◎Nextantが初の再製造ターボプロップ機G90XTにGE製エンジンH80搭載で協業
◎Nextantが初の再製造ターボプロップ機G90XTにGE製エンジンH80搭載で協業
AsiaNet 54728
共同JBN 1253 (2013.10.23)
【ラスベガス2013年10月22日PRN=共同JBN】
*GEとNextant AerospaceはGE製エンジン搭載航空機ファミリーで協業する。
*このコラボレーションによる初の航空機はNextant G90XTターボプロップであり、GE H80エンジンとGarmin G1000統合フライトデッキ(Integrated Flight Deck)を備えている。
*Nextantの製造技術は旧式の経年機だが世界で広く利用されてきたビジネス機King Air(キングエア)機団に新しい生命を吹き込む。
世界で唯一再製造されたビジネスジェットNextant 400XTi(http://www.nextantaerospace.com)メーカーであるNextant Aerospace(以下Nextant、http://www.nextantaerospace.com)は22日、GEとの戦略的コラボレーションによって、GEが一連の再製造航空機向けに新しいエンジンを供給すると発表した。
このコラボレーション・プロジェクトの立ち上げは、King Air C90シリーズに基づき、GE H80エンジンを搭載するNextantの初のターボプロップ機G90XTとなる。King Air機体とともに、後継機はほかにもNextantの長期的な事業開発戦略と一致するその他航空機プラットフォームが含まれる。Nextant G90XTは400XTiと同様に、販売価格の半分となる優れた航空機性能を備え、技術が時代遅れで残存価格がさらに下落している老朽化したKing Airフリートを再活性化する。
新しいGEの動力装置、Garmin統合フライトデッキそして完全に再構築、刷新した機体、コックピット、キャビンを組み合わせによって、Nextantの航空機ファミリーは大きな能力を持つとともにこのクラスで最も費用対効果のある航空機となる。
GEの副社長兼GE AviationのBusiness and General Aviation and Integrated Systems組織担当ゼネラルマネジャーであるブラッド・モティアー氏は「NextantのG90XT向けH80エンジンは、いくつかの新しい機能を組み込み、顧客に付加価値を与える。われわれは将来の新たな機会に対してNextantとのさらなるコラボレーションを期待している」と語った。
Nextant Aerospaceのショーン・マクゴー社長は「NextantのGEとのコラボレーションは、当社の歴史上素晴らしい一里塚である。当社の顧客にとって、それはわれわれが拡充された一連の製品を提供して、すべてが性能と経済性で例外的な組み合わせとなることを意味する。Nextantの購入価格上の大きな優位は、GEの動力プラントで製造される最先端エンジン技術のおかげで、同様に燃料、保守コストの劇的な節約と見合うことになる」と語った。
▽新たな挑戦に対する新しい技術
GE H80はこのクラスのこれまでのターボプロップから性能と経済性で進歩している。商用、軍用エンジン設計、製造、事業におけるGEの深い経験を引き出して、GE H80は航空力学と金属学上の顕著な向上を実現して、同エンジンは競争製品より高い温度と圧力で運転できる。そのような特質は高温と高度条件の中ですら、低い燃料燃焼と高い出力となると解釈される。簡素化された設計、最新の製造技術、中間点での高温部の開放点検・検査を必要としない3600時間のオーバーホール間隔(時間限界)のおかげで、メンテナンスコストもまた低く抑えられる。H80エンジン上の新しい統合電子的エンジン制御によって、シングルレバーによる動力制御、完全なオートスタート能力、航空電子工学システムとの直接インターフェースによって、パイロットの操縦作業負荷をさらに軽減することができる。新しいよりゆっくりと回転するギアボックスが、航続距離と燃費を高めるとともに、キャビンの騒音を減らすよう特にNextant向けに設計された新世代のプロペラを駆動する。
▽「King」にふさわしく
G90XTは2014年に市場販売される見込みであり、世界で初の再製造されるターボプロップである。G90XTは強化されたGarmin G1000統合フライトデッキの恩恵を受ける。このバージョンはG90XT向けに特注され、ターボプロップに対する多くのジェット標準機能を導入して、航空機性能の向上、低操縦コスト、一連の安全・保守上の恩恵を与えて飛行する。傷病者空輸、貨物、訓練、偵察、高密度着座など、さまざまな特殊任務にも対応する。King Air C90シリーズは1500以上が生産されており、Nextantは選ぶべきベースエアフレームに不足はない。
▽Nextant Aerospaceについて
Nextant Aerospaceはビジネスジェット市場に再製造航空機を導入した世界初の企業として認められている。Nextant 400XTiは、Williams FJ44-3APエンジンと統合航空電子工学製品スイートのRockwell Collins Pro Line 21(商標)によってビーチジェット(Beechjet)400A/XPを全面改造したものである。その新しい航空機はまた、航空力学上で大きく強化し、再設計されたナセルとパイロンを実装した改良エンジンを備えている。400XTiは、自社および認定サービスセンターのグローバルネットワークが提供する2年間の全面的な航空機保証と販売後サポート付きである。Nextantは2007年に創設され、米オハイオ州クリーブランドを拠点とする。Nextantはビジネス航空を対象とする非上場投資会社Directional Aviation Capitalの1企業である。
詳しい情報は以下を参照。
http://www.nextantaerospace.com
Facebook、Twitter @nextantaero、LinkedIn
▽メディア問い合わせ先
Elizabeth Ricci,
Customer Experience Manager
+1-216-797-8221
elizabeth@nextantaerospace.com
Richard Thomas
Communications Director
+44-7904-950-841
media@nextantaerospace.com
ソース:Nextant Aerospace
GE and Nextant Aerospace Announce Strategy to Bring New GE-Powered Aircraft to Market
PR54728
LAS VEGAS, Oct. 22, 2013/PRN=KYODO JBN/--
- GE and Nextant to collaborate on a family of GE-powered aircraft
- The first product of this collaboration will be the Nextant G90XT
turboprop which will feature the GE H80 engines and Garmin G1000 Integrated
Flight Deck
- Nextant remanufacturing technology to breathe new life into the aging
global King Air fleet
Nextant Aerospace [http://www.nextantaerospace.com ] ("Nextant"), maker of
the Nextant 400XTi, the world's only remanufactured business jet
[http://www.nextantaerospace.com ], today announced a strategic collaboration
with GE under which GE will supply new engines for a new range of
remanufactured aircraft.
