◎英Costa Coffeeが海外でセルフサービス・コーヒー店を立ち上げ

DPQ Communications JLT

2013/7/2 15:45

◎英Costa Coffeeが海外でセルフサービス・コーヒー店を立ち上げ

AsiaNet 53591

共同JBN 0795 (2013.7.2)

【ドバイ(アラブ首長国連邦)2013年7月2日PRN=共同JBN】Costa Coffeeは2013年7月1日、同社傘下のCosta ExpressとEmirates Leisure Retail(ELR)との協力のもと、業界に先がけ初の五感に訴えるセルフサービス式のコーヒー経験を世界的に立ち上げた。旅客相手の小売りビジネスの革新で世界のショーケース的な存在であるドバイ国際空港コンコースAの第3ターミナルに新たに登場した世界に二つとない自動販売機「Marlow 200」は専門企業のコンソーシアムによって実現された。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130701/625960

ELRは1999年、Costa Coffee初の国際フランチャイズ・パートナーになり、英国以外では初のCosta Coffee店をドバイのアビエーション・クラブ・ホテルにオープンした。今回のMarlow 200の立ち上げでも、ELRがCosta Expressの最初の国際パートナーになった。

Marlow 200は12年におよぶコーヒー革新の成果で、Costa Expressにとっても次世代のビジネスになる。わずか2年前に英国でCosta Expressが立ち上げられた後、すでに3000台の自販機が稼働しているが、Marlow 200はこの技術を次のレベルに引き上げた。

Marlow 200はIntel、マイクロソフト、Thermoplan、ビースクエア、ピンニファリーナなど世界の大手企業多数と提携し今後とも世界的に有名なフレッシュミルク入りオリジナル・コーヒー「Mocha Italia(モカ・イタリア)」を作り続けるが、今後は新技術、デザインで顧客に最高品質のコーヒーをよりスマートで「コネクト」したコーヒー経験とともに提供する。

Costa Expressのマネジングディレクター、スコット・マーティン氏は「当社はセルフサービスのエスプレッソ・バーの世界リーダーであり、革新を続ける責任がある。当社の既存店は当社が現在運営しているチャンネルでは非常に成功しており、当社はMarlow 200との提携によって、新たなマーケットの顧客に対して優れた品質のエスプレッソを提供することになる。非常に喜ばしいこの時を迎え、Marlow 200でいれた最初のコーヒーを当社が信頼するパートナーであるDubai Airports最高経営責任者(CEO)のポール・グリフィス氏、Group ServicesおよびEmirates Groupのdnata社長、Emirates Leisure Retail会長を歴任されているゲーリー・チャップマン氏に差し上げることができて喜んでいる」と述べた。

Marlow 200はコーヒー愛好家の五感すべてに訴えるように設計されている。

Marlow 200はどこから見ても一目で違いが分かる。その本体はイタリアを代表する設計事務所ピンニファリーナが設計し、曲線を多用したエレガントな外観で、自動車を連想させる。

Marlow 200の本体は、活気にあふれたカフェのにぎわいの音を再現する。この画期的な手法はU2、ザ・キラーズ、スノウ・パトロールの音楽をミキシングしているeMixproが開発した。

27インチ高精細タッチスクリーンは豊かなコーヒー経験へのウインドウとなる。Intelとマイクロソフトの技術がゲーム専門企業Atomhawkが開発した直感を大事にしたユーザーインターフェースと一体化している。

顧客が自販機に近づくと、コーヒーショップの香りが漂ってくる。この香りとそれを届ける技術は味と香りのエンジニアリングで世界をリードするGivaudanとScentysが創り出した。

味が最も重要だが、コーヒー愛好家は250種以上のエスプレッソの中から選べるようになっており、そのすべてがCostaの有名なMocha Italiaブレンドコーヒーとフレッシュミルクを使ったオーダーメードで、顧客は自分の好みで味を選べるようになっている。

Maritime Mercantile International(MMI)とELRのグループ最高経営責任者(CEO)アンドリュー・デイ氏は「ELRがCostaと提携してここドバイ国際空港で世界初のMarlow 200を導入するのは忙しい現代の消費者がエミレーツ航空第3ターミナルのコンコースAから出発する時に素晴らしいCostaの味を楽しむ機会を提供したいからだ。Marlow 200は現在、フル生産されており、アラブ首長国連邦全体にこの革新的な機械をもっと多く導入して、今はCostaを飲めない場所でも顧客の好きなCostaを飲めるようにしたい」と語った。同氏はまた「ELRはこの地域におけるCostaビジネスの成長に大きな貢献をしてきており、事実、間もなくアラブ首長国連邦で100店目をオープンすることになっている。今後、Costa Expressフランチャイズが加わることによって当社とCostaとの提携関係はさらに強化され、ELRにとってはビジネスのラインアップに強力な部門が加わることになる」と述べた。

