◎コティ社が南アフリカなどアフリカにおける事業組織を強化

コティ

◎コティ社が南アフリカなどアフリカにおける事業組織を強化

AsiaNet 54930

共同JBN 1347 (2013.11.7)

【ニューヨーク2013年11月7日PRN=共同JBN】代表的なグローバル・ビューティー企業コティ社(Coty Inc.、http://www.coty.com、NYSE: COTY)は同社の南アフリカおよびその他13カ国におよぶアフリカ諸国のビジネスのすべてを指揮、管理、また完全に運営することを目的にこのほど南アフリカに新たな完全所有子会社を設立した。今回の事業組織の強化はコティ社が行っている重要な戦略行動のなかでも最新のもので、同社は主要新興市場におけるプレゼンスを高めるため継続して大きな動きを行ってきている。

コティはAVI Ltd.の完全所有子会社でコティの長期にわたるパートナーでもあるIndigo Brands Proprietary Limitedとの戦略的な提携を通じて、Indigoおよびその他のAVI子会社をコティのバリューブランドの製造、販売、マーケティングを独占的に担う企業として確保してきた。過去13年間、Indigo 社は南アフリカにおけるコティの大衆ブランドの排他的ライセンシーを務めてきた。

今回の新たな契約によって、コティは同社のビジネスを綿密に管理し、コティ大衆ブランド販売の成長を促進するための財務的な自由度を高め、さらにアフリカ地域においてビューティー企業トップとしての同社のフットプリントを増大することが可能になる。

コティ最高経営責任者(CEO)ミシェル・スカナビーニ氏は「今回の事業強化の契約によって当社のアフリカにおける成長に拍車をかけることができるだろう」として次のように述べた。「Indigo社との提携関係には今まで大変満足しており、AVI社と仕事をすることを楽しみにしている。われわれの13年におよぶコラボレーションの成功をみれば、今後もさらに発展することが予想できる」

AVI最高経営責任者(CEO)のサイモン・クラッチリー氏は「AVIはコティとの長期関係が今回も延長されたことを喜んでいる。当社としても今回の両社間の契約条件の改正によって南アフリカだけでなくアフリカの広域におけるコティ・ブランドのポートフォリオがしっかりと成長し、改革されることになると確信している」と述べた。

▽コティ社(Coty Inc.)について

コティは2013年6月30日で終わる会計年度に46億ドルの純収入があった世界のビューティー業界を代表する企業である。コティは1904年にパリで設立され、ビューティー専門企業として著名フレグランス、カラー化粧品、スキンケア・ボディーケア製品のラインアップを世界130以上の国・地域で販売している。コティの製品ラインアップにはアディダス、カルバン・クライン、クロエ、ダビドフ、マーク・ジェイコブス、OPI、フィロソフィー、プレイボーイ、リンメル、サリーハンセンなどのグローバル・ブランドがある。

▽AVIについて

AVIは2013年6月30日で終わった会計年度における売り上げが同国通貨で92億ランドを超えた南アフリカを代表する現地ブランドの消費財企業である。AVIはビジネスの中心を食品、ファッション、日用品市場における大ブランドの育成に置いており、53以上のブランドを含めた大きなブランド・ポートフォリオを持ち、販売、流通のフットプリントは20カ国以上に広がっている。

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

COTY INC.

Catherine Walsh, Senior Vice President, Corporate Communications, catherine_walsh@cotyinc.com, T : +1-212-389-7346;

AVI

Michael Koursaris, Executive Director: Business Development, michaelk@avi.co.za, T: +27-011-502-1300, F : +27-011-502-1301

Coty Inc. Accelerates Presence In South Africa And 13 Other African Countries Through Enhanced Operating Structure

PR54930

NEW YORK, Nov. 7, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

Leading global beauty company Coty Inc. (http://www.coty.com ) (NYSE: COTY) has

formed a new, wholly owned subsidiary in South Africa in order to direct,

manage and fully operate all of its South African business as well as its

business in 13 other African countries. The enhanced operating structure marks

the latest important strategic move by Coty as it continues making strides in

increasing its presence in key emerging markets.

Through a strategic agreement with long term partner Indigo Brands Proprietary

Limited, a wholly owned subsidiary of AVI Ltd., Coty has secured Indigo and

other subsidiaries of AVI as the exclusive manufacturer, distributor and

marketer of Coty's value brands.  For the past 13 years, Indigo has served as

the exclusive licensee of Coty's mass brands in South Africa.

This new agreement will allow Coty to closely manage its business, give it more

financial freedom to promote Coty mass brands sales growth and enable the

beauty giant to increase its footprint in the region.

"This enhanced operating agreement will allow us to drive growth in Africa,"

said Michele Scannavini, CEO, Coty Inc. "We have been very happy with our

partnership with Indigo and look forward to working with AVI. Our 13 year

history of successful collaboration is a positive sign of even better

developments yet to come."

"AVI is pleased that its long term relationship with Coty has once again been

extended. We are confident that the revised commercial terms between the

parties will result in robust growth and innovation for the Coty brand

portfolio both in South Africa and the broader African region," said AVI's CEO,

Simon Crutchley.

About Coty Inc.

Coty is a leading global beauty company with net revenues of $4.6 billion for

the fiscal year ended June 30, 2013. Founded in Paris in 1904, Coty is a pure

play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, color cosmetics

and skin & body care products sold in over 130 countries and territories.

Coty's product offerings include such global brands as adidas, Calvin Klein,

Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel and Sally Hansen.

About AVI

AVI is a leading South African domiciled branded consumer products company with

turnover exceeding R9.2 billion for its fiscal year ended June 30, 2013.  AVI's

business is centered on building great brands in the food, fashion and personal

care markets and its extensive brand portfolio includes over 53 brands with a

sales and distribution footprint in over 20 countries.

CONTACT: COTY INC.: Catherine Walsh, Senior Vice President, Corporate

Communications, catherine_walsh@cotyinc.com, T : +1-212-389-7346; AVI: Michael

Koursaris, Executive Director: Business Development, michaelk@avi.co.za, T :

+27-011-502-1300, F : +27-011-502-1301

SOURCE:  Coty Inc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中