Launch project for this collaboration will be Nextant's first turboprop,
the G90XT, based on the King Air C90 series and featuring GE H80 engines. As
well as the King Air airframes, follow-on aircraft will include other aircraft
platforms consistent with Nextant's long-term business development strategy. As
with the 400XTi, the Nextant G90XT will feature superior aircraft performance
for half the purchase price and revitalize an aging King Air fleet whose
technology is outdated and whose residual values are declining.
The combination of new GE powerplants, Garmin Integrated Flight Deck and a
completely rebuilt and upgraded airframe, cockpit and cabin make the new
Nextant family of aircraft not just the most capable but also the most
cost-efficient aircraft in their class.
"The H80 engine for Nextant's G90XT aircraft will incorporate several new
features that bring additional value to customers," said Brad Mottier, vice
president and general manager of the Business and General Aviation and
Integrated Systems organizations at GE Aviation. "We look forward to further
collaboration with Nextant on more opportunities that lie ahead."
"Nextant's collaboration with GE is an exciting milestone in the history of
our company," said President of Nextant Aerospace Sean McGeough. "For our
customers it means we can offer them an expanded range of products which all
offer an exceptional combination of performance and economy. Nextant's
significant purchase price advantage is now matched by equally dramatic savings
in fuel and maintenance costs, thanks to the advanced engine
technology built into GE's powerplants."
New Technology for New Challenges
The GE H80 marks a step up in performance and economy from previous
turboprops in this class. Drawing on GE's deep experience in commercial and
military engine design, manufacture and operations, it introduces significant
improvements in aerodynamics and metallurgy so that the engine runs at higher
temperatures and pressures than the competition. That translates into lower
fuel burn and higher power output, even in hot and high conditions. Maintenance
costs are lower, too, thanks to simplified design, advanced
manufacturing techniques and a 3,600-hour TBO that requires no midpoint hot
section inspection. A new integrated electronic engine control on the H80
engine enables single-lever power control, full auto-start capability and
direct interface with the aircraft avionics system to further ease pilot
workload. The new slower-turning gearbox drives a new generation of propellers
designed specifically for Nextant to increase range and fuel efficiency while
reducing cabin noise.
Fit for a "King"
The G90XT is expected to come to market in 2014 and will be the world's
first remanufactured turboprop. The G90XT will benefit from an enhanced Garmin
G1000 Integrated Flight Deck. Tailored for the G90XT, this version brings many
jet-standard features to turboprop flying to deliver improved aircraft
performance, low operating costs and a host of safety and maintenance benefits.
A variety of Special Missions configurations will also be available, including
air ambulance, freight, training, surveillance, and high-density
seating. With over 1,500 King Air C90 series aircraft produced, Nextant will
have no shortage of base airframes from which to choose.
Nextant Aerospace
Nextant Aerospace is recognized as the first company in the world to
introduce aircraft remanufacturing to the business jet market. The Nextant
400XTi is a completely rebuilt Beechjet 400A/XP with Williams FJ44-3AP engines
and the Rockwell Collins Pro Line 21(TM) integrated avionics suite. The new
aircraft also has major aerodynamic enhancements and an improved engine
mounting configuration with redesigned nacelles and pylons. The
400XTi is delivered with a two-year full-aircraft warranty and after-sales
support provided by a global network of owned and authorized service centers.
Founded in 2007, Nextant is based in Cleveland, Ohio. Nextant is a Directional
Aviation Capital company.
For more information, visit http://www.nextantaerospace.com, like us on
Facebook, follow us on Twitter @nextantaero or join us on LinkedIn.
Nextant Media contacts
Elizabeth Ricci,
Customer Experience Manager
+1-216-797-8221
elizabeth@nextantaerospace.com
Richard Thomas
Communications Director
+44-7904-950-841
media@nextantaerospace.com
Source: Nextant Aerospace
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。