◎コティ、エンリケ・イグレシアスと新フレグランスで提携

コティ

◎コティ、エンリケ・イグレシアスと新フレグランスで提携

AsiaNet 55640

共同JBN 0101 (2014.1.28)

【ニューヨーク2014年1月28日PRN=共同JBN】

*世界大手ビューティー企業が国際的スーパースターとフレグランス・コレクションを発売

世界の大手ビューティー企業コティ(NYSE:COTY、http://www.coty.com/)は28日、国際的に有名なシンガー・ソングライター、エンリケ・イグレシアス氏と同氏のシグネチャー・フレグランスを開発することで提携したと発表した。

(Photo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/NY52854

エンリケ・イグレシアス氏は世界のアルバム売り上げが1億枚を超える史上最大のベストセラー・アーティストの1人。過去には同氏のシングル曲5曲が「ビルボードホット100」チャートのトップ5にランクインしており、そのうち2曲はチャートのトップになっているが、さらに13曲が「ダンス」チャートのナンバーワン・ヒットになっており、男性シンガーとしては過去最多になる。さらに、ビルボードすべてのチャートを合計するとなんと71曲がナンバーワンの大ヒットになっている。また「ホットラテントラック」チャートで23曲がナンバーワン・ヒットになり、同氏はスペイン語のシングル曲の最多記録保持者である。

コティ最高経営責任者(CEO)であるミケーレ・スカナビニ氏は「エンリケ・イグレシアス氏は間違いなく現代の音楽シーンでは最も刺激的で才能豊かなアーティストのひとりだ」として次のように述べた。「イグレシアス氏の情熱、真正さ、そしてエネルギーを強力なフレグランスに変えたいと考えている」

イグレシアス氏は「コティの専門知識を得られれば、誰にとっても、特に私のファンにとっては魅力的なフレグランスが作れると確信している。このフレグランスを使えば自信がつき、力がわくような感じになると思う」と述べた。

コティ・ビューティーのレナート・セメラリ社長は「才能あるエンリケ・イグレシアス氏と提携することになり喜んでいる」として次のように述べた。「今回の提携によって当社はビジネスを新興諸国、特に世界最大のフレグランス市場ブラジルやその他の主要フレグランス市場で拡大する機会を得ることになる」

最初のフレグランスは2014年夏に「ハウス・オブ・エンリケ・イグレシアス」から発売される。

▽コティ(Coty Inc.)について

コティは大手グローバル・ビューティー企業で、2013年6月30日に終わった会計年度の純収入は46億ドル。コティは1904年にパリで創立され、130以上の国・地域で販売されている有名フレグランス、カラー化粧品、スキン・ボディーケア製品のポートフォリオを持つビューティー専門企業である。コティが提供する製品にはアディダス、カルバン・クライン、クロエ、ダビドフ、マーク・ジェイコブス、OPI、フィロソフィー、プレイボーイ、リンメル、サリーハンセンなどのグローバルブランドが含まれている。

▽エンリケ・イグレシアスについて

エンリケ・イグレシアス氏は世界で1億枚以上のアルバムを販売し、スタジオ製作アルバム9枚および2枚のベスト版を発売しており、世界ほとんどの国で複数のプラチナ・レコードを記録した売り上げを誇っている。イグレシアス氏は紛れもなく音楽市場最大のラテン系レコーディング・アーティストであり、24のシングル曲が「ビルボード・ラテン・ソング・チャート」でナンバーワンになり、ビルボードのすべてのチャートを合計するとナンバーワンシングルを数多く持ち、71曲がナンバーワン・チャートにランクインしている。「ダンス・クラブ・ソング」チャートでは13曲がナンバーワンになった結果、イグレシアス氏は同チャートのトップ歌手になり、マイケル・ジャクソン氏からビルボード史上最多ナンバーワン保持者の肩書を奪っている。イグレシアス氏の最新アルバム「ユーフォリア」はシングルカット6曲がナンバーワンになり、シングル曲全体としては1800万枚以上を売り上げている。2011年以来、世界109都市の大アリーナを満員売り切れにしたイグレシアス氏の公演は5大陸におよび、チケット売り上げで140万枚を超え、「ユーフォリア・ツアー」はビルボード「ホットツアー」チャートで2度もナンバーワンになっている。イグレシアスはそれこそアーティストが受賞できるありとあらゆる賞を総なめにしてきたが、その中にはレコーディングに対する複数のグラミー賞、レコード売り上げに対するビルボード賞、作曲に対するASCAP(米作曲家・作家・出版者協会)賞が含まれる。詳しい情報はウェブサイト(www.enriqueiglesias.com)を参照。

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

(Coty Inc.)

