◎Dunkin' BrandsがリバプールFCと世界的マーケティング提携を発表

Dunkin' Brands Group, Inc.

2014/1/17 14:35

◎Dunkin' BrandsがリバプールFCと世界的マーケティング提携を発表

AsiaNet 55541

共同JBN 0063 (2014.1.17)

【リバプール(英国)2014年1月17日PRN=共同JBN】

*Dunkin' BrandsはDunkin’DonutsとBaskin-Robbins両ブランドの世界的な拡販支援のため代表的なフットボールクラブと複数年の契約に調印

Dunkin’DonutsとBaskin-Robbinsの親会社であるDunkin' Brands Group, Inc.(http://dunkinbrands.com、NASDAQ:DNKN)は17日、Dunkin’DonutsとBaskin-Robbins両ブランドの世界的な拡販支援のため世界で最も歴史があり有名なサッカークラブのひとつリバプールFC(Liverpool Football Club 、http://www.liverpoolfc.com)との複数年のマーケティング提携を発表した。この合意のもとで、Dunkin’DonutsはリバプールFCのコーヒー、ティー、ベーカリーの公式パートナーになり、Baskin-Robbinsは公式アイスクリーム・パートナーになる。

(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140116/NY47366

(ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20110317/NY67297LOGO

今回の提携はDunkin' BrandsおよびリバプールFC双方にとって共同プロモーション活動、デジタルおよび印刷媒体の広告、プレシーズン・ツアーなどの露出を通じて世界中のファンとの関わりを深める上で役に立つものになる。Dunkin' Brandsは現在、世界60カ国以上に18000以上の販売店を持ち、その中には33カ国の11000店近いDunkin’Donutsレストラン、50カ国近くの7250店のBaskin-Robbins店が含まれる。2013年にはDunkin' Brandsレストランは世界で790店純増しており、そのうち415店は米国以外だった。

イングランド・プレミアリーグ・サッカークラブのメンバーであるリバプールFCは世界的なファン層を持っており、世界62カ国に200の公式サポーター・クラブがあるが、その中には英国、アメリカ、スペイン、ドイツ、ブラジル、中国、日本、タイ、インド、マレーシア、オーストラリア、南アフリカが含まれる。

Dunkin' Brandsのグローバル・マーケティングおよびイノベーション担当社長のジョン・コステロ氏は「リバプールFCはイングランド・リーグ優勝18回、ヨーロピアン・カップ優勝5回を誇る世界で最も有名なサッカークラブの一つであり、当社も二つの成功ブランドであるDunkin’DonutsとBaskin-Robbinsが世界で成長を続けており、パートナーになることを大変喜んでいる。今回の提携を通じて、今後リバプールFCと多くのマーケティングイニシアチブを共同して行い、世界のサッカーファンと関わることを期待している」と語った。

Dunkin' BrandsとリバプールFCとのマーケティング提携はDunkin' BrandsとリバプールFCおよびボストン・レッドソックスを所有するFenway Sports Groupとの間の現在進行中の強固な関係を推し進めるものになる。Fenwayはまたボストン・レッドソックスを通じてDunkin’Donutsとの間で長年のマーケティング提携を行っている。

リバプールFCの最高商務責任者(CCO)ビリー・ホーガン氏は「世界で最もアイコン的な存在のクイックサービス・レストランのひとつであるDunkin' Brandsと力を合わせることになり喜んでいる。Dunkin’Donutsはコーヒー、ティー、ベーカリーの公式プロバイダーになり、Baskin-Robbinsはアイスクリームの公式プロバイダーになることになった。両ブランドをリバプールFCファミリーの一員として歓迎する」として次のように述べた。「世界中のファンが今回の提携関係から利益を得ることになる。Dunkin' Brandsはビジネスを世界に広げる中、われわれとの提携関係を新しい地域におよぼし、最終的には遠く離れている世界のファンをアンフィールド・スタジアムの当クラブに近づけるための手助けをしてくれることになる」

Dunkin' BrandsとリバプールFCのマーケティング提携の主な項目は以下の通り。

*Dunkin’DonutsはリバプールFCのコーヒー、ティー、ベーカリーの公式パートナーになり、Baskin-Robbinsは公式アイスクリーム・パートナーになる。

