◎ウェアラブルの人気上昇 QuickThoughts調査で判明
◎ウェアラブルの人気上昇 QuickThoughts調査で判明
AsiaNet 54263
共同JBN 1060 (2013.9.18)
【シェルトン(米コネティカット州)2013年9月18日PRN=共同JBN】
*国際調査に新しいSSI QuickThoughts(商標)モバイルアプリケーションを使用-。
SSIの最新調査によると、今後2、3年以内にウェアラブル・テクノロジーの人気が主要市場で高まる。調査では、3人に1人が「大いに」か「ある程度」ウェアラブル端末を購入するつもりであると回答している。
オーストラリア、フランス、ドイツ、日本、オランダ、英国、米国の7カ国の3600人以上がウェアラブル・コンピューター端末の将来ビジョンと関心について尋ねられた。どのウェアラブル・コンピューター端末に最も関心があるかとの問いに、第一選択肢として圧倒的多数の65%がリストバンドを挙げ、眼鏡が僅差の55%で続いた。
SSI(http://www.surveysampling.com/)のクリス・ファニング社長兼最高経営責任者(CEO)は「今回の調査結果に興奮している。この調査は、回答者がSSI QuickThoughts(商標)モバイルアプリを使用するなどこれまで類を見なかったもので、市場調査モバイル・サンプリング、データ収集ソリューションの新タイプだ。また、主要調査市場である対象7カ国へのSSI QuickThoughtsモバイルアプリ導入と時期が重なっている」と語った。
SSI QuickThoughtsモバイルアプリはiPad(アイパッド)、iPhone(アイフォーン)、Androidタブレット用に無料提供されており、Androidフォーンも年内にサポートされる予定。
ファニング社長は「QuickThoughtsモバイル会員を含めることで、SSIの調査結果はより実態に即した母集団の標本を生み出す。われわれが米国で実施した調査によると、テクノロジー利用に関して、モバイルユーザーは従来の回答者に比べ、男性で若く、裕福で
知識が豊富である。QuickThoughtsプラットフォームはSSIの人口統計学上の能力を高めている。それはリサーチ専門家がなかなか得られなかったものだ」と付け加えた。
SSIの追加調査により、ウェアラブル・テクノロジーが市民のプライバシー意識を高めていることが分かった。回答者の70%以上が「スマートフォンとソーシャルメディアのせいで、公共の場のプライバシーはなくなった」という意見に賛同した。また、75%以上は、公共の場に出た市民のプライバシーを保護するため、政府がより適切な法律を作るべきだと考えている。
調査によると、プライバシー侵害への関心にもかかわらず、ウェアラブル・テクノロジーへの姿勢は前向きである。回答者の35%は「興味がある」、31%は「便利」、30%は「面白い」と答えた。イラストを含む調査結果の全容は専用サイト、http://www.surveysampling.com/sample/online/QuickThoughts/launchにアクセスするか、info@surveysampling.comにリクエストすれば入手できる。
SSI QuickThoughtsモバイルアプリは、リサーチャーが素早くインタビューを発表できるモバイルフレンドリーな調査を表示、プロジェクトの迅速な仕上げを可能にするプラットフォームを提供する。おしゃれなインターフェース上で簡潔かつ理解しやすい質問を与えられることから、回答者は好んでアプリを使用する。QuickThoughtsアプリケーションは、iPad(登録商標)、iPhone(登録商標)調査員への独占的報酬としてiTunes(アイチューン、登録商標)クレジットを与える前例のないアプリである。
QuickThoughts は2013年、さらに10カ国以上に参入しようとしている。SSI Blendに健全な追加をもたらす国として、モバイル端末やブロードバンド・アクセスが不釣り合いなところである。
ウェアラブル・テクノロジーの調査は、QuickThoughts 会員を含むSSIオンライン・サンプル・ブレンドを使って実施された。QuickThoughts調査は業界トップのSSI Dynamixサンプリング・プラットフォーム(http://www.surveysampling.com/ssi-media/Corporate/Fact-Sheets-2013/Dynamix_2012.image)と切れ目なく統合されている。このアプリを使う調査員はSSIのオンライン・サンプルに組み込まれ、人格、ライフスタイル、心理学的特質を通じてサンプル整合性をコントロールする独占的なSSI Blend(http://www.surveysampling.com/ssi-media/Corporate/White%20Paper%202012/SSI-Sample-Blending.image)を利用している。
SSIは調査研究用サンプリング、データ収集、データ分析ソリューションの一流のグローバルプロバイダーで、インターネット、電話、モバイル/無線、混合アクセス経由で78カ国に回答者を擁している。さらに、18カ国、26オフィスのSSIスタッフがコンピューター・アシステッド・テレフォン・インタビューイング(CATI)、質問状作成のコンサルティング、プログラミング、ホスティング、オンライン・カスタム・リポーティング、データ処理を提供している。SSIの従業員3100人は世界の3000社を超える顧客に仕えている。
詳しい情報はwww.surveysampling.comを参照。
QuickThoughtsとDynamixはSurvey Sampling International LLCの商標である。
iPad、iPhone、iTunesはApple Inc.の登録商標である。
ソース:SSI
▽問い合わせ先
Jason Kannon, Kannon Public Relations
+1-203-981-4230(USA)
jkannon@kannonpr.com
Wearable Technology Grows in Popularity
PR54263
SHELTON, Conn., Sept. 18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
- New SSI QuickThoughts(TM) Mobile App Used for International Survey
A recent SSI survey found that wearable technology will become popular in
mainstream markets within the next two to three years. The study showed one out
of three people were "very" or "somewhat likely" to buy a wearable device.