Catherine Walsh, Senior Vice President, Corporate

Communications, catherine_walsh@cotyinc.com, T: +1 212 389 7346;

(Enrique Iglesias)

Joe Bonilla, Publicist, jobo@latinvasion.com, T: +1 786 276 2822;

(Enrique Iglesias)

Joseph Carozza, Publicist, Joseph.carozza@umusic.com, T: +1 212 830 0895

Coty Inc. And Enrique Iglesias Sign Fragrance Partnership

PR55640

NEW YORK, Jan. 28, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

- Global Beauty Leader and International Superstar to Debut Global Fragrance

Collection

Leading global beauty company Coty Inc. (NYSE:COTY) (http://www.coty.com/)

announced today a partnership with internationally renowned singer and

songwriter Enrique Iglesias to develop his own line of signature fragrances.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/NY52854)

Enrique Iglesias remains one of the best-selling artists in history, with sales

exceeding 100 million albums worldwide. He has also had five top 5 singles on

the Billboard Hot 100, with two reaching the top spot, as well as 13 number-one

hits on the Dance chart―the most ever for any male performer. Moreover, he has

an impressive total of 71 number-one hits across all Billboard charts. He also

is the record holder for most Spanish language singles to hit number one on the

Hot Latin Tracks chart, producing 23 in total.

"Enrique Iglesias is without question one of the most inspiring and talented

artists in modern music," said Michele Scannavini, CEO, Coty Inc. "We look

forward to translating Enrique's passion, authenticity and energy into a

fragrance powerhouse."

"I'm confident that together with Coty's expertise I'll be able to create a

fragrance that's attractive to everyone, in particular to my fans. I hope it

gives them confidence and makes them feel empowered," said Iglesias.

"We are thrilled to partner with the talented Enrique Iglesias," said Renato

Semerari, president, Coty Beauty. "This partnership provides us with a great

opportunity to expand our business in emerging markets, particularly in Brazil,

the world's largest fragrance market, as well as in our other key fragrance

markets."

The House of Enrique Iglesias is expected to release its first fragrance in the

summer of 2014.

About Coty Inc.

Coty is a leading global beauty company with net revenues of $4.6 billion for

the fiscal year ended June 30, 2013. Founded in Paris in 1904, Coty is a pure

play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, color cosmetics

and skin & body care products sold in over 130 countries and territories.

Coty's product offerings include such global brands as adidas, Calvin Klein,

Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel and Sally Hansen.

About Enrique Iglesias

Enrique Iglesias has sold more than 100 million albums worldwide, released nine

studio albums plus two greatest hits compilations, and is a multi-platinum

artist in almost every country around the world. Undeniably the biggest Latin

recording artist in music history, Enrique has 24 #1 singles on the Billboard

Latin Songs Chart, as well as multiple #1 singles across the Billboard charts,

with a combined total of 71 #1 charted positions. With 13 #1 Dance Club Songs,

Enrique became king of the chart, taking the crown from Michael Jackson for the

most #1's in Billboard history. Enrique's last album Euphoria boasts six #1 hit

singles and has sold more than 18 million songs. Since 2011, Enrique has sold

out arenas in 109 major cities around the world, spanning across five

continents, selling over 1.4 million tickets and landed the "Euphoria Tour" the

#1 tour, twice, on Billboard's Hot Tours list. Enrique has been celebrated with

just about every award an artist can receive, including multiple Grammy's for

his recordings, Billboard awards for sales, and ASCAP honors for writing. For

more information visit: www.enriqueiglesias.com

SOURCE: Coty Inc.

CONTACT: (Coty Inc.) Catherine Walsh, Senior Vice President, Corporate

Communications, catherine_walsh@cotyinc.com, T: +1 212 389 7346; (Enrique

Iglesias) Joe Bonilla, Publicist, jobo@latinvasion.com, T: +1 786 276 2822;

(Enrique Iglesias) Joseph Carozza, Publicist, Joseph.carozza@umusic.com, T: +1

212 830 0895

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