*リバプールFCがホーム・ゲームを行う日にはDunkin’Donuts、Baskin-RobbinsのLEDフィールド・ボード広告を行う。

*Dunkin’Donuts、Baskin-Robbinsは観客およびサポーターを動員するためのプレシーズン・ツアーに共同して参加する。

*リバプールFCが世界で行うデジタル・メディア、月刊雑誌およびプログラムの印刷広告、リバプール・テレビのスポット広告でDunkin’Donuts、Baskin-Robbinsに触れる。

*共同で行うプロモーション活動および懸賞にリバプールFCのチケットおよびサイン入り用品を利用する。

Dunkin’Donutsについての詳しい情報はウェブサイト(www.DunkinDonuts.com)を参照。Baskin-Robbinsについての詳しい情報はウェブサイト(www.BaskinRobbins.com)を参照。リバプールFCについての詳しい情報はウェブサイト(www.LiverpoolFC.com)を参照。

▽Dunkin' Brandsについて

Dunkin' Brands Group, Inc.(NASDAQ:DNKN)は世界60カ国近くに1万8000近くの販売店を持つ世界を代表するクイックサービス・レストラン(QSR)のひとつで、ホットコーヒー、アイスコーヒー、焼き菓子、アイスクリームなどを提供している。Dunkin' Brandsはほぼ100%がフランチャイズ店によるビジネスモデルで2013年会計年度末では1万1000店近くのDunkin’Donuts、7250店以上のBaskin-Robbinsレストランを持っている。Dunkin' Brands Group, Inc.は米マサチューセッツ州カントンに本社を置いている。

▽リバプールFCについて

*リバプールFCは1892年に創設され、世界で最も歴史があり、有名なサッカークラブの一つで、今までにイングランド・リーグ優勝18回、FAカップ優勝7回、リーグカップ優勝8回、ヨーロピアン・カップ優勝5回、UEFAカップ優勝3回、ヨーロピアン・スーパー・カップ優勝3回、チャリティー・シールド優勝15回を誇る。

*リバプールFCは社会に対して責任を負うビジネスとしての伝統を誇りにしており、公式慈善団体Liverpool FC Foundation(リバプールFC財団)を通して積極的にコミュニティー活動を行っている。同財団は受賞した幅広いプログラムを通して、国内外の子どもや大人に対して刺激を与え、動機づけを行うためにサッカーやリバプールFCバッジの力を活用している。リバプールFCの貢献に対してBusiness In The Communityから「コミュニティー・マーク」賞が贈られている。

*リバプールFCは世界的なブランドとして世界の先端的なビジネスパートナーと共同して比類のない商業的な機会を提供している。

▽問い合わせ先:

Justin Drake

Dunkin' Brands

Tel: +1-781-737-5200

Email:Justin.Drake@dunkinbrands.com

Liverpool FC PR Office

Tel: +44-151-432-5686

Email: pr@liverpoolfc.com

ソース:Dunkin' Brands Group, Inc.

Dunkin' Brands Announces Global Marketing Partnership With Liverpool Football Club

PR55541

LIVERPOOL, England, Jan. 17, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

  Company Signs Multi-Year Marketing Agreement With Leading Football Club to

     Support Global Expansion of Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins Brands

    Dunkin' Brands Group, Inc. (http://dunkinbrands.com) (Nasdaq: DNKN), the

parent company of Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins, today announced a

multi-year marketing partnership with Liverpool Football Club (FC)

(http://www.liverpoolfc.com), one of the world's most historic and famous

football clubs, to support global expansion of the Dunkin' Donuts and

Baskin-Robbins brands. Under the agreement, Dunkin' Donuts will become the

official coffee, tea and bakery partner for Liverpool FC, and Baskin-Robbins

will become the official ice cream partner.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140116/NY47366 )

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110317/NY67297LOGO )

    The partnership will help both Dunkin' Brands and Liverpool FC further

engage with their fans around the globe through joint promotions, digital and

print advertising, and appearances during pre-season tours. Dunkin' Brands

currently has more than 18,000 points of distribution in nearly 60 countries

worldwide, including nearly 11,000 Dunkin' Donuts restaurants in 33 countries

and more than 7,250 Baskin-Robbins shops in nearly 50 countries. In 2013,

Dunkin' Brands opened 790 net new restaurants around the world, with 415 of

these restaurants located outside the U.S. As a testament to its global fan

base, Liverpool FC, an English Premier League football club, has over 200

Official Supporters Clubs all over the world in 62 different countries,

including the UK, the USA, Spain, Germany, Brazil, China, Japan, Thailand,

India, Malaysia, Australia and South Africa.

