◎Omnicom Media Groupがカンヌで最多のライオン19個受賞

Omnicom Media Group

2013/6/24 15:35

◎Omnicom Media Groupがカンヌで最多のライオン19個受賞

AsiaNet 53483

共同JBN 0751 (2013.6.24)

【カンヌ(フランス)2013年6月22日PRN=共同JBN】OMDと PHDがメディアライオンズ賞受賞のトップ2になるなどグループ全体で19部門の受賞-。

Omnicom Media Group(OMG)はメディアエージェンシーの親会社として2年連続で、カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバル(Cannes Lions Festival of Creativity)の受賞者リストを席巻した。旗艦エージェンシーのOMDとPHDは計19部門のメディアライオンズ賞を受賞、メディア部門の個別エージェンシー・ネットワークとして最多受賞の1、2位を独占するとともに、OMDオーストラリアはMedia Agency of the Year(年間最優秀メディアエージェンシー)のタイトルを獲得した。

*OMDがナンバーワン

OMD はAgency of the Year表彰に加えて、メディア部門だけで稼いだ10個を含む計12個のライオンズ賞を受賞、今回のフェスティバルで最多受賞の個別メディアエージェンシー・ネットワークになった。12個の中にはApple(アップル)のiPad(アイパッド)miniキャンペーンでOMD米国が受賞したプレス部門のGrand Prixや百貨店John Lewis(ジョン・ルイス)キャンペーンでOMD英国が受賞したCreative Effectiveness Lionが含まれる。

OMDがメディア部門で受賞したのはゴールドライオン2個、シルバーライオンとブロンズライオン各4個。受賞したキャンペーンは米国、英国、オーストラリア、中国、ロシア、デンマーク、スペイン、香港、ニュージーランドなど多彩なOMD市場で、McDonald's(マクドナルド)、 Pepsi(ペプシ)、Doritos(ドリトス)などグローバルなトップブランド数社のために実施した業務が対象だった。

*PHDが躍進

PHDはグループファミリーに同調、メディアリーダー部門で姉妹エージェンシーOMDと肩を並べた。コンペティションでほかの全メディアエージェンシーをしのぎ、ゴールド1、シルバー1、ブロンズ5、計7個のメディアライオンズ賞を受賞して第2位を占めた。創造性、戦略性、地理的な深さと広さを示したPHDの受賞キャンペーンは米国、カナダ、プエルトリコ、英国の各市場、ビューティー(ユニリーバのダヴ石けん)、スピリッツ(アブソルートウオッカ)、非営利組織(アムネスティ・インターナショナル)などの広告部門に及んでいる。

Omnicom Media Group Worldwideのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「カンヌにおける顕著な成果は、各社の業績の質量とも極めて印象的だった今年は特に、顧客のため実質的な業績を生み出すクリエーティブなメディア戦略を提供するわれわれの取り組みを立証している。(受賞は)グループ各エージェンシーの個別の力と有能な人材、また、より良い仕事をするよう常にわれわれを鼓舞してくれる優れた顧客に対する力強いステートメントでもある」と語った。

▽Omnicom Media Groupについて

Omnicom Group Inc.(http://www.omnicomgroup.com、NYSE:OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Group (OMG、http://www.omnicommediagroup.com)は広告、マーケティング、企業間コミュニケーションの大手グローバル企業でり、100カ国以上の5000を超えるクライアントにサービスを提供している。Omnicom Media Groupは包括サービス・メディアネットワークのOMDとPHD、デジタル・データ分析プラットフォームのAnnalect Group、専門メディアコミュニケーション企業多数を擁している。

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

ソース:Omnicom Media Group

Omnicom Media Group Tops All Others at Cannes

PR53483

CANNES, France, June 22, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

       Group Takes 19 awards; OMD and PHD Are Top Two Media Lions Winners

    For the second year in a row, Omnicom Media Group (OMG) tops the list of

media agency holding company winners at the annual Cannes Festival of

Creativity, as its flagship agencies OMD and PHD took home a combined total of

19 Lions -- earning them the number one and two spots respectively in terms of

most awards won by individual agency networks in the media category -- and OMD

Australia was named Media Agency of the Year.  

    OMD SCORES THE #1 SPOT

    In addition to its Agency of the Year accolade, OMD earned a total of 12

Lions - 10 in the Media category alone -- making it the most awarded individual

media agency network at the festival.   Included among the agency's even dozen

awards were a Grand Prix in the Press category, awarded to OMD US for its Apple

iPad-mini campaign; and a Creative Effectiveness Lion awarded to Manning

Gottlieb OMD UK for its John Lewis campaign.

    OMD's wins in the Media category included two Gold Lions, four Silver and

four Bronze. Winning campaigns came from across multiple OMD markets, including

the United States, the United Kingdom, Australia, China, Russia, Denmark,

Spain, Hong Kong and New Zealand, featuring work executed on behalf of several

of the world's top global brands, such as McDonald's, Pepsi, and Doritos.

    A RECORD SHOWING FOR PHD

    Keeping it all in the family, PHD joined its sister agency at the top of

the Media leader board, besting  all other media agencies in the competition

and securing the number two slot by taking home a total of seven Media  Lions -

one Gold, one Silver and five Bronze.  Demonstrating  creative, strategic and

geographic depth and breadth in their winning campaigns,  PHD's wins  

encompassed  work from across multiple markets, including the United States,

Canada, Puerto Rico and the United Kingdom;  and advertiser categories,

including Beauty (Unilever's Dove Soap),  Spirits (Absolut vodka), Media (The

Economist Group) and Non-Profit (Amnesty International).

    "This outstanding showing at Cannes - especially this year, when the

quality and quantity of work submitted was beyond impressive -  validates our

commitment to delivering creative media strategies that produce real business

results for our clients," says Daryl Simm, CEO of Omnicom Media Group

Worldwide. "It's a powerful statement about the individual strength and

talented people of our agencies, as well as our great clients that always

inspire us to do better work."

    About Omnicom Media Group

    Omnicom Media Group (http://www.omnicommediagroup.com) (OMG) is the media

services division of Omnicom Group Inc. (http://www.omnicomgroup.com) (NYSE:

OMC), the leading global advertising, marketing and corporate communications

company, providing services to over 5,000 clients in more than 100 countries.

Omnicom Media Group includes the full service media networks OMD and PHD;

digital, data and analytics platform Annalect Group; and a number of specialty

media communications companies.

    CONTACT: Isabelle Gauvry  

             +1-917-435-6457  

             isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

     SOURCE: Omnicom Media Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中