◎モエ・エ・シャンドンがニューヨークで創業270周年イベントを開催

モエ・エ・シャンドン

2013/8/22 10:35

AsiaNet 54010

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

「成功とエレガンスを象徴する、1743年から続くブランドの歴史」を記念して、

モエ・エ・シャンドンがニューヨークで創業270周年イベントを開催

ブランド・アンバサダーのロジャー・フェデラーを迎え、新広告キャンペーンを発表

2013年8月21日-1743年から続く、成功とエレガンスを象徴するシャンパン、モエ・エ・シャンドンが昨夜、 ニューヨーク市において、創業270周年を記念してスタイリッシュな祝宴を催しました。チェルシー ・ピアを会場に、世界的なアイコンでありモエ・エ・シャンドンのブランド・アンバサダーでもあるロジャー・フェデラーをホストに迎え、世界中から第一線で活躍するファッションリーダーたちが集まり、世界で最も愛されているシャンパンに祝杯を挙げました。参加者の中には、シンガーソングライターのエミリー・サンデー、DJのボブ・サンクラー、 Anna Wintour 、Josh Lucasといった  ファッショナブルな人たちの顔も見られました。

マルチメディアのニュースリリースは:

http://www.multivu.com/mnr/62396-moet-chandon-roger-federer

モエ・エ・シャンドンとロジャー・フェデラー、“270年の歴史の中で、今が一番スタイリッシュ “

ブランド・アンバサダーのロジャー・フェデラーの登場と共に、その姿をパトリック・デマルシェリエのファインダーがとらえた新広告が発表されました。2012年11月に、ブランド・アンバサダーへの就任が報じられたフェデラーは、成功とエレガンスの象徴として世界中の人々に愛されてきたモエ・エ・シャンドンと、共通する価値観を持っています。この新しい広告は、270年の歴史を通して、メゾンが指針としてきた 3つの価値観、大胆さとエレガンス、そして寛大さを体現しているのです。

モエ・エ・シャンドンの社長兼CEO、ステファン・バスキエラは、「ニューヨークにて、モエ・エ・シャンドンの創業270周年をブランド・アンバサダーのロジャー・フェデラーと共に祝い、素晴らしい新広告を発表することができて、これほど嬉しいことはありません」と、挨拶しました。さらに、次のように続けました。「270年の歴史を通して、モエ・エ・シャンドンは、伝統を大切にする老舗中の老舗でありながら、最も現代的な歓びの瞬間を創造する存在であり続けました。今では、モエ・エ・シャンドンは、あらゆる場面にぴったりのシャンパンを備えた、豊富なラインアップを誇る、シャンパンの代名詞となりました。今夜は、数世紀にわたり、この素晴らしい伝統に貢献してきた人々に敬意を表して乾杯しましょう」。

イベントでは、ゲストDJ ボブ・サンクラーによる音楽に加え、エミリー・サンデーによるこの日かぎりのショーケース・ライブが行われました。この日ケータリングを担当したPotel & Chabotは、自由の女神が天に向かって高くそびえ立つ形にデザインされた、モエ・エ・シャンドンの成功とエレガンスの数世紀をイメージしたケーキを用意しました。モエ アンペリアルのミニチュア・ボトルを積み重ねたこのケーキは、シャンパン・タワーを彷彿とさせ、魅惑的な空間を演出し、会場の驚きを誘いました。

270年を経た今も、「成功」の鍵を握るのはスタイル

270年にわたり、モエ・エ・シャンドンは、シャンパンを祝福と称賛のシンボルへと導いてきました。ワインビジネスで成功を収めたクロード・モエによって1743年に設立されたメゾンは、何事にもベストを尽くすという信念を基盤に、大胆さとエレガンス、寛大さを大切にする一族の伝統から生まれました。現在、モエ・エ・ シャンドンは、シャンパンの魔法を世界中の人々と分かち合いたいという願いを、国際的な映画祭のレッドカーペットや、スポーツ競技会の表彰台など、世界各地で開催される祝宴の場において、実現しているのです。

ニューヨーク市との親密な友好を振り返って

モエ・エ・シャンドンとニューヨーク市は、シャンパンと祝宴の関係のように、互いの友好を深めてきました。これまでもニューヨーク市では、メゾンの歴史に残る、数々の素晴らしいイベントが開催されてきました。

