◎アジア拠点開設しS・スピテリ氏を採用 DMPソリューションのKrux

Krux

2014/4/14 10:30

◎アジア拠点開設しS・スピテリ氏を採用 DMPソリューションのKrux

AsiaNet 56453

共同JBN 0402 (2014.4.14)

【サンフランシスコ、ニューヨーク、ロンドン、シンガポール2014年4月14日PRN=共同JBN】

*マーケティングとデジタルメディアの先駆者スチュー・スピテリ(Stu Spiteri)氏がアジア太平洋地域のマネジングディレクターとして、2013年に400%成長した市場のオペレーションを担当

クラウドベースのデータ管理技術で世界をリードするKrux(http://www.krux.com)は、アジア太平洋地域での同社データ・マネジメント・プラットフォーム(DMP)ソリューションに対する需要の急増に応えるため、シンガポールにオフィスを開き、マーケティングとデジタルメディアの先駆者であるスチュー・スピテリ氏を同地域担当マネジングディレクターに採用した。

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140205/NY59467LOGO

スピテリ氏はアジアのデジタルメディア業界で15年の経験を持ち、今後Kruxでこの地域全域の販売と事業展開を統括する。Kruxは2013年、アジア太平洋地域の複数の国で主要ブランド企業やマーケティング企業、メディア企業にDMPを提供することで、売上高は4倍になった。顧客には日本のサイバー・コミュニケーションズ(cci)や大日本印刷、オーストラリアのCarSales.com.au、RealEstate.com.auなど多くの企業が含まれる。

Kruxの共同創業者であるトム・チャベス最高経営責任者(CEO)は「2013年に400%増収になり、顧客が2倍以上増えたアジア太平洋地域は、一貫して組織的に拡大し、Kruxのデータ管理技術への需要が伸びている。ベテランのデジタル専門家スチュー・スピテリ氏をわが社の経営チームに迎え、アジアで最初のオフィスを開くことにより、この地域全体のブランドマネジャーやマーケッター、パブリッシャーのニーズに応える力が高まる。スピテリ氏はデジタルメディアや企業技術とともに生きてきた。彼の入社でKruxはこの地域の急速な成長に今まで以上にうまく対応できるようになる」と述べた。

スピテリ氏は、Krux入社以前にオーストラリアのシドニーにあるリアルタイム・メディア・トレーディング技術の新興企業BrandscreenでCEOを務めた。その前はNews Corporationのオーストラリア子会社News Limitedで、オンライン部門News Digital MediaのCEOだった。

同氏はこのほか、Googleで数年間ヘッド・オブ・プラットフォームズとして、アジア太平洋地域のDoubleclick、AdExchange、Invite Media各事業やバイサイド・プラットフォーム技術やエージェンシー・ソリューションを担当した。また8年間はAkamai Technologiesのアジア太平洋担当マネジングディレクターを務め、2003年の事業開始から9カ国での事業展開までを導いた。

スピテリ氏はAkamai勤務に先立つ1999年、アジア最大のインターネット企業chinadotcomの創業経営陣に加わった。24/7 Media Inc.からライセンスを得たアジア太平洋で初の広告ネットワーク・メディア代理店である24/7 Media Asiaの責任者になった。ほかにchinadotcomでは、10市場でのオフライン・ダイレクトマーケティング業務からオンライン・テクニカル・プラットフォームまでに広がるプレシジョン・マーケティング事業も担当した。

スピテリ氏はオーストラリア国籍で、20年間アジアに住む。メルボルン大学で商学士号、南京師範大学で中国語准学士号をそれぞれ取得し、上級パブリック・スピーキング修了証書を持っている。

▽Kruxについて

Krux(http://www.krux.com)はあらゆるソースや端末にまたがる人々のデータを取得し、分析、保護、管理するクラウドベースのデータ管理ソフトウエアとアクセスを企業に提供する。米国や欧州連合(EU)、アジア太平洋の企業はKruxの技術を採用することにより、世界中の13億人に対して毎月、クールで、早く、スマートウェブ体験を与えている。世界で最も価値のある消費者データを得ている企業(Meredith、YouBeauty、ニューヨーク・タイムズ、ウォール・ストリート・ジャーナル、Axel Springer、ワシントン・ポスト、Source Interlink、Cars.com、フィナンシャル・タイムズ、AARP)はKruxを採用してデータを保護、管理し、信頼できる提携企業と安全に連携している。デジタル先進企業(ブルムバーグ、Telegraph、NBC Universal、Triad Retail Media)はKruxに基づいて、より良いブランド体験を築き、商業・広告営業からの売上高を伸ばしている。Accel PartnersとIDG Venturesの支援を受けるKruxは米国のシリコンバレーに本社があり、ニューヨークとボストン、ロンドンにオフィスを持つ。

ソース:Krux

▽問い合わせ先

Emily Simmons/Henry Feintuch, Feintuch Communications,

+1-212-808-4904/+1-212-808-4901,

krux@feintuchpr.com.

