◎インターコンチネンタル・ホテルズグループが全世界で子供向けメニューを展開へ

インターコンチネンタル・ホテルズグループ(IHG)

2013/11/6 15:37

◎インターコンチネンタル・ホテルズグループが全世界で子供向けメニューを展開へ

AsiaNet 54915

共同JBN 1342 (2013.11.6)

【ロンドン2013年11月6日PRN=共同JBN】

 *IHG(登録商標)が全世界で初めての料理の達人による子供向けホテルメニューの展開を発表

インターコンチネンタル・ホテルズグループ(IHG)は6日、子供向け料理のエキスパートと受賞歴のあるシェフによる世界で初めてとなる子供向けホテルメニューの展開を発表した。メニューは2014年始めからインターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツで提供されるが、子供たちの胸を躍らせる料理の発見に導くことが約束されている。

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131106/649600-a

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131106/649600-b

インターコンチネンタルの若い客向けに特別に調理されるメニューは、受賞歴のあるセレブシェフ、テオ・ランドール氏と子供向け料理のトップエキスパートで国際的ベストセラー作家のアナベル・カルメル氏(MBE、大英勲章第5位)とが協力してレシピを作った。メニューは風味とテクスチャー、香りと味とを抱き合わせたデリシャスな料理をメーンに、子供たちを教育的な世界旅行に導きながら、食べる楽しみと栄養学的にバランスのとれた食事を確保している。

アナベル・カルメル氏は「子供たちは生まれつき探求心が強く、大人たちは子供たちが好む風味に驚かされることが多い。時には少し励ましが必要だが、家族との休日が新しい、胸が躍るような料理を発見する大きな機会になることがある」と語り、さらに次のように述べている。

「テオと一緒に仕事をして、私たちは多様な風味と味わいが詰まったメニューを創り出し、同時に若いファミリー連れのインターコンチネンタルの旅行者が求めている栄養学的なバランスを提供する」

カルベル氏は、家庭で子供たちが人生において最善のスタートを用意するために、栄養があり、とてもおいしいデリシャスな料理を作る、という彼女自身の情熱を体現した革新的なレシピで知られている。アナベルがその人生をミュージシャンとして出発したことを知る人は少ない。若いときにした仕事の1つは、インターコンチネンタル・ロンドン・パークレーンでハープを演奏することだった。一方、テオは最良の最も新鮮な材料を使ってシンプルで本物の料理を作り出すことで国際的に知られている。

インターコンチネンタルのTheo Randallのシェフパトロンであるテオ・ランドールは「自分の料理哲学は両親がよい食事を愛していたことが大きく影響している」と話した。「成長するにつけ、家族の休日の思い出はいつもごちそうの体験だった。自分が異なる文化や都市について、行く先々で風味のある料理を通じて素早く学習できることに気がついた。これが世界の至る所でインターコンチネンタルのレストランを訪れる子供たちを生き生きとさせる何かになる、と期待している」

インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツは60カ国以上に170のホテルを所有し、ローカル色のある多様で豊かな体験を提供することに専念している。新しい子供向けメニューは古典的な人気料理と、デラックスホテル・ブランドが立地している国々の幅広さを反映する、真に国際的な喜びを通じて若い世代をわくわくさせる準備が整った。

メニュー開発の一部として、カルベルとランドールの両氏は10月に若いゲストを対象にテスト・学習セッションを行った。運ばれた料理はビッグヒットであることが証明され、料理の達人2人がファイナルメニューの一部に加える料理の参考になった。

インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツ兼IHGグローバルリゾーツのサイモン・スコット・グローバルブランド副社長は「当ホテルに滞在する宿泊客が期待しているのは、素晴らしい食事体験だ。われわれは革新することに専念し、IHGブランドのすべてにこれを貫徹しなければならない。インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツとしては特に、ゲストがその子供たちに楽しみながら世界を知る機会が与えられるよう求めていることを理解している。食事はそれを実践するよい機会である」と述べた。

スコット氏はさらに「このパートナーシップは『Food Exploration』の原則に基づいている。これには子供たちが興味を持ち、わくわくする食事体験のすべてが込められている。同時に親たちに再確認したいのは、われわれの子供向けメニューは栄養バランスがとれている、ということだ。家から離れた場所にいる宿泊客に配慮する私たちの努力の一部である」と指摘した。

インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツは新メニューを2014年1月から提供を開始、2014年6月末までに全世界の自社保有ホテルのすべてで提供可能になる。

