◎モーリス・ラクロアは、 「FCバルセロナの公式時計パートナー」としてFCバルセロナと3年間のパートナーシップ契約を締結したことを発表いたしました。

モーリス・ラクロア

2014/3/17 11:10

AsiaNet 56154

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

YOUR TIME IS NOW.

モーリス・ラクロアは、 「FCバルセロナの公式時計パートナー」として

FCバルセロナと3年間のパートナーシップ契約を締結したことを発表いたしました。

スイスの時計ブランドであるモーリス・ラクロアは、 FCバルセロナと3年間のパートナーシップ契約を締結したことを発表いたしました。世界中に3億人のファンと1億人のSNSフォロワーを持つ世界で最も有名なサッカークラブのひとつとして知られるFCバルセロナ。FCバルセロナの「FCバルセロナの公式時計パートナー」になることは、モーリス・ラクロアの歴史の中でも画期的な出来事です。この契約を契機にモーリス・ラクロアとFCバルセロナは共に、サッカーファンや時計愛好家を高品質なスイスの高級時計の世界へ誘います。

クラブ以上

FCバルセロナは、カタロニア地方のコミュニティの象徴的存在であることを誇りに思っています。また同様に、クラブの起源がスイス(クラブはヴィンタートゥール出身のハンス・ガンペール氏によって設立された)であることを誇り思っています。しかし、FCバルセロナは、そのモットーである“mes que un club(クラブ以上のもの)”に表されるように「クラブ以上の存在」を常に考えています。FCバルセロナは、あらゆる面で世界ナンバー1のスポーツクラブです。サッカー界で最も権威のあるドリーム・トロフィーを幾度も獲得しています。世界で最も優秀な選手が集まり、素晴らしく、ユニークなワンタッチパスのサッカースタイルにクラブの特色が表現されています。さらにクラブは、有望な才能に投資して育て、数多くの慈善団体をサポートしています。

時計以上

1975年に最初の腕時計を発売して以来、モーリス・ラクロアの創作的で野心的な設計チームによって考案されたスタイリッシュなスイスの腕時計は、国際的な評価を得ています。モーリス・ラクロアの時計は、遊び心を含んだ幅広いデザイン、特許取得済みの技術や新しい超高性能な材料を提供しています。全てに永く失われることのない高い品質、信頼性、信憑性が漂っています。

FCバルセロナと同様にモーリス・ラクロアも、全てのスタイル、性能、そして進歩のための絶え間ない情熱で成功の象徴となっています。共通の価値観と志を持つスイスの時計メーカーとスペインのサッカークラブが協力関係を持つ。すなわち、サッカーファン、時計愛好家の両方にリーチする新たな道を作る最強のチームの誕生と言えるでしょう。

パートナーシップ以上

時計メーカーは、フィールドで臨機応変な高級品マーケティングを行うことで、300万人のFCバルセロナファンの間でブランド認知度を高めるとともに、手に汗握るエキサイティングな時間を熱狂的なファンと共有することができます。

この優れたパートナーシップにより、FCバルセロナとモーリス・ラクロアは、ファンとの距離を縮め、同じ言語を話し、ファン全員に高品質のスイスの豪華な時計を提供することを目指します。手頃な価格の「ファン用腕時計はスイス製高級時計への入門版ともいえる物になるでしょう。

機械式腕時計の愛好家や大きな飛躍をしたい方のための魅力的な「プレイヤーの腕時計」と、洗練された「エクゼクティブ」モデルも、FCバルセロナのブティックとモーリス・ラクロアの正規販売店の大規模な世界的なネットワークから販売されます。

ヨーロッパ最大のスタジアムの中でパートナーシップは、カンプノウ(訳者注:FCバルセロナのスタジアムの名称)のピッチサイドの液晶画面、巨大なモーリス・ラクロアのクロック、VIPエリアなど、印象的な設備群を介して提供されます。

この契約の合意で、その進歩的な思考で知られている2つの組織、モーリス・ラクロアとFCバルセロナは、単なるパートナーシップである以上の多くのことを考えています。彼らの協調する起業家精神と直感的な商業的思考能力は、両者の歴史の中にダイナミックな新しい章の始まりを告げるのです。

YOUR TIME IS NOW. OUR TIME IS NOW.

