◎動画広告のターゲティングで新機軸 VideologyがAddThisと提携

Videology

2013/12/4 09:55

◎動画広告のターゲティングで新機軸 VideologyがAddThisと提携

AsiaNet 55143

共同JBN 1444 (2013.12.3)

【ロンドン2013年12月3日PRN=共同JBN】

従来データなしに市場でプロファイルを構築する独自の能力-。

世界最大級の動画広告プラットフォームであるVideologyは3日、AddThisとの提携を発表した。Videologyはこれにより、コンベンショナルデータが不足しているか入手不可能な市場でも現実に即した特定のオーディエンスを見つけ出すことができるようになる。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130108/NY37257LOGO

今回の合意で、Videologyは消費者の関心と推定統計に基づくプロファイルをつくることができる。AddThisのツールは世界1400万以上のサイトにあり、個々のパブリッシャー、広告主向けに消費者の実態を提供する行動データの大規模プールになっており、広告プラットフォームがそのセグメント向けに発信することを可能にする。

AddThisのデータを組み入れた独自の知見によって、Videologyは広告主のために、標準ターゲットグループおよび特定オーディエンス両方に消費者セグメントを設定し、これらセグメントに対して、最適化できるユニークな能力を発揮できる。Videologyはさらに、閲覧、検索、URL、月間1000億以上のページロードに基づく推定メタデータを含むAddThisの世界規模の行動データのおかげで、事実上あらゆる市場で極めて粒度の細かいターゲティングを提供する能力を持つようになる。

そのデータは現在、米国、カナダ、フランス、イタリア、スペイン、オランダで活用されており、ロシア、オーストラリア、東南アジア、中南米、英国に導入されつつある。Videologyのグローバルプレゼンス拡張に伴い、ほかの市場も続く。

Videologyはすでに、キャンペーン用の特定セグメントを設定し、新しいテレビや自動車など個別製品市場の消費者を特定する情報を利用し始めている。たとえば米国とカナダで、AddThisの広範囲基準分類法がVideologyのキャンペーンエンジン(Campaign Engine、SM=シンボルマーク)に全面統合され、プラットフォームのユーザーは中小企業、自動車、ゲームなどセグメントのAddThisオーディエンスを対象とするキャンペーンを企画、実行することが可能になる。

もうひとつの例として、Videologyはスペインで、年齢・教育層別の女性用高級品、男性用高級品、女性など幅広いオーディエンス・セグメントの設定にデータを活用している。これは、ターゲット・ビデオの機会を最大化するために十分なデータを見つけることが困難な市場では極めて貴重なツールとなる。

Videologyの製品、データ戦略、分析責任者、キャサリン・ハラム氏は「多くの国にはデータプロバイダーが確立されておらず、正確なターゲティングに必要なデータの取得はほぼ不可能である。今回の合意によって、われわれは世界中のセグメント、カテゴリーを直ちに設定することが可能となる。その結果、プログラマティックバイイングが生じる問題の解決に役立ち、世界各地のマーケターがより賢明な決定をする助けになる」と語った。

AddThisのマイク・マクゴワン上級副社長(事業開発・ゼネラルカウンセル担当)は「AddThisのデータは、世界中のオープンウェブでの消費者の関心を反映している。Videologyとの提携は、AddThisのデータが広告プラットフォームのリーダーとインテグレーションされた際に価値が創造される見事な実例である」と語った。

▽Videologyについて

Videology(videologygroup.com)は、世界最大級のビデオ広告プラットフォームである。当社はビッグデータを簡素化することで、マーケッターやメディア企業がマルチスクリーン環境において視聴者の価値を完全に取り込める賢明な広告方針を決定できるようにしている。数理科学に基づく当社の技術により、顧客企業はデジタルビデオ・テレビ広告の管理、効果測定、最適化ができ、集束化されつつあるメディア界で最高の成果を達成することができる。

Videology, Inc.はベンチャーキャピタルの出資を得た非公開企業である。出資者にはCatalyst Investors、Comcast Ventures、NEA、Pinnacle Ventures、Valhalla Partnersが含まれている。Videologyは本社をメリーランド州ボルティモアに置き、支社はニューヨーク、オースティン、トロント、ロンドン、パリ、マドリード、シンガポール、シドニー、東京にあり、北米各所に営業所を設けている。

