◎コニカミノルタ、魔法の「Dream Printer」で子どもたちの想いをカタチに

コニカミノルタ

2013/12/4 13:35

◎コニカミノルタ、魔法の「Dream Printer」で子どもたちの想いをカタチに

AsiaNet 55116

共同JBN 1468 (2013.12.4)

【東京2013年12月4日PRN=共同JBN】

 *子どもたちの未来をイメージする助けになるユニークなプリンターを新しいビデオで紹介

コニカミノルタ株式会社は4日、「想いをカタチにする(Giving Shape to Ideas)」というコンセプトのもと、「Dream Printer」プロジェクトを発表した。新しいビデオは、子どもたちが将来なりたい夢を表現したユニークなプリンターを紹介している。子どもたちは魔法のように自分が抱く夢がカタチになる瞬間を見ることができる。

コニカミノルタCSRの企業広報およびブランディング部門のゼネラルマネジャーを務めるユキ・コバヤシ氏は「われわれは子どもたちに、イメージするほど夢はカタチになっていくというアイデアを伝えることで希望を与えたい。子どもたちは、将来なりたいものを夢見て、最終的にはそれらの夢を見失うことになる。コニカミノルタは、子どもたちが自分の夢をイメージし、それを強く意識することによって夢を達成できると考え、『イメージするほど夢はカタチになっていく』というアイデアのもと、子どもたちの夢をカタチにする支援を決定した。われわれは子どもたちを褒めたたえ、『Dream Printer』で子どもたちの夢を思い描く助けができて大変うれしい」と述べた。

ニューヨークのガントリープラザ州立公園で撮影されたビデオでは、子どもたちは走り回ったりして遊んでいる間に「Dream Printer」と出会う。プリンターが子どもたちに将来何になるか想像してごらんと尋ねた時の子どもたちの驚いた顔に注目。プリンターに彼らの夢を語った数分以内に、子どもたちは自分の夢がかなったことを示して描き出されたイラストを受け取る。夜が訪れると、プリンターの本当の姿が明らかにされる。

コニカミノルタは「Dream Printer」と最新の取り組みである付録ビデオで、「想いをカタチにする(Giving Shape to Ideas)」というコンセプトを具体化するさまざまなプロジェクトを実施してきた。当グループは、顧客の視点から顧客が直面する問題を理解し、想いをカタチにすることで新たな価値を創造している。コニカミノルタは、世界中の企業や日常生活に満足をもたらし、驚きを与え、感情を呼び覚ます、革新的な製品、サービスおよびソリューションを創造し続ける。

詳細な情報やビデオの視聴は、(www.konicaminolta.com/pr/dreamprinter)まで。

▽コニカミノルタについて

コニカミノルタは、コミュニケーションメッセージ「想いをカタチにする(Giving Shape to Ideas)」に込められた想いのもと、世界中の人々から寄せられる願いを、アイデアの力と独自の技術でカタチにする。コニカミノルタは、オフィス出力環境の向上および企業や印刷会社などのイノベーションを生み出すプロダクションプリンティングを含む、ビジネス技術の中核事業におけるリーディングカンパニーである。さらに、コニカミノルタの独自の技術は、幅広い産業社会に高機能フィルム、光学機器やセンシング機器のような高度な資機材および今日のネットワーク化されたヘルスケア事業のための革新的な画像診断ソリューションを提供している。詳細については、 (www.konicaminolta.com)を参照。

ソース:Konica Minolta

▽問い合わせ先

Randi Rosenbloom

オグルヴィ・パブリック・リレーションズ(Ogilvy Public Relations)

Randi.rosenbloom@ogilvy.com,

+1 (212) 880-5302

Toshiyuki Nakamura

コニカミノルタ株式会社

toshiyuki.nakamura@konicaminolta.com

Konica Minolta Brings Children's Dreams To Life With The Magical "Dream Printer"

PR55116

TOKYO, Dec. 4, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    New Video Features Unique Printer Helping Children Imagine their Future

    Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) today announced its "dream printer"

project under the "Giving Shape to Ideas" concept. The new video features

children telling a unique printer what they dream of becoming in the future.

Magically these children are able to see what they could look like if they

follow their dreams.  

    "We wanted to encourage children by showing them that the more you imagine,

the more your dreams take shape," said Yuki Kobayashi, General Manager of

Konica Minolta's CSR, Corporate Communications & Branding Division. "Children

dream about what they want to be when they grow up, but they eventually lose

sight of those dreams. Konica Minolta believes that children can realize those

ambitions by imagining their dreams and focusing on them specifically, so we

decided to help children shape their dreams, based on the idea 'The more you

imagine, the more your dreams take shape.' We are happy to celebrate children,

and to take it a step further to help them visualize their dreams with the

"dream printer."

    In the video, filmed in Gantry Plaza State Park in New York, while children

run around and play, the children meet with the "dream printer." Watch the

surprised faces of the children, as the printer asks them what they imagine

themselves being in the future. Within minutes of telling the printer their

dream, the children receive an illustration that depicts this, showing them

that their dream can come true. As night falls, the printer's true self is

revealed.

     Konica Minolta has implemented a variety of projects that embody the

concept of "Giving Shape to Ideas," with the "dream printer" and accompanying

video as the newest initiative. The Group understands the problems customers

face from the customer's perspective and creates new values by bringing ideas

into shape. Konica Minolta will continue to create innovative products,

services and solutions that bring joy, give surprise and stir emotions for

businesses and everyday lives across the world.

    For more information and to watch the video, please visit us at

www.konicaminolta.com/pr/dreamprinter .

    About Konica Minolta

    Under the communication message "Giving Shape to Ideas," Konica Minolta

responds to the wishes and desires of people across the world with our

incomparable creativity and technologies. Konica Minolta is a leading company

in its core business of Business Technologies, including Business Solutions

which improves office output environment and Production Printing which brings

innovation to businesses and printing companies alike. Furthermore, Konica

Minolta's proprietary technologies deliver advanced materials and equipment,

such as high-performance film, optical devices and sensing equipment, to a

broad industrial society and innovative diagnostic imaging solutions for

today's networked healthcare operations. For more information, visit

www.konicaminolta.com .

    SOURCE: Konica Minolta

    CONTACT:

    Randi Rosenbloom, Ogilvy Public Relations,

    Randi.rosenbloom@ogilvy.com,

    +1 (212) 880-5302

    Toshiyuki Nakamura, KONICA MINOLTA, INC.,

    toshiyuki.nakamura@konicaminolta.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中