◎MGMリゾーツ・インターナショナルとHakkasan Groupが合弁会社設立

MGMリゾーツ・インターナショナル

2014/4/16 10:10

◎MGMリゾーツ・インターナショナルとHakkasan Groupが合弁会社設立

AsiaNet 56496

共同JBN 0422 (2014.4.16)

【ラスベガス(米カリフォルニア州)2014年4月15日PRN=共同JBN】

*ホスピタリティー業界で世界的な成長を目指す新会社

MGMリゾーツ・インターナショナル(MGM Resorts International 、http://www.mgmresorts.com/、NYSE:MGM)とHakkasan Group(http://www.hakkasangroup.com/)は15日、MGM Hakkasan Hospitality(http://www.mgmhk.com/)という名称のホテル運営委託会社を合弁で設立すると発表した。今回の戦略提携の狙いはカジノのない高級ホテル、リゾート、ホテル式アパートの設計、開発、運営を「ベラージオ」「Hakkasan」「MGMグランド」「SKYLOFTS」などのブランドで世界中の主要国際ゲートウエー都市および高級リゾート地で行うこととしている。現在それぞれのグループが行っているホテルおよびリゾート開発は今後すべて合弁会社が担当することになるが、その中には米州、中東、アジアにおけるMGMプロジェクトおよびアブダビとドバイにおけるHakkasanプロジェクトも含まれる。

(Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140415/AQ04101

MGM Hakkasan HospitalityはMGMリゾーツ・インターナショナルとHakkasan Groupの強みを併せ持つことになる。MGMリゾーツはホスピタリティー経験の提供で世界的なリーダーであり、デスティネーションホテルの設計、運営の比類のない革新性、アメニティー、サービス品質で知られているが、一方、Hakkasan Groupは著名な世界的ライフスタイル企業でレストラン、ラウンジ、ナイトライフ、デーライフなどをユニークな方法で楽しむ経験を提供している。

Hakkasan Group会長のカデム・アル・クバイシー氏は「合弁会社は当社を複合的なグローバルライフスタイル企業に育て上げるという当社戦略の一つを具現化したものだ。すでにかなりの期間、ホテルやリゾートプロジェクトは当社の経営戦略の一部だったが、多様なブランド製品開発や運営に関する豊かな経験やスキルをもたらしてくれる最高に優秀なパートナーを見つけることが大事になっており、MGMリゾーツ・インターナショナルが最適任だった」と述べた。

MGMリゾーツ・インターナショナル会長兼最高経営責任者(CEO)のジム・ミュレン氏は「当社とHakkasanチームとの提携関係は2013年4月にMGMグランドでHakkasanラスベガス・レストラン&ナイトクラブをオープンして大変な成功を遂げたのが始まりだ。この関係がMGM Hakkasan Hospitalityの設立に成長したことにより、世界中にリゾート地やライフスタイル経験を作ろうとしている当社にとって資本へのアクセスができ、さらにベラージオやMGMグランドといったアイコン的なブランドを持つ世界的に有名なライフスタイル・ブランドに加わるチャンスができた」と述べた。

両社とも所有するブランド・ライセンスをMGM Hakkasan Hospitalityに提供することになっており、新会社はベラージオ、Hakkasan、MGMグランド、SKYLOFTSなど世界最高のホスピタリティー・ブランドをいくつも併せ持つことになる。新合弁会社は世界中のゲートウエー都市に対して積極的に取り組むことになる。初期段階ではニューヨーク、ビバリーヒルズ、ロンドンなどの国際的デスティネーションがターゲットになる。さらに、Hakkasan Groupは新たな資産ポートフォリオを最大限生かすためMGM Hakkasan Hospitalityグループのホテル、ホテル式アパート開発に際してその他の有名レストランおよびナイトライフ・ブランドを投入することに注力する。

Hakkasan Group CEOニール・モフィット氏がMGM Hakkasan HospitalityのCEOとしてこの合弁会社を率いていくことになり、MGM Hospitality最高業務責任者(COO)マイケル・エバン氏が新会社のCOOになる。同社は統一した取締役会、ガバナンスの元で運営される。