▽AddThisについて

AddThisは強力で使いやすいコンテンツ連動ツールAPIとサービスでウェブサイトを個人用に設定する。comScoreの分散コンテンツ1位にランクされ、月間16億人以上のユニークアクセスがあるAddThisのツールは、ソーシャルシェアリングを実現し、エンゲージメントを増大して交信を促進、行動の実態を提供する。AddThisの特許テクノロジーは日々300テラバイト以上のデータを処理、各ブランドにペイド・アーンド・オウンド(トリプル)メディア戦略を強化する高機能の視聴者モデルとサイト全体の消費者像を提供する。

詳しい情報は以下に問い合わせを。

Michele Skettino

michele@videologygroup.com

+1-917-653-0073

ソース:Videology

Videology Solves Global Data Challenge Through AddThis Partnership

PR55143

LONDON, Dec. 3, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- Unique capacity to build profiles in markets without traditional data

    Videology-one of the world's largest video advertising platforms-today

announced a partnership with AddThis that allows Videology to find specific

audiences at scale, even in markets where conventional data is scarce or

unavailable.  

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130108/NY37257LOGO )

    The agreement provides Videology with the capacity to create profiles based

on consumer interest and inferred demographics.  AddThis tools are found on

over 14 million sites worldwide, driving a massive pool of behavioral data that

provides consumer insights for individual publishers and advertisers, and

allows advertising platforms to deliver against these segments.

    Propriety insights, merged with AddThis data, give Videology the unique

ability to create consumer segments for both standard target groups and bespoke

audiences for advertisers, then activate and optimize against these segments.

Moreover, Videology has the capacity to provide this level of granular

targeting in virtually any market thanks to AddThis's worldwide behavioral data

which includes view, search, URL and inferred metadata based on more than 100

billion page loads a month.

    The data is currently live in US, Canada, France, Italy, Spain and the

Netherlands, and is being introduced in Russia, Australia, Southeast Asia,

Latin America and the UK. Other markets will follow as Videology's global

presence continues to expand.

    Videology has already begun using the information to create specific

segments for campaigns and also to identify consumers who might be in the

market for specific products, such as a new TV, or car. For instance, in the US

and Canada, AddThis's extensive standard taxonomy is fully integrated into the

Videology Campaign Engine(SM), allowing platform users to plan and execute

campaigns against AddThis audiences, such as Small Business, Auto and Gaming

segments.

    In Spain, as another example, Videology has been using the data to create

wider audience segments such as female luxury, male luxury, and female by age

range and education, an incredibly valuable tool in a market where finding

enough data to maximise the opportunity of targeted video can be a challenge.

    "In many countries there aren't established data providers and sourcing the

data required to enable precise targeting at scale is all but impossible. This

agreement gives us the ability to instantly create segments and categories

around the world," said Catherine Hallam, Director, Product, Data Strategy &

Analytics at Videology. "As a result, we're helping to solve a perennial

problem in programmatic buying and helping marketers across the globe make

smarter decisions."

    "AddThis data reflects consumer interest across the open Web around the

world," said Mike McGowan, Senior Vice President of Business Development and

General Counsel for AddThis. "Our partnership with Videology is a great example

of the value created when AddThis data is integrated with today's leading

advertising platforms."

    About Videology

    Videology (videologygroup.com) is one of the world's largest video

advertising platforms.  By simplifying big data, we empower marketers and media

companies to make smarter advertising decisions to fully harness the value of

their audience across screens.  Our math and science-based technology enables

our customers to manage, measure and optimize digital video and TV advertising

to achieve the best results in the converging media landscape.

    Videology, Inc., is a privately-held, venture-backed company, whose

investors include Catalyst Investors, Comcast Ventures, NEA, Pinnacle Ventures,

and Valhalla Partners. Videology is headquartered in Baltimore, MD, with key

offices in New York, Austin, Toronto, London, Paris, Madrid, Singapore, Sydney

and sales teams across North America.  

    About AddThis

    AddThis personalizes the web with powerful, easy-to-use content engagement

tools, APIs and services. Ranked #1 by comScore in distributed content and

reaching over 1.6 billion monthly uniques, AddThis' tools are used on over 14

million sites worldwide to power social sharing, increase engagement, boost

traffic and provide behavioral insights. Our proprietary technology processes

more than 300 terabytes of data daily allowing AddThis to provide brands with

sophisticated audience models and web-wide consumer insights that enhance paid,

earned and owned media strategies.

    For more information, contact Michele Skettino at

michele@videologygroup.com or +1-917-653-0073.

    SOURCE: Videology

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