新メニューの導入は、IHGの食事と飲み物メニュー刷新のキーポイントになる。IHGのファミリー企業はホリデイ・イン・ホテルズ&リゾーツ、クラウンプラザ・ホテルズ&リゾーツが含まれる。IHGの全世界に展開するシェフとフードエキスパートのチームは、IHGグループに属する全世界9つのブランドと4600のホテルのどこでも楽しんでもらえるように数多くの新プログラムを作成中で、それは宿泊客の食事と飲み物体験を改善あるいは向上させるのが目的である。

インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツに関するより詳しい情報は以下を参照:

http://www.ihg.com/intercontinental  

世界最大のロイヤルティープログラムである IHG Rewards Clubについては以下を参照。http://www.ihgrewardsclub.com

IHGについてのより詳しい情報は以下を参照。

http://www.IHG.com

(編集者注意):

▽インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツについて

インターコンチネンタル・ホテルズ&リゾーツのブランドを持つホテルは60カ国以上に170あり、60年以上の経験からくるローカル色を備えている。1つのブランドとして、われわれは優秀な、装飾を拝したサービスと卓越した設備が重要だと信じている。しかし本当の違いは、われわれが宿泊客に対して示す本当の関心である。われわれの望みは宿泊客が自分たちの時間を過ごす手伝いをすることだ。われわれは情報を共有して、旅慣れた客を特別な何かがある目的地に結びつける。そのことによって本来の体験を楽しみ、人生を豊かにし、視野を広げることができる。より詳しい情報は以下を参照。

http://www.intercontinental.com

https://twitter.com/InterConHotelsまたはhttp://www.facebook.com/intercontinental

▽IHGについて

インターコンチネンタル・ホテルズグループ(InterContinental Hotels Group=IHG、LON:IHG、NYSE:IHG(ADRs))は、インターコンチネンタル(登録商標)ホテルズ&リゾーツ、ホテル・インディゴ(同)、クラウンプラザ(同)ホテルズ&リゾーツ、ホリデイ・イン(同)ホテルズ&リゾーツ、ホリデイ・イン・エクスプレス(同)、ステイブリッジ・スイーツ(同)、キャンドルウッド・スイーツ(同)、イーブン(商標)ホテルズ、華邑(商標)ホテルズ&リゾーツ-の9つのホテルブランドを幅広く展開しているグローバル企業である。

IHGは、7600万人余の会員を擁する世界初にして最大のホテル顧客サービス、IHG(登録商標)Rewards Club を運営している。このサービスは2013年7月に刷新され、世界中のホテルでインターネット無料アクセスを含む会員特典の強化を実現した。

IHGは世界約100カ国・地域で4600を超えるホテルと67万9000以上の客室をフランチャイズ展開、リース、管理もしくは所有している。IHGは1000以上のホテルを開発中であり、今後数年にわたり約9万人を各施設の追加的業種に就かせる予定である。

インターコンチネンタル・ホテルズグループPLCはグループの持ち株会社で、英国で設立され、イングランドとウェールズで登録されている。

ホテルの情報と予約はhttp://www.ihg.com

IHG(登録商標)Rewards Clubの詳しい情報はhttp://www.ihg.com/ihgrewardsclub

グループの最新ニュースはhttp://www.ihg.com/mediahttp://www.twitter.com/ihghttp://www.facebook.com/ihg、またはhttp://www.youtube.com/ihgplcを参照。

ソース:InterContinental Hotels Group (IHG)

Young Globe Trotters Set to Experience a Journey of Food Exploration at InterContinental Hotels & Resorts

PR54915

LONDON, Nov 6 /PRN=KYODO JBN/ -

IHG(R) Announces First Global Children's Hotel Menu Designed by Top Culinary

Experts

InterContinental Hotels Group (IHG) today announces the launch of the first

global children's hotel menu designed by a child food expert and an award

winning chef. The menu, which launches at InterContinental Hotels & Resorts in

early 2014, promises to take children through an exciting journey of food

discovery.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131106/649600-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131106/649600-b )

Designed specifically for the young InterContinental guest, the menu has been

jointly developed by award winning celebrity chef Theo Randall and leading

children's food expert and best-selling international author, Annabel Karmel

MBE. The menu will feature delicious dishes which embrace flavours, textures,

smells and tastes that will take children on an educational voyage around the

world while ensuring an enjoyable and nutritionally balanced meal.

Annabel Karmel MBE said: "Children are naturally inquisitive, and grown-ups are

often surprised by the flavours they enjoy. Sometimes it takes a little

encouragement, and a holiday with the family can be a great opportunity to

explore new and exciting foods.

"Working with Theo, we've created a menu filled with diverse flavours and

tastes whilst offering the nutritional balance InterContinental travellers with

young families are looking for."

