◎手軽に独自のカクテルつくれます バカルディが2つのデジタルプラットフォーム始動

バカルディ

◎手軽に独自のカクテルつくれます バカルディが2つのデジタルプラットフォーム始動

AsiaNet 56628

共同JBN 0480 (2014.4.30)

【ハミルトン(バミューダ)2014年4月30日PRN=共同JBN】

*ジェイミー・オリバー・グループとの独占的なクロスポートフォリオ提携により、消費者は手軽に自分のカクテルづくりができる

*カクテルレシピのワンストップ・ショップとしてミックスカクテルアプリとウェブサイトをリリース

世界最大の個人所有スピリッツ企業、バカルディ(Bacardi)は、消費者が独自のカクテルをつくりやすくするように工夫された2つの新プラットフォームでカクテルづくりの簡素化に先手を取る。家族経営のスピリッツ企業はジェイミー・オリバー・グループ((Jamie Oliver Group))との完全統合型クロスポートフォリオ提携を通じて、自宅で好きなカクテルをつくる方法を学びたいフード&ドリンクDIY派にカクテル調合の技をもたらす。バカルディ・ミックスカクテル・アプリ(Bacardi Mixed Cocktails App)とウェブサイトMixedCocktails.comで、ホームパーティーのホストは好みのカクテルを専門的に仕立てる腕を身に着ける。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140430/684203

消費者が好むバカルディ(商標)ラム、グレイグース(商標)ウオツカ、デュワーズ(商標)ブレンド・スコッチウイスキー、ボンベイ・サファイア(商標)ジン、マルティーニ(商標)ベルモットおよびイタリアン・スパークリングワインはジェイミー・オリバー・グループのメディア、ジェイミーのイタリアンレストラン、新設のドリンクチューブ(Drinks Tube)で取り上げられる。

バカルディの最高マーケティング責任者(CMO)兼バカルディ・グローバルブランド(Bacardi Global Brands)社長のアンディ・ギブソン氏は「バカルディは人々が好みのブランドを使い家庭でおいしいカクテルづくりを実験、挑戦するために必要なドリンクのノウハウ、インスピレーション、ツールを与えようとしている。人々が自宅でもてなす機会が増えている。そのような体験をもっとおいしく楽しいものにしたい」と語った。

▽バカルディとジェイミー・オリバー・グループ

シェフ兼活動家のジェイミー・オリバー氏は14年にわたり、多くのテレビシリーズ、ベストセラー料理本、ジェイミー・マガジン、そして最近ではオンラインのFoodTubeシリーズを通じて、家庭のシェフも利用できるおいしい料理をつくってきた。彼はいま、カクテルづくりの楽しみに注意を向け、その結果、成長するカクテル文化を育成し、カクテルづくりの高等技術をあらゆるキッチンにもたらすためにバカルディと手を組むに至った。

バカルディとジェイミー・オリバー・グループによる新パートナーシップの最初の成果は、YouTubeチャンネルのFoodTubeの相棒であるドリンクチューブの立ち上げである。バカルディはDrinksTubeの独占的なスピリッツパートナーで、バカルディ各ブランドのアンバサダーやバーテンダーを扱うコンテンツを共同制作する。新チャンネルはカクテル情報、インスピレーションをオンライン検索している消費者を直接の対象にしている。このチャンネルでは毎週金曜日、旧来のエスプレッソ・マルティーニやマルガリータから、バカルディ専任バーテンダー、シモーヌ・カプラル氏が季節に応じて考案したグレイグース・チョコレートカクテルまで、新カクテルのひとこまを披露する。

この提携はマルティーニのグローバルブランド・アンバサダー、ジュゼッペ・ギャロ氏のイタリア風レシピシリーズを皮切りに、ジェイミー・マガジンの月々のコンテンツおよびjamieoliver.comで取り上げられる。さらに、バカルディのスピリッツは英国のジェイミー・イタリアレストラン33店、世界の5店の新カクテルメニューに登場、バカルディ飲料がメニューで重きをなすようになり、バカルディ製品の納入先を増大させる。

ジェイミー・オリバー氏は「われわれはバカルディおよびそのアイコニックブランドとの提携を通じて、旧作も新作も高級飲料をつくることがいかにやさしいか世界に示す絶好の機会を得た。皆さんが自宅でもっと冒険し、だれもが“ホームバーテンダー”になって素材や風味を楽しめることを理解するよう情熱をかきたてたい」と語った。

ギブソンCMOは「ジェイミー・オリバー・グループとの提携は、ソーシャルメディアやジェイミー・マガジン経由であろうと彼のレストランのバーに座っていようと消費者との多角的な接点を提供し、この使命を活性化するだろう。ジェイミーの食品に対する飾りのない実用的アプローチは、バカルディ・ブランドの最高バーテンダーのカクテル専門技術とともにアプリに盛り込まれ、人々が帰宅して新しい刺激的なカクテルを試みる気持ちを喚起する。旧来のカクテルに必要なスキルの習熟法を学ぶだけでもいい」と付け加えた。

