◎Resolution Mediaがソーシャル・マーケティング・ソリューションを発表
◎Resolution Mediaがソーシャル・マーケティング・ソリューションを発表
AsiaNet 56099
共同JBN 0274 (2014.3.10)
【ニューヨーク2014年3月8日PRN=共同JBN】
*新ソリューションはデータ/解析、コンテンツ即応制作、メディアのプラニング・バイイングを提携させ、ソーシャル・マーケティング投資の効果を増大させる
Omnicom Media Group傘下で世界的サーチおよびソーシャル・パフォーマンスを行うエージェンシーであるResolution Media(http://www.resolutionmedia.com)は同社のエンタープライズ・ブランド向けマーケティング・ソリューションを担う「Current@Resolution」の立ち上げを発表した。
Current@Resolutionは同社独自の最高の技術によって支えられており、これによってインサイト、コンテンツ即応計画・制作、有料の閲覧拡張、解析などOmnicomグループのエージェンシーが持つ4サービス分野における専門知識を提携させエンタープライズ・ブランド向けのソーシャルコンテンツおよび広告プログラムをより直接的に関係あるものにするとともに、即応性を高め、計測可能にしようとしている。
Current@Resolutionは他のエージェンシーやサービス・プロバイダーがまだ完成させていない活動モデルを使って、最良のパートナーを集め、以下の様な統合的なソーシャル・ソリューション・ポートフォリオを創り上げている。
*世界中の物理的なソーシャルコマンドセンターを含み、リアルタイム・インサイトとチーム・コラボレーションをサポートする、Omnicomのマーケティング技術部門であるAnnalectが提供するユニークなデータ、ソーシャル・パフォーマンス・リポーティングおよび解析
*Salesforce ExactTarget Marketing Cloudに含まれるソーシャル広告アプリケーションである「Social.com」を使ったソーシャル広告およびオートメーション
*エンタープライズ・ブランドが現実世界のイベントをマーケティング即応機会およびビジネス成果に変えることを可能にする、Omnicom Groupのネットワーク全体を通じてクリエーティブおよび専門エージェンシーによってサポートされるコンテンツ即応制作
*Omnicom Media GroupのOMDおよびPHDネットワークを通じてTVとの同期および規模拡大を含むリアルタイムのソーシャルメディアのプラニングおよびバイイング・サービスをコアで統合することにより進められる拡張
Current@Resolutionが提供するソリューションはクライアントが現在多数の未調整なリソースを通してアクセスするサービスに対して規模の拡大、自動化、および戦略的な継続性をもたらすことを狙いにしたもので、データからのより深く、実用的なインサイト、高度な関係性を持つコンテンツの即応制作、サーチビジビリィティーの最適化、広範なマーケティングおよびメディア・イニシアチブと統合してTVなど他のチャンネルを強化、拡大できるようなリアルタイムのソーシャル広告プログラムなどの必要において、多くのエンタープライズ・ブランドとの協力関係から得た経験によりもたらされる。
Resolution Media最高戦略責任者(CSO)のジェリー・ババロ氏は「マーケティングを行う企業はソーシャル・マーケティングをマーケティング戦略の中心におくことの価値を理解しているが、デジタルマーケティングにおけるデータ・フラグメンテーション、技術、サービスなどの複雑性を管理することに苦労している」として以下のように述べた。「Current@Resolutionはマーケティング活動のあらゆる点で技術とサービスを提携させることによって、包括的でターンキーなソリューションを提供し、それによってプロセスを単純化させ、またその一方でソーシャル投資の効果を増大している」
Salesforce ExactTarget Marketing Cloudで技術および戦略を担当する社長スコット・マコークル氏は「当社はOmnicom Media GroupおよびResolution Mediaと共に仕事の次の段階に進むことを喜んでいる」として次のように述べた。「Salesforce ExactTarget Marketing Cloudが持つ業界をリードするソーシャル広告技術、Social.comは世界規模のCurrent@Resolutionおよびソーシャルマーケティング・サービスをエンド・ツー・エンドで提携することによってより高い投資効率を達成するという目標をサポートすることに適している」
Current@Resolutionは過去3年間、高い成長を続けてきたResolutionのソーシャル広告に続くもので、Resolutionがすでに成功を遂げた幅広いサービスに向けて新たな次元の規模と自動化をもたらすもの。PepsiCo Beverages に対しては、Resolutionは姉妹エージェンシーであるOMDと共に、Twitterのリアルタイム・バイイング用の広告アプリケーションプログラムインターフェースのアルファテストを行い、2012年に(#LiveForNow)で同プラットホームを使って過去最大規模の広告バイイングを行っている。その他、Bluefin Labsと共同で初期のソーシャルTV番組を作り、Facebookとはベータテストのパートナーとしてどれほどファンに愛されているかのエンゲージメント率とオフラインの販売成果との関係を測定した。最近にいたっては、Resolutionは再度OMDとパートナーシップを組んで、エンターテインメント大手の発表をサポートするためFacebook上でTVと同期したソーシャルキャンペーンを提供し、またケーブルネットワーク大手とはTVの大きな生中継イベントの中でリアルタイムのソーシャル対話を起こすというニュース番組的な手法でコラボレートしている。
ババロ氏は最終結果を要約して「リアルタイム・ソーシャル広告をインサイトとコンテンツの即応制作で強化し、メディア・プランニングとバイイングを通じて拡張し、先端的な解析で価値を証明する」と述べた。
Current@Resolutionは現在、米国でソーシャルメディアを主宰している66人以上からなるチーム、世界で120人以上によってサポートされている。
▽Resolution Mediaについて
Omnicom Media Group傘下企業のResolution Media(http://www.resolutionmedia.com)は世界最大のサーチ・エージェンシーの1つである。同社は12億ドル以上のメディア投資を管理し、世界で60を超えるオフィスに600人以上の専門家を抱えている。Resolutionの国際ネットワークはディジタル的に統合されたフルサービスのソリューションをサーチ、ソーシャル、ローカル、モバイル、行動およびコンテンツ・マーケティングの分野で提供している。
Resolution MediaはOmnicom Group Inc.(http://www.omnicomgroup.com、NYSE:OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Group(http://www.omnicommediagroup.com)の中でマーケティング技術を専門にするAnnalectの一部門である。
このニュースリリースで使われたsalesforce.com(http://salesforce.com)の商標はsalesforce.com(http://salesforce.com)の財産である。
ソース:Resolution Media
▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
+1-917-435-6457
Resolution Media Launches Current@Resolution, Industry's First All Inclusive Agency Social Marketing Solution for Enterprise Brands
PR56099
NEW YORK, Mar. 8, 2014/PRN=KYODO JBN/--
-- New solution aligns data/analytics, rapid response content creation, and
integrated media planning and buying to increase effectiveness of social
marketing investments
Resolution Media (http://www.resolutionmedia.com), Omnicom Media Group's
global search and social performance agency, announces the launch of
Current@Resolution, its social marketing solution for enterprise brands.
