◎伊アペロールがマンUのグローバル・スピリッツパートナーに

カンパリグループ

2014/1/14 10:05

◎伊アペロールがマンUのグローバル・スピリッツパートナーに

AsiaNet 55414

共同JBN 0005 (2014.1.10)

【マンチェスター(英国)2014年1月10日PRN=共同JBN】世界的に有名なイタリアのアルコール飲料、アペロール(Aperol)はこのほど英プレミアリーグのマンチェスター・ユナイテッド(マンU)のオフィシャル・グローバル・スピリッツ・パートナー(Official Global Spirits Partner)となった、と発表した。期間は2014年1月1日から2016/2017年シーズンの終了時まで。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-a

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-b

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-c

今回の合意は、軽い発泡性の独特なリフレッシング飲料、アペロールの現在進行中の国際的進出における新たな前進の成功で、世界中のマンUのサポーターが情熱をもって祝杯を挙げる新しいやり方をもたらすものだ。

アペロールはパートナーシップの一部としてマンUのグローバルパートナーの一員となり、アペロールブランドは英プレミアリーグ、FAカップ、Capital One Cupのホームゲームで本拠地、オールドトラフォードのデジタル広告ボードで光を放つことになる。

その他にも、マンUの公式月刊雑誌Inside Unitedの試合開催日のプログラム広告、MUTVや公式ウェブサイトでの広告掲載があり、サポーターはオールドトラフォードのホスピタリティーエリアでアペロールスピリッツを楽しむことができる。

カンパリグループのボブ・クンツェコンチェビッツ最高経営責任者(CEO)はパートナーシップについて次のようにコメントした。「アペロールがマンチェスター・ユナイテッドの活躍を祝う新しいやりかたを発表することができてうれしく思う。世界中でもっともサポーターが多いクラブチームとして認知されていることから、このパートナーシップは大がかりなスケールでブランドの名前を広げることができる。それによりアペロールと独特のアルコール飲料であるアペロールスピリッツが年間を通じてブランド名が素晴らしいレベルで露出されることになり、消費者を巻き込んで販売促進機会が新旧のグローバル市場で展開されることになる」

「マンチェスター・ユナイテッドはイングランドで最も成功したクラブチームであり、世界規模では最も成功したクラブの1つである。スタイルと堂々とした態度を確立して、祝うべきイベントには数百万人のサポーターを動員できる。同じようにアペロールは成功と祝祭、ソーシャビリティーを具現化するブランドである。両ブランドは自然にフィットしており、今後とも双方に成功をもたらし続けるパートナーシップになりうる」

マンチェスター・ユナイテッド・グループのマネジングディレクター、リチャード・アーノルド氏は次のように語った。「アペロールがマンチェスター・ユナイテッドのパートナーになったことを歓迎し、うれしくおもう。アペロールは野心的なブランドであり、われわれは国際的ステージにおいて展開しているその革新的なアプローチに強い印象を受けている」

「マンチェスター・ユナイテッドは世界中で6億5900万人のフォロワーがいる。今回のパートナーシップは、クラブとファンとの間をよりいっそう緊密にしてくれるプラットフォームになるだろう。アペロールはクラブとサポーターが達成した成果を祝うのにふさわしいパートナーであり、来るべき数年の間に多くの成功をともに祝うことができることを期待している」

▽アペロールについて

アペロール(Aperol)は1919年、パドバの国際見本市で売り出された。バルビエリ兄弟によって作られたアペロールはたちまちイタリア人の大好きなアルコール飲料の1つになった。アルコール度は軽く、容量で11%、ないし15%(フランスとドイツ)に過ぎないが、高級ハーブや木の根をブレンドした豊かで複雑な味わいがある。オリジナルレシピは発売以来守られており、今日までその内容は秘密が保たれている。アペロールは元気の出る飲み物でアペリティフ(食前酒)タイムから夜の広場の酒盛りまでイタリア人のライフスタイルに対応する。太陽と友人たちの楽しみの場で、アペロールのデリシャスな味わいはイタリアンだが国際的にも完璧にアピールする。プロセッコと少量の炭酸をミックスすれば、アペロールは完璧なアペロールスピリッツに変身。逆らえないドリンクはイタリアを嵐のように席巻し、国外にも進出して1つのカルトに祭り上げられ、近隣諸国は問わず、大陸にも広まった。