(編集者注意)

Kruxの新しいアジア太平洋担当マネジングディレクター、スチュー・スピテリ氏の写真は希望があれば提供する。

Krux Opens Asia-Pacific Office To Meet The Needs Of Rapidly Growing International Market

PR56453

SAN FRANCISCO, NEW YORK, LONDON and SINGAPORE, Apr. 14, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

      Marketing and Digital Media Pioneer Stu Spiteri, Managing Director,

  Asia-Pacific, to Manage Operations in Market with Growth of 400 Percent in

                                     2013

    Krux (http://www.krux.com), the global technology leader in cloud-based

data management, has opened an office in Singapore and appointed marketing and

digital media pioneer Stu Spiteri as managing director, Asia-Pacific, to take

advantage of the rapid demand for the company's DMP solution in the region.

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140205/NY59467LOGO

    Mr. Spiteri has 15 years experience in Asia's digital media industry. He

will lead Krux's regional effort with a focus on sales and business development

across the region. In 2013, Krux's Asia-Pacific revenues quadrupled as the

company provided its Data Management Platform to leading brands, marketers and

publishers in multiple countries across Asia-Pacific including CCI Japan, DNP

Japan, NewsLimited, CarSales.com.au, RealEstate.com.au and many others.

    "The Asia-Pacific region, with 400 percent revenue increase in 2013 and a

more than doubling of clients, has shown consistent organic growth and demand

for Krux's data management technology," said Krux Co-founder and CEO Tom

Chavez.  "Now, with the addition of veteran digital pro Stu Spiteri to our

management team, and the opening of our first office in Asia, we've increased

our ability to support the needs of brand managers, marketers and publishers

throughout the region. Stu lives and breathes digital media and enterprise

technology; his joining Krux positions us even better for accelerated growth in

the region."

    Prior to joining Krux, Mr. Spiteri was chief executive officer of

Brandscreen, a Sydney, Australia-based real-time media trading tech start-up.

Previously, he was chief operating officer of News Digital Media, the online

division of News Corporation's Australian subsidiary News Limited.

    He spent several years at Google as Head of Platforms, APAC, responsible

for Doubleclick, AdExchange, Invite Media as well as Google's buy-side platform

technology suite and agency solutions. Mr. Spiteri spent eight years as

managing director, Asia-Pacific, for Akamai Technologies, building the business

from a standing start in 2003 to operations in nine countries.

    Before joining Akamai, Mr. Spiteri was a member of the founding management

team of chinadotcom, the largest Internet company in Asia in 1999. He was

responsible for the 24/7 Media Asia businesses -- the first ad network and

media-rep in Asia-Pacific operating under license from 24/7 Media Inc.

Additionally, his responsibilities included the broader precision marketing

businesses of chinadotcom encompassing offline direct marketing operations and

online technology platforms with operations in 10 markets.

    An Australian national and 20-year Asia resident, Mr. Spiteri has a

Bachelor of Commerce from the University of Melbourne, an Intermediate Diploma

of Mandarin from the Nanjing Normal University and a Certificate in Advanced

Public Speaking.

    About Krux

    Krux (http://www.krux.com) delivers cloud-based data management software

and secure connectivity for companies to capture, analyze, protect and manage

people data across all screens and sources. With Krux, companies in the U.S.,

EU and Asia-Pacific are delivering cooler, faster, smarter web experiences to

over 1.3 billion monthly users across the globe.  Companies capturing some of

the world's most valuable consumer data (Meredith, YouBeauty, New York Times,

Wall Street Journal, Axel Springer, Washington Post, Source Interlink,

Cars.com, Financial Times, AARP) depend on Krux to protect and manage their

data and connect it safely with trusted partners. Digital innovators

(Bloomberg, Telegraph, NBC Universal and Triad Retail Media) depend on Krux to

build better brand experiences and improve revenue from commerce and

advertising operations.  Backed by Accel Partners and IDG Ventures, Krux is

headquartered in Silicon Valley and has offices in New York, Boston and London.

    SOURCE: Krux

    CONTACT:  

    Emily Simmons/Henry Feintuch, Feintuch Communications,

    +1-212-808-4904/+1-212-808-4901,

    krux@feintuchpr.com.

    Editor's Note: A photo of Krux's new Managing Director, Asia-Pacific, Stu

Spiteri, is available upon request.

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