◎DataCashとRedecardが多国籍小売業者向けの新デジタル決済ソリューションを提供

DataCash

2013/10/11 17:30

◎DataCashとRedecardが多国籍小売業者向けの新デジタル決済ソリューションを提供

AsiaNet 54601

共同JBN 1196 (2013.10.11)

【ロンドン2013年10月11日PRN=共同JBN】

 *小売業者は、急成長するブラジル電子商取引市場への拡大を可能にするDataCashとRedecardの最先端デジタル決済ソリューションで恩恵を受ける

グローバル決済ソリューション・プロバイダーのDataCash(http://www.datacash.com)は11日、ブラジル市場に最も完備した決済ソリューションを提供するためにRedecardと締結した提携がさらに進展し、国境を越える電子商取引に対応できるブラジル市場に参入を望む小売業者に対し、地元の柔軟な決済オプションが提携に含まれることになったと発表した。

当初、ことし5月28日に発表されたこの提携は、国内市場のために開発された専門ソリューションからさらに進展し、世界進出を望む小売業者が単一の総合的なデジタル決済ソリューションによってサポートされる参入戦略によって投資することが可能となる。

小売業者が広く認識された地元デジタル決済方式を承認できる以下の具体的な機能が採用されている。

 *「銀行口座を開設することができない貧困層」が銀行の支店で品物をオンラインで買い物し、現金払いを可能とするBoleto Bancario

 *品物の支払いを定期循環払いに分割でき、小売業者は必要に応じて利子を適用できるParcelado取引

 *ブラジル最大のカードブランドであるHipercard

 *カードホルダーが資金を引き落とす口座を選択できるCombo Card取引

 *詐欺摘発目的のためにブラジル納税者番号(CFP)をプロセスする能力も組み込まれている

同時に、今回の提携の進展によって、小売業者は安全で効率的、かつ便利な決済体験を消費者に提供できるようになり、エキサイティングな新市場に参入しても重要なブランドの一貫性と保証が保たれる。

人口2億人を超え(注1)、その内インターネット・ユーザーが8000万人いるブラジルは世界で急成長する電子商取引市場の1つである。オンラン消費が年間106億ドルと中南米では最大であり、この消費は2017年までには187億ドルに成長すると予測され(注2)、拡大を目指す多国籍の小売業者の重要な目標市場となっている。ブラジル市場で成功するには、小売業者が普及している決済方式をサポートできるかどうかが鍵を握っている。

Redecardのエグゼクティブディレクターであるマルセロ・コペル氏は「RedcardはDataCashと緊密に作業を進め、ブラジル市場の需要に的確に適合したデジタル決済ソリューションを開発した。当社はこれまでに国内で大成功を収めており、当社のブラジル市場での経験と技術資産と、世界の大手小売業者にソリューションを提供してきたDataCashの体験とを融合し、国際的な小売業者がブラジル市場に参入する課題と要望に応えるときであると考える」と語った。

DataCashのアジャイ・バラ社長は「新たな決済方式が次々と登場し、どこでも、いつでも、あらゆるデバイスを通じた購買できる要望が高まっており、ボーダーレスの商取引はこれまで以上に重要になっている。ブラジルは、大手小売業者が競争相手の一歩先を進み続け、将来の成長を確実にするために関心を向けなければならない期待に満ちた市場である。Redecardとの提携は、これに実現する現実的な方法を提供する」と語った。

▽DataCashについて

1996年に設立されたDataCash Group(マスターカード社の1部門)は、世界的な複数経路の決済処理サービスと最新の不正防止・リスク管理ソリューションを取引業者や銀行に提供している。世界で最も有名なゲーム、旅行、小売り、金融各社のグローバルパートナーとして、DataCashは高度な頭脳と完璧なソリューションを併せ用いて、顧客が決済処理にかかわる煩雑さや経費を克服するのを助けている。顧客はDataCashの最新技術を利用して、177以上の通貨、45社以上のeコマースやモバイルコマース、クレジットカードでの現在使用しているチャンネルから支払いを受領したり処理したりできる。ツールとしての安全性と信頼性は、困難で拡大する事業ニーズに対応している。DataCashの顧客はブランドと評価を維持しつつ、エンドユーザーの満足度を向上させ、新しい世界の市場でチャンスを生かすことができる。

▽Redecard(レデカード)について

イタウ・ウニバンコ・グループの1部門であるRedecardは、ブラジル市場における大手認定企業のひとつ。同社の業務には、デビッド/クレジットカード取引の認証に加え、キャプチャリング(入金申請)、売上電文送信、電文送信、発行、処理、決済が含まれる。同社はまたクライアントに売掛金前払い、販売時点情報管理(POS)ターミナルのレンタル、(POS)ターミナルの検査確認、特典カード(引き替えカード)と店舗用専用カード(プライベートラベル)のためのキャプチャリング、処理サービスを提供している。