More than 3,600 people from seven countries - Australia, France, Germany,
Japan, the Netherlands, United Kingdom and the United States - weighed in on
their vision for the future and their interest in wearable computer devices.
When asked to select what type of wearable computer device they were most
interested in, people overwhelmingly listed wristbands (65 percent) as their
first choice followed closely by glasses at 55 percent.
"We're excited about the results of this survey," said Chris Fanning,
president and CEO of SSI (http://www.surveysampling.com/). "This survey is the
first of its kind in that it includes respondents using SSI's QuickThoughts(TM)
mobile app, a new type of mobile sampling and data collection solution for
marketing researchers. The survey also coincides with the launch of SSI's
QuickThoughts mobile app in these seven target countries all of which are major
research markets."
The free SSI QuickThoughts mobile app is available for iPads, iPhones and
Android tablets, with Android phone support launching later this year.
"By including QuickThoughts mobile members, SSI survey results produce a
more exact cross-section of the population," explained Fanning. "Our research
in the U.S. shows mobile users are more likely than traditional respondents to
be males, younger, wealthier and savvy when it comes to using technology. The
QuickThoughts platform increases SSI's capacity in the demographics that are
more difficult for research professionals to reach."
Additional SSI survey findings revealed that wearable technology has
increased the public's awareness of privacy. More than 70 percent of
respondents agreed with the statement, "Due to smartphones and social media,
nothing in public is private anymore." And more than 75 percent believe that
governments need to create better laws to protect people's privacy when they
are out in public.
In spite of the concern over erosion of their privacy, the survey showed the
attitude toward wearable technology was mostly positive with respondents
describing it as "interesting" (35%), "convenient" (31%) and "fun" (30%). Full
survey results including illustrations, can be found at:
http://www.surveysampling.com/sample/online/QuickThoughts/launch or by request
at info@surveysampling.com.
SSI QuickThoughts mobile app offers a platform for researchers to display
mobile-friendly surveys to deliver interviews faster, allowing projects to
finish sooner. Respondents are eager to use the app because they are given
questionnaires on a sleek interface that is simple and highly intuitive. The
QuickThoughts application is the first of its kind to offer iTunes(R) credits
as the exclusive reward for iPad(R) and iPhone(R) survey takers.
At least 10 additional countries are targeted for the QuickThoughts App
rollout in 2013 and include countries where mobile devices and broadband access
are disproportionately represented which should result in very robust additions
to the SSI Blend.
The survey on wearable technology was conducted using the SSI online sample
blend, which includes QuickThoughts members. The QuickThoughts offering
integrates seamlessly with SSI's industry leading Dynamix(TM) sampling platform
http://www.surveysampling.com/ssi-media/Corporate/Fact-Sheets-2013/Dynamix_2012.image
). Survey takers using the app were incorporated into SSI's online sample,
using the proprietary SSI Blend
http://www.surveysampling.com/ssi-media/Corporate/White%20Paper%202012/SSI-Sample-Blending.image
that controls sample consistency via personality, lifestyle and psychographic
attributes.
SSI is the premier global provider of sampling, data collection and data
analytic solutions for survey research, reaching respondents in 78 countries
via Internet, telephone, mobile/wireless and mixed-access offerings.
Additionally, SSI staff operates from 26 offices in 18 countries, offering
CATI, questionnaire design consultation, programming and hosting, online custom
reporting and data processing. SSI's 3,100 employees serve more than 3,000
clients worldwide. For additional information, please visit
www.surveysampling.com.
QuickThoughts and Dynamix are trademarks of Survey Sampling International
LLC. iPad, iPhone and iTunes are registered trademarks of Apple Inc.
SOURCE: SSI
CONTACT: Jason Kannon
Kannon Public Relations
+1-203-981-4230 (USA)
jkannon@kannonpr.com
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