◎4月23日の世界図書デー控え女子中学生の読書アクセス確保を要請 国際大学女性連盟

国際大学女性連盟

◎4月23日の世界図書デー控え女子中学生の読書アクセス確保を要請 国際大学女性連盟

AsiaNet 56483

共同JBN 0413 (2014.4.15)

【ジュネーブ(スイス)2014年4月14日PRN=共同JBN】国際大学女性連盟(International Federation of University Women 、IFUW)は「世界図書・著作権デー」に際し、特に中学校に通う女子生徒が手軽かつ日常的に紙とデジタルの書籍を読めるように、安価で広範囲なインターネット/モバイル・アクセスを法律で定めるよう各国政府に求めている。

しなやかな社会、持続可能な経済を構築するためには、女子生徒が中等、高等、さらに継続的で非伝統的な教育を受けなければならない。紙とデジタルの書籍にアクセスできるかどうかは、両親の職業、社会階級、収入に比べ、子どもの教育達成にとってより強力な予測因子である(注1)。

IFUWのキャサリン・ベル会長は「本がなければ学問は限られ、学問がなければ経済発展も限られる。電子書籍があれば、すべての女子中学生の教育アクセス向上につながる。その中には社会から疎外された女子生徒、例えば遠隔地や農村地帯に住む生徒、登校の交通手段がない生徒、教育を受けるための安全なアクセスがない生徒、さらに、障害がある生徒が含まれる」と語った。

国際大学女性連盟(IFUW、http://www.ifuw.org/)はスイスのジュネーブに本拠を置いている。1919年に設立されたIFUWは、質の高い教育や最高水準を目指す訓練へのアクセスを通じて、女性の権利、平等、権限付与を主張する少女、女性の世界的組織として代表的な存在である。

IFUWは国連経済社会理事会(ECOSOC)の特別諮問資格を有し、ユネスコと公式関係を維持する非営利団体(NGO)である。Facebook、LinkedIn、Twitterでフォローできる(@IFUWomen)。

(注1)"Family scholarly culture and educational success: Books and schooling in 27 nations [http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0276562410000090 ]", M.D.R. Evans [http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0276562410000090 ] et al, Science Direct, Volume 28, Issue 2 [http://www.sciencedirect.com/science/journal/02765624/28/2 ] , June 2010, Pages 171-197

ソース:International Federation of University Women

PR56483

The International Federation of University Women (IFUW) Urges Governments to Ensure that Secondary School Girl Students have Access to both Digital and Paper Books on the Occasion of World Book Day on 23 April 2014

GENEVA, Apr. 14, 2014/PRN=KYODO JBN/--

   On the occasion of World Book Day, the International Federation of

University Women (IFUW) urges governments to legislate for cheap, extensive

internet and mobile access to ensure that secondary school girls in particular

have easy and regular access to both paper and digital books.

   To build resilient communities and sustainable economies, girls must have

the opportunity to complete secondary, tertiary, continuing and non-traditional

education. Access to paper and digital books is a stronger predictor of

children's educational attainment than parents' occupation, social class or

income.[1]

   "There is limited learning without books and limited economic development

without learning." said IFUW President Catherine Bell. "Digital books, or

e-books, can offer improved access to education for all secondary school age

girls, including marginalised girls such as those living in remote and rural

areas, those without transport to school, those without safe access to

education and those who are disabled."

   The International Federation of University Women (IFUW

[http://www.ifuw.org/ ]) is based in Geneva, Switzerland. Founded in 1919, IFUW

is the leading girls' and women's global organisation advocating for women's

rights, equality and empowerment through access to quality education and

training up to the highest levels.

   IFUW is in special consultative status with ECOSOC and is an NGO maintaining

official relations with UNESCO. Follow us on Facebook, LinkedIn and Twitter

(@IFUWomen)

                ------------------------------------

[1]. "Family scholarly culture and educational success: Books and schooling in

27 nations [http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0276562410000090

]", M.D.R. Evans

[http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0276562410000090 ] et al,

Science Direct, Volume 28, Issue 2

[http://www.sciencedirect.com/science/journal/02765624/28/2 ], June 2010, Pages

171-197

   SOURCE: International Federation of University Women

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中