1929年、モエ・エ・シャンドンはパイロットのデュドネ・コストとモーリス・ベロントによる、初のパリ・ニューヨーク無着陸横断飛行の快挙を讃えました。1993年、モエ・エ・シャンドンの熱気球「スピリット・オブ・1743」が世界一周へと旅立った際には、途中、自由の女神を訪れました。2006年には、ニューヨークの象徴であり、フランスとアメリカの友好のシンボルでもある自由の女神をライトアップし、自由の女神の120周年を祝いました。

www.moet.com

www.youtube.com/moet

www.facebook.com/moet

*****

日本語サイト

www.moet.jp

www.facebook.com/moetjp

Moet & Chandon Marks 270th Anniversary in New York: "Tribute to Success & Glamour Since 1743"

PR54010

NEW YORK, Aug. 21, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Hosted with brand ambassador Roger Federer, the legendary House unveiled

its new advertising campaign

    Moet & Chandon, the champagne of success and glamour since 1743, last night

celebrated its momentous 270th anniversary with a stylish celebration in New

York City. Hosted by global icon and Moet & Chandon brand ambassador Roger

Federer, the fete at Chelsea Piers attracted international stylemakers to toast

the world's most-loved champagne, including singer-songwriter Emeli Sande, DJ

Bob Sinclar, Anna Wintour and Josh Lucas, to name a few.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/62396-moet-chandon-roger-federer

    270 YEARS HAS NEVER BEEN SO STYLISH: ROGER FEDERER FOR MOET & CHANDON

    The "Tribute to Success & Glamour since 1743" unveiled the House's modern

new advertising campaign with Roger Federer, as shot by Patrick Demarchelier.

Federer was announced as the House's brand ambassador in November 2012, and is

the contemporary face of Moet & Chandon's longstanding history of success and

glamour. The new campaign embodies the values of boldness, elegance and

generosity that have guided the House throughout its 270-year history.

    "We couldn't be more pleased to be in New York City to mark Moet &

Chandon's 270th anniversary, and to celebrate alongside our brand ambassador

Roger Federer, with whom we introduce this stunning new campaign," said

Stephane Baschiera, President and CEO of Moet & Chandon. "Over the course of

270 years, the very words 'Moet & Chandon' have become synonymous with the most

venerable of traditions, the most modern of pleasures, and the most generous

range of champagnes for all occasions. Tonight we raise a glass to those who

have contributed to this formidable heritage throughout the centuries."

    The anniversary celebration featured an exclusive music showcase by Emeli

Sande, as well as music by DJ guest Bob Sinclar. The stunning "Centuries of

Success & Glamour Cake by Moet & Chandon", designed by the event's official

caterers Potel & Chabot, was a towering marvel featuring a replica of the

Statue of Liberty. Flanked by cake layers with miniature bottles of Moet

Imperial champagne, the cake created a mesmerizing pyramid effect reminiscent

of the House's own grand gesture of a champagne pyramid.

    AT 270 YEARS, SUCCESS IS A MATTER OF STYLE

    Over its 270 years, Moet & Chandon has helped turn champagne into the

international icon of luxury and celebration that it is today. Established in

1743 by the successful wine merchant Claude Moet, the House was founded upon

the pursuit of excellence, and born from a family legacy of boldness, elegance

and generosity. Today Moet & Chandon shares the magic of champagne with the

world, and carries out this mission from the red carpet of international

cinema, to the winners' podium of sports competition, to stylish celebrations

around the globe.

    A NOD TO A LOVE AFFAIR WITH NEW YORK CITY

    Moet & Chandon and New York City go together like champagne and

celebration, and the city has hosted some of the House's most memorable

celebrations.

    In 1929, the House honored aviators Dieudonne Costes and Maurice Bellonte

who made the first Paris-New York non-stop aviation crossing. In 1993, the

worldwide voyage of Moet & Chandon's hot-air balloon the Spirit of 1743

included a memorable stop at the Statue of Liberty. And in 2006, the House

illuminated the Statue of Liberty - New York's iconic landmark and a symbol of

friendship between France and the US - for the statue's 120th anniversary.

     http://www.multivu.com/mnr/62396-moet-chandon-roger-federer

     Source: Moet & Chandon

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中