◎ハイセンスが世界初のインターネット接続のスマート・エアコンを発売
◎ハイセンスが世界初のインターネット接続のスマート・エアコンを発売
AsiaNet 54365
共同JBN 1100 (2013.9.24)
◎ハイセンスが世界初のインターネット接続のスマート・エアコンを発売
【青島(中国)2013年9月23日PRN=共同JBN】ハイセンス(Hisense)と新浪微博(Sina Weibo)は23日北京で、中国の大手ミニブログ・サービスのウェイボー(Weibo)でプライベート・メッセージを使って送信した指示によって電源、温度、湿度をコントロール、調節できるクロスセクターのスマート・エアコンの発売を発表した。
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/09/23/20130923175504138315.html)
ユーザーがこのエアコンを利用するには、電源コードを通じてインターネットに接続されているエアコン用のウェイボー・アカウントを登録、このアカウントをユーザーのフレンドリストに加える(WeChatを含むモバイル・インスタントメッセージング・ツールへの拡張性がある)。次にユーザーはウェイボーのプライベート・メッセージを通じて、このアカウントとの対話を開始して、自宅の温度、湿度、その他の状態をチェック、スマート・コマンドを発行するとコマンドはエアコンにシームレスに届き、実行される。
この最新のスマート製品ラインアップは、スマート・テレビやスマート冷蔵庫の成功を受けてハイセンス・グループが発売した。ハイセンスの王志剛(Wang Zhigang)博士は、これはハイセンスのインターネット・オブ・シングス技術を適用した画期的な製品であると語った。モバイル・ソーシャル技術は、これまでに誰もが想像したよりもずっと速いペースで家庭の生活を変えつつある。
▽ハイセンス(Hisense)について
ハイセンスは1969年に発足以来、「技術立社・穏健経営」(会社をテクノロジーとともにじっくりと構築する)という発展戦略にこだわってきた。現在、ハイセンスは20社以上の子会社を擁し、2012年の売上高は810億元を超えている。ハイセンスの製品は欧州、米州、アフリカ、東南アジア、CIS(独立国家共同体)などの130カ国以上で販売されている。グループの生産拠点は南アフリカ、アルジェリア、エジプトなど世界各地に展開している。ハイセンスは米州、オーストラリア、日本その他の国々に販売網がある。
ソース:Hisense
Hisense Launches the World's First Internet-connected Smart Air Conditioner
PR54365
QINGDAO, China, Sept. 23, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Interactive control via Weibo private messages
On September 23, Hisense and Sina Weibo announced in Beijing the availability
of a cross-sector smart air conditioner, the power, temperature, and humidity
of which can be controlled and adjusted by instructions sent via a private
message over Weibo, China's leading microblog service.
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/09/23/20130923175504138315.html )
To activate, users register a Sina Weibo account for the air conditioner, which
is connected via its power line, then add the account to their Friends List
(with scalability to all mobile instant messaging tools including WeChat). The
user then initiates a dialogue with the account via Weibo private messages to
check the temperature, humidity, and other conditions at home and issue smart
commands which will be seamlessly delivered to and executed by the air
conditioner.
This new smart product lineup is being launched by Hisense Group following the
success of smart TVs and smart refrigerators. Dr. Wang Zhigang of Hisense said
it is a landmark product that adopts Hisense's household Internet of Things
technology. Mobile social technology is changing the lives of families at a
faster pace than any of us could have ever imagined.
About Hisense
Founded in 1969, Hisense has been adhering to the development strategy of
"constructing the company with technology prudently." Currently, Hisense boasts
more than 20 subsidiaries, with sales revenue over 81 billion Yuan in 2012.
Hisense's products are sold well in more than 130 countries in regions such as
Europe, America, Africa, Southeast Asia, CIS countries, and more.The company
has production bases globally in South Africa, Algeria, and Egypt. Hisense has
sales offices in America, Australia, Japan, and other countries.
SOURCE: Hisense
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。