Dubai Airportsの最高経営責任者(CEO)ポール・グリフィス氏は「優秀なパートナー、ブランドと組んで高品質、革新を導入することは当社戦略の核心である。Costa Expressはこの精神を非常によく表しており、当社としては今回の新しい経験は世界旅行客とコネクトすると考えている」と語った。

立ち上げイベントに出席した主な経営者の中にはCosta Expressの最高経営責任者(CEO)スコット・マーティン氏、Emirates GroupのGroup Services、dnataの社長ゲーリー・チャップマン氏、Dubai Airports最高経営責任者(CEO)のポール・グリフィス氏、Dubai AirportsのCommercial担当上級副社長ユージン・バリー氏、MMIとELRグループ最高経営責任者(CEO)のアンドリュー・デイ氏、ELR最高商務責任者(CCO)のケビン・ザジャックス氏、Costa Coffee UAEゼネラルマネジャーのエリック・ヒューズ氏が含まれていた。

▽Costaについて

Costaは1971年にイタリアのセルジオ、ブルーノのコスタ兄弟がロンドンに設立し、現在では世界で2番目に大きいコーヒーショップ事業者になっている。

現在、同社は英国、EMEI(欧州・中東・インド)、アジアで2300店以上を所有している。Costa EMEIは欧州・中東・インド地域をカバーし、25の国際市場で708店を擁している。

CostaはAllegra Strategiesによって2010年、2011 年、2012年11月と3年連続で「Best Branded Coffee Shop Chain in the UK and Ireland(英国・アイルランド地域ベスト・コーヒーショップ・チェーン)」、同Allegra Strategiesによって2011 年、2012年と「Best Branded Coffee Chain in Europe(欧州ベスト・コーヒーショップ・チェーン)」に選ばれている。

Costaは世界で生産されたコーヒー豆の1%の中から選んでいる。Mocha Italiaブレンドのユニークな味、香りはRFA認証のコーヒー豆の中でも最高級のものだけを使って作られる。

Costaはコーヒー栽培農家の世話をすることにコミットしており、公認慈善事業であるThe Costa Foundationを創立している。財団の目標は世界のコーヒー栽培地域の貧困をなくし、教育、健康、環境を向上させることだ。

今までに、Costaは学校22校の建設資金を出し、コーヒー栽培地域の社会的、経済的な福祉を向上させた。

▽Emirates Leisure Retailについて

Emirates Leisure Retailは注目を集めるEmirates Groupの子会社で、湾岸協力会議(GCC)加盟国、オーストラリアなどでレストラン、カフェ、バーなど多岐にわたる事業を展開している。9つの国内、国際空港の40店舗以上を含め190店舗がフランチャイズまたは自社ブランドの形で展開され、1日24時間休みなしの営業を含め、最高級の経験を優れたバリューで提供するように設計されている。ELRが運営する主なブランドにはCosta Coffee、Hudsons Coffee、Left Bank、Giraffe、Bidi Bondiが含まれる。

▽問い合わせ先

Katie Harvey

katie@dpq.ae

+971-561704816

ソース:DPQ Communications JLT

Dubai Airports, Emirates Leisure Retail (ELR) and Costa Coffee Join Forces for the Worldwide Launch of the First 5-Sense Self-Serve Coffee Experience

PR53591

DUBAI, July 2, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    On 1 July 2013, Costa Coffee reached new industry heights with the

worldwide launch of the first 5-sense self-serve coffee experience by Costa

Express in association with ELR. A consortium of experts combined forces to

deliver the Marlow 200, a one-of-a-kind self-serve machine that made its debut

at Terminal 3, Concourse A, Dubai International, a global showcase for travel

retail innovation.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130701/625960 )

    In 1999, ELR became the first international franchise partner of Costa

Coffee and opened the first Costa Coffee store outside of the UK at the

Aviation Club, Dubai. Emirates Leisure Retail has repeated that feat being the

first international franchise partner of Costa Express, with the launch of the

Marlow 200.

    The Marlow 200 is the result of 12 years of coffee innovation and is the

next wave of the Costa Express business. 3,000 machines are now in operation

since the launch of Costa Express in the UK just two years ago, and the Marlow

200 has taken this technology to the next level.

    Working in partnership with a number of the world's leading companies

including Intel, Microsoft, Thermoplan, Bsquare, and Pininfarina, the Marlow

200 continues to serve the unique and world-renowned Mocha Italia coffee with

fresh milk, however new technology and design brings the utmost quality to

customers with a smarter and more connected coffee experience.