Powered by best of breed and proprietary technologies, Current@Resolution
aligns Omnicom agencies' expertise in four critical service areas ― insights,
rapid content planning and creation, paid amplification, and analytics ― to
enable more relevant, responsive, and measurable social content and advertising
programs for enterprise brands.
Within an activation model that no agency or service provider has yet to
achieve, Current@Resolution brings together best-of-breed partners to create a
consolidated social solution portfolio that includes:
-- Unique data, social performance reporting and analytics provided by
Annalect (Omnicom's marketing technology division), including physical
social command centers across the globe, supporting real-time insights
and team collaboration
-- Social advertising and automation through Social.com, the social
advertising application within the Salesforce ExactTarget Marketing
Cloud
-- Rapid response content creation supported by creative and specialty
agencies across the Omnicom Group network, allowing enterprise brands
to turn real-world events into rapid response marketing opportunities
and business results
-- Amplification supported by core integration of real-time social media
planning and buying services, including TV sync and scale, and wider
planning and buying of media through Omnicom Media Group's OMD and PHD
networks
Designed to bring scale, automation and strategic continuity to services
that clients currently access through multiple, non-aligned resources,
Current@Resolution's offering was informed by Resolution's experience working
with enterprise brands in need of deeper and more actionable insights from
data, quicker creation of highly relevant content, optimization for search
visibility, and real-time social advertising programs that could integrate with
broader marketing and media initiatives to enhance and extend other channels,
such as TV.
"Marketers understand the value of putting social at the center of their
marketing strategies, but they struggle to manage the complexities of digital
marketing data fragmentation, technologies and services," says Gerry Bavaro,
Chief Strategy Officer for Resolution Media. "By aligning technology and
services at all points across the activation continuum, Current@Resolution
delivers a comprehensive, turn-key solution that simplifies the process, while
increasing the effectiveness of their social investment."
"We are excited to enter this next phase in our work with Omnicom Media
Group and Resolution Media," says Scott McCorkle, President, Technology and
Strategy, Salesforce ExactTarget Marketing Cloud. "Salesforce ExactTarget
Marketing Cloud's industry leading social advertising technology, Social.com,
is suited to support both the global scale of Current@Resolution, and its goal
of delivering higher ROI through end-to-end alignment of social marketing
services."
Current@Resolution follows rapid growth in Resolution's social advertising
offering over the past three years, and brings new levels of scale and
automation to the broad spectrum of services in which Resolution already has an
established success record. For PepsiCo Beverages, Resolution (working with
sister agency OMD) alpha tested Twitter's Ads API for real-time buying and
also executed the largest buy on the platform in 2012 (#LiveForNow); built
early social TV programs with Bluefin Labs; and was a beta partner with
Facebook for measuring the connection between engagement and offline sales.
More recently, Resolution again partnered with OMD to deliver the first TV
synchronized social campaigns on Facebook in support of a major entertainment
release, and collaborated with a leading cable network in a newsroom approach
in order to activate on real-time social conversations during a major live TV
event.
Bavaro summarizes the end result as "real-time social advertising enhanced
by insights and rapidly created content, amplified through integrated media
planning and buying and proving business value through advanced analytics."
Current@Resolution is supported by a team of more than 60 social
practitioners in the United States and more than 120 globally.
About Resolution Media
Resolution Media (http://www.resolutionmedia.com), an Omnicom Media Group
company, is one of the largest search agencies in the world. The company
manages more than $1.2B in media investments, with more than 600 specialists in
60+ offices worldwide. Resolution's international network delivers
digitally-integrated, full-service solutions in the areas of search, social,
local, mobile, behavioral and content marketing.
Resolution Media is a division of Annalect, the marketing technology arm of
Omnicom Media Group (http://www.omnicommediagroup.com), the media services
division of Omnicom Group Inc. (http://www.omnicomgroup.com) (NYSE: OMC).
The salesforce.com (http://salesforce.com) marks included herein are the
property of salesforce.com (http://salesforce.com).
CONTACT: Isabelle Gauvry
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
+1-917-435-6457
SOURCE: Resolution Media
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