関係者の言葉

FCバルセロナは、モーリス・ラクロアのような現代的でダイナミックなブランドとパートナーシップを組むことを誇らしく思います。我々が築いたこの戦略的提携は、世界中で大きな反響を呼ぶと確認しています。

Josep Maria Bartomeu, President of FC Barcelona

ジョセップ・マリア・バートモウ/ FCバルセロナ代表

モーリス・ラクロアは、この特別なパートナーシップを誇りに思い、非常に興奮しています。当社のブランドは執拗までに完璧を目指しています。 輝かしい成功を収めるため、素晴らしいチームを組んでいきます。

Marc Glaser, Managing Director of Maurice Lacroix

マーク・グレイザー/モーリス・ラクロア取締役

FCバルセロナについて

FCバルセロナは、バルセロナ在住のスイス人、ハンス・ガンペール氏とその友人たちによって1899年に設立されました。今日では世界中のサッカー界でその存在は伝説的です。1988から1996年まで「ドリームチーム」として知られたチームは、1992年に初の欧州チャンピオンズカップのタイトルを獲得しました。 以来、観客を惹きつけるチームのワンタッチスタイルの正確なパスワークとゴール決定力として現在まで引き継がれています。

カンプ・ノウ・スタジアムは98,000人以上の観客を収容することができるヨーロッパ最大の競技場であり、試合の行われる日は常に観客で一杯になります。FCバルセロナのモットーは“mes que un club”で表現されるように「クラブ以上の存在であることです。それはカタルーニャにおいて非常に重要な部分であり、クラブはこの地域に住んでいる162,000人の多くのメンバーによって支えられています。また、クラブの慈善部門であるFCバルセロナ財団を通じて、世界中の子どもたちにスポーツの正し価値を教育し、強く社会に貢献しています。

モーリス・ラクロアについて

モーリス・ラクロアは、時計作りの聖地として有名なジュラ地方に位置するセイネレジェに拠点を置き、2006年に、初めて自社製ムーブメントを設計開発したスイスの時計ブランドです。以来、開発製造を続け、現在では13の自社製キャリバーを持つ時計ブランドに成長しました。

モーリス・ラクロアは、業界に認められたその独創的な創造性と技術力で、年間約10個の主要な賞を受賞しています。モーリス・ラクロアは年間9万個時計を製造し、3000の正規販売拠点があります。日々成長を続け、品質、信頼性、信憑性の勝利の方程式に基づいて、特許の技術と高性能素材に裏打ちされた遊び心のある多様なデザインを通して表現されています。同社は、常にスイスの時計製造のクラフトマンシップを尊重しながら、時を描く革新的な方法を求めています。「進歩への強い情熱」は、当ブランドのカルチャーの中心にあります。

2011年7月 -- アジアを中心にマーケットエクスパンションサービスを提供するリーディングカンパニーのDKSH、本社-スイス チューリッヒ、が、735の子会社と26,700名の従業員を持つスイスの腕時計メーカー、モーリス・ラクロアの過半数株式を取得しました。DKSHは、現在、世界35ヶ国にビジネス拠点を有し、2013年のグループ年間売上高は96億スイスフランを達成しました。

Maurice Lacroix is Delighted to Announce a Three-Year Partnership With FC Barcelona as the "FC Barcelona Official Watch Partner"

PR56154

BIEL, Switzerland, Mar. 14, 2014/PRN=KYODO JBN/--

    

    Dynamic Swiss watch brand, Maurice Lacroix, is pleased to announce a

three-year partnership agreement with FC Barcelona - considered as one of the

world's most prestigious football clubs with a global fan base of over 300

million admirers and 100 million social media followers. Becoming the "FC

Barcelona Official Watch Partner" represents a landmark in the history of

Maurice Lacroix. Through this innovative partnership, Maurice Lacroix and FC

Barcelona will join in facilitating access to the world of high-quality Swiss

luxury for football fans and watch aficionados alike.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140313/674603-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140313/674603-b )

    More than a partnership

    The watchmaker brings unparalleled savoir-faire in luxury goods marketing

to the playing field, and in turn, will benefit from increased brand awareness

with 300 million fans and the added emotion of sharing in FC Barcelona's cult

status.