    Scott Martin, Managing Director of Costa Express, commented "As the current

world leader in self-serve espresso bars, we have a responsibility to be

innovative. Our existing concessions are hugely successful in the channels

where we currently operate and the Marlow 200 will now enable us to offer great

espresso drinks of outstanding quality to customers in new markets. It is a

very exciting time and we were very proud to present the first cups of coffee

from the Marlow 200 to Paul Griffiths, CEO of Dubai Airports, and Gary Chapman,

President of Group Services and dnata, Emirates Group and Chairman of Emirates

Leisure Retail, our trusted partners."

    The Marlow 200 is designed to appeal to all 5 senses of the coffee lover:

    The initial sight of the Marlow 200 is striking from any angle. Designed by

leading Italian design house, Pininfarina, the body is characterised by sinuous

lines conveying an elegant look reminiscent of the automotive world.

    Each unit recreates the sound of a bustling cafe. This breakthrough

approach has been pioneered by eMixpro, who have mixed sound for U2, The

Killers and Snow Patrol.

    The 27-inch HD touchscreen is the window to a rich user experience. Intel

and Microsoft technology are fused with a richly intuitive user interface

created by gaming specialists, Atomhawk.

    The smell of a coffee shop is recreated to greet customers as they approach

the machine. The scents and their delivery has been created by Givaudan and

Scentys, world leaders in engineering the best tastes and scents.

    Taste is crucial, and coffee lovers have more choice than ever before with

over 250 espresso drinks- all bespoke using Costa's famous Mocha Italia blended

coffee and fresh milk, and with the ability to personalise drinks as per their

preferences.

    "ELR's partnership with Costa to introduce the world's first Marlow 200

here at Dubai International means time-pressed consumers now have the

opportunity to enjoy the great Costa taste as they make their way to their

flight out of Concourse A at Emirates Terminal 3," said Andrew Day, Group CEO

of Maritime Mercantile International (MMI) and ELR. "The Marlow 200 is now in

full-scale production and we look forward to introducing more of these

innovative machines across the UAE, giving customers access to their favourite

Costa coffee in locations where it is not currently available."

He continued: "ELR has made a significant contribution to the growth of the

Costa business in the region and in fact we will shortly be opening our 100th

store in the UAE. The addition of the Costa Express franchise enhances the

partnership we have with Costa and provides ELR with an exciting new addition

to our business portfolio."

    "Introducing quality and innovation with exceptional partners and brands is

at the heart of our strategy," said Paul Griffiths, CEO of Dubai Airports.

"Costa Express reflects this spirit very well, and we are confident that this

new experience will connect with global travellers."

    The launch event was attended by key executives including Scott Martin (CEO

of Costa Express), Gary Chapman (President of Group Services and dnata,

Emirates Group), Paul Griffiths (CEO of Dubai Airports), Eugene Barry (Senior

Vice President of Commercial, Dubai Airports) Andrew Day (Group CEO of MMI and

ELR), Kevin Zajax (Chief Commercial Officer, ELR) and Eric Hughes (General

Manager of Costa Coffee UAE).

    About Costa:

    Costa was founded in London by Italian brothers Sergio and Bruno Costa in

1971 and now represents the second largest international coffee shop operator.

    At present the company has more than 2,300 stores across UK, EMEI and Asia.

Costa EMEI covers operations in Europe, the Middle East and India encompassing

708 stores across 25 international markets.

    Costa has been voted "Best Branded Coffee Shop Chain in the UK and Ireland"

by Allegra Strategies for three years running (2010, 2011 & November 2012) and

also Winner of "Best Branded Coffee Chain in Europe" Allegra Strategies 2011

and 2012.

    Costa chooses just 1% of the world's production of coffee. Only the very

best 100% RFA certified coffee available goes into creating the unique taste

and aroma of their Mocha Italia blend.

    Costa is committed to looking after their coffee-growers hence they have

established The Costa Foundation, a registered charity. The Foundation aims to

relieve poverty, advance education and the health and environment of

coffee-growing communities around the world.

    So far, Costa has funded the building of 22 schools and improved the social

and economic welfare of coffee-growing communities.

    About Emirates Leisure Retail:

    Emirates Leisure Retail, a subsidiary of the high profile Emirates Group,

owns and operates a wide-ranging portfolio of restaurants, cafes and bars in

the Gulf Cooperative Council (GCC) countries, Australia and beyond. Operating

over 190 outlets (including more than 40 outlets across nine domestic and

international airports) models range from franchise to own brand, and are all

designed to offer a premium experience at great value with concepts that cover

all 24 hours of the revenue clock. Key brands operated by ELR include Costa

Coffee, Hudsons Coffee, Left Bank, Giraffe and Bidi Bondi.

    For further media enquiries please contact:

    Katie Harvey

    katie@dpq.ae

    +971-561704816

    SOURCE: DPQ Communications JLT

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中