Annabel is best known for her innovative recipes that embody her passion for

giving children the very best start in life by inspiring families to cook

nutritious, delicious meals that taste great. Few people also know that Annabel

started working life as a musician and one of her early jobs was playing the

harp at the InterContinental London Park Lane. Theo, on the other hand, is

internationally renowned for creating simple, authentic dishes using the best

and freshest ingredients.

"My cooking philosophy is greatly influenced by my parents' love for good

food," said Theo Randall, Chef Patron of Theo Randall at the InterContinental.

"Growing up, a memorable family holiday was always one with great food

experiences. I've found that I learn quickest about different cultures and

cities through the flavours of cuisines at each destination I visit and this is

something I hope to bring to life for the children who visit InterContinental

restaurants around the globe."

With properties in more than 60 countries and 170 hotels, InterContinental

Hotels & Resorts is dedicated to providing diverse, enriching experiences that

are rich with local insight. The new children's menu is set to excite the

junior palate through a variety of classic favourites and truly international

delights that reflect the breadth of countries the luxury hotel brand is

located in.

As part of the menu's development, Annabel and Theo conducted a test and learn

tasting session with young guests in October. The dishes trialled proved a big

hit and provided the culinary duo with additional insight into the dishes they

will roll out as part of the final menu.

Simon Scoot, Vice President Global Brands, InterContinental Hotels & Resorts

and IHG Global Resorts said: "A great dining experience is something our guests

expect when staying with us - and we're dedicated to innovating and delivering

this across all our brands at IHG. For InterContinental Hotels & Resorts in

particular, we understand our guests' desire to give their children the best

opportunities to learn about the world whilst having fun - and food is a great

opportunity to do this."

He continued, "This partnership is based on the principle of 'Food Exploration'

which is all about creating food experiences children will find intriguing and

exciting. At the same time we want to reassure parents that our children's

menus are nutritionally balanced - just another way we endeavour to give our

guests piece of mind when they are away from home."

InterContinental Hotels & Resorts will roll out the new menu from January 2014

and it will be available in all properties globally by the end of June 2014.

This menu launch is a key part of a renewed food and beverage focus for IHG,

whose family of brands also includes Holiday Inn Hotels & Resorts and Crowne

Plaza Hotels & Resorts. IHG's team of chefs and food experts globally are

working on a number of new programmes to improve and enhance the food and

beverage experiences guests can enjoy across the company's family of nine

brands and more than 4,600 hotels globally.

For more information on InterContinental Hotels & Resorts, visit

http://www.ihg.com/intercontinental.  To explore IHG Rewards Club, the world's

largest hotel loyalty programme, visit http://www.ihgrewardsclub.com and for

more information on IHG, visit http://www.IHG.com.

Notes to Editors:

About InterContinental(R) Hotels & Resorts: The InterContinental Hotels & Resorts

brand has 170 hotels located in more than 60 countries with local insight that

comes from over 60 years of experience. As a brand, we believe that superior,

understated service and outstanding facilities are important, but what makes us

truly different is the genuine interest we show in our guests. Our desire is to

help guests make the most of their time. We connect our well-travelled guests

to what's special about a destination, by sharing our knowledge, so they enjoy

authentic experiences that will enrich their lives and broaden their outlook.

For more information, visit http://www.intercontinental.com,

https://twitter.com/InterConHotels or http://www.facebook.com/intercontinental.

About IHG (InterContinental Hotels Group): IHG (InterContinental Hotels Group)

[LON:IHG, NYSE:IHG (ADRs)] is a global organisation with a broad portfolio of

nine hotel brands, including InterContinental(R) Hotels & Resorts, Hotel Indigo(R),

Crowne Plaza(R) Hotels & Resorts, Holiday Inn (R)Hotels and Resorts, Holiday Inn

Express(R), Staybridge Suites(R), Candlewood Suites(R), EVEN(TM) Hotels and HUALUXE(TM)

Hotels & Resorts.

IHG manages IHG(R) Rewards Club, the world's first and largest hotel loyalty

programme with over 76 million members worldwide. The programme was relaunched

in July 2013, offering enhanced benefits for members including free internet

for Elites across all hotels, globally.

IHG franchises, leases, manages or owns over 4,600 hotels and 679,000 guest

rooms in nearly 100 countries and territories. With more than 1,000 hotels in

its development pipeline, IHG expects to recruit around 90,000 people into

additional roles across its estate over the next few years.

InterContinental Hotels Group PLC is the Group's holding company and is

incorporated in Great Britain and registered in England and Wales.

Visit http://www.ihg.com for hotel information and reservations and

http://www.ihgrewardsclub.com for more on IHG Rewards Club. For our latest

news, visit: http://www.ihg.com/media, http://www.twitter.com/ihg,

http://www.facebook.com/ihg or http://www.youtube.com/ihgplc.

SOURCE: InterContinental Hotels Group (IHG)  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中