ミックスカクテルのデジタル資産

バカルディはジェイミー・オリバー氏と手を携えてウェブサイト、Mixedcocktails.comとiOSアプリ(注)をリリース、150年を超えるスピリッツの専門技術と上質の職人芸を世界中の消費者にもたらす。

400以上のレシピ、分かりやすい説明、刺激的な手本により、家庭のバーテンダーは直ちに熟練のカクテル調合師になれる。ユーザーは検索を選別、好みの飲料を保存し、“マイバー”の自作カクテルの写真を蓄積する能力を得る。独自情報登録を選ぶ消費者は特別機能の鍵を開けて飲料レシピを友人と共有、到達した節目ごとにバッジを獲得できる。「Whisky Whiz(ウイスキーの達人)」「Magnificent Mojito(最高のモヒート)」などのバッジは家庭のカクテルメーカーに楽しみと達成感を与える。

ミックスカクテル(http://www.mixedcocktails.com/en-us/home )は、ドリンクチューブ(http://www.youtube.com/user/JamiesDrinksTube)との提携コンテンツからより分けられたレシピを定期的に更新する。このアプリのアンドロイド版は年内にリリースされる。

▽バカルディ(Bacardi Limited)について

バカルディは世界最大の個人所有スピリッツ企業で、国際的に知られたスピリッツ、ワインを生産、販売している。バカルディ・ブランドの商品ラインアップには、世界のベストセラーで最多受賞歴があるラムおよびスピリッツのバカルディ(商標)ラム、世界有数の最高級ウオツカのグレイグース(商標)ウオツカ、世界最多受賞歴があるブレンド・スコッチのデュワーズ(商標)ブレンド・スコッチウイスキー、世界最高級、急成長プレミアムジンのボンベイ・サファイア(商標)ジン、世界有数のベルモットと世界で人気のイタリアン・スパークリングワイン、マルティーニ(商標)ベルモットおよびイタリアン・スパークリングワイン、メキシコと米国で人気が高いプレミアムテキーラのカサドレス(商標)100%ブルーアガベ・テキーラ、さらに世界で急成長しているスコッチ・ウイスキーブランドのウィリアム・ローソンズ(商標)、世界有数ウオツカブランドのエリストフ(商標)ウオツカ、最高級のエルダーフラワー・リキュールのサンジェルマン(商標)など200を超えるブランドとレーベルが含まれる。

バカルディ・ブランドはMixedcocktails.com のウェブサイトで紹介されており、Mixed Cocktails AppはBacardi Limited の一部であり、バミューダのハミルトンに本拠をおいている。Bacardi Limited はBacardi International Limitedを含む企業グループを指している。

バカルディは152年前の1862年2月4日にキューバのサンチャゴ・デ・キューバで設立された家族所有企業で、現在約6000人を雇用している。27施設でブランド製品を生産し、150カ国以上で販売している。

(注)適合するのはiOS 6.0以降、iPhone、iPad、iPod touch。

ご自分の責任で楽しんでください。

(c)2014 BACARDI

このニュースリリースの製品に関するBACARDI、THE BAT DEVICE、その他のマークはBACARDI & COMPANY LIMITEDかBACARDI LIMITED子会社の商標である。

▽問い合わせ先

tarita.mullings@hkstrategies.com

+44-(0)207-413-3734

ソース:Bacardi Limited

Cocktail Mixing Made Easy: Bacardi Launches Two New Digital Platforms to Bring Out the Bartender in Each of us

PR56628

HAMILTON, Bermuda, Apr. 30 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Exclusive Cross-Portfolio Partnership with Jamie Oliver Group Inspires

Consumers to Create Their Own Cocktails with Ease

    - Mixed Cocktails App and Website Launches as the One-Stop-Shop for

Cocktail Recipes

    Bacardi, the world's largest privately held spirits company, is leading the

way to simplify cocktail-making with two new platforms designed to make it easy

for consumers to create their own cocktails. Through a fully integrated,

cross-portfolio partnership with Jamie Oliver Group, the family-owned drinks

company is poised to bring the art of cocktail making to the food and drink

DIY-ers who want to learn how to make their favorite cocktails at home. With

the introduction of the Bacardi Mixed Cocktails app and MixedCocktails.com

website, at-home hosts will now have the savvy to expertly craft their favorite

cocktails at their fingertips.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140430/684203 )

    Consumer favorites of BACARDI(R) rum, GREY GOOSE(R) vodka, DEWAR'S(R)

Blended Scotch whisky, BOMBAY SAPPHIRE(R) gin and MARTINI(R) vermouth and

Italian sparkling wines feature in Jamie Oliver Group's media, Jamie's Italian

restaurants and on the newly launched Drinks Tube.

    "Bacardi aims to provide people with the drinks know-how, inspiration and

tools they need to experiment and have a go at creating great-tasting cocktails

at home using their favorite brands," says Andy Gibson, Chief Marketing Officer

of Bacardi and President of Bacardi Global Brands. "There are more occasions

where people are entertaining at home and we want to make those experiences

more enjoyable, as well as delicious."