モフィット氏は「MGM Hakkasan Hospitalityには現在進行中のプロジェクト、強力な経営インフラ、資本へのアクセスがあるが、今後さらに大きな機会に恵まれ、会社リソースの有効利用も向上し、経営もさらに効率的になると考えている」と延べた。

詳しい情報はウェブサイトwww.mgmhk.comを参照。

▽MGMリゾーツ・インターナショナル(MGM Resorts International)について

MGMリゾーツ・インターナショナル(NYSE:MGM)は世界を代表するホスピタリティー企業の一社で、ベラージオ、MGMグランド、マンダレイベイ、ザ・ミラージュなどのデスティネーション・リゾート・ブランドを運営している。同社はMGM Macau名のリゾートおよびカジノを所有しコタイでもカジノ・リゾートを開発中のMGM China Holdings Limitedの51%、およびARIA Resort & Casinoを展開するラスベガスのCityCenterの50%を所有している。MGM Resorts Internationalについて詳しい情報はウェブサイトwww.mgmresorts.comを参照。

▽Hakkasan Groupについて

2001年にロンドンで設立されたHakkasan Groupはミシュランの星付きレストランHakkasan Hanway Place、Hakkasan Mayfair、Hakkasan New York、Yauatcha、HKKを通じて現代的な広東料理の草分け的存在である。その後、同社はHakkasanをマイアミ、アブダビ、ムンバイ、ドバイ、ドーハ、サンフランシスコ、ラスベガス、ビバリーヒルズ、そして今年3月には上海と海外に広げてきた。その他のHakkasan Groupのブランドとしてはロンドン、ドバイの日本料理店「Sake no Hana」、サンディエゴ、デルマール、オースティンのソーシャルダイニング店「Searsucker」、サンディエゴ、ロサンゼルスの「Herringbone」、The Shops at Crystalsにある「Social House」がある。さらに最近ではシーザーズ・パレスの「PURE Nightclub」、MGMグランドの「WET REPUBLIC Ultra Pool」、サンディエゴの「Stingaree Nightclub」、アトランティック・シティーの「HQ Beach Club」「HQ Nightclub at Revel」などのナイトライフ・スポットを獲得している。Hakkasan Groupはアブダビに本拠を置く投資会社Tasameem Real Estate LLCによって所有されている。詳しい情報はウェブサイトwww.hakkasangroup.comを参照。

ソース:MGM Resorts International

▽問い合わせ先

Jackie Oribello

Hakkasan Group

Jackie@hakkasan.com

+1-702-212-8804;

Natalie Mounier

Kirvin Doak Communications

nmounier@kirvindoak.com

+1-702-737-3100

MGM Resorts International and Hakkasan Group Announce Formation of Joint Venture Hotel Company MGM Hakkasan Hospitality

PR56496

LAS VEGAS, Apr. 15, 2014/PRN=KYODO JBN/--

     -- New Company to Pursue Global Growth in Hospitality Industry

   MGM Resorts International (http://www.mgmresorts.com/ ) (NYSE: MGM) and

Hakkasan Group (http://www.hakkasangroup.com/) today announced the formation of

a joint venture hotel management company, to be named MGM Hakkasan Hospitality

(http://www.mgmhk.com/). The strategic alliance will focus on the design,

development and management of luxury non-gaming hotels, resorts and residential

offerings under the Bellagio, Hakkasan, MGM Grand and SKYLOFTS brands in key

international gateway cities and prime resort destinations across the globe.  

All of the hotel and resort projects currently under development by each group

will be contributed to the joint venture, including MGM projects in the

Americas, the Middle East, and Asia; and Hakkasan projects in Abu Dhabi and

Dubai.

   (Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140415/AQ04101 )

   MGM Hakkasan Hospitality marries the strengths of MGM Resorts International

and Hakkasan Group. MGM Resorts is a world leader in experiential hospitality

and is recognized for designing and operating destination hotels unparalleled

in innovation, amenities and quality of service, while Hakkasan Group is a

distinguished global lifestyle company offering a unique approach to

restaurant, lounge, nightlife and daylife experiences.

