646-327-2006

     SOURCE: ASMALLWORLD

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中