2014年1月、アペロールはマンチェスター・ユナイテッドのオフィシャル・グローバル・スピリッツ・パートナーになった。イタリア以外にも人気が広まり、期間3年半のパートナーシップでは年間を通じてのブランド露出、消費者参加、プロモーションイベントが新旧のグローバルマーケットで展開される。

▽メディア連絡先

 国際的メディア連絡先:http://www.camparigroup.com/en/media/contacts

 関連サイト:https://www.facebook.com/AperolSpritzhttp://www.camparigroup.com

ソース:Gruppo Campari

Aperol Announced as Official Global Spirits Partner of Manchester United

PR55414

MANCHESTER, England, Jan. 10, 2014/PRN=KYODO JBN/--

   Aperol, the globally renowned Italian liqueur, has announced a partnership

with Manchester United to become the club's Official Global Spirits Partner

from January 1st 2014 until the end of the 2016/2017 season.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-b )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140110/662695-c )

   The deal is another successful step in Aperol's ongoing international

expansion, thanks to the light, sparkling and refreshing signature drink Aperol

Spritz, and will give supporters across the world a new way to celebrate their

passion for Manchester United.  

   Aperol will become a global partner of United and, as part of the

partnership, Aperol branding will be prominent on the Old Trafford digital

advertising boards during Premier League, FA Cup and Capital One Cup home

matches.

   Additional advertising will feature in match day programmes, in the

Manchester United monthly magazine 'Inside United', on MUTV and the club's

official website, with supporters also able to enjoy Aperol Spritz in the Old

Trafford hospitality areas.

   Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer, Gruppo Campari, commented on

the partnership, saying: "We're delighted to announce Aperol as the new way to

celebrate the joy and the passion for Manchester United.

   "With the club widely recognised as the most supported in the world, this is

a partnership that will deliver brand exposure on a massive scale, helping to

provide Aperol, and its signature drink Aperol Spritz, with excellent levels of

year-round brand exposure, consumer engagement and promotional opportunities in

developed and new global markets.

   "Manchester United is the most successful club in England and one of the

most successful in the world, winning with style and panache, bringing millions

of fans together in celebration. Similarly, Aperol is a brand that also

embodies success, celebration and sociability. The natural fit between the two

brands makes the partnership one that will bring continued success to both

parties."

   Manchester United's Group Managing Director, Richard Arnold, said: "We are

delighted to welcome Aperol as Manchester United's new Global Sprits Partner.

Aperol is an ambitious brand and we have been impressed by their innovative

approach to developing on an international stage.

   "Manchester United has 659 million followers across the world and this

partnership will be another platform to bring the Club closer to these fans.

Aperol is a fitting partner to help the Club and its supporters to celebrate

our achievements and we look forward to hopefully sharing many successes

together in the coming years."

   About Aperol:

   Aperol was launched in 1919 at the Padua International Fair. Created by the

Barbieri brothers, Aperol soon became one of the Italians' favorite liqueur. It

is light on alcohol at only 11 per cent by volume and 15 per cent by volume in

France and Germany, but has a rich, complex taste deriving from the infusion of

a blend of high-quality herbs and roots. The original recipe has remained

unchanged and a secret to this day.  Aperol is a lively drink that evokes the

Italian lifestyle, from the aperitif hour to an evening in the piazza (square).

Sunny and best enjoyed with friends, the unique Aperol taste is deliciously

Italian but with a totally international appeal. Mixed with Prosecco and a

splash of soda, Aperol makes the perfect Aperol Spritz, the irresistible drink

that has taken Italy by storm and fast becoming a cult outside of Italy,

extending to neighboring countries and even across the continent.

   In January 2014, Aperol became the Official Global Spirits Partner of

Manchester United. As the popularity of Aperol spreads outside of Italy, the

three-and-a-half year partnership will provide year-round brand exposure,

consumer engagement and promotional opportunities across established and new

global markets.

   Media Contact:

   International Media Contact [ http://www.camparigroup.com/en/media/contacts ]

   Related links:

   https://www.facebook.com/AperolSpritz - http://www.camparigroup.com

   SOURCE: Gruppo Campari

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中