    Through this outstanding partnership, FC Barcelona and Maurice Lacroix aim

to remain close to their fans, speak the same language, and offer every one of

them a high-quality Swiss luxury product. An affordable "fan's" watch will

provide an entry-level opportunity for Swiss timepiece ownership. For lovers of

mechanical timepieces or for those wishing to make the big jump, a stunning

"player's" watch and a sophisticated "executive" model will also be sold in all

FC Barcelona boutiques and in the extensive worldwide network of official

Maurice Lacroix retailers.

    Within Europe's biggest stadium, the partnership will be communicated

through an array of impressive assets such as the 4th referee LCD screen, giant

Maurice Lacroix clocks and an exclusive presence in all VIP areas of Camp Nou.

    In reaching this agreement, Maurice Lacroix and FC Barcelona, two

organizations known for their progressive thinking, have conceived much more

than a partnership. Their concerted entrepreneurial spirit and intuitive

commercial thinking ability is the start of a dynamic new chapter in both

parties' history.

    More than a club

    FC Barcelona is proud of its Swiss origins (the club was founded by Hans

Gamper from Winterthur), just as it is proud of being the emblem of the local

Catalan community. But FC Barcelona is much "more than a club", as expressed in

its motto "mes que un club". FC Barcelona is the No. 1 sports club in the world

in many respects. It has won all football's most prestigious trophies multiple

times. It attracts only the best players in the world. It displays an amazing

and unique one-touch style of football. It invests in and nurtures the most

promising talents, and supports numerous charitable organizations.

    Built on the values of ambition, quality, creativity and style, FC

Barcelona is a legend, an iconic club with a winning formula that has attracted

a global fan base of over 300 million admirers.

    More than a watch

    Since the launch of its first watch in 1975, the stylish Swiss watches

conceived by the creative and ambitious design team at Maurice Lacroix have

gained international recognition. Maurice Lacroix timepieces offer eclectic and

playful designs, patented technologies and new ultra-performing materials. All

are imbued with the enduring values of quality, reliability and authenticity.

    Just like FC Barcelona, Maurice Lacroix is a symbol of success that is all

about style, substance, and a relentless passion for progress. Riding this wave

of shared values and ambitions, the Swiss watchmaker and the Catalan football

club make a perfect team in jointly exploring innovative ways of reaching out

to both football fans and watch lovers.

    YOUR TIME IS NOW. OUR TIME IS NOW.

    Quotes

    "FC Barcelona is proud to launch a partnership with such a modern and

dynamic brand as Maurice Lacroix. We are convinced that the success of this

strategic alliance will have a global impact."

    Josep Maria Bartomeu, President of FC Barcelona

    "Maurice Lacroix is proud and very excited about this exceptional

partnership. Our brands relentlessly strive for perfection and together we will

form an impressive, striking and successful team."

    Marc Glaser, Managing Director of Maurice Lacroix

    About Maurice Lacroix

    Maurice Lacroix is based in Saignelegier, located in the Jura region, an

area noted for its watchmaking prowess. In 2006, the Swiss watchmaking company

designed and developed it first in-house movement and over successive years

this has grown to 13 in-house Manufacture calibres.

    The company has won ten major awards for its watches over the years, with

industry panels recognizing its ingenious creativity and craftsmanship. Maurice

Lacroix produces 90,000 watches per year and has 3,000 points of sale. It

continues to grow, based on a winning formula of quality, reliability and

authenticity, expressed through playful and eclectic designs backed by patented

technologies and high-performing materials. The company relentlessly seeks new

and innovative ways of depicting time, whilst always respecting Swiss

watchmaking craftsmanship. It is this "Passion for Progress" which is at

the heart of the brand's culture.

    On July 1, 2011, DKSH, a Swiss company based in Zuerich and a leading

service-provider for market expansion in Asia, acquired a controlling stake in

the Maurice Lacroix group. With 735 subsidiaries and 26'700 employees, DKSH is

present in 35 countries and generated net sales of 9.6 billion Swiss francs in

2013.

    

    Contact:

    Maurice Lacroix

    Timothy Mayer

    International PR & Sponsoring Manager

    Tel. +41-79-598-26-56, E-Mail: timothy.mayer@mauricelacroix.com

    Access to media & PR database (no password required)

    http://www.mauricelacroix.com/About/Media.sls

    SOURCE: Maurice Lacroix S.A.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中