◎Orange Slovakia がOpenetのポリシーと課金制御を使った共有データプランを提供

Openet

2014/2/20 09:59

◎Orange Slovakia がOpenetのポリシーと課金制御を使った共有データプランを提供

AsiaNet 55860

共同JBN 0178 (2014.2.19)

【ダブリン2014年2月19日PRN=共同JBN】

*代表的な無線通信事業者が加入者の需要によりよく応えるためOpenet製品を導入

*モバイル・ワールド・コングレス-電気通信のビジネスソリューションおよびサービスで世界大手のOpenet(http://www.openet.com/)は19日、Orange Slovakiaが先端的な共有データバンドルの本格立ち上げを可能にするためOpenetのポリシーと課金制御(Policy and Charging Control、PCC)インフラを採用したと発表した。Orange Slovakiaは今回の展開によって関連バランス、通知、ポリシールールを含めたセグメント化データ提供を迅速に定義できるようになる。

OpenetのソリューションはOrange Slovakiaが280万人の加入者に対して提供している革新的な新データプランをサポートする。ユーザー需要がますます多様化し、満足させることが困難になっている現在、Openetの技術的に優れたソリューションを使えば通信接続事業者はビジネス上のアジリティを維持し、かつセグメント化された提案を迅速に定義し、実施することができるようになる。

Orange SlovakiaでIT、サービスエンジニアリングを担当する国際デピュティーディレクターであるピーター・バルガ氏は「顧客満足は当社にとっての最優先事項だ。当社は顧客のニーズに耳を傾け、顧客の需要にあった新しいソリューションおよびサービスを立ち上げることを自負している」と述べた。

Openetの販売およびサービス担当国際副社長フィリップ・ホーガン氏は「明らかによりパーソナライズされたデータプランに対する需要があり、それがOrange Slovakiaが迅速に対応し、提供したかったことだ」として次のように述べた。「この通信接続事業者はOpenetは品質と時間的な制約の両方を満たすことができるベンダーであるということを知ってくれた。Orange Slovakiaは新たな共有データの提供によって個人から小企業までの加入者の需要を満たし、彼らが自分自身で料金プランをよりよくコントロールできるようにした」

▽Openetについて

Openetは1998年にモバイルデータサービスを開始して以来、サービス・プロバイダーが新たな機会を生かし、課題を克服する手助けをしてきた。加速する競争圧力にさらされている今日のサービス・プロバイダーはスマートフォン、マシンツーマシン装置、サードパーティーのサービスをネットワーク化することでビジネスモデルを進化させるためにOpenetのソフトウエアを使っている。Openetが提供するポートフォリオはポリシーと課金制御を装置およびサードパーティーとの相互作用と組み合わせることで革新的な課金モデルを実現、運用コストを抑え、サービスをパーソナライズすることを可能にしている。世界30カ国以上の大規模サービス・プロバイダーの80社以上がOpenetの高性能ソフトウエアを利用している。

Openetは世界の通信接続事業者がレガシーシステムを柔軟でリアルタイムの課金/オンライン課金システム機能とポリシー制御(PCC)と組み合わせたものに進化させることで成長機会を生かせるよう手助けをしてきた。詳しい情報はウェブサイト(http://www.openet.com)を参照。

ソース:Openet

▽問い合わせ先

Barry Marron       

Openet

+353 16 204662  

Barry.Marron@openet.com

  

Jena Rossi

SHIFT Communications

+1-617-779-1878

openet@shiftcomm.com

Orange Slovakia Launches Shared Data Plans Based on an Integrated Openet Policy and Charging Solution

PR55860

DUBLIN, Feb. 19, 2014 /PRN=KYODO JBN / --

    -- Leading Wireless Carrier Selects Key Openet Products to Better Meet

                             Subscriber Demand

    -- MOBILE WORLD CONGRESS -- Openet (http://www.openet.com/ ), a global

leader of telecom business solutions and services, today announced that Orange

Slovakia deployed Openet's Policy and Charging Control (PCC) infrastructure to

enable a major rollout of advanced shared data bundles. The deployment makes it

possible for Orange Slovakia to quickly define segmented data offers, with

associated balances, notifications and policy rules.

    The Openet solution supports Orange Slovakia's innovative new data plans

offered to its 2.8 million subscribers. As user demand becomes more diverse and

difficult to satisfy, Openet's technically superior solutions enable operators

to retain commercial agility and to quickly define and launch segmented offers.

    "Customer satisfaction is our top priority. We take pride in listening to

the needs of our customers and rolling out new solutions and services to meet

their demands," said Peter Varga, ITN Director Deputy, IT and Services

Engineering in Orange Slovakia.

    "The clear need for more personalized data plans was something that Orange

Slovakia wanted to quickly capitalize on, and offer its subscriber base," said

Philip Hogan, Global Vice President of Sales and Services at Openet. "The

operator found that Openet was the vendor that could meet both quality and

timetable requirements. The new shared data offers will enable Orange Slovakia

to answer the call of its subscribers, from families to small businesses, and

give them better control over their plans."

    About Openet

    Since the introduction of mobile data services in 1998, Openet has helped

service providers capitalize on opportunities and overcome challenges. With

competitive pressure accelerating, today's service providers rely on Openet

software to evolve business models around networking smartphones, M2M devices

and third party services. Openet's portfolio combines policy and charging

control with device and third party interaction to enable innovative charging

models, to control operating cost and to personalize services. More than 80 of

the world's largest service providers across over 30 countries use Openet's

high performance software.

    Openet has helped operators worldwide take advantage of growth

opportunities by evolving legacy platforms to provide a flexible, real-time

charging/OCS capability integrated with policy control (PCC). For more

information, please visit http://www.openet.com.

    Contacts:

    Barry Marron                       Jena Rossi

    Openet                               SHIFT Communications

    +353 16 204662                    +1-617-779-1878

    Barry.Marron@openet.com       openet@shiftcomm.com

   

    SOURCE: Openet

  

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