   "This joint venture exemplifies one of our stated strategies of developing

Hakkasan Group into a multifaceted global lifestyle company. While hotel and

resort projects have been part of our business plan for some time, it was

crucial for us to find the best possible partner that could bring a wealth of

experience and skill to the development and operation of branded products, and

we believe there is no better choice than MGM Resorts International," said

Khadem Al Qubaisi, Chairman of Hakkasan Group.

   Jim Murren, Chairman and CEO of MGM Resorts International, said, "Our

partnership with the team at Hakkasan began with the incredibly successful

opening of Hakkasan Las Vegas Restaurant and Nightclub at MGM Grand in April

2013. Growing that relationship to form MGM Hakkasan Hospitality provides us

both with access to capital as well as the opportunity to join their

internationally renowned lifestyle brand with iconic brands such as Bellagio

and MGM Grand as we seek to create resort destinations and lifestyle

experiences around the globe."  

   Each party is contributing brand licenses to the new MGM Hakkasan

Hospitality, with a combined portfolio that boasts many of the world's finest

hospitality brands in Bellagio, Hakkasan, MGM Grand and SKYLOFTS. The new joint

venture will aggressively pursue gateway cities around the world. Early targets

will include such international destinations as New York, Beverly Hills and

London. Additionally, Hakkasan Group will focus on placing other high-profile

dining and nightlife brands into MGM Hakkasan Hospitality hotel and residential

developments in order to maximize value from its portfolio of assets.   

   Hakkasan Group CEO Neil Moffitt will lead the joint venture, as he becomes

CEO of MGM Hakkasan Hospitality, and MGM Hospitality COO Michael Evans will be

COO of the newly formed company. The company will operate under a combined

board and governance.

   Moffitt said, "With existing projects already in the pipeline, a strong

operational infrastructure and access to capital resources, MGM Hakkasan

Hospitality will have more exposure to greater opportunities, improve the

utilization of its resources and be more efficient in its operations."

   For more information, please visit: www.mgmhk.com.

   About MGM Resorts International

   MGM Resorts International (NYSE: MGM) is one of the world's leading global

hospitality companies, operating destination resort brands including Bellagio,

MGM Grand, Mandalay Bay and The Mirage. The Company also owns 51% of MGM China

Holdings Limited, which owns the MGM Macau resort and casino and is in the

process of developing a gaming resort in Cotai, and 50% of CityCenter in Las

Vegas, which features ARIA Resort & Casino.  For more information about MGM

Resorts International, visit the Company's website at: www.mgmresorts.com.

   About Hakkasan Group

   Founded in London in 2001, Hakkasan Group pioneered modern Cantonese fine

dining through its Michelin-starred restaurants Hakkasan Hanway Place, Hakkasan

Mayfair, Hakkasan New York, Yauatcha and HKK. It has since expanded its

Hakkasan locations globally to Miami, Abu Dhabi, Mumbai, Dubai, Doha, San

Francisco, Las Vegas, Beverly Hills and the recent opening of Shanghai in

March. Hakkasan Group's brand portfolio also includes the Japanese fine dining

concept Sake no Hana (London and Dubai), and social dining properties

Searsucker (San Diego, Del Mar and Austin), Herringbone (San Diego and Los

Angeles) and Social House at The Shops at Crystals. It also includes newly

acquired nightlife venues such as PURE Nightclub at Caesars Palace, WET

REPUBLIC Ultra Pool at MGM Grand, Stingaree Nightclub in San Diego, HQ Beach

Club and HQ Nightclub at Revel in Atlantic City. Hakkasan Group is owned by

Tasameem Real Estate LLC, an Abu Dhabi-based investment company. For more

information, visit: www.hakkasangroup.com.

    SOURCE:  MGM Resorts International

   CONTACT:  Jackie Oribello

             Hakkasan Group

             Jackie@hakkasan.com

             +1-702-212-8804;

             Natalie Mounier

             Kirvin Doak Communications

             nmounier@kirvindoak.com

             +1-702-737-3100

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中