◎Food Ingredients Europe Awards授賞式、11月にフランクフルトで開催

UBM Live

◎Food Ingredients Europe Awards授賞式、11月にフランクフルトで開催

AsiaNet 54162

共同 1013(2013.9.6)

【フランクフルト(ドイツ)2013年9月5日PRN=共同JBN】

*Food Ingredients Europe Excellence Awards(ヨーロッパ食品素材優秀賞)の受賞で業界での認知度、信頼度を上げた受賞製品

恒常的な食品向上をめざし、食品業界は研究の多くを食品素材の分野で行っている。まったく新しい素材を開発し、考案し、そして創出することは食品飲料業界にとって時間も費用もかかるプロセスである。したがって新素材やその応用、またはソリューションが市場に出てくるのは何年に一度のことになる。

これが理由でFood Ingredients Europe Excellence Awardは、企業が革新のチャンスをとらえ、推し進めるのをサポートしている。この賞は時代の流れを決める革新を世に出している。それらは例えば、食品飲料の製造、改良のためにそのまま生かせたり、または環境に優しかったり、持続可能なソリューションだったりする。2年に一度、食品素材業界の最良企業、専門家はFood Ingredients Europe Excellence Awardという栄誉を受けるチャンスを得る。今年の授賞式は11月19日から21日までフランクフルトで開催されるFood Ingredients Europe見本市で行われる。この賞は業界の革新的な力のエネルギーになるアイデアに対するビジョン、コミットメント、その実施を表彰する。

業界で最も権威あるこの賞を受けることは、企業の業績にも目に見える効果を与えている。これまでにFi Europe Excellence Awardを受賞した企業は、この賞のおかげで業界の注目度が上がり、信用も増し、さらにそれがきっかけで新たなビジネス関係が始まったと認めている。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a

Barry Callebautで西ヨーロッパ食品企業担当のマーケティング・ディレクターを務めソフィー・ド・ラタウワー氏は、受賞がプラスの効果があったとして「Fi Europe Awardを受賞した後、当社のTerra Cacao(登録商標)プロジェクトに対する関心がさらに上がった。この賞がTerra Cacao(登録商標)製品ラインアップの独自性を裏書きしてくれたおかげで、信用度が上がった。この賞は本当に人気があり、もちろん、評価もされている。受賞は間違いなく当社のビジネスに勢いをつけてくれた」と述べている。同氏はまた受賞の効果はすぐに出たとして「受賞後、Fi Europeの当社ブースを訪れる人がさらに増えた。競争相手も祝福してくれた」と述べた。

Muntons社マーケティング・マネージャーのバネッサ・ファウラー氏は「2011年にBakery Innovation賞を受けたことはMuntonsと素材の『Maltichoc』を創出し開発した新製品開発チームにとって大きな業績になった」と述べている。

同じく2011年にDairy Innovation賞を受けたChr. Hansen社も同じ考えを持っている。一時期、業界で類似製品に対する悪評が新聞に続けて掲載されたが、受賞によって同社製品に対する良い反応が出てくるようになった。

▽協力と開発

この賞は伝統的にFood Ingredients見本市の最初の日の夕方に授与されている。それによって、業界全体に受賞のニュースが瞬時に広がり、協力関係が生まれることもよくある。Muntons社のバネッサ・ファウラー氏は「受賞後の関心の高まりの中で、当社の販売店の一社と協力して新しい製品を開発しようということになり、それは現在、世界的に販売されている」と述べた。受賞の影響はその1日だけにとどまらないことはBarry Callebaut社のソフィー・ド・ラタウワー氏も完全に同意しており、次のように述べている。「当社のTerra Cacao(登録商標)製品ラインアップに対する関心は見本市の後、何週間、何カ月も増大し続けた。現在でも急増している」

▽世評と信頼性の強化

Fi Europe Awardsは、特に市場の必要性に合うよう調整されたソリューションを提供するイノベーションに注目している。これは単に受賞者に感謝される業績というだけでなく、品質と革新を表しているとの審査員の判断に依拠する消費者によっても感謝される業績である。Europe of Ingredion UKのマーケティング・コミュニケーション・マネジャー、リアン・スコット・ウィリアン氏は「2011年のFi Europe Beverage Innovation AwardでPURITY GUM ULTRA(登録商標)のためのコミュニケーションと文献を受賞に含めることができたのは、大きなセールスポイントであり、それはIngredionが革新に注力していることを確認することになった」と指摘している。Chr. Hansenのトマス・クリステンセン氏は同社の評判が大きくアップしたと見ており、「受賞は当社のカーマイン技術と製品に対する社内の自信をより一層強くし、果物加工市場とヨーグルト市場における当社の専門知識を広めた」と語っている。