(注1)World Population Review(http://worldpopulationreview.com/brazil

(注2)A.T Kearney, E-Commerce Is the Next Frontier in Global Expansion

▽報道関係問い合わせ先

Simon Chan

Edelman for DataCash

simon.chan@edelman.com

+44(0)20-3047-2433

ソース:DataCash

DataCash and Redecard Present New Payment Solutions which Enable Multi-national Retailers to Expand into Brazil

PR54601

LONDON, Oct. 11/PRN=KYODO JBN/ --

HOLD UNTIL 11/10/2013 19:00 SYDNEY TIME

     Retail Merchants to benefit from DataCash and Redecard's state-of-the-art

digital payment solution which enables expansion into the rapidly growing

Brazilian e-commerce market

    Global payments solution provider, DataCash [http://www.datacash.com ], a

MasterCard company, today announces the latest development in its partnership

with Redecard to provide the most complete payment solution for the Brazilian

market, now including local and flexible payment options for Retail Merchants

looking to enter the market in a cross border, e-commerce capacity.

    This development in the partnership, initially announced 28th May 2013,

expands upon specialist solutions developed for the domestic market, and allows

Retail Merchants with global ambitions to capitalise with an entry strategy

supported by a single holistic digital payments solution.

    Specific functionality is now employed which gives retailers the ability to

accept widely recognised local digital payment methods including:

    - Boleto Bancario which allows the 'unbanked' to shop online and pay for

      goods in cash at bank branches

    - Parcelado transactions which allow for the payment of goods to be split

      over a series of recurring payments and enable merchants to apply

      interest as necessary

    - Hipercard which is the biggest Brazilian card brand

    - Combo Card transactions in which the cardholder can choose which account

      the funds are taken from.

    - Also integrated is the ability to process CPF, the Brazilian National

      Identification number, for the purpose of fraud screening.

    Together these developments enable Merchants to provide a safe, efficient

and convenient payment experience for their consumers, providing valuable brand

consistency and assurance, whilst entering this exciting new market.

    With a population of over 200 million[i], 80 million of which are internet

users, Brazil is one of the fastest growing e-commerce markets in the world.

$10.6 billion is spent online per year, the largest total in Latin America, and

this is expected to grow to $18.7 billion by 2017[ii] which makes it a prime

target for multi-national Retailers looking to expand. To be successful within

the Brazilian market it is vital that Merchants are able to support these

popular payment methods.

    "Redecard have worked in close partnership with DataCash to create a

digital payments solution that fits with the precise demands of the Brazilian

market. Having seen great success domestically to date, we feel it is a great

time to take our in market experience and technology assets, together with

DataCash's experience in providing solutions to the world's leading retailers,

and respond to the challenges and demands that entering the Brazilian market

places on cross border Retailers." said Marcelo Kopel, Redecard's Executive

Director.

    "As new ways to pay continue to emerge, and the demand to purchase

anywhere, at anytime, via any device continues to grow, achieving borderless

commerce is more important than ever before." said Ajay Bhalla, President at

DataCash. "Brazil is an exciting market which leading Retailers should look to,

in order to stay ahead of their competitors and secure future growth, and our

partnership with Redecard provides real access to this."

    About DataCash

    Founded in 1996, DataCash Group Ltd (part of MasterCard Incorporated)

provides multi-channel global payment processing services and advanced fraud

prevention and risk management solutions to merchants and banks. As a global

partner to some of the world's most recognisable brands in the gaming, travel,

retail and finance sectors, DataCash combines smart thinking and an end-to-end

solution to help its customers transcend the complexities and expense

associated with payment processing. Advanced technology from DataCash enables

customers to accept and process payments in over 177 currencies, from over 45

brands across e-commerce, m-commerce channels and cardholder present channels -

with the security and confidence of tools tailored to meet exacting and

expanding business needs. DataCash customers protect their brand and

reputation, enhance end-user experience and capitalise on new global market

opportunities.

    About Redecard

    Redecard, part of the Itau Unibanco group, is one of the leaders in the

electronic payment industry in Brazilian market. Its activities include

acquiring as well as capturing, transmitting, processing and settling debit and

credit card transactions. The company also offers its clients prepayment for

receivables, terminal (POS) rental, terminal (POS) check verification, as well

as capturing and processing services for benefit cards (Voucher) and store

cards (Private Label).

    i. World [http://worldpopulationreview.com/brazil] Population Review

    ii. A.T Kearney, E-Commerce Is the Next Frontier in Global Expansion

    PRESS Contact:

    Simon Chan

    Edelman for DataCash

    simon.chan@edelman.com

    +44(0)20-3047-2433

    SOURCE: DataCash

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中