    "With 18 English league titles and five European Cups, Liverpool FC is one

of the world's most renowned football clubs, so  we're very excited to partner

with them as we continue to grow our two winning brands, Dunkin' Donuts and

Baskin-Robbins, around the world," said John Costello, President, Global

Marketing and Innovation for Dunkin' Brands. "We look forward to working with

Liverpool FC on a number of exciting marketing initiatives and engaging with

football fans worldwide in the coming years through this partnership."

    Dunkin' Brands' marketing partnership with Liverpool FC continues the

company's strong and ongoing relationship with Fenway Sports Group, owner of

Liverpool FC and the Boston Red Sox. The company also has a long-standing

marketing partnership for Dunkin' Donuts with the Boston Red Sox.

    "We're delighted to be joining forces with Dunkin' Brands, one of the

world's most iconic quick service restaurant names. Dunkin' Donuts will be our

official coffee, tea and bakery provider and Baskin-Robbins will be our

official ice cream provider, and we welcome both to the LFC family," said Billy

Hogan, Chief Commercial Officer for Liverpool FC. "Fans across the globe will

benefit from this partnership as Dunkin' Brands looks to expand their business,

bringing exciting partnership activation to new territories and ultimately

helping to bring fans closer to the Club no matter how far away from Anfield

they live."

    Key elements of the Dunkin' Brands and Liverpool FC marketing partnership

include:

    -- Dunkin' Donuts will become the official coffee, tea and bakery partner

       for Liverpool FC, and Baskin-Robbins will become the official ice cream

       partner.

    -- Access to match day LED field board signage at Liverpool FC home games

       for Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins.

    -- Joint participation in pre-season tours to boost guest and supporter

       engagement.

    -- Access for Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins in Liverpool FC global

       digital media, as well as print ads in monthly magazine and programs, and

       spots on Liverpool TV.

    -- Liverpool FC tickets and autographed items for joint promotions and

       sweepstakes.

    For more information about Dunkin' Donuts, visit www.DunkinDonuts.com. For

more information about Baskin-Robbins, visit www.BaskinRobbins.com. For more

information about Liverpool FC, visit www.LiverpoolFC.com.

    About Dunkin' Brands

    With more than 18,000 points of distribution in nearly 60 countries

worldwide, Dunkin' Brands Group, Inc. (Nasdaq: DNKN) is one of the world's

leading franchisors of quick service restaurants (QSR) serving hot and cold

coffee and baked goods, as well as hard-serve ice cream. At the end of fiscal

2013, Dunkin' Brands' nearly 100 percent franchised business model included

nearly 11,000 Dunkin' Donuts restaurants and more than 7,250 Baskin-Robbins

restaurants. Dunkin' Brands Group, Inc. is headquartered in Canton, Mass.

    About Liverpool FC

    -- Founded in 1892, Liverpool FC is one of the world's most historic and

       famous football clubs having won 18 League Titles, seven FA Cups, eight

       League Cups, five European Cups, three UEFA Cups, three European Super

       Cups and 15 Charity Shields

    -- As a socially responsible business, Liverpool FC is proud of its heritage

       and plays a proactive role in its communities through its official

       charity, Liverpool FC Foundation. By delivering a range of award-winning

       programmes, the Foundation motivates and inspires children and adults,

       both at home and overseas, using football and the power of the Liverpool

       FC badge. Its contribution has been recognised by the award of a

       Community Mark from Business In The Community

    -- Liverpool FC is a global brand and works with leading edge commercial

       partners around the world providing unparalleled commercial

       opportunities.

    Contact:

    Justin Drake

    Dunkin' Brands

    Tel: +1-781-737-5200

    Email: Justin.Drake@dunkinbrands.com

    Liverpool FC PR Office

    Tel: +44-151-432-5686

    Email: pr@liverpoolfc.com

    SOURCE  Dunkin' Brands Group, Inc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中