    Bacardi and the Jamie Oliver Group

    For 14 years, chef and campaigner Jamie Oliver has made cooking delicious

food accessible to the home chef through his many television series,

best-selling cookbooks, Jamie magazine, and most recently, the online FoodTube

series. Now, he has turned his attention to the joy of cocktail-making and as a

result he has joined up with Bacardi to foster the ever-growing cocktail

culture and bring the fine art of cocktail making to kitchens everywhere.

    The first result of the new partnership between Bacardi and the Jamie

Oliver Group is the launch of DrinksTube, the companion YouTube channel to

FoodTube. Bacardi is the exclusive spirits partner for DrinksTube and will

co-create content that features various Bacardi Brand Ambassadors, mixologists

and bartenders. The new channel is targeted directly at consumers who are

searching online for cocktail information and inspiration. Each Friday, a new

cocktail segment will debut on the channel, featuring classic cocktails such as

espresso martinis and margaritas to seasonal creations like the GREY GOOSE(R)

Chocolate Cocktail designed by top Bacardi bartender Simone Caporale.

    The partnership will also feature monthly content in Jamie Magazine and on

jamieoliver.com, beginning with a series of Italian inspired recipes from

Giuseppe Gallo, MARTINI Global Brand Ambassador. Additionally, Bacardi spirits

will feature on the new cocktail menus in Jamie's Italian restaurants in the UK

(33 doors) and five locations internationally, delivering significant menu

presence for Bacardi drinks and increased pouring rights for Bacardi products.

    "We have an amazing opportunity through this partnership with Bacardi and

its iconic brands to wake up the world to how easy it is to create quality

drinks -- classic or new," says Jamie Oliver. "We want to inspire everyone with

the passion to be more adventurous in their own homes, to realize that we can

all be 'home mixologists' and to have fun with ingredients and flavors."

    Gibson adds, "The partnership with the Jamie Oliver Group will bring this

mission to life by providing a series of multiple touch points for consumers,

whether that is through social media, Jamie Magazine or sitting at the bar in

one of his restaurants. Jamie's practical and no-nonsense approach to food,

combined with the cocktail expertise of the top Bacardi brand mixologists

featured in the app will help to inspire people to have a go at home and try

out new and exciting cocktails. Or, to simply learn how to perfect the skills

needed for the classics."

    Mixed Cocktails Digital Properties

    Hand-in-hand with Jamie Oliver, Bacardi launches its Mixedcocktails.com

website and iOS app* bringing more than 150 years of spirits expertise and

quality craftsmanship to consumers around the world.

    With more than 400 recipes, simple-to-follow instructions and inspiring

how-to guides, the at-home bartender can become an expert mixologist in no

time. Users have the ability to filter their searches, save their favorite

drinks and store photos of their own mixes in the My Bar feature. And for those

consumers who choose to register their information, they can unlock extra

features, share their drink recipe with friends and earn badges for every

milestone they reach. The badges, such as 'Whisky Whiz' and 'Magnificent

Mojito,' add an element of fun and a sense of achievement for the home cocktail

maker.

    Mixed Cocktails [http://www.mixedcocktails.com/en-us/home ] will be updated

on a regular basis with recipes culled from content generated through the

DrinksTube [http://www.youtube.com/user/JamiesDrinksTube ] partnership. An

Android version of the app will launch later this year.

    About Bacardi

    Bacardi, the largest privately held spirits company in the world, produces

and markets internationally recognized spirits and wines. The Bacardi brand

portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI(R) rum,

the world's best-selling and most-awarded rum, as well as the world's

most-awarded spirit; GREY GOOSE(R) vodka, the world's leading super-premium

vodka; DEWAR'S(R) Blended Scotch whisky, the world's most-awarded blended

Scotch; BOMBAY SAPPHIRE(R) gin, the top-valued and fastest-growing premium gin

in the world; MARTINI(R) vermouth and sparkling wines, the world's leading

vermouth and the world's favorite Italian sparkling wines; CAZADORES(R) 100%

blue agave tequila, one of the most popular premium tequilas in Mexico and the

United States; and other leading and emerging brands including WILLIAM

LAWSON'S(R), the fastest-growing global Scotch whisky brand; ERISTOFF(R) vodka,

one of the fastest-growing vodka brands in the world; and ST-GERMAIN(R), a

super-premium elderflower liqueur.

    The brands featured in the Mixedcocktails.com website and MixedCocktails

App are part of Bacardi Limited, headquartered in Hamilton, Bermuda. Bacardi

Limited refers to the Bacardi group of companies, including Bacardi

International Limited.

    Founded 152 years ago in Santiago de Cuba on February 4, 1862, family-owned

Bacardi employs nearly 6,000 people, manufactures its brands at 27 facilities

and sells in more than 150 countries.

    *Compatibility: Requires iOS 6.0 or later. iPhone, iPad and iPod touch.

    ENJOY RESPONSIBLY.

    (c)2014 BACARDI

    BACARDI, THE BAT DEVICE & OTHER MARKS RELATED TO PRODUCTS IN THIS NEWS  

RELEASE ARE TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF OTHER SUBSIDIARIES OF

BACARDI LIMITED.

    For further information email: tarita.mullings@hkstrategies.com / +44-(0

)207-413-3734

    SOURCE: Bacardi Limited

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