提出期限は、2013年Food Ingredients Excellence Awardsコンテストに企業が参加できる時間を提供するため、9月20日まで延長された。各賞は以下の8カテゴリーで授与される。

*Bakery Innovation of the Year *Beverage Innovation of the Year

*Confectionery Innovation of the Year *Dairy Innovation of the Year

*Snacks/On-The-Go Innovation of the Year *Savoury/Meat Innovation of the Year  

*The Most Innovative Food Ingredient Award (上記カテゴリーの受賞者から選考)

*Sustainability Initiative of the Year

候補者はできるだけウェブサイトを通じて参加を申し込んでほしい。

http://www.foodingredientsglobal.com/europe/learning-hub/fi-excellence-awards

CAGR

▽Fi ingredients Global-1986年以来市場への信頼されるルートについて

Food ingredientsは1986年にオランダのユトレヒトで開始された。ライブイベント、刊行物、詳しいデータ、デジタル・ソリューション、高レベルの会議というポートフォリオはいまでは世界中で確立され、食品素材業界のすべての利害関係者に地域的、世界的プラットフォームを提供している。それ以来約50万人が展示会に参加し、その結果、数十億ユーロ相当のビジネスがつくり出された。約25年にわたる優秀さによってイベント、デジタル・ソリューション、サポート製品は、本当にグローバルなオーディエンスのいる証明済みの市場へのルートを提供している。

Food ingredientsのポートフォリオの詳細は以下のサイトを参照。http://www.foodingredientsglobal.com/europe

▽オーガナイザーについて

UBM Liveは人々を結びつけ、5大陸の企業に新たなビジネスを開発し、顧客の声に応え、新製品を発売し、ブランドの販売促進を行い、市場を拡大する機会をつくり出す。Fi、NuW、MD&M、CPhI、IFSEC、TFM&A、Ceuise Shinpping Miam、Concrete Showなどの一流ブランドを通じて、UBM Liveの展示会、会議、賞の計画、刊行物、ウェブサイト、訓練・認証計画は20以上の業界分野で企業のマーケティングプランの不可欠な部分になっている。UBM Liveは40カ国に6500人のスタッフを持つ有力な世界的B2Bメディア・プロバイダーであるユナイテッド・ビジネス・メディア(United Business Media)(LSE: UBM.L、 http://www.ubm.com)の1ディビジョンである。1918年にユナイテッド・ニュースペーパー社として設立され、「われわれは探求し、超越し、ずばぬけている」をモットーにしている。

UBM Liveについての詳細はhttp://www.ubm.comを参照。

ウェブサイト:http://www.fi-europe.eu/PRregister

ソース:UBM Live

Recognition of Excellence and Innovative Achievement

PR54162

FRANKFURT AM MAIN, Germany, Sept. 5, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     Food Ingredients Europe Awards generates heightened awareness and

credibility for award-winning products within the industry

    Constantly striving to improve food products, the industry conducts much of

its research in the field of food ingredients. Innovating, formulating and

creating entirely new ingredients in the food and beverage industry is a long

and expensive process. New ingredients, ingredient applications and solutions

are therefore only launched to the market every few years. For this reason, the

Food Ingredients Europe Excellence Award supports companies, to capture and

promote innovation. The award showcases trend-setting innovations which, for

example, offer straightforward, ecological or sustainable solutions to

producing or reformulating foods and beverages. Every two years, the best

companies and experts in the food ingredients industry have the chance to

receive the distinction of the Food Ingredients Europe Excellence Award. This

year, the award ceremony will be held at the Food Ingredients Europe trade fair

(November 19th to 21st in Frankfurt am Main). The award recognises the visions,

commitment, and the implementation of ideas that fuel the innovative power of

this industry. The sector's most prestigious innovation prize has a measurable

effect on company performance. Previous Fi Europe Excellence Award winners

acknowledge that the award has drawn more attention and reinforced their

credibility within the industry and also served as the starting point for new

business relations.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a )

    Sofie De Lathouwer, Marketing Director Food Manufacturers Western Europe at

Barry Callebaut, confirms the positive impact the award has had: "After winning

the Fi Europe Award for our Terra Cacao(R) project everybody was even more

excited about it. This award underlined the uniqueness of the Terra Cacao(R)

product range and created extra credibility. The award is really popular and of

course well appreciated. It surely gave a boost to our business." According to

De Lathouwer, the effect was instantaneous: "After winning the award even more

people showed up at our booth at Fi Europe. Even our competitors came to

congratulate us."

    "Winning the bakery Innovation award in 2011 was a great achievement for

Muntons and its New Product Development team who created and developed the

ingredient 'Maltichoc'," says Vanessa Fowler, Marketing Manager at Muntons.

    This view is shared by Chr. Hansen, winner of the 2011 Award for Dairy

Innovation of the Year. Following a streak of bad press about similar products

in this segment, the award finally generated a good measure of positive

feedback.

    Cooperation and Development

    The awards are traditionally conferred on the first evening directly at the

Food Ingredients show. This way the entire industry receives the news right

away and more often than not, cooperation is spurred on. "Interest following

the award has triggered the development of a collaborative new product with one

of our distributors which is now being promoted globally," as Vanessa Fowler

reports. Inasmuch as winning the award is far more than a one-day experience,

Sofie De Lathouwer is in perfect agreement: "The attention for our Terra

Cacao(R) product range grew for weeks and months after the trade show. It is

still growing exponentially."

    Reputation and Credibility Strengthened

    The Fi Europe Awards are particularly interested in innovations that

provide solutions tailored to the needs of the market. This is an

accomplishment appreciated not only by the award winners, but also by consumers

who rely on the jury's verdict as an indication of quality and innovation.

"Being able to include 'Winner of the Fi Europe Beverage Innovation Award 2011'

in communications and literature for PURITY GUM ULTRA(R) is a key selling

point, and confirms Ingredion's focus on innovation," as Rhian Scott-Willian,

Marketing Communications Manager Europe of Ingredion UK, points out. Likewise,

Thomas Christensen of Chr. Hansen sees the company's reputation receiving a

major lift: "It generated a lot of internal self-confidence in our carmine

technology and product - and has boosted our expertise in the fruit preparation

and yogurt market."

    The deadline for submissions has been extended to September 20th, giving

companies extra time to enter the 2013 Food Ingredients Excellence Awards

competition. Awards will be presented in the following eight categories:

     - Bakery Innovation of the Year     - Beverage Innovation of the Year     

- Confectionery Innovation of the Year     - Dairy Innovation of the Year     -

Snacks/On-The-Go Innovation of the Year     - Savoury/Meat Innovation of the

Year     - The Most Innovative Food Ingredient Award (decided from the winners

of all the       categories above)     - Sustainability Initiative of the Year

    Candidates are advised to submit their entries via the website:

    

http://www.foodingredientsglobal.com/europe/learning-hub/fi-excellence-awards

    CAGR

    About Fi ingredients Global - the trusted route to market since 1986

    Food ingredients was launched in Utrecht, The Netherlands, in 1986. Its

portfolio of live events, publications, extensive data, digital solutions and

high-level conferences, are now established throughout the world and provide

regional and global platforms for all stakeholders, in the food ingredients

industry. Over 500,000 people have attended our shows over the years with

billions of Euros worth of business created, as a result. With over 25 years of

excellence, our events, digital solutions and supporting products, deliver a

proven route to market, with a truly global audience.

    For more information about the Food ingredients Portfolio please visit:

http://www.foodingredientsglobal.com/europe

    About the Organiser

    UBM Live connects people and creates opportunities for companies across

five continents to develop new business, meet customers, launch new products,

promote their brands and expand their markets. Through premiere brands such as

Fi, NuW, MD&M, CPhI, IFSEC, TFM&A, Cruise Shipping Miami, the Concrete Show and

many others, UBM Live exhibitions, conferences, awards programs, publications,

websites and training and certification programs are an integral part of the

marketing plans of companies across more than 20 industry sectors. UBM Live is

a division of United Business Media (LSE: UBM.L, http://www.ubm.com), a leading

global B2B media provider with 6,500 staff in 40 countries. Incorporated in

1918 as United Newspapers Limited, we live by the motto: "We explore, we

exceed, you excel."

    For more information about UBM Live, please visit: http://www.ubm.com

    Website: http://www.fi-europe.eu/PRregister

Source: UBM Live

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